Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

nëmen stV. (4883 Belege) Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

Eckh 5:24, 7 und muoter, bruoder und swester oder swaz daz ist, der nimet hundertvalt in zweierleie wîse: ein ist, daz im wirt sîn
Eckh 5:25, 18 ich dâ oben geschriben hân: künde ein mensche daz selbe nemen in gotes willen, als verre als gotes wille ist, daz
Eckh 5:28, 5 und îtel werden. Dar umbe, soltû götlîche vröude und got nemen, dû muost von nôt die crêatûren ûzgiezen. Sant Augustînus sprichet:
Eckh 5:28, 9 dich abe, daz dû zuogekêret werdest». Kürzlîche gesaget: allez, daz nemen sol und enpfenclich sîn, daz sol und muoz blôz sîn.
Eckh 5:28, 17 krefte der sêle durnehtiger und vürbaz blôz sint, dar nâch nement sie mê durnehticlîcher $t und wîter, swaz sie nement, und
Eckh 5:29, 1 nâch nement sie mê durnehticlîcher $t und wîter, swaz sie nement, und enpfâhent wîter und hânt grœzer wunne und werdent mê
Eckh 5:29, 2 grœzer wunne und werdent mê ein mit dem, daz sie nement, alsô verre, daz diu oberste kraft der sêle, diu aller
Eckh 5:29, 4 aller dinge blôz ist und mit nihte niht gemeine enhât, ennimet niht minner dan got selben in der wîte und vülle
Eckh 5:30, 14 allen begin. Glîchnisse ist begin von dem einen aleine und nimet, daz ez ist und daz ez begin ist, von dem
Eckh 5:32, 10 îteler ist aller dinge, diu niht got ensint, dar nâch nimet si got lûterlîcher und mê in gote und wirt vürbaz
Eckh 5:34, 12 hân ich gesprochen, daz diu sêle in glîchnisse hazzet und ennimet niht glîchnisse als in ir und durch sie, sunder si
Eckh 5:37, 6 klagenne, $t sô, der ez im gelihen hât, ez wider nemen wil? Er sol gote danken, der ez im verlihen hât
Eckh 5:37, 8 im danken, daz er im ez alzemâle $t niht wider ennimet, daz er im hât verlihen; und wære ouch billich, daz
Eckh 5:37, 9 daz got allez daz, daz er im gelihen hât, wider næme, sô der mensche zürnet umbe daz, daz er im des
Eckh 5:37, 10 mensche zürnet umbe daz, daz er im des ein teil nimet, daz doch sîn nie enwart und des er nie herre
Eckh 5:37, 14 werden. Swer mir hæte gelihen sînen rok, kürsen und mantel, næme der wider sînen mantel und lieze mir den rok und
Eckh 5:41, 2 zît alle grœze, alle wîte und lenge. Daz inner werk nimet und schepfet allez sîn wesen niergen dan von und in
Eckh 5:41, 3 sîn wesen niergen dan von und in gotes herzen; ez nimet den sun und wirt sun geborn in des himelschen vaters
Eckh 5:41, 4 himelschen vaters schôze; daz ûzer werk niht alsô, sunder ez nimet sîne götlîche güete mittels des innigen werkes, ûzgetragen und ûzgegozzen
Eckh 5:43, 15 ist gewonlich und natiurlich der obern natûre. Dâ von nû nemet doch noch, daz ich nû gesprochen hân, daz ein guot
Eckh 5:44, 28 wie daz innigeste und daz oberste der sêle schepfet und nimet gotes sun und gotes-sun-werden in des himelschen vaters schôze und
Eckh 5:45, 3 dem edeln menschen, der ûz vuor in ein verrez lant nemen an sich ein rîche und wider ze komenne’. Ouch sol
Eckh 5:48, 4 Paulus sprichet, daz got kestiget alle, die er ze sünen nimet und enpfæhet. Ez gehœret dar zuo, sol man sun sîn,
Eckh 5:49, 20 im ist in dem lîdenne. Bî dem worte mac man nemen siben lêre und sibener$/ leie trôste. Ze dem êrsten, daz
Eckh 5:50, 5 möhte gewaltiger herre sîn dirre werlt. Ze dem andern mâle ennime ich niht aleine bî dem worte, daz got sprichet, $t
