Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
sorge um mîn wîp:/ diene weiz ich war ich tuo./ dâ hœret grôz kumber zuo,/ swer daz hûs haben sol:/ jane | |
daz der tôre tuo?/ er âz daz brôt und tranc dâ zuo/ eines wazzers daz er vant/ in einem einber an | |
der tôre tuo?/ er âz daz brôt und tranc dâ zuo/ eines wazzers daz er vant/ in einem einber an der | |
und diu kint/ vil lîhte ze wenenne sint./ er was dâ zuo gnuoc wîse/ daz er nâch der spîse/ dar wider | |
diu kint/ vil lîhte ze wenenne sint./ er was dâ zuo gnuoc wîse/ daz er nâch der spîse/ dar wider kam | |
er ir niene wart gewar,/ unz sî in allenthalben bestreich./ dâ zuo sî vil stille sweich./ mit ter vil edelen salben/ | |
ir niene wart gewar,/ unz sî in allenthalben bestreich./ dâ zuo sî vil stille sweich./ mit ter vil edelen salben/ bestreich | |
in der bühsen niht beleip./ des wær doch alles unnôt,/ dâ zuo und man irz verbôt;/ wan daz sî im den | |
der bühsen niht beleip./ des wær doch alles unnôt,/ dâ zuo und man irz verbôt;/ wan daz sî im den willen | |
in./ und mich entriege mîn sin,/ swie ez deheiniu entuo,/ dâ hœret grœzer wîsheit zuo/ daz sî umb den wurbe/ von | |
ungemach./ als er die linden drobe sach,/ und dô im dâ zuo vor erschein/ diu kapelle und der stein,/ dô wart | |
als er die linden drobe sach,/ und dô im dâ zuo vor erschein/ diu kapelle und der stein,/ dô wart sîn | |
mir ze gâhes wol:/ wan swer den man erkennen sol,/ dâ hœret langer wîle zuo./ ich lobet in leider alze vruo:/ | |
nâch jagen./ sî vorhten daz sî daz wîp/ verlürn, und dâ zuo er den lîp;/ wand er niht wider wolde komen,/ | |
jagen./ sî vorhten daz sî daz wîp/ verlürn, und dâ zuo er den lîp;/ wand er niht wider wolde komen,/ ern | |
und wâge den lîp,/ ê si immer werde sîn wîp./ dâ zuo hân ich sehs kint,/ die alle ritter sint:/ die | |
wâge den lîp,/ ê si immer werde sîn wîp./ dâ zuo hân ich sehs kint,/ die alle ritter sint:/ die hât | |
des wil ich in ir schulden stân:/ und sol sî dâ zuo kempfen hân,/ sô wil ich vehten vür sî.’/ dô | |
wil ich in ir schulden stân:/ und sol sî dâ zuo kempfen hân,/ sô wil ich vehten vür sî.’/ dô daz | |
gewalte/ von dem erbe scheiden,/ daz dienen solt in beiden;/ dâ zuo diu junger sprach/ ‘swester, disen ungemach/ den sol dir | |
von dem erbe scheiden,/ daz dienen solt in beiden;/ dâ zuo diu junger sprach/ ‘swester, disen ungemach/ den sol dir got | |
wîs ich iuch morgen vruo./ nû waz ob iu got dâ zuo/ selbe sînen rât gît?’/ nû was ouch slâfennes zît./ | |
ich iuch morgen vruo./ nû waz ob iu got dâ zuo/ selbe sînen rât gît?’/ nû was ouch slâfennes zît./ //Morgen, | |
überwunden./ nû hân ich in vunden:/ alrêst gât mir angest zuo,/ wie er wider mich getuo./ ob er mir helfe widerseit,/ | |
her./ sold ich joch einen bestân,/ dâ müese ich angest zuo hân.’/ //Dô sprach der wirt ‘ir sît verzaget./ daz ir | |
bestân/ den aller tiuresten man/ des ich ie künde gewan./ dâ hœret weizgot sorge zuo:/ got sî der sîne gnâde tuo./ | |
