Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

vor adv_prp (2406 Belege) Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

BdN 311, 10 B, reht als daz ABC geordent ist, sam unser weis vor gewesen ist in andern dingen. //VON DEM KÄUSCHEN LAMP. /Agnus_castus
BdN 311, 27 êrbærigen frawen des paumes pleter in ir häuser sträuten hie vor, daz si und ir man dester käuscher lebten. man liset
BdN 322, 25 dar umb machent si dem menschen vil leutswürm, die ich vor füezling hiez, dô ich von den würmen schraib. die veigen
BdN 324, 18 tuot auch diu painwid, und dar umb macht man hie vor gern scheft dar auz in die spiez. daz holz hât
BdN 327, 11 irn veinden angesigten, und dâ von hiez der paum hie vor laudea, nu haizt er laurea oder laurus. den paum laidigt
BdN 338, 13 sint gar lind und zart. die pæm het man hie vor sô gar wert, daz man si zôch in der künig
BdN 341, 16 ist auzgedünst. man schol die pirpaum in dem næhsten mônn vor dem merzen pelzen (daz verstên ich in den warmen landen)
BdN 342, 9 wan die wäzrigen. Galiênus spricht, man schüll si nüehtarn ezzen vor anderm ezzen und schüll dar nâch ain honigwazzer trinken. die
BdN 342, 28 und verderbent si, und dar umb schol man si lang vor anderr kost ezzen. etleich sprechent, daz die pfersech die unkäusch
BdN 346, 6 diu wirm inwendig, und dann drei wochen oder ain mônet vor weihnähten, sô tuo diu pant ab, sô schiezent schœn rôsen
BdN 349, 25 haizt. auz des paums holz machten die alten haiden hie vor pogen und armprost. daz holz hât mangerlai varb und wert
BdN 351, 31 welhe menschen geschickt sint zuo der wazzersucht, die hüeten sich vor allem süezem wein. ez ist dreier lai wein. der êrsten
BdN 355, 25 thymiama, daz von dem paum thymus kümt, dâ von wir vor gesagt haben. die andern maister sprechent, daz daz holz köm
BdN 358, 21 sprechent und ander maister in vil puochen, den man hie vor neur in dem land Judêa vant an der stat Jericho;
BdN 360, 2 ist gelvar und gar lauter und man erkennt in alsô vor valschem balsem. ist daz man in mit aim griffel legt
BdN 360, 12 tuoch niht unsauber dâ von und gilt niht minner dann vor. mêr, wig balsem etswar inn und wig dar nâch therbintenzäher
BdN 367, 21 machen, daz kümt von dem paum thymus, dâ von wir vor gesait haben. //VON DEN NÄGELLEIN. /Garyophylon haizt ain nägelpaum. daz
BdN 370, 22 sô vast, daz er ainen tôten leichnam behüett und behelt vor faulen und vor änderung und vor gestank und allermaist wenn
BdN 370, 23 er ainen tôten leichnam behüett und behelt vor faulen und vor änderung und vor gestank und allermaist wenn man in mischet
BdN 370, 23 leichnam behüett und behelt vor faulen und vor änderung und vor gestank und allermaist wenn man in mischet mit aloe, von
BdN 370, 24 allermaist wenn man in mischet mit aloe, von dem wir vor gesait haben. daz weste Joseph von Aromathia wol, der aloe
BdN 372, 22 den mervischen, die ostree haizent und sint mersnecken, sam wir vor haben gesagt von den mervischen; aber ander sprechent, der stain
BdN 379, 21 gemischt sint in der erden, dâ diu kräuter wahsent, sam vor gesprochen ist, sô zeuht iegleichs sternes kraft des elementes allermaist
BdN 381, 10 klâr. ez beschirmet auch püecher, gewant und holz vil jâr vor würmen und vor mäusen und ist gar guot dem magen,
