Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

maget stF. (1255 Belege) Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

Konr 10,21 ſayten im, wie der heilige gotes ſvn von der heren maide geborn w%:urde, wie er gemartyrot w#;eurde, wie er an dem
Konr 11,60 ſagete das, das alſo erfulte ſolte werden, das der heren maide ſvn ſinen l#;eip gebe an das crûce ʒe marteren durch
Konr 13,56 an vnſeren herren Ieſu_Chriſto, der geborn iſt von der heiligen meide ſant Marien, ſo empheheſtu dinen ſvn geſvnten.#.’ Do ſprach Anaſtaſius:
Konr 13,58 m#;eir in geſvnten herwider, ſo gel#;vob ich an Jeſu_Chriſto, der mæide ſvn, vnd alle die mine vnd dar ʒů alle diſe
Konr 16,11 Chriſt, in diſe werlt ſande, das er von der heren maide, vnſer fr#;vowen ſant Marien, menniſclich pilde an ſich neme vnd
Konr 16,25 dar ʒů erwelt, das ſi ſin můter wurde vnd doch mait belibe. Die ʒ#;ow fr#;vowen Martha vnd Maria becʒeichent ʒwai leben
Konr 16,40 herre vil vollicliche da ʒunſer fr#;vowen ſant Marien, der ewigen magede. Do der heilige engel von himel ʒů ir geſentet wart,
Konr 18,23 allen livten geſegnet vnd gelobet iſt vnd m#;evter vnd ewige magt iſt. Den ſelben ſt#;ovl, den cʒiert er mit golde, das
Konr 20,79 heiligen potent, der heiligen marteren, der heiligen pihtigern, der heiligen megden, die den himeliſchen chunich vmbſtent vnd diu hochʒit begent, die
Konr 22,11 idoch ſo ſullen wir das merchen, das wir die heiligen megde ſunderlichen vil groʒlich eren ſullen, die diſe werlt vnd alle
Konr 22,23 herre ſprach. Er ſprach, das diſiu werlte were gelich ʒehen megden, die namen ir lieht vaʒ vnd giengen uʒ engegen einem brutegaum
Konr 22,24 giengen uʒ engegen einem brutegaum vnd einer praute. Der ſelben megde, der waren fumf tump, vnd die ander fumf, die waren
Konr 22,29 der brutegoum, das ſi engegen im giengen. Do ſtunden die megde alle %:uf vnd beraiten ir lieht. Die tumben megde, die
Konr 22,30 die megde alle %:uf vnd beraiten ir lieht. Die tumben megde, die paten die w#;eiſen, die ſich des gewarnte heten, das
Konr 22,35 vnd ſpart man diu t#;eur. Dar nach chomen die tumben megde vnd paten in uf tun. Do ſprach der prutgaum: #.,Amen
Konr 22,38 tac, noch diu weil. In der heiligen chriſtenheit ſint die maide all die ſo ſelich ſint, das ſi in der durnehtichait
Konr 22,42 gerihte mit dem almehtigen got. Do ſicʒent auch die heren megde ʒe aller nehſte dem almehtigen got. Iʒ ſint auch driu
Konr 22,47 vernomen habet, vnſer herre ſait ſinen heiligen iungern von ʒehen megden. Nv ſullen wir merchen, welich die megde ſin. Die wiſen,
Konr 22,47 iungern von ʒehen megden. Nv ſullen wir merchen, welich die megde ſin. Die wiſen, die das liehte heten, die mit dem
Konr 22,57 gotes vnd iren eben chriſten behaltent, das ſint die fumf weis megde. Welhes die tumben maide ſin, das wellen wir eu auch
Konr 22,57 behaltent, das ſint die fumf weis megde. Welhes die tumben maide ſin, das wellen wir eu auch ſagen. Die tumben megde,
Konr 22,58 maide ſin, das wellen wir eu auch ſagen. Die tumben megde, die verſmehent die elichen h%:irat vnd wellent heiliger ſin vnd
Konr 22,65 mit dem leip vol getan heten. Das ſint die tumben megde; der ſint auch fumfe an der heiligen ſchrifte geſecʒet, wan
Konr 22,68 Was diu liehte vaʒ vnd das ole ſin, das di wiſen megde engegen dem brutgoum tragent, das wellen wir iu ſagen. Diu
Konr 22,79 alle f%:ur iren ſchepher. Owe, wie ſelich den die weiſen megde ſint vnd wie fro, die daʒ ole, – das ſint
