Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

nëmen stV. (4883 Belege) Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

Eckh 5:210, 3 ein vernünftigez mitewizzen haben sîn selbes und sîner inwendicheit und nemen in allen dingen got in der hœhsten wîse, als ez
Eckh 5:210, 9 iht sî. Alsô suln wir haben ein wizzendez $t war$/ nemen unsers herren in allen dingen. Dar zuo muoz vlîz gehœren
Eckh 5:210, 11 sinnen und an kreften, sô wirt den liuten reht und nement got in allen dingen glîche und vindent gotes glîche vil
Eckh 5:211, 7 ie under zwein dingen einez geschehen: eintweder er sol got nemen und lernen haben ín den werken, oder er sol alliu
Eckh 5:212, 6 erheben und sîn aller bestez dar inne in dem hœhsten nemen und sich vor allem schaden vernünfticlîchen warnen, $t ûzwendic und
Eckh 5:222, 4 læzet durch mich, der sol hundertvalt $t als vil wider nemen’. Jâ, in der wârheit, swaz der mensche læzet und sich
Eckh 5:223, 3 und verwegen hæte durch got; er sol hundertvalt als vil nemen. Wan, swaz der mensche gerne hæte und sich des getrœstet
Eckh 5:229, 1 komen solte, daz müeste durch got an in komen; dâ nimet ez sînen smak und wirt gotvar. Swie grôz daz lîden
Eckh 5:229, 10 süezicheit und daz meiste vinsternisse als daz klærste lieht: ez nimet allez sînen smak an gote und wirt götlich, wan ez
Eckh 5:230, 3 niht anders und im ensmecket niht anders; und dâ von nimet er got in aller bitterkeit als in der hœhsten süezicheit.
Eckh 5:231, 2 werke, sô muoz er von nôt den schaden ûf sich nemen, und dû ensolt dîn werk dar umbe deheine wîs niht
Eckh 5:234, 6 ein got der gegenwerticheit. Wie er dich vindet, $t alsô nimet er und enpfæhet dich, niht, waz dû gewesen sîst, sunder
Eckh 5:235, 3 hât versehen, daz er sie ze grôzen dingen ziehen wolte. Nim war! Wer was unserm herren $t ie lieber oder heimlîcher
Eckh 5:250, 2 ûztrîben, daz dû dich niht nâhen ze gote mügest $t nemen, sô solt dû dir doch got nâhen nemen. Wan dâ
Eckh 5:250, 2 mügest $t nemen, sô solt dû dir doch got nâhen nemen. Wan dâ liget grôzer schade ane, daz der mensche im
Eckh 5:252, 9 sîne guote wîse und ziehe dar în alle wîse und neme in sîner wîse alliu guot und alle wîse. Wandelunge der
Eckh 5:254, 4 gevastet vierzic tage. Dar ane volge im, daz dû war nemest, war zuo dû allermeist sîst geneiget oder bereit: dâ verlâz
Eckh 5:254, 6 allermeist sîst geneiget oder bereit: dâ verlâz dich ane und nim wol dîn selbes war. Daz gebürt dir dicke mêr und
Eckh 5:255, 4 verre dâ von genemen. //in welher wîse der mensche mac nemen, als im gebürt, zarte spîse und hôhiu kleit und vrœlîche
Eckh 5:256, 4 anders zuovellet, sô maht dû ez ûz dînem grunde guot nemen alsô, daz dû dich dar inne vindest, geviele ez anders,
Eckh 5:256, 6 ez anders, daz dû ez gerne und williclîche $t wöltest nemen. Alsô ist ez ouch mit der spîse und mit den
Eckh 5:256, 7 mâgen und mit allem dem, daz dir got gebe oder neme. Und alsô ahte ich daz bezzer dan alliu dinc, daz
Eckh 5:256, 11 lîdens daz sî, daz er ez mit vröuden und danknæmicheit neme und lâze sich got mêr vüeren, dan daz sich der
Eckh 5:257, 2 iu reht! Und in dem sô mac man wol êre nemen oder gemach. Geviele aber ungemach und unêre ûf den menschen,
Eckh 5:259, 9 alliu sîniu werk. Dû solt würken, $t und er sol nemen. Tuo dû dîn werk ûz aller dîner andâht und ûz