BdN 381, 10 auch püecher, gewant und holz vil jâr vor würmen und vor mäusen und ist gar guot dem magen, wan den sterket
BdN 381, 13 und salbet der menschen leib dâ mit, die behüett si vor den flœhen; und welher schreibær sein tinten dâ mit seudet,
BdN 384, 17 der kraft kalt und trucken und wenn sich ain mensch vor gewaschen hât in dem pad und sich salbet mit dem
BdN 387, 13 daz wol, daz ez die maister ziehent in irn gärtleinn vor ir slâfkamern ze Parîs, und smecket niht, unz daz man
BdN 397, 17 krôn weis. daz kraut wehst an dem end des lenzen vor sant Urbans tag. ain iegleich erdgall ist haiz und trucken
BdN 397, 25 daz trinkt, daz hilft der lebern und dem milz, als vor gesprochen ist. nim venichlwurz und epfeichwurz und petersilwurz und seut
BdN 399, 14 aber die ez samnent die müezent sich fleizen, daz si vor knoblauch ezzen und starken wein trinken, dar umb, daz ez
BdN 402, 6 pfifferling az und trank met dar auf und starb zehant vor dem vaz. ez ist auch ainerlai swammen, die sint zemâl
BdN 402, 11 haizent si mukkenswammen und ze latein muscineci. nu hüet dich vor in allen, daz ist mein rât. //VON DEN PONN. /Fabe
BdN 405, 34 slangen gehekt wirt, ezzent si der veltlactuken, si werdent sicher vor der vergift. //VON DER LILIGEN. /Lilium haizt ain lilig. daz
BdN 407, 4 erdöpfel. idoch sint ez ander erdöpfel dann die, dâ wir vor von gesait haben. der alraun wurzel und ir rind, ir
BdN 409, 30 reht sam man öl macht auz kranwiten, von den wir vor gesait haben. daz selb öl oder diu salb ist guot
BdN 412, 6 guot. ez hât die art, wer ez nimt zehen tag vor der sumersunwenden und hæht ez in ain haus an den
BdN 414, 18 gummi_arabicum $t haizt, und von tragant, von den allen wir vor gesait haben, und temper diu mit syropel, der dar zuo
BdN 415, 1 ist länkelot und dar inne wehset swarzer sâm, der scheint vor swerz. wenn der sâm zeitig wirt, sô tuot sich diu
BdN 418, 28 raphanus haiz; aber die Kriechen wehselnt die zwên namen, sam vor gesprochen ist, und haizent den rätich radicem und den kren
BdN 418, 35 rätich macht vil würmel an den läuten, die ich hie vor füezling hiez. er ist dem haupt schad und den zenden
BdN 419, 1 zenden und dem drüzzel und den augen. wer in izzet vor tisch, dem macht er daz ezzen swimment in dem magen
BdN 421, 27 merzwival, ez schol sprechen cepa_muris, daz spricht mäuszwival, sam ich vor gesprochen hân. ez ist auch ainer andern lai des krautes,
BdN 427, 11 von den stainen reden in ainer gemain, sam unser weis vor ist gewesen an andern dingen. /Ez ist ain frâg, wie
BdN 431, 5 auch, daz die Israheliten, daz sint die gelaubigen juden, hie vor in der wüesten gruoben mangerlai form und gestalt in etleich
BdN 433, 24 wan sô die schefläut auf dem mer niht gesehen mügent vor den dicken nebeln wâ si varn zuo dem gestat, sô
BdN 437, 9 ezzen, dem durchgêt er all sein ingewaid und rainigt in vor aller pœser unsauberkait, und sô er den menschen inwendig gehailt,
BdN 439, 19 ist, und dar umb sträwten in die alten läut hie vor mit dem akkersâmen auf die äkker und hiengen in auf
BdN 440, 31 ain süeze oder ain helle stimm und behüett die kelen vor haiserhait. der stain klingelt schôn reht sam diu glokspeis, wenn
BdN 442, 10 gestalt (sam man diu insigel grebt) in der wüesten hie vor, und daz tâten si niht ân sach. //VON DEM CRYSOLIT.

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