Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

komen stV. (9649 Belege) Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

BdN 491, 4 /Ez kümt dick, daz von stummen und von ungehœrnden kindel koment, diu auch stummen sint und ungehœrend, alsō daz si die
BdN 491, 6 und der auzsetzel erbt auch gern. iedoch von plinden läuten koment gesehend und von gestümelten ungestümelt und von ainäuken die paid
BdN 493, 4 si von in swanger werden. wenn si dann wider haim koment und der kindel genesent, welhez ain knäbel ist, daz ziehent
BrEng 6 lerin daz gezimt wol dim meiſtre. ſvigen vn2de loſen daz chumt wol dim ivngirn. Vn2de da von ſpricht er. ſom dicheinſ
BrEng 55 ſehin daz dv gwant ſin gn#;ov lanch daz dien reht chomen die ſv da tregin ſvn. Vn2de ſo ſi dv nvwin
BuchdKg 49, 5 het auch er in niht gevolget, daz mohte im übel komen sīn. Ez ist leider manic kneht der sīnem herren übel
BvgSp 74a wenic, biz daz ez aber siede vntz im sine dicke kumme. vnd gebz mit eime zucker dar. daz ist auch gůt.
Daniel 3549 herzen./ __Sust leit min sinne smertzen/ So lange biz in quam gen/ Danyel, den man versten/ Sal Balthasar mit namen,/ Den
Eckh 5:12, 4 und kźre dich lūterlīche ze gote aleine. Sicherlīche, allez leit kumet dā von, daz dū dich niht enkźrest in got noch
Eckh 5:14, 9 den got gibet. Nū spriche ich vürbaz, daz allez leit kumet von liebe des, daz mir schade hāt benomen. Ist mir
Eckh 5:14, 15 Ich kźre mich gegen der crźatūre, dannen untrōst von natūre kumet, und kźre mich von gote, von dem aller trōst ūzvliuzet.
Eckh 5:17, 9 alles der, den wirs ist. Vürbaz spriche ich: allez leit kumet von liebe und von minne. Dar umbe, hān ich leit
Eckh 5:18, 12 enwellest danne selber mite komen. Alliu neigunge, lust und minne kumet von dem, daz im glīch ist, wan alliu dinc neigent
Eckh 5:20, 11 tage, daz gotes wille gewerde. Und doch, wenne gotes wille kumet und gewirdet, sō klagen wir. Senecā, ein heidenischer meister, vrāget:
Eckh 5:22, 15 gotes willen. Sōgetān leit ist aleine volkomen leide, wan si kumet und urspringet $t von lūterer minne der lūtersten güete und
Eckh 5:24, 2 līhte, dā unser herre sprach: ’ez ist bezzer, daz dū komest in daz źwige leben mit einem ougen dan mit zwein
Eckh 5:24, 12 liep sint. Daz der mensche des niht gewar enwirt, daz kumet alles und aleine dā von, daz er noch niht lūterlīche
Eckh 5:32, 5 und vergizzet und verzīhet ouch sīn selbes von minne ze komenne ze sīnem rehten vater, dem himel, wan ez muoz von
Eckh 5:32, 16 im sīn louf süezer und wünniclīcher; und ie ez verrer kumet von im selben und von allem dem, daz jenez niht
Eckh 5:34, 1 minner noch mź. Und dar umbe, ź diz her zuo kome, sō ist dā iemer ein rouch, ein widerkriec, ein prasteln,
Eckh 5:35, 9 $t ist in allem sīnem leide, ungemache und schaden. Daz kumet alles und aleine dā von, daz er verre von gote
Eckh 5:40, 9 noch niht volkomen enwas. Ich węne aber, daz diz wort kęme von einem volkomenen herzen. man sprichet ouch, daz er meinte,
Eckh 5:42, 19 ist: die niht enhānt eigens und menschlīches geistes und blōz koment ze gote. Und sant Paulus sprichet: ’got hāt ez uns
Eckh 5:45, 3 verrez lant nemen an sich ein rīche und wider ze komenne’. Ouch sol man aber wizzen, daz in der natūre īndruk
Eckh 5:45, 14 nāch einem guoten sinne, daz unser herre sprach: ’swer wil komen ze mir, der sol sīn selbes ūzgān und verzīhen und
