Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

slange swM. (342 Belege) Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

BdN 266, 5 sam ain vorscher spricht, und ist kündiger wan kain ander slang. diu slang lokt den visch murên auz dem wazzer mit
BdN 266, 5 vorscher spricht, und ist kündiger wan kain ander slang. diu slang lokt den visch murên auz dem wazzer mit irm wispeln
BdN 266, 19 //VON DER CERASTEN. /Cerastes haizt ain cerast. daz ist ain slang, diu hât neun oder aht hörner auf dem haupt, diu
BdN 266, 21 hörner auf dem haupt, diu geleichent eines widers hörnern. diu slang hât die art, daz si sich gar verpirgt in die
BdN 266, 24 hörner sitzent und dar auf ruoent, sô begreift si diu slang und zereizt si. diu slang ist mêr piegleich denn ander
BdN 266, 25 ruoent, sô begreift si diu slang und zereizt si. diu slang ist mêr piegleich denn ander slangen und mag paz geslingen
BdN 266, 26 und zereizt si. diu slang ist mêr piegleich denn ander slangen und mag paz geslingen denn die andern, dar umb, daz
BdN 266, 28 nihts hât, dâ von si stærr sei. wenn man der slangen horn auf der reicher läut tisch setzt, ist vergift auf
BdN 267, 4 //VON DER CILIDER. /Cilydros haizt ain cilider. diu ist ain slang, sam Isidorus spricht, diu wont auf dem land und auch
BdN 267, 9 den zwain worten kümt der gesament nam cilydros. wâ diu slang auf die erden gêt, dâ macht si die erden rauchend,
BdN 267, 15 si vonenander. //VON DER CENKER. /Cencris haizt ain cenker. diu slang ist unpiegleich, wan si ist sô stärr, daz si sich
BdN 267, 17 daz si sich niht gepiegen mag, sam Isidorus spricht. diu slang macht allzeit den rehten weg, alsô daz si niht peiwegig
BdN 267, 20 aber centipeda haizt ain hundertfüezel, dar umb, daz diu selb slang gar vil füez hât, sam Isidorus spricht. //VON DER DISPEN.
BdN 267, 24 Isidorus spricht. //VON DER DISPEN. /Dipsas haizt ain dispe. diu slang ist sô behend, sam Jacobus und Solînus sprechent, daz si
BdN 267, 27 wenn man si tritt, sô siht man ir niht. diu slang tœtt mit durst, wan si zeplæt dâ mit und swellt
BdN 267, 30 hôhfart, wan diu zeplæt auch. ain vorscher spricht, daz diu slang alsô die läut tœt, daz sich des tôten antlütz in
BdN 268, 8 gibt sich nümmer schuldig seiner sünd. Jacobus spricht, daz dreirlai slangen sein, die daz gläubig volk pei Moyses zeiten laidigten in
BdN 268, 10 pei Moyses zeiten laidigten in der wüesten, und wider die slangen riht Moyses ain erein slangen auf ainem rigel von gotes
BdN 268, 10 der wüesten, und wider die slangen riht Moyses ain erein slangen auf ainem rigel von gotes gepot. diu erein oder diu
BdN 268, 11 ainem rigel von gotes gepot. diu erein oder diu glokspeisein slang half wider die dreirlai lebendiger slangen. der êrsten lai wâren
BdN 268, 12 erein oder diu glokspeisein slang half wider die dreirlai lebendiger slangen. der êrsten lai wâren dispen, die andern wâren siteln, und
BdN 270, 20 //VON DEM DRACHENKOPP. /Draconcopes haizt ain drachenkopp und ist ain slang in Kriechenlant gar grôz und mähtig, sam Adelînus spricht. diu
BdN 270, 22 in Kriechenlant gar grôz und mähtig, sam Adelînus spricht. diu slang hât ainr junkfrawen antlütz geleich ainem menschen, aber daz ander
BdN 270, 24 leibes geleicht ainem drachen. nu sprechent die maister, daz diu slang derlai sei gewesen, diu Evam betrog in dem paradîs, wan
