Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

gebieten stV. (952 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb.  

Spec 68, 19 Ieroſolimiſ. Do der heilige Criſt mit ſînen ivngirn gaz, do gebot er in, daz ſi niene entwichin von Ieruſalem, daz ſi
Spec 72, 1 zvngin. Do giengin ſi ûz baltlichin unde bridigotin, alſe in gebotin waſ. In den zîten wârn zeſamine chomin allir ſlahte livte, die
Spec 72, 24 ſelbem bergi unde gab in da die heiligin ê unde gebot in, daz ſi iarliche ze gehugdi deſ tageſ iemir mere
Spec 85, 12 ‘Ir birt mine vriwent, ob ir tůt, daz ich iv gebivte.’ Ze weme ſprach er daz? Daz tet er z#;ov ſinen
Spec 89, 19 gemartyrot, uf einim iſininem roſte uerbrennit. Driv dinc ſint unſ gebôtin uon goti. Swenni wir unſir almoſin gebin, daz wir iz
Spec 97, 9 uz Egepto loſte, done heten ſi nith ewarten, $t do gebot got Moyſî, ire laittære, daz er uon iegelichem geſlæhte der
Spec 100, 35 tôt lægen. Daz chlagete $.s$. Moyſeſ, ire leitere, gote. Do gebôt ime got, daz er einen chupferinen ſlangen hiezze wrchen unde
Spec 104, 9 minne; div iſt ſo bereit unde ſo grôz, daz unſ geboten iſt uon gote, daz wir unſer uînde ſculn minnen. Sin
Spec 106, 14 lant unde hat unſ geleret div goteſ gebot, div got gebôt allen ſinen truten ze habenne, die ſinſ uater heimode immer
Spec 123, 18 precipio uobiſ. Er ſprach: ‘Ob ir get#;vot, daz ich îv gebivte. Eruollet ir miniv gebôt mit g#;voten werchen, ſo birt ir
Spec 123, 26 got inneclichen $t minneten unde allez daz tâten, daz er gebôt. Nach ſîner ûfuerte teilten ſî ſich in die werlt unde
Spec 124, 26 habent, ſculen mit werchen eruollen diu gebot, div ſi unſ geboten habent, ſculen #;voch lernen, wie wir die unreinen werlt uerlazzen,
Spec 125, 12 ſcolten ſi uermiden die lâge der ahtare, mit der einualtecheit gebôt er in ze lebenne, daz ſi niemen nehein unreht tæten,
Spec 126, 22 birn goteſ iungeren, ſwie ſuntec wir ſîn. Er hat unſ geboten brinnentiv liehtuaz ze habenne. Waz meinet er da mite? Da
Spec 126, 28 lebenne. Et uoſ ſimileſ hominibuſ expectantibuſ dominum ſuum etc. Danach gebôt unſ der heilige Chriſt, daz wir unſ gelicheten $t den
Spec 127, 8 et pulſauerit, confeſtim aperiant ei. Er hat ſînen g#;voten ſcalchen geboten, daz ſi zaller cît gereht ſîn, ſwenne er chome unde
Spec 129, 27 unde nante diſen tac eine hoczit aller goteſ heiligen unde gebot, daz allez daz uolc, daz ze Rome ware, an dem
Spec 133, 27 mite gewiſet ſculen werden. Der danne anderſ wrchet, denne er geboten $t hat, der wirt einweder uon dem oberoſten rihtare hie
Spec 136, 5 Latum mandatum tuum nimiſ. ‘Herre, din gebot geraichet witene.’ Danach gebôt unſ $.ſ$. Pauluſ: Diligeſ dominum deum tuum, diligeſ et proximum
Spec 136, 6 Pauluſ: Diligeſ dominum deum tuum, diligeſ et proximum tuum. Er gebot unſ, daz wir got minneten mit allen unſern ſinnen unde
Spec 136, 9 derne chumet nimmer uur goteſ #;vogen. Unſ iſt uon gote geboten, daz wir die minnen, die unſ leide t#;vont; ſo breit
Spec 144, 1 .ſ. Pauluſ ſprichet, uber allez, daz got geheizzen iſt, unde gebivtet, daz man in ane bete alſ got. Alle, die deſ
Spec 153, 23 oder ſine heilecheit iht gemeren mugen. Allez, daz er unſ gebiutet, daz t#;vot er allez durc unſer ſelber ſalecheit. Alle, die
StatDtOrd 29, 8 sint, die gruntvestene sint eines iegelichen geistlichen lebenes, unde sint geboten in dirre regelen. Daz êrste ist kûscheit êwelîche, $t daz
