Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

niht adv_prn (6920 Belege) BMZ BMZ BMZ Lexer Findeb.  

Eckh 5:111, 17 unkrūt und bedecket und verdringet den guoten sāmen, daz er niht ūzliuhtet noch ūzwahsen enmac. Doch sprichet Origenes, ein grōz meister:
Eckh 5:112, 3 mit milche. Der ander grāt ist, sō er iezent anesihet niht aleine die ūzerlīchen bilde, ouch guote liute, sunder er löufet
Eckh 5:112, 10 aller liute übel und unreht tuon, es enluste in doch niht; wan er ist mit minne gebunden alsō mit guotem vlīze
Eckh 5:113, 7 dar ūf wirfet, daz hindert und bedecket, daz man sīn niht erkennet noch gewar wirt; doch blībet er in im selben
Eckh 5:113, 16 uns und der sunne ist, sō enwerden wir des schīnes niht gewar. Und ouch, sō daz ouge in im selber krank
Eckh 5:113, 19 von einem steine, er entreget daz bilde in daz holz niht, mźr er snīdet abe die spęne, die daz bilde verborgen
Eckh 5:113, 21 daz bilde verborgen und bedecket hāten; er engibet dem holze niht, sunder er benimet im und grebet ūz die decke und
Eckh 5:114, 10 Daz gewęre lieht liuhtet in der vinsternisse, aleine man des niht gewar enwerde. ’Niht enahtet’, meinet daz buoch der minne, ’daz
Eckh 5:114, 11 liuhtet in der vinsternisse, aleine man des niht gewar enwerde. ’Niht enahtet’, meinet daz buoch der minne, ’daz ich brūn bin,
Eckh 5:115, 4 in wesunge wirt genomen ein und ist ein. Dā ez niht inne enist, dā nimet ez und hāt und gibet underscheit.
Eckh 5:115, 10 $t und underscheit würde dir ein und enmöhte dich iezent nihtes niht hindern. Ein blībet glīche ein in tūsent$/ warbe tūsent
Eckh 5:115, 10 und underscheit würde dir ein und enmöhte dich iezent nihtes niht hindern. Ein blībet glīche ein in tūsent$/ warbe tūsent steinen
Eckh 5:115, 16 selbe meister ze dem vierden māle, daz diz ein mit nihte eigenlīcher vriuntschaft enhāt dan mit juncvrouwen oder megeden, als sant
Eckh 5:115, 22 er ist und daz sīn ist, und ūfwert got aneschouwet, niht daz sīn, daz er hinder im, nider im, bī im
Eckh 5:115, 24 namen hāt er von der erden. Dar abe ich nū niht mź sprechen wil. Ouch meinet daz wort, sō man sprichet
Eckh 5:116, 2 līphafticheit. Noch vürbaz enhāt der mensche in einer wīse mit nihte niht gemeine, daz ist, daz er nāch disem noch nāch
Eckh 5:116, 2 Noch vürbaz enhāt der mensche in einer wīse mit nihte niht gemeine, daz ist, daz er nāch disem noch nāch dem
Eckh 5:116, 3 gemeine, daz ist, daz er nāch disem noch nāch dem niht gebildet noch gelīchet sī und von nihte niht enwizze, daz
Eckh 5:116, 3 noch nāch dem niht gebildet noch gelīchet sī und von nihte niht enwizze, daz man in im niergen des nihtes niht
Eckh 5:116, 3 nāch dem niht gebildet noch gelīchet sī und von nihte niht enwizze, daz man in im niergen des nihtes niht envinde
Eckh 5:116, 4 von nihte niht enwizze, daz man in im niergen des nihtes niht envinde noch gewar werde und daz im daz niht
Eckh 5:116, 4 nihte niht enwizze, daz man in im niergen des nihtes niht envinde noch gewar werde und daz im daz niht alsō
Eckh 5:116, 5 nihtes niht envinde noch gewar werde und daz im daz niht alsō gar benomen sī, daz man dā aleine vinde blōz
Eckh 5:116, 25 bekennet; wan, daz ich alle wunne hęte und ich des niht enwiste, waz hülfe mich daz und waz wunne węre mir
Eckh 5:116, 27 wunne węre mir daz? Doch enspriche ich sicherlīche $t des niht. Aleine ist daz wār, daz diu sźle āne daz doch
