Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

sāme swM. (418 Belege) Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

BdN 486, 15 niden ohsen. wizz, daz daz niht gesein mag, wan die sāmen, die sō gar verr von ainander sint, die zeprechent sich
BdN 486, 34 habent und sich hin und her wegent, daz sich der sām des mannes tailt in der frawen clausen; und tailt sich
BdN 487, 3 dar nāch und sich die zwinlein mźrent. tailt aber der sām sich oben und niden niht, sō wirt ain mensch mit
BdN 487, 6 nāch und sich daz tailn mźrt. tailt aber sich der sām unden und niht oben, sō wirt ain mensch niden gespalten
BdN 487, 8 mensch niden gespalten und niht oben. /Auch geschiht, daz des sāmen vil ist und daz sein kraft grōz ist, der macht
BdN 487, 10 gemain läut; oder daz diu kraft oben ist und des sāmen ze wźnich, sō gepricht der purt etleicher lider, sam die
BdN 487, 13 vinger oder füez und pain. daz geschiht auch, wenn des sāmen genuog ist und diu kraft dar inn ze krank ist.
BdN 487, 14 diu kraft dar inn ze krank ist. wenn aber des sāmen wźnich ist und diu kraft krank, sō wirt ain klainez
BdN 487, 16 sō wirt ain klainez menschel. ez geschiht auch, daz des sāmen eben genuog ist und diu würkend kraft ze stark ist,
BuchdKg 51, 15 sich ūz dem Jordane wuosch und alle die von dīnem sāmen iemer mźre koment.#.’ Der jungelinc gienc zehant von Helyseo, unde
Cranc Agg 2,20 gelegit ist, setzet daz uf uwer herze. ist itzunt der samen uf deme schosbalge? bluet itzunt der wingarte unde der vicboum
Daniel 1378 Zu strouwe uns, herre, nicht/ Durch willen Abrahamen,/ Ysaac, Jacobis samen/ Gelobtez du zu meren,/ Groze vrucht an si keren/ Glich
Daniel 4439 Entstunt, den er an sich nam/ In dem herzen ane sam/ Marien, von der er quam/ Gesprozzen sam ein blume./ Secht,
Daniel 6664 ich hie her zu dir quam,/ Daz du viengis minen sam,/ Lerende waz noch geschiet/ Uberlanc an diner diet./ Diz gesichte
Eckh 5:110, 9 bilde und sīn glīchnisse hāt īngesęjet und sęjet den guoten sāmen, die wurzel aller wīsheit, aller künste, aller tugende, aller güete:
Eckh 5:110, 10 die wurzel aller wīsheit, aller künste, aller tugende, aller güete: sāmen götlīcher natūre. Götlīcher natūre sāme der ist gotes sun, gotes
Eckh 5:110, 10 künste, aller tugende, aller güete: sāmen götlīcher natūre. Götlīcher natūre sāme der ist gotes sun, gotes wort. Der ūzer mensche der
Eckh 5:111, 11 Tullius und Senecā, daz enkein redelich sźle enist sunder got; sāme gotes ist in uns. Hęte er einen guoten, wīsen und
Eckh 5:111, 13 betrüejete er dester baz und wüehse ūf ze gote, des sāme er ist, und würde diu vruht glīch ein natūre gotes.
Eckh 5:111, 14 ist, und würde diu vruht glīch ein natūre gotes. Birboumes sāme wehset ze birboume, nuzboumes sāme in nuzboum, sāme gotes in
Eckh 5:111, 14 glīch ein natūre gotes. Birboumes sāme wehset ze birboume, nuzboumes sāme in nuzboum, sāme gotes in got. Ist aber, daz der
Eckh 5:111, 15 gotes. Birboumes sāme wehset ze birboume, nuzboumes sāme in nuzboum, sāme gotes in got. Ist aber, daz der guote sāme hāt
Eckh 5:111, 15 nuzboum, sāme gotes in got. Ist aber, daz der guote sāme hāt einen tumben und einen bœsen werkman, sō wehset unkrūt
Eckh 5:111, 17 werkman, sō wehset unkrūt und bedecket und verdringet den guoten sāmen, daz er niht ūzliuhtet noch ūzwahsen enmac. Doch sprichet Origenes,
