Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

rëht stN. (930 Belege) Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

Lanc 10, 30 hie vor uch steet, und thunt im als man von recht thun soll eim falschen verreter, der meyneydig ist wiedder gott
Lanc 11, 24 ich das ir myn man werdent und thúnt mir myn recht da von. Mag ers aber off uch bewern, ich gelob
Lanc 13, 21 hymel und das heubt offwert gekeret, als ein tode zu recht sol ligen. Sin roß wart erfert von dem falle den
Lanc 15, 34 und solt frauw uber uns alle syn, als es wol recht ist, wann myns herren des koniges vorfarn machten unser closter
Lanc 16, 14 nah gewesen was, und begingen sin begrebde als man zu recht eynes koniges sol thun. Und mit großen eren wart er
Lanc 21, 24 da sie mit großen eren wurden behalten, als man zu recht koniges kint sol behalten. Er engerte auch anders nicht wann
Lanc 22, 7 ‘Herre, ich bin uwer man, durch gott haltent mich zu recht von eim uwerm ritter, der mir groß laster hatt gethan
Lanc 23, 11 werlich, und hett er anders nit gethan, es wer wol recht das ir yn dötent oder vertribet ußer uwerm lande.’ ‘Nu
Lanc 24, 1 claget vor Claudas und bat yn das er yn @@s@zu recht hielt und im riechten solt von Phariens, als man schuldig
Lanc 24, 12 und laßt von uch riechten! Hatt er unrecht und ir recht, so wert uch sicherlichen $t wiedder den besten ritter von
Lanc 24, 26 er sich entschuldigen fur uch, als ein gut man von recht sol.’ //‘Er ist besprochen von des koniges Bohortes kinden das
Lanc 25, 24 und das lant von Bonewig $t das sol auch zu recht ir syn. Man hat mir furwar geseytt das des konig
Lanc 27, 1 er, ‘wann welch ritter sie sere mynnet, der ensol zu recht nit anders gedencken $t wann wie er den priß vor
Lanc 27, 20 getorst seczen. ‘Nochdann halt ich zwey konigrich, die man zu recht von im solt enpfahen zu lehen, er getorst nye dawiedder
Lanc 31, 1 uch biß an mynen @@s@dot. Ich húlff uch nochdann zu recht und zu unrecht. Hettent aber ir den willen und die
Lanc 31, 32 oder von untruwe, das wolt er wiedderreden als er zu recht solte. //Da sprach Claudas: ‘Diße rede enweiß nymand als wol
Lanc 31, 36 wol herrezu, und got von hymmel geb, welher under uns recht @@s@hab, das der hut prise und ere muß gewinnen an
Lanc 32, 12 reyt mit geraufftem schwert und recht fechten wolt umb sin recht zu behalten. Dasselb erfert Claudas allermeist. Er wúst auch wol,
Lanc 32, 36 mir farest, wann du mir schuldig bist zu dienen zu recht und darumb mit mir ußfúrest.’ @@s@//Der knapp antwurt im das
Lanc 33, 26 alle die clag acht ich nit’, sprach Claudas. ‘Er hatt recht, wann kóniges kint sollen zu recht milt wesen und allwegen
Lanc 33, 27 sprach Claudas. ‘Er hatt recht, wann kóniges kint sollen zu recht milt wesen und allwegen geben; ich han wol vernomen das
Lanc 34, 9 hubsch und resch zu allen dingen, me dann er zu recht solt von sym alter. Die frauw gab im einen meyster,
Lanc 34, 10 der sin pflegen solt und húbscheit leren, als man zu recht sol thun eynes koniges kint. Nochdann enwúst nymant von yrm
Lanc 35, 28 volliclich statt inne hett, da es gemechelich und zu synem recht inne lege. ‘Wer ich gott’, sprach sie, ‘so hett ich
Lanc 35, 35 dicke das er in umbederbe fro was, wann er zu recht freud solt machen. So enwart nie man geborn der frauwen