lebe/ daz erz niemer mê getuo./ nune hœret anders niht dâ zuo:/ wan kum ich nû ze hulden,/ sine wirt von | |
daz erz niemer mê getuo./ nune hœret anders niht dâ zuo:/ wan kum ich nû ze hulden,/ sine wirt von mînen | |
kumber dâ von dulden,/ da ist mîn lîp zuo gar ze kranc./ leides mag ich niht getragen./ wie sol ich ir | |
mit eʒʒen vnd mit trinchen, vnd das ſich die ſaligen da ʒů můʒ%:igen, das ſi das here gotes dieniſt emcʒigen, das | |
eʒʒen vnd mit trinchen, vnd das ſich die ſaligen da ʒů můʒ%:igen, das ſi das here gotes dieniſt emcʒigen, das ſi | |
vnſeres hailandes; ê er den menſchen beſch#;euf, ê het er da ʒv geſchaffen, die ſin mit gaiſtlicher ʒuht vnd mit veterlicher | |
hailandes; ê er den menſchen beſch#;euf, ê het er da ʒv geſchaffen, die ſin mit gaiſtlicher ʒuht vnd mit veterlicher g#;eute | |
vnd diu ewig genade iſt. Vnſer herre hat ſi da ʒu erwelt von der werlt, das ſi wůcher bringen. Wie ſi | |
h#;euſes, daʒ iʒ geewet vnd gewichet vnd geordinot wart da cʒu, das man got hie inne dienen ſol. Hiut iſt der | |
ſin weſen vil gerne inne hat, da er groʒ lieb ʒu hat. Das iſt eines iegelichen ſeligen menſchen hercʒe, daʒ gerainet | |
ſam dicʒ iſt, enteret, owe, wie groʒ p#;euʒʒe vnd wandel da ʒu gehoret vnd wie verre er wider gottes hulde getan | |
dicʒ iſt, enteret, owe, wie groʒ p#;euʒʒe vnd wandel da ʒu gehoret vnd wie verre er wider gottes hulde getan hat! | |
Suſt getaniu wort erwegent in iurem hercʒ vnd gerainet iuch da ʒu, daʒ got r#;euche ſin weſen mit iu ʒe haben, | |
getaniu wort erwegent in iurem hercʒ vnd gerainet iuch da ʒu, daʒ got r#;euche ſin weſen mit iu ʒe haben, daʒ | |
und gab dar dienst. Da enwart nymand konig, er enwúrd darzu erkorne. //Da Aramunt sah das im Claudas wiedersaget syner herschafft | |
ußer der gefengniß?’ ‘Herre’, sprach sie, ‘da hort groß arbeit zu.’ ‘Welch arbeit ist das?’ sprach der konig, ‘ich wil sie | |
zu lachen und alle diß horten. Da kamen viel ritter zu gangen und frauwen, das groß wunder zu beschauwen. Dagenot was | |
also wir sanctum paulum horen sagen/ ’etisliche geiste sint da zv bekant/ daz si dem mennischen zv dieniste werdent gesant,/ dje | |
geiſte, die heiʒent cacodemones, id eſt malum ſcienteſ. Die ſint daʒů geſeʒet, daʒ ſi den meſchen můwen. Die werdent in dem | |
ether fúrin. Da inne ſint die engele. Die ſint da ʒů geſeʒʒet, daʒ ſi den meſchen bewarn. // Do ſprach der | |
swie ich es niht genieze./ swaz ich darumbe swaere trage,/ dâ ensprích ich niemer übel zuo/ wan s%/ô vil, daz ich | |
biß uf ein kint, das glücke groß ^+besechte,/ das da zu künige wart erkorn./ da sie busunen horte in dem tempel,/ | |
dem trachen wild entworden./ Uf der lilien feld / da zu buwe $s nuwe/ Absalons gezeld/ sie wart swanger vor des | |
ſal man ſienin erbin lazi^. undi in=ſal in nicheinin ſcadin da=zu tu^. weidir ſcultheizi noch andiris niemin^. Die man abir, die | |
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