Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

jude swM. (453 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb.  

KvHeimUrst 1226 orden mêrten./ Ez geschach in churzen stunden/ daz aber die juden funden/ ein gevelleclîchen rât,/ wie sie ir missetât/ mit gefüegen
KvHeimUrst 1291 der stat vernam/ daz Jôsêp mit den boten quam,/ die juden wâren harte vrô/ und bereiten ime dô/ einen êrbæren antvanc./
KvHeimUrst 1301 dâ schein daz er in gerne sach./ er bat die juden heim gân,/ sînen müeden gast ruowen lân,/ und fruo hin
KvHeimUrst 1320 entslôz/ und der liehte morgen schein./ nû wurden aber die juden enein/ daz der besten under in/ sumelîche quæmen hin/ dâ
KvHeimUrst 1546 wârheit hân.’/ ‘Meget ir uns dar an gefromen’,/ sprâchen die juden, ‘daz si chomen/ zuo dem templô hie bî,/ dâ unser
KvHeimUrst 1569 brâhten./ dô si zuo dem templô nâhten/ und ez die juden vernâmen,/ mit aller ir maht si quâmen/ und enphiengen sie
KvHeimUrst 1605 ei,/ daz die herren sprechen wolden./ dise unwirde dolden/ die juden umbe ir missetât./ si sprâchen: ‘wir suln einen rât/ versuochen,
KvHeimUrst 1684 bereitschaft man dar truoc./ die herren sâzen und schriben./ die juden dannoch dâ beliben,/ unz diu schrift bereitet was./ dô man
KvHeimUrst 1782 ernerte/ den er als unsamfte dolt./ er hât wider die juden erholt/ daz si mir gevolget hânt/ und in niht genesen
KvHeimUrst 2127 ir gewarheit./ nû huop sich ein swernde leit,/ daz den juden nâhen gie./ si trahten und rieten wie/ diu schînigiu wârheit/
KvMSph 7, 17 stern hat. Und ob dem setzen die kristen und die juden ainen himel, der haizzet der $f:(1vb)$f. feurein himel, davon, daz
KvWGS 543 und ʒuo fliuzet,/ alſo daz er begiuzet/ criſten ketʒer heiden jüden./ din tugent bant den hellerüden/ ewecliche an eine ſul./ ſwer
KvWLd 32, 22 diu beide niezen wir dur wâren cristenlichen orden,/ sît die jüden morden/ begonden an dem criuze dich./ dîn lîchame der wirt
Lucid 80, 3 die durnine $t crone uf geſeʒʒet vnde wart uon den iuden mit den ʒungen gecrúceget $t vnde wart mit dem beſime
Lucid 83, 10 ſin lút wolte lidegen von egipten lant, do gebót er den iuden, daʒ ſie ein lamp ſl#;eugen vnde daʒ ir iegelicher ſine
Lucid 88, 13 ſi bedenthalben nider hanget, daʒ beʒeichent, daʒ er uon den iuden vnde uon den heiden die criſtenheit geſamenet het vnde beʒeichenet
Lucid 98, 19 meiſter ſprach: Daʒ der prieſter ſwiget, daʒ betútet, daʒ die iuden deʒ ʒe rate wurden, alſe in cayfaſ geraten hete, daʒ
Lucid 99, 2 Do barc er ſich vnde com niergen offenliche vnder die iuden. //Do ſprach der iunger: Waʒ betútet der prieſter, ſo er
Lucid 105, 4 ſwelch menſche vnwurdecliche in der meſſe ſtande, der ſi der iuden genoʒ, die gotiſ ſpotetent, do er an dem cruce hienc,
Lucid 105, 6 ſúnde, daʒ er eʒ weiʒ ʒe midenne. Deʒ enwiſten die iuden niht. //Do ſprach der iunger: Waʒ ſpricheſt du uon dem
Lucid 109, 16 erʒeigen, daʒ wir daʒ ware lieht enpfangin hant, daʒ die iuden durch iren nit verlaſchden. //Der iunger ſprach: Warunbe lúte wir
Lucid 112, 17 Der meiſter ſprach: Do mite betútet er, daʒ er die iuden gerne hete ernert. Do verdienden ſi mit vntruwen, daʒ er
Lucid 113, 6 wir ʒů iegelicheme gebete důnt die venie ane fúr die iuden? Der meiſter ſprach: Da bi gedenke wir ir vntruwen, daʒ
Lucid 113, 14 dekint, daʒ betutet, daʒ vnſer herre ſine gnade uor den iuden verbarc $t vnde ſie den heiden erʒeigete. Der unbehanc, der
Lucid 114, 5 der frone martel. #;vOch betútet der ſelbe vnbehanc, daʒ den iuden alleʒ daʒ bedekit waʒ, daʒ in der alten e geſcriben
