Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

niht adv_prn (6920 Belege) BMZ BMZ BMZ Lexer Findeb.  

Eckh 5:37, 13 manicvaltic sint gotes barmherzicheit, $t daz wir niht alzemāle ze nihte werden. Swer mir hęte gelihen sīnen rok, kürsen und mantel,
Eckh 5:37, 18 daz daz guot, daz ich hān, sī mir gegeben und niht gelihen, sō wil ich herre sīn und wil gotes sun
Eckh 5:37, 19 gotes sun natiurlīche sīn und volkomen und enbin doch noch niht gotes sun von gnāden; wan eigenschaft gotes sunes und des
Eckh 5:38, 14 werk der tugent als wźnic ieman gehindern, als man got niht hindern enmac. Daz werk glenzet und liuhtet tac und naht.
Eckh 5:38, 17 lop ist von der erde, und daz werk enminnet got niht, daz ūzer, daz zīt und stat besliuzet, daz enge ist,
Eckh 5:39, 3 der erde. Daz werk mac gehindert werden, und envellet er niht alle zīt noch āne underlāz. Ein ander werk ist noch
Eckh 5:39, 14 ūzer werk in der zīt alze kleine, daz si sich niht ganze eröugen noch volle bewīsen noch darīn bilden enmac. Sich
Eckh 5:39, 16 si kreftic, und von milte wirt si rīche. Si enwölte niht geliten noch überliten hān leit und līden; si wil und
Eckh 5:39, 18 durch got und durch woltāt. Alliu ir sęlicheit ist līden, niht geliten-hān, durch got. Und dar umbe sprichet unser herre gar
Eckh 5:39, 20 ’sęlic sint, die dā līdent durch die gerehticheit’. Er ensprichet niht: ’die geliten hānt’. Ein solich mensche hazzet geliten-hān, wan geliten-hān
Eckh 5:39, 21 geliten hānt’. Ein solich mensche hazzet geliten-hān, wan geliten-hān enist niht līden, daz er minnet; ez ist ein vürganc und ein
Eckh 5:40, 3 daz ein solich mensche ouch hazzet noch-līden-suln, wan daz ouch niht līden enist. Doch hazzet er minner līden-suln dan gelitenhān, $t
Eckh 5:40, 5 vergangen $t ist. Daz man aber līden sol, daz enbenimet niht alzemāle līden, daz er minnet. Sant Paulus sprichet, daz er
Eckh 5:40, 9 sant Paulus diz spręche in der zīt, dō er noch niht volkomen enwas. Ich węne aber, daz diz wort kęme von
Eckh 5:40, 17 alle crźatūren, ob joch tūsent werlte węren, eines hāres breite niht bezzer enist dan got eine, alsō spriche ich und hān
Eckh 5:40, 19 menge noch sīn grœze noch sīn lenge noch sīn wīte niht alzemāle mźret die güete des innern werkes; ez hāt sīne
Eckh 5:40, 22 niemer grōz sīn noch guot, ob daz inner kleine oder niht enist wert. Daz inner werk hāt in im beslozzen alle
Eckh 5:41, 4 sun geborn in des himelschen vaters schōze; daz ūzer werk niht alsō, sunder ez nimet sīne götlīche güete mittels des innigen
Eckh 5:42, 9 geiste. Der sun in der gotheit nāch sīner eigenschaft engibet niht anders dan sun-wesen, dan got-geborn-wesen, brunnen, ursprunc und ūzvluz des
Eckh 5:42, 15 āne zwīvel, got enminnet nieman mit genüegede und lūterlīche, der niht gotes sun enist. Wan minne, der heilige geist, urspringet und
Eckh 5:42, 18 ’sęlic sint die armen in dem geiste’, daz ist: die niht enhānt eigens und menschlīches geistes und blōz koment ze gote.
Eckh 5:43, 8 klage, daz grobe liute, die gotes geistes ledic sint und niht enhānt, nāch irm groben menschlīchen sinne wellent urteilen, daz sie
Eckh 5:43, 11 ist von dem und in dem heiligen geiste, und engedenkent niht, daz geschriben ist: ’daz unmügelich ist bī den liuten, daz
Eckh 5:43, 21 dinc got würket durch sich selben, daz ist, daz er niht ūz im anesihet warumbe dan durch sich selben; er minnet
