Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

edele Adj. (1458 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb.  

Mechth 4: 14, 22 darumbe mohten wir und m#;eogen noch widerkomen. Got hat sin edel minnende nature gantz behalten, darumbe mohte er sich nit enthalten.
Mechth 4: 14, 48 hie rich sint an heiligen tugenden, also sint únser dienstman edele. XV. Die rehte (64#’r) luter minne hat vier ding; gibestu
Mechth 4: 16, 10 langer si hie sint in dem strite und minnent, ie edeler si got dunket und ie sn#;eoder und unseliger si sich
Mechth 4: 18, 18 mensche, der gottes geist enpfangen hat; das ist ein so edel sat, si kinet und wahset untz an des seligen menschen
Mechth 4: 18, 25 an langer beitunge tragent. Die guldine granen das ist die edel gottes minne, die dur das minnende herze in die edel sele
Mechth 4: 18, 26 die edel gottes minne, die dur das minnende herze in die edel sele klinget. Wol im, das er ie mensche wart, der
Mechth 4: 18, 40 sint breit ze h#;eorende gottes wisheit. Dis tier hat ein edel gem#;eute. Es mag nit bliben in dem mer, so dú
Mechth 4: 18, 78 tode, so andrú tier fulent, so wirt sin hut alse edel und sin har so manger(67#’r)leie sch#;eoni, das alle die h#;eohsten,
Mechth 4: 18, 79 die h#;eohsten, die es m#;eogent haben, sine hut fúr die edelsten zobele tragent. Vollekomener lúte vride und ir nútze sitten und
Mechth 4: 18, 86 libe v#;eorhten wir ie das ungebe kupfer, das wir dis edel golt nit wellen ber#;euren. Dis tieres vleisch isset man an
Mechth 4: 18, 94 gottes lobe ze allen dingen. Dis tieres gebeine ist eins edelen visches grat, da machet man sch#;eonú cleinot abe, das edel
Mechth 4: 18, 95 edelen visches grat, da machet man sch#;eonú cleinot abe, das edel lúte zů iren eren habent. Wie edel ein clein#;eot das
Mechth 4: 18, 95 cleinot abe, das edel lúte zů iren eren habent. Wie edel ein clein#;eot das si, das ein helig licham minnen vol
Mechth 4: 22, 22 krenze, die in dem orden sint hin gevarn, da nach edel als si in dem orden helig waren. Sant Dominicus brahte
Mechth 4: 24, 10 #.[zesammene die zwene gelieben#.], $t got und die sele. Sin edel ansehen, da er si mitte enpfahet, und sin heliger gegenblik,
Mechth 4: 27, 92 underwindet sich der weltlichen fúrsten mit golde und mit dem edelen gesteine und mit grundeloser valscher list, da inen nu vil
Mechth 4: 27, 135 den got nie menschen gonde. Darumbe das disú fruht dem edeln menschen als unbekeme ist, das si noch únser vergift ist,
Mechth 4: 27, 148 got an irme herzen weis, so bekeret sich denne manig edel man und manig sch#;eonú vr#;vowe, die von der cristanheit Endecrist
Mechth 5: 1, 27 minnenden vúrigen sele in dem selben schine. Das ist der edeln fúrsten weg zů der verweneten sele in disem armen libe,
Mechth 5: 1, 33 us von Seraphin, wan si minnenfúrig sint; darumbe zúhet der edel schin harnider, das si von minnen blikkent wider. Die engel,
Mechth 5: 1, 36 dar zů gegeben, das si únser tugende pflegin; und ir edlú gegenwúrtekeit und únser beste můtwille die heligent allú únsrú werch
Mechth 5: 2, 6 dur got mit rate. Die pine ist aber also vil edler und nútzzer, die úns got an leit mit sinen vienden
Mechth 5: 2, 8 leit mit sinen vienden oder mit sinen vrúnden, als got edelor ist allen pineren. Christus loste úns nit mit der pine,
Mechth 5: 4, 34 ze liebe tůt; das ist ir vil bekeme von der edelen nature, die got und si in einer meinunge erfúllent. Aber
Mechth 5: 8, 30 also sere von himelschen dingen hat geteilet, das es die edele gewonheit $t und die s#;eusse gottes heimlicheit alles hat verlorn, dar
