Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

singen stV. (767 Belege) Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

KvWTroj 47577 leben/ in dem bethûs muoste geben,/ dô man sîn lop sanc unde las./ wan des Hector unschuldic was,/ sô sol man
KvWTurn 252 dem himel smierte,/ der fîn was unde lâsûrblâ,/ dô wart gesungen schiere dâ/ mit flîze ein schœne messe/ der ritterlichen presse,/
KvWWelt 132 lîp süez unde clâr/ hât nâch mir gerungen,/ gesprochen und gesungen/ von mir swaz er guotes kan;/ du wære et ie
Lanc 15, 30 ein kirchen, da man alle tag teglichen ein meße inn sing úmmer men myns herren sele zu trost!’ ‘Frauw’, sprach die
Lanc 16, 20 sitten: wann sie von der kirchen kam und meß was gesungen, so ging sie off den lac da zugegen da die
Lanc 35, 33 fuß waren im schlecht und hol, langk und hoch. Ußermaßen sang er wol, so ers wolt thun; darzu was nicht dicke
Lanc 42, 23 Es geschach an eim montag fru das die koniginn det singen ein meß von unsers herren geburt, irs mannes sele zu
Lanc 42, 24 irs mannes sele zu gnaden und irs kindes. Da fronmesse gesungen was, da ging sie hinweg zu derselben stat da ir
Lanc 112, 24 sie nichts nit aß. Sie was dick so múd von singen und von betten, von wachen und von fasten, das sie
Lanc 126, 1 farn in den walt schißen. Er det schnelliclich ein messe singen und saß off und reyt hinweg zu der Porten Galesten;
Lanc 135, 4 sie ußer dem múnster kamen. Zuhant da die messe wart gesungen, myns herren Ywans geselle saß off syn roß und reyt
Lanc 160, 13 nacht hien. Des morgens fru dete die jungfrauw ein messe singen und dete den ritter dar gan. Da die messe gesungen
Lanc 160, 13 singen und dete den ritter dar gan. Da die messe gesungen wart, er wapente sich, und die jungfrauw furte yn fur
Lanc 179, 24 eim esel sere nahe by yn, er reit syn vesper singende zu syner wonung wert, die da by im stunt in
Lanc 192, 8 was bezinnet wol alumb. Er hort ein jungfrauw ußermaßen wol singen und lut, und er begund zu gedencken und ließ das
Lanc 284, 1 umb uch, das weiß ich wol.’ Sie schwiegen biß messe gesungen wart, und Galahot fragt syn gesellen was er thun solt.
Lanc 301, 14 mit der hant und gingen messe horen. Da die messe gesungen wart, die spise was bereit, und man ging eßsen. Da
Lanc 327, 21 der cappelan bereit und begunde der messe. Da die messe gesungen wart, da gingen sie wiedder zu hofe. Mit dem kamen
Lanc 335, 37 syn wunden mit herlicher salben. Der kappelan bereit sich und sang ein @@s@messe, und myn herre Gawan gůrte dem knappen das
Lanc 336, 4 gab und im alles sin recht getet und die messe gesungen was, da batt der nůw ritter myn herren Gawan das
Lanc 349, 2 sin rechten straßen, er hort wo ein mensch ußermaßen wol sang neben im frauwenstimme, und er reit darwert $t was er
Lanc 401, 20 yn und gab sim roß gnung. Der einsiedel ging vesper singen, und myn herre Gawan hort sie; und der schuler halff
Lanc 401, 21 Gawan hort sie; und der schuler halff im die vesper singen, und myn herre Gawan sprach sin gebet. Nach der vesper
Lanc 403, 26 ging slafen. Des morgens fru da der einsiedel sin metten gesungen hett, da kam er zu mym herren Gawan da er
Lanc 403, 31 sie so selten hören mag.’ Der einsiedel bereit sich und sang ein messe. Nach der messe wapent sich myn herre Gawan
