Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

niht adv_prn (6920 Belege) BMZ BMZ BMZ Lexer Findeb.  

BdN 218, 23 got ungehôrsam. die äffer salzent mit verworfem salz, daz zuo nihtiu nütz ist denn daz man ez hin werf und daz
BdN 229, 31 ruow von morgens unz zuo mittem tag, alsô daz er nihts niht raub. wenn er altet, sô wehst im daz obertail
BdN 266, 27 mag paz geslingen denn die andern, dar umb, daz si nihts hât, dâ von si stærr sei. wenn man der slangen
BdN 289, 3 derlai peinen sint den müetern undertân und gehôrsam und würkent nihts ân der grœzern gepot. daz dritt volk der peinen sint
BdN 292, 16 habent si sô grôzen vleiz honig ze samnend, daz si nihtes trahtent nâch kindeln und nâch jungen peinen. die peinen sterbent
BdN 294, 28 er sich selber mit dem spinnen sô gar auzdärmt, daz nihts in im beleibt und daz er stirbt, wan die spinnen
BdN 302, 27 si den sumer gesament habent, wan er hât im selber nihts für getraht noch erarbaitt in dem sumer. Pei dem wurm
BdN 302, 29 Pei dem wurm verstê ich die müeziggängel, die den arbaitern nihts lâzent irs swaizes und irr arbait. //VON DEM ERDSNECKEN. /Limax
BdN 304, 19 daz lieht liep, wan si kan sich in der vinster nihts berihten. si wont gern an der wirm und sitzet gern
BdN 308, 26 vil nâhen aller ganz und gar, alsô daz sein nâhent nihts mêr beleibt, und wirt eitel pluot auz im in seiner
BdN 308, 30 weishait, die zevliezent zemâl in andâht und achtent sich selber nihts in der werlt. ich main die götleichen weishait, aber diu
BdN 318, 29 si umbgeben alsô milticleich, daz si got ir aingeporn sun nihts verzeiht, er gewer si alles des si in pitt. frawe,
BdN 337, 16 diu si zuogevangen und ist fruhtpær worden, aber si nimt nihts von im dan ain gaistleich kraft, sam ain luft und
BdN 433, 11 dem in sein freunt umbsust geit, aber er sei dem nihts nütz, der in kauf. ez sprechent auch die stainlær, daz
BdN 447, 29 daz wazzer trinkt, ist si noch magt sô geschicht ir nihts, ist si aber niht maget, sô beprunzt si sich zehant.
BdN 448, 16 der macht seinen tragær sighaft an streiten und mag im nihts vor gesein in mer und auf erden. man list, daz
BdN 454, 26 pringt. zwâr, daz ist ain grôzez wunder, wan ez ist nihts sô klain, ez tuo in dem augen wê. dar umb
BdN 456, 5 ist sein grüen vaizter wan des smaragden und ist ze nihteu guot denn daz er daz golt ziert, und pricht man
BdN 477, 17 tœtt mit vaizten, sô scheint ez erdvar. man mag auch nihts vergulden ân köksilber. //VON DEM GOLTLAIM. /Auripigmentum mag aigenleich goltlaim
BdN 482, 24 under sinken. sô mag in dem sê Altes ze Porrentan nihts ob beleiben. /Ez ist ain wunderleich prunn in Egyptenland, sam
BdN 490, 26 sam diu wilden tier. /Ez sint auch läut, die anders nihts habent des si leben dan daz si an aim apfel
BenGeb 28 lich,/ daz gab er uns ze niezen wider,/ daz im niht entwuohsen siniu lider./ wir sin mit samt im ain/ vlaisch, lih
BenGeb 53 vur guot/ hie sine liche unde sin bluot./ wir vinden niht geliches dem,/ daz vor dinen ougen zem/ unde unsern sunten
BenGeb 65 den,/ der den zorn dir beneme./ din guote mach gezurnen niht,/ so si solhe masen siht,/ die er ze phande trait,/
BrZw Prolog von der beſc#;vode deſ herzin ſin ſmehende zir wůrte ze niutſenit. vn2de die claine gedenke ſin er h#;ovp vn2de kniſte an
BrZw Prolog herlicheſ div ſc#;ovl deſ chenteſ. in wele1r geſetzede niutſnit ſarphiſ nivtſnit $t ſware {f{(5r)}f} vnſ geſetzende gingen. Sunder vn2de ib etwaz