Mechth 5: 11, 3 und arbeiten s#;eont mit gotte O geistlich namme, was du edel bist úber allen irdenschen nammen. Darumbe $t wolte dich Jhesus_Christus
Mechth 5: 11, 6 nammen, kúnge, keyser, graven und alle namen, die da nach edel sint genant, die namen m#;eussent (83#’r) alle vervulen; mere geistlich
Mechth 5: 18, 9 das du deste langer m#;eogest gebeiten; wan hohe brúte und edel rittere die můs man mit túrer koste lange und sere
Mechth 5: 19, 28 si bl#;eujet doch fúr sich hin vil hohe in ir edelen sch#;eoni, wand die wurzelle ir stetekeit die ist von dem
Mechth 5: 20, 2 aht dingen. Von der súnden oppfer O grosser t#;vo der edelen gotheit, o cleine blůme der s#;eussen maget, o nútzú fruht
Mechth 5: 22, 3 des (87#’r) gerihtes; von schemede und von gůtem willen Die alleredelste vr#;eode der sinnen und der allerheligoste vride des herzen und
Mechth 5: 22, 44 úns #;voch leider sch#;eamen an únsern sinnen, das wir die edelen manigvaltigen $t gottes gabe als unnútzekliche tragen, das si also kleine
Mechth 5: 23, 16 ich vr#;eowe mich des, das du komen wilt in also edeler wise, das ein magt din můter wesen sol. Herre, da
Mechth 5: 23, 30 und mit dem gůten willen der menscheit und mit der edelen gevůgheit des heligen geistes dur den ganzen lichamen ires magtůmes
Mechth 5: 23, 62 rehte not. Also tet únser herre, do er wider siner edelen art in eime vihestalle also herte #.[gebettet wart#.] durch die
Mechth 5: 23, 71 s#;eussekeit irs reinen herzen und dú wunnenkliche $t spilunge ir edelen sele, dise vier ding zugen sich zesamene nach des vatter
Mechth 5: 23, 80 vrowe, du soltest essen das allersch#;eoneste brot und trinken den alleredelosten win.» «Nein», sprach si, «das ist richer lúte spise, der
Mechth 5: 23, 128 welt undergan. Suden in dem (91#’r) bettehuse was das tůch edel wis, das was ein vorzeichen der reinen klaren kúscheit Sante
Mechth 5: 23, 138 úber mittes gieng ein gr#;eune borte, der was besetzet mit edelm gesteine. Das bezeichente das alleredelste holtz, das únsers herren lichamen
Mechth 5: 23, 138 borte, der was besetzet mit edelm gesteine. Das bezeichente das alleredelste holtz, das únsers herren lichamen an ime trůg, do man
Mechth 5: 23, 142 was geneiet ein wis oppferlamp und es was gezieret mit edelm gesteine und mit clarem golde, #.[rehte als es búrnen#.] solte.
Mechth 5: 23, 175 noch mensche wart ane schulde verd#;eumet; so ist er alleine edel und vri und was er denne wil, das můs úber
Mechth 5: 25, 4 dinges misse ich in dem himmelriche allermeist; es ist #;voch alleredelost und lúhtet allersch#;eonost gegen der heligen drivaltekeit und kostet #;voch
Mechth 5: 30, 15 alze sere, das clage ich iemer mere. Minne, din vil edle grůs der hat erfúllet minen můt. Minne, din vil reine
Mechth 5: 30, 28 hat mit úns begangen in herzeklicher liebi. Minne, din vil edelú luterkeit, dú als ein sch#;eone spiegel stat vor gotte an
Mechth 6: 1, 63 dem zimber der heligen schrift und mit den steinen der edelen tugenden.» Der erste stein dez erlichen palastes, da der ewige
Mechth 6: 1, 107 leren sine userwelten $t lieben, die ist von nature also edel und also cleinlich und vlússet also s#;eusse, swenne der ewig
Mechth 6: 1, 116 ich selber bin. Da nach sch#;eohe ich mich mit der edelen zit, die ich verlorn han alle mine tage; und so
Mechth 6: 3, 6 ewigen warheit vor siner heligen drivaltekeit. Des bokes hut ist edel, also ist es umb ir herschaft und umb ir phrůnde;
Mechth 6: 4, 5 mir da hulfen tragen min ellende, die d#;eorften nit also edel sin, sol der arme lip genesen. Darumb můs ich ane

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