Lanc 414, 22 verlúhe, wann er durch rechte barmherczikeit vehte. //Da die messe gesungen wart, da segente sich myn herre Gawan und ging uß
Lanc 439, 7 erkennen mag. Ein gut ritter der muß hubsch sin; des ensit ir nit, wann alle die welt wol sieht das uwer
Lanc 493, 8 und manet yn bi der messe die er des tages gesungen het, das er im sagt was an dem brieff geschriben
Lanc 537, 26 zugen darinn und bereiten des koniges spise. Da die messe gesungen was, der konig gieng eßen, und da er vor der
Lanc 615, 5 morgens fru was Lancelot neben dem tag uff, und man sang im ein messe von dem heiligen geist. Da kam der
Lucid 79, 3 die er wider unſ hete. //Der iunger ſprach: Durch waʒ ſingen wir den gelouben iht me ʒe primen denne ʒe anderen
Lucid 79, 7 ſaʒte Anaſtaſius, daʒ man den ſalmen #.:Quicumque wult ſaluus eſſe#.; ſunge alle tage ʒe primen ʒe dem erſten dageʒite, dar an
Lucid 81, 17 an der brechunge deʒ brotiſ. //Der iunger ſprach: Durch waʒ ſinge wir die complete ſo lanc, ſit ſie niht deheine wile
Lucid 82, 7 dem dage. Nu ſage mir, war unbe wir die metin ſingen. Do ſprach der meiſter: Wie mohte die ſelbe wile iemer
Lucid 82, 11 herre ſancto petro ſine ſchulde. Alſe balde nach der metin ſingen wir lauſ metin, die beʒeichet die heilige urſtende. //Der iunger ſprach:
Lucid 82, 13 die beʒeichet die heilige urſtende. //Der iunger ſprach: Durch waʒ ſinget men ʒů metin vnde [35#’r] ʒů ueſperin die ʒwene ſalmen
Lucid 83, 4 mit der ʒal der ſiben tage in der wochen. So ſinge wir daʒ ahte teil ʒů ueſperen vnde ʒů lauſ metin.
Lucid 83, 7 welt ende nimet in gotiſriche. //Der iunger ſprach: Dur waʒ ſinget men die metin ʒů oſteren bi dem dage? Do ſprach
Lucid 85, 5 deʒ gerůchet, daʒ er unſ ſin wort ſante. Da nach ſingen wir die reſponſoria. [36#’v] Da mitte betúte wir, daʒ wir
Lucid 85, 7 werken ſun erfúllen. Daʒ wir den uerſ in den reſponſen ſingent, daʒ beceichent, daʒ wir alleʒ vnſer leben rithen ſún alſe
Lucid 92, 13 unſer herre in di welt kam. Der ſalme, den men ſinget nach dem introitu beʒeichenet die ʒůuerſiht, die die wiſſagen vnde
Lucid 92, 16 herre in diſe welt cam. Alſ man daʒ gloria patri ſinget, ſo get der prieſter aller erſte ʒů dem alter. Vor
Lucid 93, 13 uon dem heiligen ambte. Der meiſter ſprach: Nach deme Jntroitu ſinget men kirieleyſon. [39#’v] Daʒ betútet die ruwe, die die ſeligen
Lucid 94, 6 deʒ heiligen geiſteſ, der wiroch die gotheit. Nach dem kirieleiſon ſinget der preiſter: #.:Gloria in excelſis.#.; engil, der vnſ aller erſt
Lucid 96, 1 tugent ʒů der anderen. //Do ſprach der iunger: Durch waʒ ſinget men den ſanc nach oſtern niht? Der meiſter ſprac: Daʒ
Lucid 96, 8 vnde betútet die himelſche $t wunne. Den ſelben ſanc den ſanc hieuor nieman wen ʒe rome nach oſtern. Do ſanctuſ Gregoriuſ
Lucid 96, 10 den ſanc mahte, do ſaʒt er, daʒ men den ſanc ſunge úbir iar, wen in der vaſten, vnde ſprach: Eʒ were
Lucid 96, 11 were billich, daʒ wir nach dem vnfrolichem ſanc daʒ alleluia ſungen, da mite wir betúten, daʒ wir nach groʒer ruwe ginge
Lucid 97, 7 daʒ bůch het entſloʒſen deʒ ewigen libeſ. Nach dem ewangelio ſinget men den gel#;voben. Daʒ betutet, daʒ die heilige $t criſtenheit
Lucid 97, 20 der ander ſanc? Der meiſter ſprach: Alſe men die offerende ſinget, ſo rihtet men an daʒ opfer. Vnde betútet die offerende,

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