BdN 270, 26 betrog in dem paradîs, wan Beda spricht, daz diu selb slang ain junkfrawenantlütz hab gehabt, dar umb, daz si mit gleicher
BdN 270, 29 nimt sein geleichz und ist lustig gegen im. diu selb slang, dô si Evam betrog, zaigt ir neur daz haupt und
BdN 270, 32 buschen. wie aber der teufel daz gemachen moht, daz diu slang menschleicheu wort sprach, daz ist uns verporgen, wir wellen dann
BdN 270, 34 ist uns verporgen, wir wellen dann sprechen, daz diu selb slang halsâdern und andern gezeug hab gehabt in dem hals und
BdN 271, 6 ist geläupleich, daz der teufel sich selber verkêrt in ainer slangen weis und auch menschleich sprâch mit Even rett, wan er
BdN 272, 3 //VON DER IPNAPPEN. /Ipnapis haizt ain ipnapp. daz ist ain slang, diu zeuht ir art von der slangen, diu aspis haizt,
BdN 272, 4 daz ist ain slang, diu zeuht ir art von der slangen, diu aspis haizt, dâ von wir vor gesait haben. alsô
BdN 272, 10 list von ainer frawen, diu hiez Cleopatra, diu begreif derlai slangen ain mit dem denken arm und legt sich in ain
BdN 272, 13 der Antonius hiez, dar umb, daz si entslief von der slangen berüerung und daz si slâfend ir leben endet mit ainem
BdN 272, 20 nun geschriben ist, und daz selb capitel sagt von ainr slangen, diu haizt emorois, daz ist ain emoroi oder ain kraftsaugerinn
BdN 272, 22 ze däutsch, wan, sam Isidorus spricht, welher mensch von der slangen gepizzen wirt, der switzet sein aigen pluot auz im selber
BdN 272, 34 in kriechisch haizt wazzer, dannen kümt daz wort ydros. diu slang wont gern in dem wazzer, daz Nilus haizt, sam Isidorus
BdN 273, 3 spricht, daz ist ain grôz wazzer in Egypten lant. wenn diu slang daz tier siht slâfen mit offem mund auf dem gestat
BdN 273, 8 müg, und sô der cocodrill erwachet, sô verslint er die slangen. diu zereizt dan sein gedirm und kümt lebentig auz im.
BdN 273, 9 gedirm und kümt lebentig auz im. Plinius spricht, daz diu slang diu schœnist sei ob allen slangen. der slangen lebern behelt
BdN 273, 10 Plinius spricht, daz diu slang diu schœnist sei ob allen slangen. der slangen lebern behelt man zuo ainer erznei den, die
BdN 273, 10 daz diu slang diu schœnist sei ob allen slangen. der slangen lebern behelt man zuo ainer erznei den, die geslagen werdent
BdN 273, 12 ainer erznei den, die geslagen werdent oder gehekt von den slangen, und wenn die läut gehekt werdent von derlai slangen, sô
BdN 273, 13 den slangen, und wenn die läut gehekt werdent von derlai slangen, sô geswellent si, und den siehtuom haizt man ze latein
BdN 274, 5 ainer schozpüchsen, und tœtent daz tier. dâ von haizt diu slang alsô. Gleicher weis tuont etleich läut, die sô snell sint
BdN 274, 11 und spricht Solînus, ez sei mêr ain wurm dann ain slang, wann si wispelt sänfticleicher dann ain slang, wie daz sei
BdN 274, 12 wurm dann ain slang, wann si wispelt sänfticleicher dann ain slang, wie daz sei daz si wispel in der selben weis,
BdN 274, 13 der selben weis, und hât auch ainen zagel sam ain slang. si hât ain gespalten zungen und diu ist rauch. si
BdN 274, 33 //VON DER NATER. /Natrix haizt ain nater. daz ist ain slang, sam Isidorus spricht, diu verunraint daz wazzer mit irr vergift,
BdN 275, 3 Lucânus: diu nater ist ain zestœrerinn des wazzers. Pei der slangen verstên ich die velscher, die daz wazzer der weishait und
BdN 275, 9 //VON DER NADERN. /Naderos haizt ain nader. daz ist ain slang in däutschen landen und ist an der grœz als ains

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