Eckh 5:116, 27 Aleine ist daz wār, daz diu sźle āne daz doch niht sęlic węre, doch enliget diu sęlicheit dar ane niht; wan
Eckh 5:116, 28 doch niht sęlic węre, doch enliget diu sęlicheit dar ane niht; wan daz źrste, dā sęlicheit ane geliget, daz ist, sō
Eckh 5:117, 1 si ist, von dem grunde gotes und enweiz von wizzenne niht noch von minne noch von nihte alzemāle. Si gestillet ganze
Eckh 5:117, 1 und enweiz von wizzenne niht noch von minne noch von nihte alzemāle. Si gestillet ganze und aleine in dem wesene gotes,
Eckh 5:117, 2 gestillet ganze und aleine in dem wesene gotes, si enweiz niht dan wesen dā und got. Sō si aber weiz und
Eckh 5:117, 6 der būwet und ist ūftragende ūf wīz-wesenne, und er nimet niht sīn bekennen sunder mittel und unwizzende noch von der varwe;
Eckh 5:117, 9 ir wizzen von dem, daz iezent wīz ist, und enschepfet niht bekennen von der varwe aleine in ir selber, mź er
Eckh 5:117, 15 daz ez sihet, daz nimet ez alzemāle von der varwe, niht von dem, daz geverwet ist. Her umbe ist daz al
Eckh 5:117, 20 sęlicheit von gote, an gote und in gote blōz aleine, niht von got bekennenne, schouwenne oder minnenne oder swaz dem glīch
Eckh 5:117, 23 daz źwic leben ist: bekennen got aleine einen wāren got, niht: bekennen, daz man got bekennet. Wie solte der mensche bekennen
Eckh 5:117, 24 solte der mensche bekennen sich got bekennende, der sich selben niht enbekennet? Wan sicherlīche, der mensche der bekennet sich selben und
Eckh 5:117, 26 der mensche der bekennet sich selben und anderiu dinc zemāle niht dan got aleine, jā, in dem, dā er sęlic wirt
Eckh 5:118, 13 heiligen geistes. Alsō spriche ich, daz sęlicheit enist āne daz niht, der mensche enbekenne und wizze wol, daz er got schouwet
Eckh 5:118, 14 daz er got schouwet und bekennet, doch enwelle got des niht, daz mīn sęlicheit dar ane lige! Dem anders genüeget, der
Eckh 5:186, 6 aller beste in allen dingen. Joch diu gehōrsame engeirret niemer niht und enversūmet ouch nihtes, swaz ieman tuot, in deheinen dingen,
Eckh 5:186, 6 dingen. Joch diu gehōrsame engeirret niemer niht und enversūmet ouch nihtes, swaz ieman tuot, in deheinen dingen, daz ūz der wāren
Eckh 5:186, 8 gehōrsame gāt, wan si enversūmet kein guot. Gehōrsame bedarf niemer niht gesorgen, ir engebrichet ouch keines guotes. Swā der mensche in
Eckh 5:187, 3 got von nōt wider īngān; wan sō einez im selber niht enwil, dem muoz got wellen glīcher wīs als im selber.
Eckh 5:187, 4 bin ūzgegangen in die hant mīnes prźlāten und mir selber niht enwil, dar umbe muoz mir got wellen, und versūmet er
Eckh 5:187, 6 er sich selber. Alsō in allen dingen, dā ich mir niht enwil, dā wil mir got. Nū merke! Waz wil er
Eckh 5:187, 7 got. Nū merke! Waz wil er mir, dā ich mir niht enwil? Dā ich mich ane lāze, dā muoz er mir
Eckh 5:188, 1 wīse, dā er im mit wil. Und entęte got des niht, in der wārheit, diu got ist, sō enwęre got niht
Eckh 5:188, 1 niht, in der wārheit, diu got ist, sō enwęre got niht gereht noch enwęre got, daz sīn natiurlich wesen ist. in
Eckh 5:188, 3 got, daz sīn natiurlich wesen ist. in wārer gehōrsame ensol niht vunden werden ’ich wil alsō oder alsō’ oder ’diz oder
Eckh 5:188, 5 dem aller besten gebete, daz der mensche mac gebeten, ensol niht sīn weder ’gip mir die tugent oder die wīse’, oder

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