StatDtOrd 36,14 gab sînen iungeren unde daz ambeht der messe zu begêne gebot zu sîner gehucnisse; zu dem anderen mâle an dem ôstertage;
StatDtOrd 49, 5 unde allermeist sô unser hêrre Jhêsus Christus in dem ewangelio gebûtet, dâ er sprichet: ist daz dû dîn opfer vur den
StatDtOrd 56, 1 zu lebene âne eigenschaft unde gehôrsame, die in dirre regelen geboten sint, sô habe der meister des gewalt, daz er dispensîre
StRAugsb 12, 8 hat auch in dise stat niht ze rihten noch ze gebietenne noh ze aehtenne. Art. V. #F+Welich reht unde welhen gewalt
StRAugsb 136, 15 rihten.[I.] Swenne vogtsdink kumt ze dem maien, und ein vogt gebiut abe ze brechen ubergecimber oder graben ze rumen, so hat
SüklV 532 vasten,/ so scalt ich den phaphen,/ der mir die buoze gebot./ ze nihte vorhte ich den tot,/ ich wande iemer solde
SüklV 692 bevangen;/ ir wart erteilet der tot,/ unze din gnade do gebot/ eime kindiscem manne,/ daz er ir half danne/ an allen
SüklV 712 einem loche,/ daz si in zebrochen/ scolden haben sciere./ do gebud du den tieren,/ daz si sin nine ruorten./ jene si
SuTheol 280 du seli sol iri selbir ratin,/ alliz guot der duw gibitin./ su sol irsterbin der duwi kint,/ daz des lichamin ubilu
Tannh 9, 5 der muoz ich den salamander bringen./ Einez hat si mir geboten,/ daz ich schicke ir abe den Roten/ hin von Provenz
Tauler 89,17 Disen ufgang den leit der wille, wanne der mag rechte gebieten allen den kreften, also ein fúrste gebútet in sime lande
Tauler 136,4 in nemmeliche totsúnde gevallen der dinge die die heilige kilche gebotten oder verbotten hat. Dar uf verlossent si sich und hant
ThvASu 126,18 er dez ahtenden tages besniten, alse ez in der e gebotten waz. __Zem sechsten male: «daz der, der da in glichnüsse
ThvASu 190,25 oder die habunge, zuo der behöret daz ende, herschet unde gebütet an den dingen, die da sint zuo dem ende. Unde
ThvASu 284,11 da in dem verstan ist zuo etwaz enden. Aber si gebütet niht etwaz zeordenen in daz ende, niht wan ez si
Tr 778 ir mir saget,/ sô rihtet selbe über mich:/ swaz ir gebietet, daz tuon ich.’/ diu süeze sprach: ’durch dise geschiht/ enhazze
Tr 1378 wunsche swebeten,/ dô kâmen Riwalîne boten:/ //Morgân sîn vînt hæte geboten/ eine starke samenung in sîn lant./ mit disem mære und
Tr 1422 în/ und wolte nemen urloup von ir./ ’vrouwe’ sprach er ’gebietet mir,/ ich sol und muoz ze lande varn;/ iuch, schœne,
Tr 1626 uns gewenden,/ diu uns nu sô ze rucke lît,/ sô gebietet eine hôhgezît/ wol hêrlîch unde rîche:/ dâ nemet si offenlîche/
Tr 2305 grôzen vrumen und êre;/ und biten ouch dô nimêre:/ si gebuten ir ruoderæren,/ daz si bereite wæren,/ und zugen si selbe
Tr 2411 elliu craft/ bibenende sint dienesthaft./ als der wolt unde der gebôt,/ dô huop sich ein sô michel nôt/ von sturmwetere ûf
Tr 2781 hiute;/ nu hân ichs aber vunden:/ diz sint mîne kunden./ gebietet mir, ze den wil ich.’/ ’kint’ sprâchen si ’got segene
Tr 3333 zuo was ime der lîp getân,/ als ez diu Minne gebôt:/ sîn munt was rehte rôsenrôt,/ sîn varwe lieht, sîn ougen
Tr 3369 gewern,/ dern wil ich niht von dir enbern.’/ ’swaz ir gebietet, hêrre mîn.’/ ’dû solt mîn jegermeister sîn!’/ hie wart ein
Tr 3373 ein michel lahter van./ hier under sprach dô Tristan:/ ’hêrre, gebietet über mich./ swaz ir gebietet, daz bin ich:/ iuwer jeger
Tr 3374 under sprach dô Tristan:/ ’hêrre, gebietet über mich./ swaz ir gebietet, daz bin ich:/ iuwer jeger und iuwer dienestman/ daz bin

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