Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

lîcham stM. (380 Belege) Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

Mechth 4: Reg. 15 sele sprichet ze gotte mit ganzer liebi VIII. Von gottes lichamen; der sieche, der verlasset, und von der craft IX. Von
Mechth 4: 2, 104 und zů der welte urlop nam, do sach ich minen lichamen an; do was er gewaffent sere uf mine arme sele
Mechth 4: 2, 110 stan und můste alle mine jugent grosse schirmeschlege uf minen lichamen schlan: das was súfzen, weinen, bihten, vasten, wachen, besmenschlege und
Mechth 4: 8, 1 und ich bin wandelber an allen dingen. VIII. Von gottes licham, den der sieche verlasset, und von der craft Das ein
Mechth 4: 8, 2 und von der craft Das ein sieche, #.[der verlasset, gottes lichamen nit mag enpfan#.], da was ich also einvaltig an, das
Mechth 4: 8, 7 Er mag mich nit verlieren denne mit súnden. Aber sin licham mag von krangheit minen lichamen verlieren.» $t In disen worten
Mechth 4: 8, 7 denne mit súnden. Aber sin licham mag von krangheit minen lichamen verlieren.» $t In disen worten sach ich in der heligen
Mechth 4: 8, 9 ich in der heligen drivaltekeit dise glosen: Swenne wir gottes lichamen enpfan, so vereinet sich die gotheit mit únser unschuldigen sele
Mechth 4: 8, 10 unschuldigen sele und mischet sich gottes menscheit mit únserm grúwelichen lichame, und so machet der helig geist sine wonunge in únserme
Mechth 4: 9, 3 anders niergen: von dem altar, von der bússe mit gottes lichamen vúr den siechen; aber sol der sieche oppfern uf die
Mechth 4: 12, 60 und dir#.] was.» Do sprach der sun: «Gedenk, was din licham von minen pinen gelitten hat.» Dis sprach der heilig geist:
Mechth 4: 12, 83 nach kam dú brut in so grosse vinsternisse, das der licham swiste unde kramp in der pine. Do wart si von
Mechth 4: 12, 97 bin doch selber nit selig, und ich verzer manigen heiligen lichamen und bin doch selber b#;eose, und ich bringe manigen zů
Mechth 4: 13, 4 oren mines ewigen geistes und bevinde in allen liden mines lichamen die kraft des heiligen geistes. XIV. Von der heligen drivaltekeit,
Mechth 4: 18, 96 habent. Wie edel ein clein#;eot das si, das ein helig licham minnen vol und súnden si vri, das wiset úns got
Mechth 4: 19, 10 wil ich gerne liden des todes pine an dem súndigen lichamen min. Minne, du hast den gr#;eossosten gewalt vor allen tugenden
Mechth 4: 22, 4 messe gesungen und den lúten hette gegeben únsers herren heligen lichamen; und do er alle sin pfliht hatte vollebraht, do hies
Mechth 4: 22, 6 Do er was begraben, do gieng ein mensche zů sinem lichamen unde grůssete beide sel unde lip; des pflag si alle
Mechth 4: 23, 2 versm#;eahet. XXIII. Von Sante Johannes ewangelisten begrebde Sant Johans ewangelisten lichamen han ich gesehen werlich mit den #;vogen miner unwirdigen sele.
Mechth 4: 23, 4 zergenglichen $t dingen under der sch#;eopfnisse des ewigen riches. Sin licham hat nu der g#;eotlichen ewekeit also vil enpfangen, das er
Mechth 4: 23, 9 ie ze siben stunden koment die heligen engel zů dem lichamen mit lobelichem sange, der lutet alsus: Helig, luter, einvaltig, wise,
Mechth 4: 23, 12 sang denne tusent seiten oder harpfen klang. (70#’r) $t Zwúschent sinem lichamen und der sch#;eopfnisse des himelriches ist nit me denne ein
Mechth 4: 23, 14 lise und ist doch als ewig veste, das dar kein lichame me dur mag untz an den jungosten tag. XXIV. Wie
Mechth 5: 1, 44 wellent haben, und wa si einer minnenden sele in einem licham werdent gewar, da m#;eussent si under #.[die erden hin#.]varen. #;vOch
Mechth 5: 4, 14 sich dur die sele in die sinne; so můs der lichame #;voch sin teil gewinnen, $t also das er wirt gezogen