Eckh 5:45, 19 im allez ein wunne, ein vröude, ein herzeliep, und der kęme und volgete węrlīche gote. Wan, als got niht enmac betrüeben
Eckh 5:45, 22 dar umbe: daz unser herre sprichet: ’swer wil ze mir komen, der verzīhe sīn selbes und hebe ūf sīn criuze und
Eckh 5:46, 7 sprichet: ’verzīhe sīn selbes und hebe ūf sīn criuze und kome ze mir’, daz meinet: werde sun, als ich sun bin,
Eckh 5:46, 10 sun, ich wil, daz, der mir volget, der ze mir kumet, daz der sī, dā ich bin. Nieman enkumet eigenlīche ze
Eckh 5:46, 10 ze mir kumet, daz der sī, dā ich bin. Nieman enkumet eigenlīche ze dem sune, als er sun ist, dan der
Eckh 5:47, 2 wesen, der mir dienet, der mir volget, der ze mir kumet. Noch ist aber ein ander trōst. man sol wizzen, daz
Eckh 5:50, 15 der wīsheit: $t mit gote, der źwigen wīsheit, sint mir komen zemāle mit einander alliu guot. Daz meinet nāch einem sinne,
Eckh 5:50, 17 sinne, daz niht guot enist noch enmac guot gesīn, waz kumet āne got, und allez, daz kumet mit gote, daz ist
Eckh 5:50, 17 enmac guot gesīn, waz kumet āne got, und allez, daz kumet mit gote, daz ist guot und dā von aleine guot,
Eckh 5:50, 18 guot und dā von aleine guot, daz ez mit gote kumet. Ich wil gotes geswīgen. Benęme man allen crźatūren aller dirre
Eckh 5:50, 21 sinnes hāt daz wort inne, wie allez guot mit gote kumet, daz nū ze lange würde ze sprechenne. Ez sprichet unser
Eckh 5:52, 13 in der bitterkeit der zungen ūzerlīche, ź dan der wīn kome inwendic, dā diu sźle bekennet und urteilet den gesmak. Alsō
Eckh 5:52, 23 allerleie stürme noch ungewitter von unden dem himel sō nāhe komen, daz in joch iht rüeren müge; ez wirt allez verbrant
Eckh 5:52, 24 von des viures hitze, ź dan ez an den himel kome. Alsō spriche ich: allez, daz man līdet und würket durch
Eckh 5:53, 1 in gotes süezicheit, ź dan ez ze des menschen herzen kome, der durch got würket und līdet. Wan daz meinet daz
Eckh 5:53, 2 meinet daz wort, daz man sprichet ’durch got’, wan ez enkumet an daz herze niemer dan durch gotes süezicheit vliezende, in
Eckh 5:53, 13 niht alles in götlīcher minne. Ein viur, sprichet künic Dāvīt, kumet mit gote und vor gote, daz brennet al umbe und
Eckh 5:54, 18 sie niht enmöhten unlīdende līden. Alle güete des ūzerlīchen līdennes kumet und vliuzet von güete des willen, als ich vor geschriben
Eckh 5:57, 17 węre unwert und unmęre, daz er mich gesunt machete. Wellen kumet von minne, niht-wellen kumet von unminne. Vil lieber, bezzer und
Eckh 5:57, 18 daz er mich gesunt machete. Wellen kumet von minne, niht-wellen kumet von unminne. Vil lieber, bezzer und nützer ist mir, daz
Eckh 5:58, 19 sō kleine niht biten. Węre, daz ich ze dem bābeste kęme hundert oder zwei hundert mīle und sō ich danne kęme
Eckh 5:58, 19 kęme hundert oder zwei hundert mīle und sō ich danne kęme vor in und spręche: herre, heiliger vater, ich bin komen
Eckh 5:58, 20 kęme vor in und spręche: herre, heiliger vater, ich bin komen wol zwei hundert mīle swęres weges mit grōzer koste und
Eckh 5:58, 22 und bite iuch, dar umbe ich ouch her ze iu komen bin, daz ir mir gebet eine bōne, węrlīche, er selbe
Eckh 5:60, 16 der stap krump sīn, aleine er gar reht sī, und kumet daz dā von, daz daz wazzer gröber ist dan der

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