Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

büeʒen swV. (255 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

KLD:Kzl 1: 2,13 heizen/ der niender tugende pfligt?/ ob er mir durst niht büeze/ und ouch umb êr niht gebe,/ sîn wîn ist âne
KLD:Kzl 14: 3, 1 bergen und dur tal./ //Tenze ûf plân $s ân $s büezen $s müezen $s kinden swinden, $s des muoz fröide ûz
KLD:UvL 12: 3, 4 alsô grüeze/ daz ir gebære $s mîn swære $s mir büeze,/ daz si mich scheide $s von leide, $s si liebe,
KLD:UvL 37: 2, 8 fröiden rîch,/ alse ich bin von der vil süezen./ trûren büezen/ kan si mit ir zühten süezen./ ir gruoz tuot mich
KLD:UvL 59: 1,10 geworfen abe./ reiner wîbe güetlîch grüezen/ kan wol swære sorge büezen/ von dem houbet zuo den füezen,/ diu vert in swacher
Konr 5,65 heiligin Criſt gel#;vobten, ob in ſant Silueſter die ſelben not bůʒte, die ſi von dem trachen heten. $t Do gie ſant
Konr 9,18 brot vnd gie vber den Iordan in die wůſte, da bůʒte ſi viercʒich iar. Div erſten viercʒehen iar was #;eir ſpeiſe
Konr 9,23 half #;eir vncʒe ſi iʒ alles vberwant. Do ſi alſo gebůʒte vncʒe das ſi errainet wart von allen iren ſvnden vnd
KvHeimHinv 798 hât/ und in vor der bâre treit,/ den nim und büeze disen ir leit/ die dort von unsers herren chraft/ mit
KvHeimUrst 1438 was geschehen./ Ein stimme mich gruozte,/ diu mir sorgen buozte;/ si hiez mich güetlîche ûf stân/ und sprach: «dû solt
KvWLd 6, 24 ûze und inne,/ sô daz si ze keiner stunt/ trûren büeze $s mînem sinne:/ wande ir grüeze $s tuont mit ungewinne/
KvWLd 8, 17 minneclichen reinen wîbe gruoz./ /Ich wil minne grüezen, $s diu büezen $s ir süezen $s friunde sol/ kumber unde senelichez ungemach./
KvWLd 16, 21 frouwen $s sol man für die rôsen rôt./ sende nôt/ büezet reiner wîbe lîp./ stiure $s gehiure $s wîbes minne ie
KvWLd 18, 29 unde in erden/ birget sîne rîchen habe,/ ê daz er gebüezet drabe/ lâze eim armen sînen kumber werden’./ /Ein löuw einen
KvWLd 26, 15 $s pîn $s arc $s starc $s ist./ süeze, $s büeze $s trûren! $s sûren $s smerzen/ $s reine $s
KvWLd 30, 4 nie $s der $s morgen $s minne-$sdiebe $s kunde $s büezen $s clagen./ er $s lêret $s ougen $s weinen $s
KvWLd 31,102 herzen hât geslozzen,/ daz kan im ze naht sîn frouwe büezen:/ von ir werden süezen/ minnen liep geschiht/ sînem senden lîbe./
Lanc 402, 16 man vert úber mere das man sie dot slahe, und bußent die lut ir sunde mit, darumb das sie die cristenheit
Lucid 62, 12 menſchen ſlehit, der můʒ ſich reinegen viercic dage, da nach bůʒen die ſunde mit ſiben iar vaſten. //Do ſprach der iunger:
Lucid 135, 18 den, die der endecriſt hat betrogen, daʒ ſie ir ſúnde bůʒen. Dar nach wenne der ſůnetac cumet, weiʒ nieman. //Der iunger
Lucid 141, 2 ir ſunde mit almůſene vnde mit ruwe vnde mit weinen bůʒent. Zů den ſprichet got: #.:Coment her ir geſegenten mineſ vatereſ
Macer Reimvorr. 25 da nimant mac vorsprechen han,/ ob ich si enicht han gebusset,/ da mancher unsanfte wirt gegruset./ Ouch bat ein vrowe mich/
Macer 79, 15 ouch vor di gicht ab man sich mite bestrichet. Man busset da mit der suche, di da heizet thetanus, daz di
MarlbRh 53, 39 wart n#;ei bodschaf also gůt/ als d#;ei, damit uns wart gebůt/ des dodes, den wir můsten liden/ van unses vader Adams
MarlbRh 56, 6 gůd godes můder, gemach uns gůt!/ unser sünden werd uns gebůt!/ hilp uns, dat wir sin der engel genoʒ!/ dis helpe
MarlbRh 102, 2 //Sin bekentnis is so s#;euʒe,/ engein dinc mir der s#;euʒcheit b#;euʒe./ so wal, so wale rucht de l#;eive!/ wal in, den
