Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

vor adv_prp (2406 Belege) Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

BdN 442, 16 fewer. wer den stain in golt tregt, den sichert er vor nahtvorhten. ist auch daz der stain durchport ist und daz
BdN 442, 22 unserr frawen in irr wirdikait, wan si sichert den sündær vor den nahtvorhten und vor der vinster des êwigen tôdes. //VON
BdN 442, 22 wirdikait, wan si sichert den sündær vor den nahtvorhten und vor der vinster des êwigen tôdes. //VON DEM SNECKENSTAIN. /Celonites haizet
BdN 445, 23 er mêrt reichtuom und pringt genâd und sichert diu kint vor schaden. //VON DEM SUNNENWENDEL. /Elitropius haizt sunnenwendel. ist daz man
BdN 445, 34 verstelt daz pluot und schäucht vergift und sichert den menschen vor smerzen. wer daz kraut nimpt daz sunnenwerbel haizt oder ringelkraut
BdN 449, 30 sicher, der in vremdeu lant vert, und sichert den menschen vor dem gemainen schelmentôd und vor vergift und vor slangen. er
BdN 449, 31 vert, und sichert den menschen vor dem gemainen schelmentôd und vor vergift und vor slangen. er macht seinen tragær got und
BdN 449, 31 den menschen vor dem gemainen schelmentôd und vor vergift und vor slangen. er macht seinen tragær got und der werlt genæm.
BdN 456, 16 sam der selb maister spricht, der stain beschermt seinen tragær vor himelplatzen und vor donr und macht die herren sighaft in
BdN 456, 17 maister spricht, der stain beschermt seinen tragær vor himelplatzen und vor donr und macht die herren sighaft in streiten und sichert
BdN 456, 18 und macht die herren sighaft in streiten und sichert si vor vergift. den stain truog Alexander, sam man spricht, in ainer
BdN 456, 28 haizt. von dem spricht man, daz er den menschen behüet vor dem gæhen end und daz er niht ersterben müg, die
BdN 456, 30 hab in seiner hend. iedoch beschermt er den menschen niht vor siehtum und vor smerzen und lengt doch daz leben in
BdN 456, 30 hend. iedoch beschermt er den menschen niht vor siehtum und vor smerzen und lengt doch daz leben in dem leiden, sam
BdN 460, 19 onix sei ain ander stain dann onichinus, von dem wir vor gesait haben, und sprechent, onix sei ain edel stain, der
BdN 466, 30 latein aquilo haizt. und der selb stain behüett seinen tragær vor der âdersuht, diu ze latein artetica haizt, und vor dem
BdN 466, 31 tragær vor der âdersuht, diu ze latein artetica haizt, und vor dem dritägleichen riten und vor der hitzigen suht. die stain
BdN 466, 32 ze latein artetica haizt, und vor dem dritägleichen riten und vor der hitzigen suht. die stain sint geweicht. /An welhem stain
BdN 468, 12 hitzig ist und trucken, der stain behelt diu lider sicher vor der wazzersuht und vor den vergiftigen pizzen der hund. /An
BdN 468, 13 der stain behelt diu lider sicher vor der wazzersuht und vor den vergiftigen pizzen der hund. /An dem stain man vint
BdN 469, 7 an ain püechel ains grôzen maisters in der jüdischait hie vor, der hiez Tethel, daz schreibt er von der stain pild
BdN 471, 5 er die kraft, daz er vrid macht und sighaft macht vor geriht und ist guot wider diu tier. die zaubrær nützent
BdN 475, 34 und habent daz befunden, daz ez gar werhaft ist, sam vor gesprochen ist. daz golt ist under anderm gesmeid sam diu
BdN 477, 12 getœtt, sô mag man ez gemischen zuo andern dingen, und vor niht. man schol ez behalten in glesern und an küelen