Eckh 5:43, 24 in selben und alliu dinc und würket alliu sīniu werk niht umbe lōn, umbe źre oder umbe gemach dan durch got
Eckh 5:44, 1 sīnen eingebornen sun in der źwicheit nie geborn, enwęre geborn niht gebern. Dar umbe sprechent die heiligen, daz der sun alsō
Eckh 5:44, 3 geborn. Ouch enhęte got die werlt nie geschaffen, ob geschaffen-wesen niht enwęre geschaffen. Dar umbe: got hāt alsō geschaffen die werlt,
Eckh 5:44, 11 guote mensche wil und wölte alle zīt līden durch got, niht geliten hān; līdende hāt er, daz er minnet. Er minnet
Eckh 5:44, 22 guot mensche, als verre er guot ist, hāt gotes eigenschaft niht aleine dar ane, daz er minnet und würket allez, daz
Eckh 5:45, 17 $t hęte und węre ganze sīn selbes ūzgegangen, dem enmöhte niht criuze wesen noch leit noch līden; ez węre im allez
Eckh 5:45, 19 und der kęme und volgete węrlīche gote. Wan, als got niht enmac betrüeben noch leidic gemachen, als wźnic möhte den menschen
Eckh 5:45, 23 und hebe ūf sīn criuze und volge mir’, daz enist niht aleine ein gebot, als man gemeinlīche sprichet und węnet: ez
Eckh 5:46, 4 der sōgetān ist, hāt allez, daz er wil, und enwil niht übels, und daz ist sęlicheit. Dar umbe sprichet aber unser
Eckh 5:47, 4 si iht breche, verderbe oder ouch rüere, in dem si niht enmeine ein bezzer guot dem selben, daz si rüeret. Ir
Eckh 5:47, 5 ein bezzer guot dem selben, daz si rüeret. Ir engenüeget niht, daz si ein glīch guot mache; si wil alles ein
Eckh 5:47, 8 des menschen, daz er dem menschen wź tuo, ob er niht den vinger selben oder den menschen alzemāle bezzer machen und
Eckh 5:47, 10 und ouch den vinger bezzern, daz tuot er; enist des niht, er snīdet den vinger abe, daz er den menschen bezzer.
Eckh 5:47, 18 und in der wārheit, daz diz gelit sich selben alzemāle nihtes niht enminnet dan durch daz und in dem, des ez
Eckh 5:47, 18 in der wārheit, daz diz gelit sich selben alzemāle nihtes niht enminnet dan durch daz und in dem, des ez ein
Eckh 5:47, 20 billich, und natiurlīche węre uns reht, daz wir uns selben nihtes niht enminneten dan durch got und in gote. Und węre
Eckh 5:47, 20 und natiurlīche węre uns reht, daz wir uns selben nihtes niht enminneten dan durch got und in gote. Und węre daz
Eckh 5:47, 23 unglīche minner mac gelīden neheinen gebresten noch schaden, ob er niht ein vil grœzer gemach dar inne wiste und meinte. Węrlīche,
Eckh 5:48, 1 gemach dar inne wiste und meinte. Węrlīche, der des gote niht getrūwete, daz ist alzemāle billich, daz er līden und leit
Eckh 5:48, 5 Wan gotes sun in der gotheit und in der źwicheit niht līden enmohte, $t dar umbe sante in der himelsche vater
Eckh 5:48, 7 līden möhte. Wiltū danne gotes sun wesen und enwilt doch niht līden, sō hāst dū gar unreht. in der wīsheit buoche
Eckh 5:49, 7 dich līden möhte, und dū wilt gotes sun werden und niht mensche, daz dū niht enmügest noch endürfest līden durch got
Eckh 5:49, 8 dū wilt gotes sun werden und niht mensche, daz dū niht enmügest noch endürfest līden durch got noch durch dich selben.
Eckh 5:50, 2 man envindet nieman, der dise werlt minnet, sō rīchen, der niht williclīche $t und gerne enwölte līden grōzen smerzen und lite
Eckh 5:50, 5 herre sīn dirre werlt. Ze dem andern māle ennime ich niht aleine bī dem worte, daz got sprichet, $t daz er
Eckh 5:50, 8 danne mź, waz wil ich danne anders? Ich enwil doch niht anders, ich enwil niht mź dan got, ob mir reht

Ergebnis-Seite: << 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 >>
Seite drucken