Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
êwe stF. (477 Belege) MWB Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.
im die tavelen dan/ da Got hat gescriben an/ sin ê do bi der selben zit:/ dú stůnt gescriben ze bieder | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
schar/ das er zerslůg die taveln gar/ dar an Gotis e gescriben stůnt,/ als noch die lúte in zornne tůnt./ das | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hate gedath./ an den taveln hat er braht/ die Gotis ê mit im gescriben,/ dú dran gescriben was beliben/ nah der | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
das was und ist bezeichenlich/ und bezeichinde sich/ uf kristenliche ê, dú nu ist,/ die Got unser herre Crist/ uns in | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
jare zit,/ da mit von erst wart uf geleit/ dú ê der heiligen cristenheit,/ als uf dem berge Syna/ der erren | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ê gegebin:/ úns ist der genadin lebin/ und der gnaden ê gegebin:/ des strengis rehtis strengis lebin/ wart in do in | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
getat,/ dú endehafte rede hat,/ wilich hie chúrzekliche sagen;/ der ê gebotis wilich gedagin,/ ich sage danne ze etelichir vrist/ das | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lebin:/ diz reht dén steten was gegebin/ îemir zeinir steten ê./ __ Mo%.yses sprah fúrbas me,/ als in do lerte Gotis | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lúten/ und daran dan betúten/ der Gotis diet die Gotis ê./ __ Darnah sprah er fúrbas me,/ straffende ir herzen ung#;eute/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ein wisir wigant/ von erst ouh bi dén ziten gap/ ê und einunge urhap/ ze Crite dem riche/ und lerte si | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
und gebot das man das solte/ han ze einir gewonlichen ê/ nach gewonheit iemer me:/ swar ein her do wolte hin,/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
uns got wider geladet hât, nu sulle wir behalten sîn ê unde sîniu gebot, diu er uns gegeben hât ze behalten. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
an sînen tôt, oder er muoz gotes abetrünner sîn von êwen ze êwen. //Dâ sullen wir iu sagen von der rede | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
tôt, oder er muoz gotes abetrünner sîn von êwen ze êwen. //Dâ sullen wir iu sagen von der rede ein guot | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
wîp oder maget nôtzoget, nimet er sî dar nâch ze ê, êkint gewinnent si niemer bî ein ander. //Kemphen und iriu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
untât, den ensol man deheinen vormunt geben âne die ze ê gegrifen habent: den mac man wol vormunt $t geben; dennoch | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Der stuont ûf unde sprach alsô: #.,Wir haben in der ê und in dem lantrehte, $t daz man nieman verdamnen sol | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ſante got ſinen ſun, geborn uon einem wibe untir der ê, daz er die erlôſte, die untir der ê wârn, daz | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
untir der ê, daz er die erlôſte, die untir der ê wârn, daz #;voch wir den wnſch ſiner kinde enphiengin.’ Do | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ſich genam, do wolter #;voch alliz daz ervollin, daz div ê gebôt. Div alti ê gebôt, daz ein ieglich deginchint an | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
