Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

ziehen stV. (851 Belege) Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

SalArz 82, 19 daz ysen. vnde nicht anders. vnde also der ersten zuzim ziuhet di helmer vnde di ysen vnde anders nicht. also ziehent
SalArz 82, 20 ziuhet di helmer vnde di ysen vnde anders nicht. also ziehent di selben ercenie zuch in vz den lieden vnde nicht
SalArz 86, 43 sichtum in der huffe. vnde uor den lide siechtum. wan ez zuhet di materie von den uerren liden. Man sal ez nimmer
SalArz 87, 41 leimige vuchte uz dem magen vnde vz den darmen. vnde zuhet uon uerren liden. Da uon ist ez gut uor den
SalArz 88, 32 da uon mischet man in zu den ercenien di da zihen uon uerren uz henden. vnde uz vuzen. vz armen. vnde
SalArz 90, 9 vnde furdert $t des ersten di roten coleram. zu zim zihende dar nach di swarzen coleram. da uon ist si gut
SalArz 90, 28 ercenie. vnde ist heiz vnde trucken. vnde furdert zu zir zihende. des ersten di roten coleram di grozen. vnde allermeist uz
SalArz 90, 42 frucht. sint gut zu der ercenie. Er furdert zu im zihende daz fleuma. vnde di leimige vuchte. vnde entribet nicht uil.
SalArz 91, 25 tribet oben vnde niden angest samliche. vnde tribet zu zin zihende. vnde furdert daz fleuma. vnde di leimigen vuchte. Man sal
SalArz 91, 42 den darmen. also daz ez di materie dunne machet. vnde zuhet uz den liden. da uon ist ez gut fur daz
SalArz 99, 9 stetichlichen gen. werde er ummechtic. so sal man (@fol._80_b.@) ez zihen bi dem hare. oder bi den oren. Wiltu di ercenie
SalArz 109, 42 geschiht so sal man wazzer da papeln inne gesoten sint zihen durch di naselocher in daz houbt. Tete man des nicht.
SAlex 194 di wâren cunstige man./ si begunden in wîsheit lêren/ und zugen in ze grôzen êren./ si larten ime strîten/ und vermezzenlîchen
SAlex 3500 durh andris neheine nôt,/ wander ime dâ vore enbôt,/ er zugis wol ze râte,/ waz er dâ mite tâte./ //Aber sprah
SAlex 7134 legete ûf daz golt,/ daz swebete alliz obene./ diu scale zouh ie nidene/ mit dem tûren steine./ er was zemâzen cleine/
SM:Go 2: 2, 7 rispent unde rifelnt iuwer swenze,/ Die wir zuo der linden zougen,/ an den wasen slîzen/ offenbar und âne lougen:/ wir suln
SM:Had 7: 3, 7 vât frost und turst den hunger in daz hâr/ und ziehent gar $s oft in al dur daz hûs./ //Mich dunket,
SM:Had 28: 2, 8 in wîblîch stên ir kleinen lîn./ nû went siu sich ziehen in die stuben hin,/ liechter schîn $s wil leider tiure
SM:Had 53: 1, 5 wünsch ich./ mich $s sol $s wol $s des muot ziehen in gemüete,/ dik ir güete $s ich so wol bevinde./
SM:JvR 1: 6, 5 lâ dir, herre, geklaget sîn/ und hilf, daz wir uns ziehen in den willen dîn/ und wir umbe dich erwerben got,
SM:Wi 9: 7, 1 im, dem ze wonenne dâr geschæhe!/ //Ir hende wîz, die zient an sich/ die besten forme, dunket mich:/ //Si hânt der
SpdtL 78, 21 man/ Ditz buoch welle mêren,/ Und beginne reht verkêren/ Unde ziehe daz an mich:/ Sô weiz mich got unschuldic,/ Den nieman
SpdtL 95, 2 under in selben ûf swæbischer erde, diu reht ist, unde ziehent sie wol an ein hœher gerihte. Daz gerihte muozen si
SpdtL 109, 20 tac unvertân, unde sol warten ob sich ieman dar zuo ziehe mit reht inner jâr und tage. Der herre kêre ez
SpdtL 119, 9 eigen dem küniclîchen gewalt, ob er niht erben hât. Unde ziehent ez die erben niht ûz dem küniclîchen gewalt inner jâr