Eckh 5:111, 18 Doch sprichet Origenes, ein grōz meister: wan got selber disen sāmen īngesęjet und īngedrücket und īngeborn hāt, sō mac er wol
Eckh 5:113, 1 ist źwic leben. Von disem innern edeln menschen, dā gotes sāme und gotes bilde īngedrücket $t und īngesęjet ist, wie der
Eckh 5:113, 2 und gotes bilde īngedrücket $t und īngesęjet ist, wie der sāme und daz bilde götlīcher natūre und götlīches wesens, gotes sun,
Eckh 5:114, 6 sźle. Von dem edeln menschen, wie gotes bilde, gotes sun, sāme götlīcher natūre in uns niemer vertilget wirt, aleine er bedecket
EnikWchr 385 alsō./ dō brāht diu erde dō/ grüen, krūt mit sīnem sāmen,/ diu sīnes bots war nāmen:/ boum, krūt, der ieglīchz wart/
EnikWchr 6148 dō si die red vernāmen,/ dō kom ir vil nāch sāmen,/ die liut die sęwen wolden,/ als si von reht solden./
EnikWchr 8132 lachte./ die juden ir kleinōt nāmen/ und ouch ir wībes sāmen,/ unde fuoren dā mit schōn/ ūz dem lande in Ebrōn,/
EnikWchr 8476 smeckt nāch wilt und nāch zam,/ ez ist ein wunnenbernder sām./ swer sīn iht ezzen sol,/ dem ist mit der spīs
Erz_III 98, 56 wir alle samt gemeine/ unser anegenge namen/ von einem unreinem samen./ die schande und der unflat/ die unser anegenge hat,/ daz
Erz_III 199, 49 vrides enbaren/ und ane gut weter waren./ si verwurfen ir samen,/ da mit si, herre, benamen/ der nature ir reht und
EvAug 28,12 seht er get vz der da seet ze seen sinen samen. vnd do er seet. do vielen sümlich bei dem wege.
EvAug 30,3 himel ist glich worden dem menschen der da seet gueten samen in sime acker. do aber di menschen slieffen. do kom
EvAug 30,7 huswirtes. di sprachen zv im. herre. hast dv niht gueten samen geseet in dinen acker. darvmb von wann hat er den
EvAug 30,17 ez in sinem acker. daz daz minnst ist von allen samen. so ez aber wehset so ist sin same grözzer dann
EvAug 30,17 von allen samen. so ez aber wehset so ist sin same grözzer dann alle chraüter. vnd wirt ein bavm. also daz
EvAug 31,5 er vnd sprach zv in. der da seet den gveten samen der selb ist des menschen svn. aber der acker ist
EvAug 31,6 svn. aber der acker ist di werlte. aber der guet same sint dise di sün des riches. aber der radem daz
EvAug 54,11 sprachen. meister moises der sprach. ob iemant tot were niht samen habend oder sün. daz er im heimfvrt sines brveders wip.
EvAug 54,13 daz er im heimfvrt sines brveders wip. vnd erküket den samen sinem brveder. ez waren aber bi vns siben brüeder. vnd
EvAug 54,14 der erst fvrt ein wip heim der ist tot. niht samen habend vnd liez daz wip sinem brveder. zv glicher wise
EvAug 85,9 sprach. also ist daz riche gotes. als ob ein mensche samen würfe in di erde. vnd slief. vnd stvnd vf naht
EvAug 85,17 wirt in di erden daz daz minst ist von allen samen di da sint in der erden. vnd so ez geseet
EvAug 108,19 süne. daz sin brvder nem sin wip. vnd erchück den samen sime brvder. darvmb ez warn siben brüder. vnd der erst
EvAug 108,20 erst nam ein wip. vnd ist tot. der liez niht samens. vnd der ander nam si. vnd ist tot. noch diser
EvAug 108,21 nam si. vnd ist tot. noch diser liez avch niht samens. vnd der drite zv glicher wise. vnd di siben namen
EvAug 108,23 siben namen si ze glicher wise. vnd si liezzen niht samens. zvm allerivngsten ist avch daz wip tot. darvmb in der

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