Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

nôt stF. (2492 Belege) Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

BdN 214, 11 mit gaistleichen strâfen und auch mit werltleichem swert, ob sein nôt geschiht. er schol auch siticleichen gên und sleichen sam ain
BdN 239, 33 bekennt ir trauren, wie gar pitter des tôdes angst und nôt sei allen tœtleichen dingen. Pei dem tier verstên in all
BdN 247, 17 dick sant auf den ruck, und sô die schefläut von nôt auf den sant getriben werdent von ungewiter, sô wænent si,
BdN 256, 24 erznei wider die vergift. diu merswein leident vil angst und nôt, sam Plinius spricht, und suochent ir narung an des mers
BdN 346, 27 peiht und ganzer rew für alle die siechtüem, angst und nôt, die uns anligent an leib und an sêl. eyâ, dû
BdN 346, 29 die deinen namen êrent, und kreftig si in allen iren nœten. fraw, dû waist wol, ob ich ez mit ernst main.
BdN 361, 3 balsem beleiben mit wahs und auch vierzig tag, geschiht sein nôt), sô vertreibt er die mâsen. er behelt der tôten leib
BdN 445, 19 daz in diu purt iht abgê oder daz si iht nôt leiden mit dem gepern. er wil auch, daz man in
BdN 448, 17 list, daz Alcides der fürst mit dem stain all sein nôt überwant und daz er allzeit siglôs wart, wenn er den
BdN 458, 34 ich waiz kain sicherr zuofluht in allen ängsten und in nœten, wenn der öbrist rihtær nu rihten schol über leib und
Brun 473 wer ist di di kumit sa/ uf gedrungen al sundir not/ recht alsam ein morgenrot?/ ja ist si gar nach wane/
Brun 1537 genennit, daz do schire geschicht./ uz dem bette gingen sundir not/ di stigergrat purpurvar rot,/ di bezeichen so du weist/ den
Brun 2385 der tubel daz ist gewis./ in der stat Damaske sundir not/ irsluc Kain Abel tot./ do vorlos di erde ir magetum/
Brun 2496 quomodo cecidisti Lucifer/ qui mane oriebaris./ wie vilestu Lucifer ane not,/ da du uf drungest als ein morgenrot;/ gotes insegel daz
Brun 2665 va,/ wen der apfel mala punica/ entzwei gebrochin wirt mit note,/ so gebit he ruch und rote./ des bescheide ich uch
Brun 4683 rumpitur./ ein dristrenge reif hat her gesprochen/ der wirt mit note zubrochen./ ich jach etswen zu stete,/ daz der reif dri
Brun 5223 machet lichte ougen rot/ und dringet uf zu berge mit not,/ von deme herzen zun ougen/ ditz se wir offenlich und
Brun 6157 vromet:/ wer ist di di da komet/ ufgedrungen al sunder not/ rechte also ein morgenrot?/ si ist ouch an minem wane/
Brun 7651 selber was daz herzelib,/ des sich di brut rumete durch not,/ daz da was wiz und rot./ got was wiz an
BuchdKg 24, 2 sînen guoten kopf verstoln.#.’ Si sprâchen: #.,Wie wære uns des nôt? Wir haben dir vergolten allez daz wir dir solten. Nu
Daniel 1443 vil gewaldeclichen./ Den muste hie entwichen/ Ir leben von vueres not./ Wen ez begreif, der was tot./ Aber disen kindelin/ Tet
Daniel 1517 irloset hat/ Von des gluenden ovens bat/ Und#’e von to#’etlicher not/ Die uns vu#’eres flamme bot./ Bejehet Gote alle/ In vreudenrichem
Daniel 2188 Vrucht brenget er, die ist rot,/ Nutze vor des steines not;/ Haynbutten oder hifen/ Heizet sie. von dem rifen/ Wirt betwungen
Daniel 2528 wan/ Under der aschen ein brot,/ Dar nach dines libes not!/ Wand sust sprichet Gotis wort:/ «Daz mel sal sich also
Daniel 2619 strazen,/ E sie diz leben sazen/ En liezen mit buze not/ Luterlichen hie durch Got./ Da von claget, als ich las,/