Mechth 5: 4, 36 dingen, uf das si gotte vil lobes m#;eoge gewinnen. Der licham sinket #;voch vil sere, wenne er sinem viande dienet und
Mechth 5: 4, 38 sinket noch fúrbas, wan si merer maht hat denne der licham. Si sinket mit grossem vlisse in die nidersten stat, die
Mechth 5: 4, 56 als man pfliget in himmelriche ze v#;eorhtende. Mere der arme licham můs sich vor vinsternisse sines herzen und vor krankheit siner
Mechth 5: 4, 59 vom tode. Aber die sele ist also sch#;eone in irme lichamen als in dem himmelriche, si ist aber also gewis nit,
Mechth 5: 4, 66 ir geschehen mag, die wile si gespannen ist ze irme lichamen, und har nider gesunken ist in das tieffeste, das si
Mechth 5: 9, 11 irem munde. Ir sele wart inen von got in irem lichamen wider gegeben, also das man das wol m#;eohte kiesen, das
Mechth 5: 9, 19 sele von irem libe ane pin und ane we. Ir lichamen ligent vil sch#;eone obe dem lufte und ob den sternen.
Mechth 5: 9, 20 Darumbe das si anderwarbe nit menschlich sturben, so mohten ir lichamen nit me zů der erde begraben werden. Adam behielt das
Mechth 5: 16, 3 mensclich, das man súndet. In aller miner bekorunge mines súndigen lichamen und in aller gev#;eulunge mines herzen und in aller bekantnisse
Mechth 5: 21, 4 des menschen sinne, der die warheit hat ervaren: Herre, min lichame ist get#;eotet in der verwandelunge aller bosheit. Darumbe habent mich
Mechth 5: 22, 48 bringet (88#’r) alle tugende in ir rehte stat, alleine der licham der werke nit vermag. XXIII. Von Sante Marien gebet, von
Mechth 5: 23, 4 dem hungertůch Ich sach ein maget an irme gebette. Ir lichame was geneiget zů der erden und ir geist hatte sich
Mechth 5: 23, 30 mit der edelen gevůgheit des heligen geistes dur den ganzen lichamen ires magtůmes in der vúrigen sele irs gůten willen und
Mechth 5: 23, 39 und besweret gant, do was Maria lihtevertig und vro. Ir licham was doch alvol don, wan si hatte da inne umbevangen
Mechth 5: 23, 45 mit siner cleinlichen s#;eussekeit ging dur die ganzen want Marien lichamen mit swebender wunne ane alle arbeit. Das was also schier
Mechth 5: 23, 59 hatte getragen. Das ander teil bant si wider umb iren lichamen zesamne. In disú tůch want dú cleinliche jungfr#;vowe den grossen
Mechth 5: 23, 139 edelm gesteine. Das bezeichente das alleredelste holtz, das únsers herren lichamen an ime trůg, do man die himelporten durchgrůp und mit
Mechth 5: 32, 16 unmassen wol. Aber ich v#;eorhte sere, wie ich us minem lichamen s#;eolle komen.» Do sprach únser herre: «Alse das sol geschehen,
Mechth 5: 35, 19 din getrúwe beschirmunge, die du ie geleitest an minen armen lichamen und an mine ellendig sele. Mit disen selben dingen, grosser
Mechth 5: 35, 45 allen den beswerten selen, die hútte mit angest von irme lichamen scheidin, das du, erbarmherziger got, ir behalter wellist sin und
Mechth 5: 35, 53 in miner sele und umb die getrúwen wegespise dines heligen lichamen, das (101#’v) der m#;eusse sin an minem ende min jungestú
Mechth 6: Reg. 58 aht dingen XXXV. Wie dú selig sele sprichet zů irme lichamen an dem jungesten tage XXXVI. Das Johannes_Baptista der armen dirnen
Mechth 6: 8, 12 ende us von der getrúwen sele und von dem gůtwilligen lichamen in die heligen drivaltekeit, das der vatter sinem sun danket,
Mechth 6: 10, 3 selen von dem vegefúr Ich bat vúr ein sele, der licham wart ermordet in einem súndigen lebenne. Do sprach únser herre
Mechth 6: 13, 20 bedahte.» «Si sprechent, herre, es si wisheit, das man den lichamen spari, wan din g#;eotlich atem, der us von diner heligen

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