SpdtL 188, 15 die in dâ gesehen habent. //Swer sich ûz der æhte ziehen wil, der sol ungevangen für komen und âne bürgeschaft unde
SpdtL 196, 15 ist daz ein man urteile widerwirfet, sô sol man si ziehen an den hôhern rihter unde ze jungest für den künic.
SpdtL 197, 16 hant daz gerihte ist, dâ mac man eine urteile ane ziehen. Diu diu êrste hant des gerihtes ist daz ist der
SpdtL 199, 19 sprichet: #.,Ich widerwirfe die urteile, wan si ist unreht, unde ziuhe si dâ hin dâ ich si mit rehte ziehen sol.#.’
SpdtL 199, 20 unde ziuhe si dâ hin dâ ich si mit rehte ziehen sol.#.’ Daz ist an die hant von der der rihter
SpdtL 199, 24 der Sahse des Swâbes, die sullen si für den künic ziehen; alsô tuo ein ieglîch lantman dem anderm. //Stânde sol man
SpdtL 200, 10 vindet, die gebiete er ze behalten mit sînem rehte, unde ziehe si dâ er si durch reht hin ziehen sol, unde
SpdtL 200, 11 rehte, unde ziehe si dâ er si durch reht hin ziehen sol, unde bitte boten dar zuo. Umbe eine verworfen $t
SpdtL 209, 7 lâzen daz dem hirten gevolgen mac, âne siuwe die verher ziehen; die selben sol man bewarn daz si niht enmügen $t
SpdtL 223, 1 von unrehtem gewalte, den man von alter in unrehte gewonheit gezogen hât unde nu für reht haben wil. //Der man ist
Spec 35, 31 ſi. Ir ſangeſ phleget ſi niwan kvmende vnde wůffende. Si zivhet #;voch vil emzige fremediv ivngide. Si lit gerne bi dem
Spec 36, 20 worte, ſo iſt im gebroſten an dem wege. Div tvbe zivhet #;voch fremediv ivngide. Da iſt vnſ mite bezaichenet, daz wir
Spec 82, 14 die ſele. Sanctus Iohannes, deſ tac wir hivte begen, der zôch ſich in einin walt uon den livtin, daz er ſich
Spec 104, 6 gehohet wirde uon der erde, allez, daz dir iſt, daz zivch ich z#;vo mir.’ Ovch iſt ein ander bizeichenunge deſ heiligen
Spec 110, 27 der in ſine chirchen wolde gen beten, an uivrînen chetenen zugen; ſumeliche zugen, ſumeliche triben, ſvmeliche ſazen ûf deſ notegen $t
Spec 110, 28 ſine chirchen wolde gen beten, an uivrînen chetenen zugen; ſumeliche zugen, ſumeliche triben, ſvmeliche ſazen ûf deſ notegen $t manneſ halſe
Spec 122, 2 ze zorne, ze aller ſlahte boſheit. Der erneſt deſ geiſteſ zivhet deſ menneſſcen m#;vot ze warer minne, ze chûſce, ze deum#;vote,
Spec 143, 21 tieuel in ſi; der chucchet in, der leitet in, der zivhet in. Alſ er denne geborn wirt, ſo iſt er ubel
Spec 143, 29 uberm#;vot unde aller unreinecheit; da wirt er geborn unde wirt gezogen in Betſayda unde belibet in Corozaim. Die ſtete alle drî
SSpAug 94, 7 bî den Swâben vindet, wil si ein Swâp schelten, und ziuhet ez an sîne vorder hant und an die mêren volge,
SSpAug 193, 5 er dar niht komen ist, unde sol man ez im ziehen ûf daz næhste lantteidinc, $t als er von sîner êhaften
StatDtOrd 33,30 sôgetâne dienere gewinne, die dî andêhtekeit unde die dêmût darzu ziehe, daz sî den siechen lieplîche unde getrûwelîche dînen; swâ man
StatDtOrd 51,31 selben kument, dî sol man, ob man sie entphâhen wil, zîhen zu gûten dingen biz zu ir vollenkumenheit unde sal die
StRAugsb 7, 21 swern sol unde wenne niht. Umbe schaedelichiu tier der diu ziuhet. Ob ein herre sinem man niht lehen wil siniu lehen.
StRAugsb 140, 35 cheinz getun, so suln sich diu chint zu ir gute ziehen, unde sol sich iener gehaben an sinen gewaern, der sine

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