Lanc 36, 9 ein das gútest kint und das miltest da man zu recht gut solt wesen. Alles das er gewinnen mocht das deilt
Lanc 39, 5 uch seczen mynen lip und myn gut. Ich wolt uwer recht allenthalben helffen stercken und uwern schaden warnen.’ ‘Werlich herre’, sprach
Lanc 40, 35 darumb schlug das ich deth als ein gut kint zu recht sol thun, und hinweg gab das ich zu recht nicht
Lanc 40, 36 zu recht sol thun, und hinweg gab das ich zu recht nicht solt behalten! Ich sol zu recht fryen luten geben
Lanc 40, 36 das ich zu recht nicht solt behalten! Ich sol zu recht fryen luten geben und @@s@helffen die vertriben sint uß landen
Lanc 42, 6 getorst bestan den hohesten man von der welt im sim rechte, so frum was er des libes und des herczen.’ Also
Lanc 42, 8 thun húbscheit und zucht und alles, das gůte kint zu recht thun sollent, als uns die history hernach wol gesaget die
Lanc 43, 13 dunckt recht das kein begeben mensch nicht sol weynen zu recht wan sin sunde, und allen weltlichen ruwen sol laßen farn.’
Lanc 43, 16 lieber herre, mocht ich sere weynen, des hett ich groß recht. Ich enwein wedder umb gut oder umb lant das ich
Lanc 43, 22 vor leyde han ich syner sele große sorg, und zu recht sol ich syn sele als wol besorgen als die myn,
Lanc 45, 11 frauw erbarmet mich fast sere, und han es auch gut recht. Sie det mir zu eynem mal groß ere, die wolt
Lanc 45, 29 die schand ist des konig Artuses, der es lang zu recht gerochen solt han. Nůn muß ich farn hie bi mit
Lanc 49, 29 nyman mag verkern. Ich bekenne auch wol das ichs zu recht beßern sol ob ich mag, wann der konig Ban von
Lanc 52, 16 zu jungest doten wolt und verderben. Darumb sol uch zu recht alle die welt haßen. Und detent ir yn groß ere
Lanc 52, 22 gefengniß gethan und hettent sie ersame gecleidet, als man zu recht koniges kint thun sol, und hettent sie vor uch thun
Lanc 53, 15 das uch nit aneget? Ir ensolts auch nicht fragen zu recht!’ ‘Entruwen, $t ich fragens und wil es uber ein wißen,
Lanc 53, 27 tribet in uwerm lande und hoff heltet da ir zu recht hoff halten soltent und uwer herschafft triben.’ ‘Wie’, sprach Lyonel,
Lanc 53, 31 der Wustung, der ist alles des gewaltig das uwer zu recht solt syn und uwers bruder. Er macht hůt synen sun
Lanc 53, 32 hůt synen sun zu ritter in uwer statt, die zu recht heubt solt syn in uwerm lande, und heltet synen hoff
Lanc 54, 36 der alle unberaten beretet. Belib ich auch dot durch myn recht wiedderzugewinnen, so muß mir der dot wilkum syn. Es ist
Lanc 55, 26 synen hoff on uch nit halten. Es enwere auch keyn recht, ir enhulfet im hoff halten und groß hochgezitt machen.’ //Als
Lanc 56, 10 thun’, sprach er, ‘darumb man mir úmmer dheyn laster mit recht möge gesprechen.’ ‘Also enmeyn ich nicht’, sprach Phariens, ‘ich wil
Lanc 56, 37 zu eyner hohen tafeln herlich und rylich, als konig zu recht sollen siczen da sie hoff halten. @@s@sin kron stund vor
Lanc 61, 27 zu imselber kam, so macht er großen jamer, als zu recht ein man sol thun der groß leyt in sym herczen
Lanc 61, 30 hett ir mir als lang gelebet als ir wol zu recht soltet han gelebet, so enweiß ich keynen man der uch

Ergebnis-Seite: << 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 >>
Seite drucken