MarlbRh 133, 28 brengen vür dine v#;euʒe,/ Da mir din g#;eud alles üvels b#;euʒe!/ ////Her Jhesu, durch diner můder ere/ Din ougen ze disen
MF:Reinm 7: 12 mir,/ daz ich si sehen müeze/ und alle ir sorge büeze;/ Obe s%/î in deheinen sorgen sî,/ daz ich ir die
MF:Reinm 31: 3, 6 dort gegrüezen,/ sô kêren dan und helfen mir die sünde büezen,/ und sî in allez daz vergeben,/ swaz sî mir haben
Mügeln 35,13 entworfen sten/ unwendelich und müssen also bliben,/ was hilfet hoffen, büßen, flen?/ ich höre den gelouben anders schriben./ verlorne sache hoffnung,
Mühlh 126, 23 undi widir ſinimi willin^. daz in=darph he wedir mi richteri buzi noch andiris nimini. Des ſal he abir guzuic habi an
NibB 966,3 tische $s sprach in valsche dar:/ »man sol iu gerne büezen, $s swes wir gebresten hân./ daz ist von Hagenen schulden;
NibB 1257,3 mir iemen getuot,/ daz ir sît der næhste, $s der büeze mîniu leit.«/ dô sprach der marcgrâve: $s »des bin ich,
NibB 1862,1 und hât in iemen iht getân./ Ich solz in gerne büezen, $s swie si dunket guot,/ hât iemen in beswæret $s
Parz 789,24 ungemach gebôt,/ sô wart der luft gesüezet,/ der wunden smac gebüezet./ vor im ûfem teppech lac/ pigment und zerbenzînen smac,/ müzzel
PrBerthKl 3, 49 ſtvnde vnd fvmf vnd ſecheʒʒich$/ ſtvnde ſwaʒ er niht hie gebvʒʒet hat. Der vierd ſchade iſt, ſwie doch di tæglich ſvnde
PrOberalt 26, 20 scheidet. swer so sælich ist, daz er in diser werlt b#;euzzet, daz ist diu erst urstende daz er in disem libe
PrOberalt 45, 23 zů manent, daz wir rewe haben, daz wir unser s#;eunde b#;euzzen. da nach sænt si den hiligen samen, daz sint diu
PrOberalt 56, 13 habt. eur muter, diu hilig christenheit, spricht: ‘habet riwe und b#;euzzet, daz gotes rich ist iu nahen.’ wie wir aver b#;euzzen
PrOberalt 56, 14 b#;euzzet, daz gotes rich ist iu nahen.’ wie wir aver b#;euzzen sch#;euln, daz hat uns unser herre enboten bei sinen heiligen
PrOberalt 57, 4 daz ander teil dem tiufel unreines behalten werde. wie wir b#;euzzen sch#;euln, daz habt ir wol vernomen: wir sch#;euln b#;euzzen mit
PrOberalt 57, 5 wir b#;euzzen sch#;euln, daz habt ir wol vernomen: wir sch#;euln b#;euzzen mit der vasten, mit den zæhern, mit dem chlagen, daz
PrOberalt 57, 20 der ein hurær ist und ein hurmacher sei gewesen, der b#;euzze und tů sein niht mer. die hurær und die #;euberhurær
PrOberalt 57, 40 unsers herren dar zů ladet, daz wir uns erchennen und buzzen und den gotes zorn den wir vil dikch garnen mit
PrOberalt 75, 13 den gedanchen wa wir missevarn haben, r#;eugen uns mit worten, bůzzen mit den werchen amen. Dominica in palmis sermo. Daz hilig
PrOberalt 82, 5 s#;eundær getr#;eost da mit, ob si rew haben wellen und b#;euzzen wellen, daz si der ewigen genaden gewiz sein. dar nach
PrOberalt 116, 28 getan haben, so verlihet $t er uns vrist daz wir b#;euzzen und wider ze sinen hulden chomen. swer nicht ewichlichen verloren
PrOberalt 116, 30 sein, swer der ewigen genaden nicht welle verteilt sein, der b#;euzze in disem leben, daz er daz ewig leben besitze daz
PrOberalt 116, 37 geit, dez weitze nement nimmer ent in ener werlt. nu b#;euzzen mit den zæhern, b#;euzzen mit dem almusen, mit emtzigem gebet,
PrOberalt 116, 37 nimmer ent in ener werlt. nu b#;euzzen mit den zæhern, b#;euzzen mit dem almusen, mit emtzigem gebet, suchet die guten ewart,

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