#;voch alliz daz ervollin, daz div ê gebôt. Div alti ê gebôt, daz ein ieglich deginchint an dem âhtodin tâge beſnitin | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
der âne ſunti waſ chomin in diſe werelt. Div alti ê brahti die ſelben gnâde den kinden, die beſnîtin % elliv ſiniv gebôt mit fôrhtin. Do sâtzte im got êine ê, daz er ſich hiezze beſnîdin an ſiner geſchaft unde die |
dem brvtſt#;ovle, da der ſelbe goteſ trvt wip ze ſiner e genomen ſolte haben. Do verkoſ er die zerganchlichen minne deſ |
iſt. Swie ſo min trehtin ane ſvnde wære vnde nehainer ê bedorfte, div dem ſvndigen menniſken geſetzet waſ ze t#;ovnne fvr |
er ſi alle begen. Er wolte beſniten werden, alſe div ê gebot bi den ziten, daz #;voch wir hivte begen. Man |
der tievel daz geſach, daz der ſelbe goteſ ſvn menniſkliche e begie vnde menniſkliche not lait vnde ein totlicher menniſk waſ |
vnſer fr#;vowe $.s$. Mærie ſolte in kirchen gen, alſ div e gebot deſ herren Moyſi, do namen ſi den hailant vnde |
templum. Min vil lieben, ez waſ gewonlich in der alten e, ſwelh wib ein degenkint gebære, daz ſi ſich darbete der |
opherte ir ſvn mit dem opher, daz in der alten e geboten waſ. Daz waſ geboten in der alten e, daz |
alten e geboten waſ. Daz waſ geboten in der alten e, daz man fvr daz degenkint ein lamp ſolte ophern. Div |
herre kom dvrh daz in diſe werlte, daz er die e erfvlte, vnde wolt an dem ahtoden tage nach der ivden |
erfvlte, vnde wolt an dem ahtoden tage nach der ivden e beſniten werden vnde an dem vierzegoſten tage mit ſinem opher |
dem templo vnſerſ herren, daz ſi da in der alten e vnſ ze bilde taten, daz wir daz gaiſtlichen ervullen m#;ovzen, |
die ivden, die da verdrvcket waren mit der alten, herten e vnde gebvnden mit den ſailen der h#;vobethaftigen ſvnde. Daz ivnge |
vf geſezzen waſ, bezaichent die haiden, die verlazliche lebeten an ê. Do taten die ivnger, alſ in gebot der hailant; ſi |
dem můſe ſtůnt, daz bezeichint, $t daz er einer niwen ê begunde. Sin gewant leit er uon im; daz bezeichint daz, |
iudiſchâit ende nam unde div kriſtenheit angenge gwan. Elliv div ê der iûdin div iſt uerwandilot in die hoczit ditzeſ tâgeſ. |
gebizeichint. Wir lêſin, daz ein rihtâre waſ in der altin ê ze Ieruſalem, der hiez Samſon unde waſ dir ſterchiſte man, |
hailâriſ Ieſv Chriſti div wart vor gewiſſagit in der altin ê uon vil manigem gůtim manni, iedoch erzêigte ſi offinbarlihe der |
h%;ec facit, legem inpleuit. ‘Der daz tůt, der hat die ê ervollit.’ Der mach baltlichen da ze gote werbin, daz er |
ſal gewîtit wirt. Diſiv hôczit wart bezeichinit in der altin ê. Do die ivdin uor Criſteſ geburti erloſit wrdin % | ûf dem ſelbem bergi unde gab in da die heiligin ê unde gebot in, daz ſi iarliche ze gehugdi deſ tageſ |
tâge nach der ſlaht deſ lampiſ wart den iudin ir ê gebin, do in got, alſo wir iv ê ſeitin, erſchein |
dei ſi ze gehugedi offerotin dem tage, da ſi ir ê an enphiengin, daz bezeichinit nu div zwei dinc, dei wir |
êwart waſ in deſ kunigiſ Herodiſ zîtin in der altin ê undir den ivdin gehaizzin Zachariaſ, deſ chone hiez Eliſabeth $t |
deſ gotiſ ſuniſ, ein vanre deſ obriſten kunigeſ, der altin ê unde der niwin ê ein wariv ſwegile. Nu, mini vil |
vanre deſ obriſten kunigeſ, der altin ê unde der niwin ê ein wariv ſwegile. Nu, mini vil liebin, nu volgit der |
unze an Chriſteſ geburt waſ daz ander leben mit ſtarcher ê beuangen. Daz dritte leben wert uon Chriſteſ geburt unze anz |
er iv wege unde uor ſî, der in der alten ê dem goteſ liute ze helfe chom, der g#;vote $.ſ$. Michahel, |
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