Eckh 5:262, 7 ûf got bûwen. //Von unsers herren lîchamen, wie man den nemen sol ofte und in welher wîse und andâht. Swer den
Eckh 5:262, 8 welher wîse und andâht. Swer den lîchamen unsers herren gerne nemen wil, der endarf niht warten des, daz er in im
Eckh 5:263, 1 grôz diu innicheit oder andâht sî, sunder er sol war nemen, wie getân sîn wille und meinunge sî. Dû ensolt niht
Eckh 5:268, 9 dich alsô, daz dû daz sacrament wirdiclîche und dicke mügest nemen; sô wirst dû ze im geeinet und mit sînem lîchamen
Eckh 5:270, 7 mêr dan an dem andern. Alsô, swer glîch gloubet, der nimet glîch und hât glîch. Nû möhtest dû sprechen: wie möhte
Eckh 5:272, 2 Und dar umbe: wilt dû dînen got wirdiclîche enpfâhen, sô nim war, wie dîne obersten krefte in dînen got gerihtet sîn
Eckh 5:272, 7 ie nützer. Jâ, der mensche möhte den lîchamen unsers herren nemen in solcher andâht und meinunge, $t wære der mensche in
Eckh 5:273, 5 andern und sol ein sunderlîche einunge mit gote haben. Diz nemen und diz sælige niezen des lîchamen unsers herren enliget niht
Eckh 5:273, 8 in einunge in andâht. Diz mac der mensche sô getriulîchen nemen, daz er rîcher wirt an gnâden dan kein mensche ûf
Eckh 5:274, 9 //Von dem vlîze. Swenne ein mensche unsers herren lîchamen wil nemen, sô mac ez wol zuogân âne grôz bekümbernisse. Sô ist
Eckh 5:278, 10 alle hindernisse. Mêr: swaz der mensche minnende ist und lust nimet und im volget mit willen, ez sî in spîse oder
Eckh 5:278, 14 enmeine und daz er got in allen dingen vinde und neme. Wan got engibet keine gâbe noch nie gegap, daz man
Eckh 5:280, 3 volkomenheit lige? Daz ist wâr. Ez sint zwêne sinne ze nemenne an dem willen: der ein ist ein zuovallender wille und
Eckh 5:281, 1 im ist tûsent$/ stunt gæher ze gebenne wan uns ze nemenne. Aber wir tuon im gewalt und unreht mit dem, daz
Eckh 5:285, 2 gotes und anders niht. Swaz im danne got zuovüege, daz neme er âne mittel von gote und halte ez vür sîn
Eckh 5:285, 7 sol alle guote wîse in die selbe wîse ziehen und nemen alliu dinc in dem und nâch dem, swaz künnes sie
Eckh 5:285, 10 in %/allen guoten wîsen. Wan in éiner wîse sol man nemen alle guote wîse und niht die eigenschaft $t der wîse.
Eckh 5:286, 2 einez sîn, und in dem einen sol man alliu dinc nemen. Wan, daz der mensche wölte allez tuon und diz und
Eckh 5:286, 3 und diz und daz und von sîner wîse lâzen und nemen eines andern wîse, diu im nû vil baz geviele, in
Eckh 5:286, 7 wære: daz ist durch die wandelunge der wîse. Der mensche neme éine guote wîse und blîbe iemer dâ bî und bringe
Eckh 5:286, 9 die alle guote wîse und ahte, daz si von gote genomen sî, und beginne niht hiute einez und morgen ein anderz
Eckh 5:287, 2 als wênic mac man mit gote ihtes versûmen. Dar umbe nim einez von gote, und dar în ziuch allez guot. Ist
Eckh 5:288, 2 hie învielen: daz dâ kein zwîvel enist, der getriuwe got nimet einen ieglîchen menschen in sînem aller besten. Daz ist sicher
Eckh 5:288, 3 in sînem aller besten. Daz ist sicher wâr, und niemer ennimet er keinen menschen ligende, den er möhte alsô stânde haben
Eckh 5:288, 6 aller besten. Dô wart gevrâget, war umbe denne got niht ennæme die liute, die er kennet, daz sie ûz der gnâde

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