Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

sich prn (3162 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Eckh 5:33, 16 keiner wermde noch hitze noch glīchnisse, biz daz viur gebirt sich selben in daz holz und gibet im sīne eigen natūre
Eckh 5:36, 11 sol gote danken des gemaches, des er sō manic jār sich hāt genietet und nie rehte bekante, daz im sō wol
Eckh 5:38, 1 gnāden; wan eigenschaft gotes sunes und des heiligen geistes ist: sich glīche halten in allen dingen. Ouch sol man wizzen, daz
Eckh 5:38, 5 ūzerlīchez werk ze swęre ist noch grōz genuoge, daz si sich dar ane und dar inne bewīsen müge und sich darīn
Eckh 5:38, 5 si sich dar ane und dar inne bewīsen müge und sich darīn bilden. Und dar umbe ist ein inner werk, daz
Eckh 5:38, 10 kein crźatūre volkomenlīche enpfāhen mac, noch gotes güete enmac in sich bilden. Und dā von sō muoz etwaz innigers und hœhers
Eckh 5:38, 12 hœhers sīn und ungeschaffen, āne māze und āne wīse, dā sich der himelsche vater ganze īnbilden und īngiezen und bewīsen $t
Eckh 5:39, 14 al ūzer werk in der zīt alze kleine, daz si sich niht ganze eröugen noch volle bewīsen noch darīn bilden enmac.
Eckh 5:39, 15 niht ganze eröugen noch volle bewīsen noch darīn bilden enmac. Sich üebende wirt si kreftic, und von milte wirt si rīche.
Eckh 5:40, 12 sīn. Ich spriche, daz ein volkomen mensche als ungerne wölte sich von gote scheiden eine stunde als tūsent jār. Doch węre
Eckh 5:42, 17 vater durch in selben, den vater in im selben und sich selben in dem vater. Dar umbe sprichet vil wol unser
Eckh 5:43, 21 gote nāch Salomōnes worten, daz alliu dinc got würket durch sich selben, daz ist, daz er niht ūz im anesihet warumbe
Eckh 5:43, 22 ist, daz er niht ūz im anesihet warumbe dan durch sich selben; er minnet und würket alliu dinc durch sich selben.
Eckh 5:43, 22 durch sich selben; er minnet und würket alliu dinc durch sich selben. Dar umbe, sō der mensche minnet in selben und
Eckh 5:43, 26 daz er gotes sun ist. Noch vürbaz: got minnet durch sich selben und würket alliu dinc durch sich selben, daz ist:
Eckh 5:43, 27 got minnet durch sich selben und würket alliu dinc durch sich selben, daz ist: er minnet durch minne, und er würket
Eckh 5:44, 14 sun, nāch gote und in got gebildet, der minnet durch sich selben, daz ist: er minnet durch minne, würket durch würken;
Eckh 5:44, 24 den er würket, sunder er minnet und würket ouch durch sich selben, der dā minnet; wan, daz er minnet, daz ist
Eckh 5:45, 3 menschen, der ūz vuor in ein verrez lant nemen an sich ein rīche und wider ze komenne’. Ouch sol man aber
Eckh 5:47, 15 menschen, des ez ein gelit ist, vil lieber hāt dan sich selben und sich gerne und unbedāht vrœlīche gibet in die
Eckh 5:47, 16 ein gelit ist, vil lieber hāt dan sich selben und sich gerne und unbedāht vrœlīche gibet in die nōt und in
Eckh 5:47, 18 Ich spriche sicherlīche und in der wārheit, daz diz gelit sich selben alzemāle nihtes niht enminnet dan durch daz und in
Eckh 5:49, 4 anderz. Dar umbe ist von den aposteln geschriben, daz sie sich vröuweten, daz sie des wirdic węren, smācheit durch got ze
Eckh 5:49, 12 er durch got līdet leit und schaden, węrlīche, er solte sich durch daz aleine billīche trœsten. Ein mensche gibet doch sīn
Eckh 5:53, 11 und ob er sī in gotes minne; wan sicherlīche, swā sich der mensche leidic und sunder trōst vindet, alsō verre enwas