Konr 22,81 ir hercʒen, alſo brinnent engegen dem brůtgam tragent. Die tvmben megde, die enhabent des liehtes noch des ols niht, wan ſi
Konr 23,55 Si iſt vngemailiget, wanne ſi iſt ane ſunde. Si iſt magt, wan ir gemahel iſt da ʒe himel, daʒ iſt der
KvHeimHinv 201 – daz sagent diu buoch für wâr –,/ daz diu maget reine/ eines tages alters eine/ in einer chemenâten saz/ und worhte
KvHeimHinv 282 dich selbe bewarn,/ des chintamme dû wære,/ den dû muoter maget gebære./ er hât dir, vrouwe, diz gewant/ und disen palmen
KvHeimHinv 599 sælicheit/ danne an unser deheinen./ er behielt dich alsô reinen/ maget und enpfalch dir/ sîn muoter maget und dich ir./ und
KvHeimHinv 600 behielt dich alsô reinen/ maget und enpfalch dir/ sîn muoter maget und dich ir./ und dâ wir alle sâzen/ mit im
KvHeimHinv 759 ir dâ vienget/ und âne schulde hienget,/ den disiu vrouwe maget gebar.’/ ‘jâ, herre, jâ geloube ichz gar,/ wan daz ez
KvHeimHinv 1013 si liezen ê./ hie wil ein degen ze rehter ê/ maget sîne muoter nemen./ des hîrâtes mac im wol gezemen/ der
KvHeimHinv 1016 hîrâtes mac im wol gezemen/ der âne sünde mitewist/ der mägede sun und vater ist./ wir ensuln ez niht fürbaz schieben/
KvMSph 4, 13 ich sprechen wol und süzz,/ Ich pünd mich in der maid grüzz,/ Der rainen chäuschen himelporten;/ Mit also lobleichen worten/ Marien
KvMSph 4, 26 täutscher sprach ich hie versling/ In der er der chäuschen maid./ Der ich mich gib in allem laid/ Und hüll mich
KvMSph 23, 3 also: wider, ohs, zwinlein, krebs, leo, juncfreulein, wag, schorp, $[*1*zwilling *4*magt$(hg)$] sch#;eutzlein, stainpok, krug, vischlein. Daz erst zaichen $[*3*wasserman$] haizzet der
KvMSph 50, 7 deu juncfrau vor dem lewen. Idoch deu zaichen, die widerwarts $[*2*maid$] $t stend gegen den, deu undervallent in ainer rehten ordenunge.
KvWLd 1, 29 ein cleit der frône geist/ mit götelichen kammen/ in der megde lîbe guot,/ warf unde wevel was ir muot:/ avê daz
KvWLd 1,174 als ez dîns vater minne enbôt,/ des suochtest dû der megde schôz,/ alsam der wilde einhürne in sîner nôt/ ze der
KvWLd 32,343 clegde./ zen êren fliehe er sam der wilde einhürne zeiner megde:/ durch ein cranc getregde/ lâz er sich schande vâhen niht./
KvWSchwanr 225 alzehant/ diu herzogîn von Brâbant/ unde ir tohter junc diu maget./ ûf den von Sahsen dô geclaget/ von in beiden sêre
KvWSchwanr 818 vinden,/ dô nieman enbinden/ wolte ir strengez ungemach./ diu magt erbermiclîche sprach:/ ‘nu riuwe ez got den werden,/ daz nieman
KvWSchwanr 869 vor craft und vor gewalte’./ /Die rede treib diu schœne maget./ von ir sô tiure wart geclaget/ ir inniclîchiu swære,/ daz
KvWSchwanr 1193 jâmer güebet. / diu frouwe wart betrüebet/ und ouch diu maget kiusche/ von dem herten biusche/ der ûf den gast
KvWSchwanr 1315 noch der dinge mîn’./ Des antwurt im diu herzogîn/ der maget muoter unde sprach,/ daz niemer im kein ungemach/ $p m
Lanc 124, 30 Sant Johans tag ritter werden. Und got, der von der magt Sancta Maria geborn wart durch syn volck zu erlösen, und
Lanc 141, 14 ‘In jhenem pavilune das ir dort sehen mögent ist ein maget, die ußermaßen schön ist; der hútet ein ritter, der groß
Lanc 248, 21 wurden sie betrogen. Der lewe ist Jhesus_Cristus, der von der magde Sancta Maria geborn wart; er ist meister ob allen dingen,
Lanc 250, 1 @@s@zu behalten. Diße blůme das ist Jhesu_Cristi můter, die reine magt Sancta Maria; man sol sie wol zu recht blum heißen,

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