Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

sėlp prn (2061 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Eckh 5:22, 4 in uns, ’als in dem himel’, daz ist in gote selben. Ein sōgetān mensche ist sō einwillic mit gote, daz er
Eckh 5:22, 18 er guot ist, tritet in alle die eigenschaft der güete selbe, diu got in im selber ist. Nū merke, waz wunderlīches
Eckh 5:22, 19 alle die eigenschaft der güete selbe, diu got in im selber ist. Nū merke, waz wunderlīches und wünniclīches lebens hāt dér
Eckh 5:22, 21 dér mensche ’ūf erden’ ’als in dem himel’ in gote selben! Im dienet ungemach in gemach und leit glīches als liep,
Eckh 5:23, 1 glīches als liep, und dā bī merke doch in dem selben sunderlīchen trōst: wan hān ich die gnāde und die güete,
Eckh 5:23, 6 got niht geben, sō nime ich ez enbernde in dem selben willen gotes, als er enwil niht, und alsō nime ich
Eckh 5:23, 9 sō der mensche nimet, sō hāt diu gābe in ir selben, warumbe der mensche vrō sī und getrœstet. Sō man aber
Eckh 5:25, 2 diz und daz guot, sō blībet lūter güete in ir selber swebende in sīner blōzen wīte: daz ist got. Wan, als
Eckh 5:25, 16 ze vater und muoter, swester und bruoder und ze im selben. Nochdenne, als ich dā oben geschriben hān: künde ein mensche
Eckh 5:25, 17 als ich dā oben geschriben hān: künde ein mensche daz selbe nemen in gotes willen, als verre als gotes wille ist,
Eckh 5:26, 14 er vil līhte noch leben möhte, umbe daz er sich selben źwiclīche sęlic machete und źwiclīche sehende werde got in sīnem
Eckh 5:26, 15 werde got in sīnem götlīchen liehte und in gote sich selben und alle crźatūren. Aber ist ein ander trōst: ein guot
Eckh 5:27, 9 daz got die wārheit sprichet $t und gelobet bī im selben, der wārheit. Entviele got sīnem worte, sīner wārheit, er entviele
Eckh 5:29, 4 mit nihte niht gemeine enhāt, ennimet niht minner dan got selben in der wīte und vülle des wesens. Und bewīsent die
Eckh 5:32, 5 ertrīche; mźr ez lęzet und vergizzet und verzīhet ouch sīn selbes von minne ze komenne ze sīnem rehten vater, dem himel,
Eckh 5:32, 16 süezer und wünniclīcher; und ie ez verrer kumet von im selben und von allem dem, daz jenez niht enist, dā ez
Eckh 5:32, 17 dā ez zuo jaget, und ie unglīcher im selben und allem dem, daz jenez niht enist, dar nāch wirt
Eckh 5:33, 6 und kein vride der minne engenüeget mir, biz daz ich selbe in mīnem sune erschīne und ich selbe in der minne
Eckh 5:33, 7 biz daz ich selbe in mīnem sune erschīne und ich selbe in der minne des heiligen geistes enbrant $t und enzündet
Eckh 5:33, 12 sō machet daz viur alsō kleine daz holz und im selben unglīch und benimet im gropheit, $t kelte, swęrheit und wezzericheit
Eckh 5:33, 13 $t kelte, swęrheit und wezzericheit und machet daz holz im selben, dem viure, glīch mź und mź; doch gestillet noch geswīget
Eckh 5:33, 16 wermde noch hitze noch glīchnisse, biz daz viur gebirt sich selben in daz holz und gibet im sīne eigen natūre und
Eckh 5:33, 17 gibet im sīne eigen natūre und ouch ein wesen sīn selbes, alsō daz allez ein viur glīche eigen ist, ungescheiden, weder
Eckh 5:34, 7 im daz ein, daz si in im und durch ez selbe aleine minnet, als der munt in dem und an dem
Eckh 5:36, 13 gedenken, daz der mensche nāch natiurlīcher wārheit niht von im selben enhāt dan bōsheit und gebresten. Allez, daz guot ist und