BdN 478, 18 daz si iht vaulen, und dar umb legt man hie vor der grôzen herren cörpel in archen, die auz gunderfai gemacht
BdN 480, 11 umb, die pleiein rœrn, dar inn man daz wazzer hie vor laitet under der erden und si verlœtt mit zin, die
BdN 482, 29 dâ pei verstê wir die zäher etleicher läut, die wainent vor übrigem zorn. die zäher enzündent übrig unwirdischait in dem muot
BdN 483, 7 wazzern, ist aber des niht, sô gesiht er paz dann vor. aber daz wunder schol man got mêr geben dann der
BdN 484, 2 unschuldigen, wan der stimm und der klag ist gar süez vor got. /Ain prunn haizt Züfer, der benimt die unkäusch, sam
BdN 488, 35 auch zwaierlai. etleich werdent von den menschen geporn, sam ich vor gesprochen hân. von der stern kreften, die koment auch von
BdN 491, 23 eu.’ dô sprâchen si ‘gib uns untœtleichait, der beger wir vor allen dingen und begern kaines andern reihtums niht.’ dô sprach
BdN 492, 15 die eingevallen siehtüem, ez fürsiht uns auch und beschermt uns vor den künftigen siehtüemen. er spricht auch: got ist daz wort
BdN 493, 28 diu swein und schreient sam diu tier. /Ez wâren hie vor läut, die heten zägel, sam man list, und ander läut,
BenGeb 54 liche unde sin bluot./ wir vinden niht geliches dem,/ daz vor dinen ougen zem/ unde unsern sunten widerwege/ uf dises ellendes
BuchdKg 13, 6 Dar nâch sach er siben die aller megeresten die er vor ie hete gesehen. Dâ luffen die magern hin unde vrâzen
BuchdKg 43, 9 und ist daz geschehen, sô habent si gotes hulde alse vor, unde wizzet, daz ir got alsô genædic ist: swem er
BuchdKg 71, 11 reht an allen dingen. Daz man die herren nennet dicke vor andern liuten, daz ist reht, wan got hât in den
BvgSp 94 schiben gemaht. Einen fladen von gůtem lumbel wol cleine gehacket, for drunder geriben eins viertel keses vnd wol gemenget mit w#;eurtzen
Eckh 5:19, 5 Dâ von solde sich ein guot mensche gar vaste schamen vor gote und vor im selben, daz er noch gewar wirt,
Eckh 5:19, 5 sich ein guot mensche gar vaste schamen vor gote und vor im selben, daz er noch gewar wirt, daz got niht
Eckh 5:19, 13 niht enwachet, niht enwürket. Ouch vürbaz solte er sich schamen vor guoten liuten, daz sie des an im gewar würden. Ein
Eckh 5:23, 15 daz lîdet durch got gedulticlîche, sô hât er allez daz vor gote ze dem minsten, dar umbe er daz niht lîden
Eckh 5:23, 17 oder umbe sehs tûsent mark oder mê, sô hât er vor gote und in gote im behalten sicherlîche allez daz, dar
Eckh 5:32, 8 die ez ze sînem wâren, himelschen vater hât. Und als vor ist gesaget von îtelkeit oder blôzheit, daz, nâch dem als
Eckh 5:36, 10 hât, sô allerêrst weiz er, waz nutzes und gemaches er vor hâte, und sol gote danken des gemaches, des er sô
Eckh 5:43, 17 und in im selben, und vil ander wort, diu ich vor gesprochen hân. Baz ze vernemenne sô sol man wizzen, als
Eckh 5:48, 15 und den kneht hâte er dar nâch vil lieber dan vor. man liset, daz sant Antônius in der wüeste sunderlîche eines
Eckh 5:52, 1 hât. Ze dem sehsten mâle spriche ich: ist, daz got vor lîdet, ê dan ich lîde, und lîde ich durch got,
Eckh 5:53, 13 minne. Ein viur, sprichet künic Dâvît, kumet mit gote und vor gote, daz brennet al umbe und umbe allez, daz got
Eckh 5:54, 18 lîdennes kumet und vliuzet von güete des willen, als ich vor geschriben hân. Und dar umbe: allez, daz der guote mensche

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