Eckh 5:56, 10 durch got. Dā von ist geschriben, daz die heiligen aposteln sich des vröuweten, daz sie wirdic wāren, daz sie durch gotes
Eckh 5:56, 13 dritten teile dis buoches schrīben $t wil manigerleie trōst, wie sich ouch trœsten sol und mac ein guot mensche an sīnem
Eckh 5:58, 11 niht gedenket mir noch ze gebenne; vil līhte bedenket er sich her nāch baz und gibet mir. Ich sol gedulticlīche bīten,
Eckh 5:59, 6 oder leidic wirt umbe zergenclīchiu dinc dirre werlt. man sölte sich des sźre schamen von herzen vor gote und sīnen engeln
Eckh 5:59, 7 den liuten, daz man des iemer gewar würde. man schamet sich sō vaste eines gebresten an dem antlitze, daz die liute
Eckh 5:59, 21 sprechen. Einez ist, daz węrlīche ein guot, götlīcher mensche sölte sich gar übel und grœzlīche schamen, daz in iemer leit bewegete,
Eckh 5:60, 12 ob ieman daz niht enverstāt? Und sprichet aber anderswā, daz sich der mensche alze blœzlīche minnet, der ander liute blenden wil,
Eckh 5:109, 9 natūre: līp und geist. Dar umbe sprichet ein geschrift: swer sich selben bekennet, der bekennet alle crźatūren, wan alle crźatūren sint
Eckh 5:111, 21 verleschet; er glüejet und glenzet, liuhtet und brinnet und neiget sich āne underlāz ze gote. Der źrste grāt des innern und
Eckh 5:112, 1 liute und aber noch gāt an den stüelen und heltet sich nāhe bī den wenden, labet sich noch mit milche. Der
Eckh 5:112, 2 den stüelen und heltet sich nāhe bī den wenden, labet sich noch mit milche. Der ander grāt ist, sō er iezent
Eckh 5:112, 7 Der dritte grāt ist, sō der mensche mź und mź sich der muoter enziuhet und er ir schōz verrer und verrer
Eckh 5:113, 25 in dem źwangeliō. Sant Augustīnus sprichet: sō des menschen sźle sich zemāle ūfkźret in die źwicheit in got aleine, sō schīnet
Eckh 5:113, 27 schīnet und liuhtet daz bilde gotes; swenne aber diu sźle sich kźret ūzwert, joch in die tugende ūzerlīcher üebunge, sō wirt
Eckh 5:114, 3 blōz nāch sant Paulus lźre. Und dar umbe: allez, daz sich der sźle niderkźret, daz nimet des selben, in daz ez
Eckh 5:114, 3 der sźle niderkźret, daz nimet des selben, in daz ez sich kźret, ein decke, ein houbettuoch; daz sich aber ūftreget der
Eckh 5:114, 4 in daz ez sich kźret, ein decke, ein houbettuoch; daz sich aber ūftreget der sźle, daz ist blōz gotes bilde, gotes
Eckh 5:115, 15 ein mit einem. Swer ez suochet under gote, der triuget sich selber. Ouch sprichet der selbe meister ze dem vierden māle,
Eckh 5:115, 21 namen in dem latīne meinet in einer wīse den, der sich alzemāle under got neiget und vüeget, allez, daz er ist
Eckh 5:116, 22 der geist schouwet got, sō weiz er ouch und bekennet sich bekennende, daz ist: er bekennet, daz er schouwet und bekennet
Eckh 5:117, 5 widerslac ūf daz źrste nāch natiurlīcher ordenunge; wan nieman bekennet sich wīzen wan der ouch wīz ist. Dar umbe, der sich
Eckh 5:117, 5 sich wīzen wan der ouch wīz ist. Dar umbe, der sich bekennet $t wīzen, der būwet und ist ūftragende ūf wīz-wesenne,
Eckh 5:117, 10 bekennen und wizzen von geverwetem oder von wīzem und bekennet sich wīzen. Wīz ist vil minner und vil ūzerlīcher dan wīz-wesen.
Eckh 5:117, 24 bekennen, daz man got bekennet. Wie solte der mensche bekennen sich got bekennende, der sich selben niht enbekennet? Wan sicherlīche, der
Eckh 5:117, 24 bekennet. Wie solte der mensche bekennen sich got bekennende, der sich selben niht enbekennet? Wan sicherlīche, der mensche der bekennet sich

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