Daniel 5201 daz sie/ Uns in dirre wuste lie/ Liden jamer, durstes not,/ Darum ir genuc sich bot/ Mit geschreie tegelich/ Zu Got
Daniel 5704 uns icht alda/ Bestriche ewiger tot./ Hilf, herre, uz sunden not/ Den die dich hie rufen an,/ So hin in des
Daniel 5924 heiligen gemeit/ Echtit er untz in den tot/ Vugende leitliche not./ Darzu dunket en vorwar/ Wie daz er wol ane var/
Daniel 6147 erste/ Kunic. daz sich ouch herste/ Sin horn von vollendir not,/ Bedutet des kunges tot./ Vier hornir die dar under/ Entspruzzen
Daniel 7099 vrundis wise,/ Ezzer der sinen spise/ Necken en in strites not./ Manic man im blibet tot/ Ligen. zu dem gemerze/ Der
Daniel 8232 here/ Priestre mit des lebens brot,/ Disse spise dich uz not/ Brenget der vreisen lewen./ Hier uf so sprichet even/ David
DvAPatern 242 dich enphangen haben, als wir solten. __Dar vmb ist vns not, daz dv vns vergebest vnser schvlde, wan wir nach reht
DvAPatern 447 weter vnd vmb gesvnt vnd solhiv dinch, der wir ze not bed#;evrfen), daz wir dester rinchlicher mvgen vns an geistlichen dingen
Eckh 5:16, 10 mîn niht enist und mir verlorn ist, daz muoz von nôt untrôst geben und leit und betrüepnisse. Dâ von sprichet Salomôn:
Eckh 5:20, 9 daz ez got wil, sô wirt ez und ist von nôt guot und ouch daz beste. Und dar umbe lêrte unser
Eckh 5:28, 4 in im gehaben. Sol ez wîn haben, man muoz von nôt wazzer ûzgiezen; daz vaz muoz blôz und îtel werden. Dar
Eckh 5:28, 6 umbe, soltû götlîche vröude und got nemen, dû muost von nôt die crêatûren ûzgiezen. Sant Augustînus sprichet: «giuz ûz, daz dû
Eckh 5:30, 17 als zwei engibet niht minne; zwei als ein gibet von nôt natiurlîche, williclîche, hitzige minne. Nû sprichet Salomôn, daz alliu wazzer,
Eckh 5:31, 2 loufent wider in irn begin. Dar umbe sô ist von nôt wâr, als ich gesprochen $t hân: glîchnisse und hitzige minne
Eckh 5:32, 6 ze sînem rehten vater, dem himel, wan ez muoz von nôt verleschen in der kelte der luft; doch wil ez bewîsen
Eckh 5:35, 18 daz niht beschehen, sô blîbet er ungetrœstet und wirt von nôt leidic. Und dar umbe sol er gedenken: wærest dû einen
Eckh 5:47, 16 selben und sich gerne und unbedâht vrœlîche gibet in die nôt und in den schaden vür den menschen. Ich spriche sicherlîche
Eckh 5:48, 19 herre, wâ wære dû iezent, dô ich in sô grôzer nôt was? Dô sprach unser herre: ich was alhie, als ich
Eckh 5:52, 18 enverliese durch got und durch gotes süezicheit und enmüeze von nôt verliesen sîn bitterkeit und lûter süeze werden, ê dan ez
Eckh 5:187, 2 des sînen erwiget, dâ an dem selben muoz got von nôt wider îngân; wan sô einez im selber niht enwil, dem
Eckh 5:187, 8 Dâ ich mich ane lâze, dâ muoz er mir von nôt wellen allez, daz er im selben wil, noch minner noch
Eckh 5:221, 4 underwîlen durch ein minnewerk ze würkenne, $t dâ man sîn nôt hât, geistlîchen oder lîplîchen. Als ich mêr gesprochen $t hân:
Eckh 5:231, 2 daz beginnen was in dem werke, sô muoz er von nôt den schaden ûf sich nemen, und dû ensolt dîn werk
Eckh 5:241, 5 missetriuwen, si getriuwet $t alles guoten. Und des enist kein nôt, daz man den minnenden und geminneten iht dürfe sagen; wan
Eckh 5:277, 4 ein inwendigiu $t götlîchiu wîse. Dis ist vor allen dingen nôt: daz der mensche sîne vernunft wol und zemâle gote gewene

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