Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

man an_m (4503 Belege) Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

Lanc 59, 6 die besten winde und die schönsten döten die ye keyn man gewan.’ Da sah der konig off die kint, und duchten
Lanc 61, 7 die in der statt waren zu Gaune, da manch herlich man inne was under burgern und ir kinden, die rich und
Lanc 61, 27 kam, so macht er großen jamer, als zu recht ein man sol thun der groß leyt in sym herczen hatt. Er
Lanc 61, 30 wol zu recht soltet han gelebet, so enweiß ich keynen man der uch glichen möcht, lieber sůn, mit allem priß, wann
Lanc 62, 1 Ich wůst dich wol dryerhande @@s@sicher, die ein yglich gut man zu recht soll haben; und wer der dryer sicher ist,
Lanc 62, 3 off ertrich: das ist gůt und miltikeit und stolczheit. Welch man gut ist, der macht alle syn gesellschafft fro und ist
Lanc 62, 5 gesellschafft horent. Nu wil ich uch auch bescheyden wie der man milt muß wesen: er muß geben allen synen gesellen lieblich
Lanc 62, 9 hohen namen hatt und ein so ersam ding ist. Welch man der milt ist von natur und recht miltikeit $t thun
Lanc 62, 10 der muß frummen luten dieß bedorffen geben als ein frumer man, und den bösen dieß bedörffen, als ein milter man zu
Lanc 62, 11 frumer man, und den bösen dieß bedörffen, als ein milter man zu recht tůn sol. By dem milten manne sol zu
Lanc 62, 12 ein milter man zu recht tůn sol. By dem milten manne sol zu recht nyman wesen, wedder gut man noch böser,
Lanc 62, 12 dem milten manne sol zu recht nyman wesen, wedder gut man noch böser, er ensol zu recht syner miltikeit geware werden.
Lanc 62, 13 geware werden. Gut noch miltikeit ist nyrgen zu gůt, ein man sy dann da mit stolcz. Stolczheit ist ein große tugent,
Lanc 62, 14 stolcz. Stolczheit ist ein große tugent, das ist das ein man synen frúnt mynne one falsch als synselbes lip, und das
Lanc 62, 18 uber yn erbarmen sol. Mit dißen dryen dingen mag ein man alle die welt uberhöhen, der sie behalten $t getar. Vil
Lanc 62, 19 diße dru ding hettent ir baß an uch dann keyn man der nu lebet. Sitther das die welt gestunt, so weiß
Lanc 62, 20 die welt gestunt, so weiß ich wol das nye kein man so milt enwart noch als frölicher gesellschafft mit aller der
Lanc 62, 22 lieber sun myn. Ir wart vil fröer gebens dann keyn man nemens, und all uwer sorg was, den ir gebent, das
Lanc 62, 25 libs und můtes, das ir uber alle die welt keinen man mynnen mochtent der zu hochfertig was und zu sere uberwens
Lanc 62, 28 mochtent angesehen, und sprachen, vil liebes kint, das keyn gut man sin augen solt laßen sehen schalckheit oder keynerhand boßheyt. Durch
Lanc 63, 17 der myn liebes kint hůt zurbrochen hatt. Wann nu keyn man wedder gott gestritten mag, darumb muß der man vertragen so
Lanc 63, 18 nu keyn man wedder gott gestritten mag, darumb muß der man vertragen so er best mag alles das im gott důt;
Lanc 63, 20 gethan hatt, des enwil ich im númmer gedancken; und welch man mich tröstet als vil als mit einem wort, ich enwúrd
Lanc 63, 36 die welt wol. Ich han dick hörn sagen das yglich man schuldig sy synem rechten herren zu helffen; und wo er
Lanc 64, 4 sim sůne. Phariens hett mit im wol drißig$/ tusent gewapenter manne von rittern und von burgern und ir kinde, beide zu