Eckh 5:38, 7 noch stat besliezen $t noch begrīfen enmac, und in dem selben ist, waz götlich und gote glīch ist, den noch zīt
Eckh 5:40, 20 güete des innern werkes; ez hāt sīne güete in im selben. Dar umbe enkan daz ūzer werk niemer kleine gesīn, ob
Eckh 5:41, 7 mit teile, daz allez und dem glīch und ouch glīchnisse selbe gote verre und vremde sint. Sie haftent und behaftent $t
Eckh 5:41, 9 daz crźatūre ist, blint alzemāle güete und liehtes in in selben und des einen, in dem got gebirt $t sīnen eingebornen
Eckh 5:41, 12 von dem aleine, alsam er gotes geist und geist got selber ist, enpfangen wirt der sun in uns, und ist ūzvluz
Eckh 5:42, 16 dem sune, und der sun minnet den vater durch in selben, den vater in im selben und sich selben in dem
Eckh 5:42, 17 minnet den vater durch in selben, den vater in im selben und sich selben in dem vater. Dar umbe sprichet vil
Eckh 5:42, 17 durch in selben, den vater in im selben und sich selben in dem vater. Dar umbe sprichet vil wol unser herre,
Eckh 5:42, 22 alles geistes suochet sin und wārheit der geschrift in ir selben, daz ist: in dem geiste, dar inne si geschriben ist
Eckh 5:43, 16 mensche, gotes sun in gote geborn, minnet got durch in selben und in im selben, und vil ander wort, diu ich
Eckh 5:43, 17 gote geborn, minnet got durch in selben und in im selben, und vil ander wort, diu ich vor gesprochen hān. Baz
Eckh 5:43, 21 nāch Salomōnes worten, daz alliu dinc got würket durch sich selben, daz ist, daz er niht ūz im anesihet warumbe dan
Eckh 5:43, 22 daz er niht ūz im anesihet warumbe dan durch sich selben; er minnet und würket alliu dinc durch sich selben. Dar
Eckh 5:43, 22 sich selben; er minnet und würket alliu dinc durch sich selben. Dar umbe, sō der mensche minnet in selben und alliu
Eckh 5:43, 23 durch sich selben. Dar umbe, sō der mensche minnet in selben und alliu dinc und würket alliu sīniu werk niht umbe
Eckh 5:43, 26 er gotes sun ist. Noch vürbaz: got minnet durch sich selben und würket alliu dinc durch sich selben, daz ist: er
Eckh 5:43, 27 minnet durch sich selben und würket alliu dinc durch sich selben, daz ist: er minnet durch minne, und er würket durch
Eckh 5:44, 7 gote geborn ist gotes sun, der minnet got durch in selben, daz ist: er minnet got durch minnengot $t und würket
Eckh 5:44, 14 nāch gote und in got gebildet, der minnet durch sich selben, daz ist: er minnet durch minne, würket durch würken; und
Eckh 5:44, 25 er würket, sunder er minnet und würket ouch durch sich selben, der dā minnet; wan, daz er minnet, daz ist got-vater-ungeborn,
Eckh 5:45, 6 hœhsten ist einem ieglīchen wünniclīcher und lustlīcher $t dan sīn selbes eigen natūre und wesen. Daz wazzer vliuzet von sīner eigenen
Eckh 5:45, 15 herre sprach: ’swer wil komen ze mir, der sol sīn selbes ūzgān und verzīhen und sol sīn criuze ūfheben’, daz ist:
Eckh 5:45, 16 allez, daz criuze und leit ist. Wan sicher: swer sīn selbes verzigen $t hęte und węre ganze sīn selbes ūzgegangen, dem
Eckh 5:45, 17 swer sīn selbes verzigen $t hęte und węre ganze sīn selbes ūzgegangen, dem enmöhte niht criuze wesen noch leit noch līden;
Eckh 5:45, 22 herre sprichet: ’swer wil ze mir komen, der verzīhe sīn selbes und hebe ūf sīn criuze und volge mir’, daz enist

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