BuchdKg 8, 7 und allez sîn gesinde; er vertet ez an sînen nutz niht wan ze sîner rehten nôtturft. //Daz kam alsô daz im
Eckh 5:9, 12 der güete und von ir aleine. Guot und güete ensint niht wan éin güete al ein in allem sunder gebern und
Eckh 5:10, 4 wort, sô wir sprechen ’guot’, nennet und besliuzet in im niht anders, noch minner noch mê, wan blôze und lûter güete;
Eckh 5:10, 9 daz leben in im selben’. Er sprichet ’in im selben’, niht ’von im selben’, wan der vater hât ez im gegeben.
Eckh 5:10, 14 von allem dem, daz von gote geborn ist und daz niht enhât vater ûf ertrîche, in daz sich niht gebirt allez,
Eckh 5:10, 15 und daz niht enhât vater ûf ertrîche, in daz sich niht gebirt allez, daz geschaffen ist, allez, daz niht got enist,
Eckh 5:10, 16 daz sich niht gebirt allez, daz geschaffen ist, allez, daz niht got enist, in dem kein bilde enist dan got blôz
Eckh 5:10, 18 ist gegeben maht und mugent, gotes süne ze werdenne, die niht von bluote noch von vleisches willen noch von mannes willen,
Eckh 5:10, 21 Bî dem bluote meinet er allez, daz an dem menschen niht undertænic ist des menschen willen. Bî des vleisches willen meinet
Eckh 5:11, 4 und ist gemeine der sêle und dem lîbe und enist niht eigenlîche in der sêle aleine; und dâ von werdent die
Eckh 5:11, 9 zît und stat kein zuoversiht hât oder smak, die mit nihte niht gemeine enhânt, in den der mensche nâch gote gebildet
Eckh 5:11, 9 und stat kein zuoversiht hât oder smak, die mit nihte niht gemeine enhânt, in den der mensche nâch gote gebildet ist,
Eckh 5:11, 11 ist und gotes sippe. Und doch, wan sie got selben niht ensint und in der sêle und mit der sêle geschaffen
Eckh 5:11, 23 mensche gewâren trôst alles leides. Sant Augustînus sprichet: gote enist niht verre noch lanc. Wiltû, daz dir niht verre noch lanc
Eckh 5:12, 1 sprichet: gote enist niht verre noch lanc. Wiltû, daz dir niht verre noch lanc ensî, sô vüege dich ze gote, wan
Eckh 5:12, 2 als der tac hiute. Alsô spriche ich: in gote enist niht trûricheit noch leit noch ungemach. Wiltû ledic sîn alles ungemaches
Eckh 5:12, 5 aleine. Sicherlîche, allez leit kumet dâ von, daz dû dich niht enkêrest in got noch ze gote aleine. Stüendest dû in
Eckh 5:12, 8 als diu gerehticheit got selben. Salomôn sprichet: ’den gerehten enbetrüebet niht allez, daz im geschehen mac’. Er ensprichet niht ’den gerehten
Eckh 5:12, 8 gerehten enbetrüebet niht allez, daz im geschehen mac’. Er ensprichet niht ’den gerehten menschen’ noch ’den gerehten engel’ noch diz noch
Eckh 5:12, 13 ist crêatûre gemachet oder geschaffen. Aber gereht lûter, wan daz niht geschaffen noch gemachet vater enhât und got und gerehticheit $t
Eckh 5:12, 15 wênic in in gevallen als in got. Gerehticheit enmac in niht leidic gemachen, wan alliu vröude, liebe und wunne ist gerehticheit;
Eckh 5:12, 18 sô machete si sich selben leidic. Unglîch und ungereht enmöhte niht noch iht gemachet noch geschaffen den gerehten leidic machen, wan
Eckh 5:12, 21 keinen îndruk noch învluz in den gerehten noch gebirt sich niht in in, des vater got aleine ist. Her umbe sol
Eckh 5:13, 1 crêatûren, noch vater wizze dan got aleine; sô enmac in niht leidic gemachen noch betrüeben, weder got noch crêatûre, noch geschaffenez

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