Lanc 64, 17 zwey kint. ‘Herre Phariens’, sprach Claudas, ‘ir sint doch myn man, und alle die mit uch sint die sint beide, myn
Lanc 64, 17 mit uch sint die sint beide, myn lút und myn man.’ ‘Herre Claudas’, sprach Phariens, ‘wir sint herre nicht komen zu
Lanc 64, 30 den eydt den er im geschworn hett da er syn man wart, das er zu im köme als er schuldig were
Lanc 66, 36 nefe ging zu Claudas, wann er in der welt keynen man so sere haßt. @@s@Claudas sah das er zu im wolt,
Lanc 67, 22 alhie tot verlibe. Er enwart $t auch nye ein frummer man, der anders mannes nöten nicht gedecht, ob er im ye
Lanc 67, 22 Er enwart $t auch nye ein frummer man, der anders mannes nöten nicht gedecht, ob er im ye keyn lieb gethete,
Lanc 67, 24 wiedder als viel.’ ‘Wie’, sprach er, ‘wolt ir dann den man beschútten der uns so großen schaden gethon hatt, und wolt
Lanc 67, 27 thut dann der uch gut und ere thut. Welchem frummen man ein laster wirt gethan, er treyt es ummer in sim
Lanc 67, 29 ers gerichet mit synen eren.’ ‘Schwig schiere!’ sprach Phariens, ‘der man ist nit schuldig synen herren zu töten durch keynerhande missetat
Lanc 67, 35 und zu behuten wo ich mag, wann ich irs vatter man was und ich lang mit yn gewest bin.’ Da nam
Lanc 68, 1 wol verstanden was Phariens @@s@gesprochen hett, und sprach als ein man der des todes angst hett: ‘Ay Phariens, durch got gnad,
Lanc 68, 4 schwert! Ich geb es uch off als eim dem getrúwesten man der in der welt lebett. Ich wil uch zuhant beyde
Lanc 68, 26 abschlagen. $t ‘Werlich’, sprach Phariens, ‘das ich eim so frumen man syn heubt hett abgeschlagen als der konig Claudas ist! Ich
Lanc 70, 17 hatt. Das ist auch werlich war das die natur den man wiset was er zu recht thun sol, und wiset yn
Lanc 70, 22 Wann es mag kein größer ruw gesin oder in des mannes hercz komen dann das yn ein ander enterbet und vertribet.
Lanc 71, 5 allen kinden. Sie waren zehenjerig und waren wiser dann vierczigjerig man. ‘Sint sie alsus dot blieben, so gesahe ich nye so
Lanc 71, 16 syns nefen dott, wann er wol wúst das er keynen man als sere haßet als Claudas. Er wust auch wol, kemen
Lanc 71, 17 wol, kemen sie zuhauff, das sin nefe Lambegus keynen andern man bestunde dann Claudasen, so must ummer ir eyner dot bliben.
Lanc 71, 24 die er mit im sehe kumen. ‘Sie sint alle myn man und myn lut’, sprach er, ‘die mit uch koment. Wedder
Lanc 72, 13 nymands, wann ich uch getruwer funden han dann ye keynen man, biß ir wol gefreischent das ich unschuldig bin. Vernempt $t
Lanc 72, 29 bedacht sich lang und sprach: ‘Herre Claudas, ich bin uwer man, das ist ware, und alle die mit mir hie sint,
Lanc 72, 33 enhabent. $t Ich wil unser lút gesprechen, wann manch thúrere man under yn ist dann ich bin, und wil yn sagen
Lanc 73, 13 als wol als ich es weiß, uch ensolt nymer gut man gern gesehen noch gehören!’ ‘Lieber nefe’, sprach Phariens, ‘es ist
Lanc 73, 21 zu eim hohen rate all die wile das du jůng man bist, das du nymer wort darzu gesprechest ee dann wiser
Lanc 73, 30 und ist die meist schand von der welt das ein man unwißlich spricht da man wol wißheit bedörfft und gutes synnes.

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