Lucid 114, 9 wihet ſelber ieſuſ criſtuſ. Deʒ fritageſ, do ſlůgen die iuden den gotiſ ſun. Do uon wart die criſtinheit deʒ ʒe
Lucid 119, 4 heiʒent in der alten e alle ſameſtac. Do firetent die iuden den ſibenden ſameſtac. Do erſtůnt er aber an dem erſthen
Lucid 119, 7 firen wir doch alſe wol den ſibenden dac alſe die iuden, alſe vnſer herre in der alten e geboten hete. //Do
Lucid 135, 1 in da anebete alſe vnſeren herren got. Dar coment die iuden von al der welte vnde enphahent in mit micheler antheiʒe.
Lucid 135, 3 der welte vnde enphahent in mit micheler antheiʒe. Die ſelbin iuden werdent alle criſten von der predie helye vnde enoch vnde
Lucid 141, 10 der meiſter: Die #.:ane reht geſundet hant#.; alſe heiden vnde iuden, die ſit criſteſ geburte geborn ſint. Wen ſwaʒ die iuden
Lucid 141, 10 iuden, die ſit criſteſ geburte geborn ſint. Wen ſwaʒ die iuden gůteſ hant getan, ſit daʒ got gemartirt wart, daʒ iſt
Lucid 141, 13 alſe eʒ abgoten ſi gegeben. //Der iunger ſprach: Sehent die iuden got iht an dem vrteile? Do ſprach der meiſter: Ja
Lucid 142, 1 die ſa ʒe helle varnt? Do ſprach der meiſter: Die iuden, die uor gotiſ gebúrte an ir e ſúndetent, vnde die
MarlbRh 20, 33 din herz diser wunden genas./ ////Dich wund$’ al zit der jüden zorn,/ du wands den l#;eiven dic han verlorn;/ swan he
MarlbRh 22, 17 leiden,/ dat du sin vr#;iund van im segs scheiden,/ der jüden růfen, der heidnen spot/ wider din sun, unsen heregot,/ dat
MarlbRh 22, 28 erlich durch sin schande,/ d#;ei dornenkron bewint sin houvet,/ der jüden schal min herz erdouvet./ //Man sleit sin houft bit der
MarlbRh 28, 2 sinen krüzigeren./ ////Sin g#;eutlich gebet dat he gaf/ vür d#;ei jüden ümb vientschaf/ in sinen meisten pinen./ //W#;ei gůt vr#;iunt he
MarlbRh 28, 7 were/ wider sin krüzigere,/ dat deit it wale schinen./ ////Unselge jüden,/ arm an allen d#;iuden,/ ware důt ir #;iuren sin?/ ane
MarlbRh 30, 6 got wolde machen,/ al samen bit uns truren,/ so d#;ei jüden lachen!/ al herze möcht verduren/ der jemerlicher sachen./ ////Dumben, wilt
MarlbRh 44, 32 herz durchbrach./ //Ein #;eiwlich pin was ein mirrenkorn,/ eins #;eiwlichen jüden ind heidnen zorn/ bracht mange groʒe bittercheit/ in dines herzen
MarlbRh 67, 13 den reinen lif/ dins l#;eiven kinds, ei reinste wif,/ der jüden ind der heidnen zungen –/ w#;ei sere si din herze
MarlbRh 80, 28 dat si den doden salvd damide,/ als it was der jüden side./ si wande, dat he solde roʒʒen,/ he enwere bit
MarlbRh 96, 19 künde,/ dat du wers an unk#;iusch sünde?/ du m#;eusts der jüden steine liden,/ als man dů plach in den geziden;/ du
MarldA 30 liz dich bit alle luter,/ alse du sunne deit daz glasevinster./ //Juden, die ug willen ce gode keren,/ merket daz glas: daz
MarseqM 38 dir cham ein chint,/ frouwe, dur din ore,/ des cristin judin unde die heidin sint/ und des ginade ie was endelos./
Mechth 1: 25, 8 er gepingot wart von den heiden und gemarterot von den juden ane sine schulde. Nu ist dú zit komen, das etlich
Mechth 3: 21, 22 teil der helle ist allerleie pine meslichor, da sint die juden nach iren werken in geordent. In dem oberoston teil der
Mechth 3: 21, 26 so were úns nit eweklich sust gr#;eoslichen $t we.» Die juden klagent #;voch alsus: «Owe, hetten wir gotte gevolget an Moyses
Mechth 3: 21, 87 versluket er mit eime zuge sines atemes inne die cristan, juden und heiden. Dennoch hant si iren vollin lon in sinem

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