Eckh 5:50, 6 er ist mit dem menschen in sînem lîdenne, sunder ich nime ez ûz und in dem worte und spriche alsô: ist
Eckh 5:114, 3 Und dar umbe: allez, daz sich der sêle niderkêret, daz nimet des selben, in daz ez sich kêret, ein decke, ein
Eckh 5:114, 20 unglîch werden, jâ, ob er wil und sol den sun nemen und sun werden in des vaters schôz und herzen. Allerleie
Eckh 5:115, 4 diu natûre ist. Underscheit in wesene und in wesunge wirt genomen ein und ist ein. Dâ ez niht inne enist, dâ
Eckh 5:115, 5 ein und ist ein. Dâ ez niht inne enist, dâ nimet ez und hât und gibet underscheit. Dar umbe: in dem
Eckh 5:116, 29 geliget, daz ist, sô diu sêle schouwet got blôz. Dâ nimet si allez ir wesen und ir leben und schepfet allez,
Eckh 5:117, 6 wîzen, der bûwet und ist ûftragende ûf wîz-wesenne, und er nimet niht sîn bekennen sunder mittel und unwizzende noch von der
Eckh 5:117, 8 sunder mittel und unwizzende noch von der varwe; sunder er nimet ir bekennen und ir wizzen von dem, daz iezent wîz
Eckh 5:117, 15 bekennet, daz ez sihet. Daz êrste, daz ez sihet, daz nimet ez alzemâle von der varwe, niht von dem, daz geverwet
Eckh 5:117, 19 sîn wesen ane. Alsô spriche ich, daz der edel mensche nimet und schepfet allez sîn wesen, leben und sælicheit von gote,
Eckh 5:118, 24 und muoz daz suochen in im und in einem und nemen in einem: daz ist schouwen got aleine; und herwider komen
Eckh 5:118, 28 gelidern vol vedern manigerleie kam ze dem lûtern berge und nam daz mark oder den kernen des hœhsten boumes und zôch
Eckh 5:186, 3 messe lesen, hœren, beten, contemplieren oder swaz dû maht gedenken. Nim aber swie snœde ein werk dû wellest, ez sî swaz
Eckh 5:190, 13 Niemer enmac der mensche dehein sô snœde werk gewürken, ez enneme hier inne sîne kraft und sîn vermügen. Alsô krefticlîche sol
Eckh 5:196, 3 sîn selbes ze dem êrsten’; dâ liget ez allez ane. Nim dîn selbes war, und swâ dû dich vindest, dâ lâz
Eckh 5:197, 1 ze lâzenne. Der liute ist wênic, die des rehte war nement und dar ane bestânt. Ez ist rehte ein glîch widergelt
Eckh 5:199, 3 guot sî grœzlîchen, dâ des menschen werk ir güete abe nement, daz ist, daz des menschen gemüete genzlîche ze gote sî.
Eckh 5:200, 2 ob dû des dînen mêr meintest in dem, daz dû næmest den lîchamen unsers herren und dîn meinunge minner abegescheiden wære.
Eckh 5:203, 1 einez ist und ein unvermanicvalticheit ist. Der mensche sol got nemen in allen dingen und sol sîn gemüete wenen, daz er
Eckh 5:204, 1 got niht innen enist, sunder alles got von ûzwendic muoz nemen in dem und in dem, und wenne er in unglîcher
Eckh 5:205, 10 denne williclîche abe. Der got alsô in wesenne hât, der nimet got götlîchen, und dem liuhtet er in allen dingen; wan
Eckh 5:207, 1 verre mêr vor gote gelobet, wan er alliu dinc götlîche nimet und mêr, dan diu dinc an in selber sint. Triuwen,
Eckh 5:207, 3 hie zuo gehœret vlîz und minne und ein wol war$/ nemen des menschen inwendicheit und ein wakker $t wâr vernünftigez würklîches
Eckh 5:207, 8 muoz lernen diu dinc durchbrechen und sînen got dar inne nemen und den krefticlîche in sich künnen erbilden in einer wesenlîchen
Eckh 5:209, 1 im sîn gegenwerticheit liuhte âne alle arbeit, mêr: eine blôzheit neme in allen dingen und der dinge zemâle ledic blîbe. Dâ

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