Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

erwërben stV. (364 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

Konr 8,14 f#;eurchte d%:ir, vil liebiv Maria, ia haſtu hulde vnd genade erworven vor dem almehtigen got vnd er das wil, $t das
Konr 15,53 an dem anegenge diſſes manodes. Mit alſo ſůʒʒer rede, ſo erwarf diu chæiſerinne da ʒe dem ſente, das ſi die ere,
Konr 21,67 von ir predigen gewunnen ſint, vmb die pitent ſi vnd erweruent in, das ſi vnſer herre in ſinem dinſt geſtetigt. Er
Konr 23,35 vnd mit rehten riwen got chlagen. Da ſullen wir inne erweruen vmb den almehtigen got mit vnſerm gepet vnd mit vnſerre
KvHeimHinv 142 ê er an dem chriuze ersturbe,/ daz er sîner muoter erwurbe/ an dem vil reinem manne,/ dem süezen sant Jôhanne,/ einen
KvHeimHinv 518 selbe an dem chriuze erstarp/ und dem menschen daz leben erwarp,/ swie wol die valschen geiste mich/ erchanden, si vergâhten sich./
KvHeimHinv 828 die dâ sô gâhes ersturben,/ und wie jene daz leben erwurben/ und wie ez ir bischof ergie,/ vernâmen, dô begunden sie/
KvWHvK 229 dur daz sô lâzent mich daz heil/ hie vinden unde erwerben/ daz ich niht müeze ersterben’./ /Der keiser übel unde rôt/
Lanc 141, 6 ich mit uch, so hett ich myner frauwen bottschafft bößlich erworben. Nu rytent dann wiedder mit mir, ich wil uch thun
Lanc 149, 31 yn das sie fried mechten, sie hett alle irn willen erworben und hett des gut burgen das sieß wol sicher were.
Litan 266 des hungeris machete buz,/ daz uns unse altforderen/ wilen hatin irworbin/ mit lasterlicher gire./ ware margerite/ allir himel chore,/ wasch uns mit
Litan 596 arme cristenheit,/ an den din arbeit/ den meisten wochir hat irworbin,/ umbe di dv tageliches sorge/ hetis al di wile dv lebetis,/ zu
MarlbRh 31, 29 mich ouch bit dir sterven,/ min leste bed laʒ mich erwerven!/ ich envorten d#;ei engstlich helle n#;eit;/ so ich bit dir
MarlbRh 52, 1 warümb du üver d#;ei solds gan,/ w#;ei du dat erwürfs in disem live,/ ei allerwerdest aller wive,/ d#;ei heimlich sache,
MarlbRh 52, 6 ich des wal bedarf,/ w#;ei din lif in erdrich dat erwarf,/ dat du bit recht solds werden gesat/ üver alle engel
MarlbRh 73, 7 mir werden gehort,/ laʒ mich an dir dis bed erwerven,/ laʒ mich dich horn, ind laʒ mich sterven,/ dů mich
MarlbRh 112, 34 stürves levend, din herz it starf,/ din wunde herz aldar erwarf,/ dat dir de rode pelle da würd geven,/ da din
MarlbRh 121, 8 würdes widwe, dů Joseph starf,/ de widwed#;eum $’n andern stern erwarf./ //Ich mach ouch sprechen, dat du widwe weres,/ dů du
MarlbRh 122, 10 allererest willich durch uns starf/ ind uns den ewlichen lif erwarf./ //Doch endar ich $’t n#;eit beweren,/ dat d#;ei darven der
MarlbRh 122, 13 der martler eren/ ind dat si ir krone n#;eit $’n erwerven,/ d#;ei gerner levden, dan si sterven,/ so si doch gerner
Mechth 6: 15, 10 nit sterbe, so ich mit minem licham nit me mag erwerben.» Do sprach únser herre: «Din gerunge sol leben, wan si
MF:Mor 22: 5, 6 er stirbet./ waz ob mir mîn sanc daz lîhte noch erwirbet,/ swâ man mînen kumber sagt ze maere,/ daz man mir
MF:Reinm 9: 2, 7 ân nôt, solt ich des jehen./ wan lânt si mich erwerben daz,/ dâ nâch ich ie mit triuwen ranc?/ stê iemen
MF:Reinm 15: 2, 3 daz mir liebet, daz mir leiden solte?/ mîn dienest spot erworben hât/ und anders niht; wan ob ichz noch gelouben wolte,/
MF:Reinm 30: 2, 4 solten hiure sîn vrôr danne vert./ jô mac ein man erwerben, des er gert,/ lop und êre und dóch dar zuo
MF:Reinm 30: 3, 8 weiz got, guotes wîbes vingerlîn/ daz sol niht sanfte nû zerwerbenne sîn./ /Des tages dô ich daz kriuze nam,/ dô huote
MF:Reinm 34b: 2, 5 willen hân,/ sô laege ez an dem arme mîn./ Sô erwurb ich sô der schoenen teil;/ daz waere mir ein michel
MF:Reinm 37: 5, 9 er saget./ wê, waz schât daz ieman,/ sît er niht erwerben kan/ weder mich noch anders nieman?’/ /Nu muoz #s+ich#s- #s+ie#s-
MF:Reinm 48: 1, 6 im, er ist ein saelic man,/ der wol an in erwirbet pfliht/ der vröiden, der ir güete wunder geben kan./ /Trûren
MF:Reinm 56: 3, 6 ein ander von ir lôn enpfân,/ und ich dâ nît erworben hân,/ sô gediene ich niemer wîbe mêr ûf lieben wân./
Mügeln 351,6 dem freiser/ von hoer meisterschaft,/ wie das er müst ersterben,/ erwerben $s wold er dem volke heil./ er gab sich nach
Mügeln 353,9 und sich geb in die not/ und im lob, er erwürbe./ nu ist die truwe tot/ der hern von gites wafen./
Mügeln 355,17 blüt sin nam in eren sat./ ouch im die truw erworben hat/ hie lob, dort gotes hus./ Wer zeiget zu dem
Mügeln 401,5 erile selden vogel frut./ kan ich dir nicht erfliegen noch erwerben,/ doch nim für gut: jo wold ich für dich sterben,/
NibB 55,3 ich friwentlîche $s niht ab in erbit,/ daz mac sus erwerben $s mit ellen dâ mîn hant./ ich trouwe an in
NibB 57,1 $s die sint mir lange bekant./ Mit gewalte niemen $s erwerben mac die maget«,/ sô sprach der künec Sigmunt; $s »daz
NibB 59,1 ertwingen $s die vil wætlîchen meit./ Si mac wol sus erwerben $s dâ mîn eines hant./ ich wil selbe zwelfte $s
NibB 113,4 wil es alles walten. $s und ouch diu erbe mîn,/ erwirbest du$’z mit sterke, $s diu sulen dir undertænec sîn./ Dîn
NibB 159,3 muote. $s tuot, des ich iuch bit:/ lât mich iu erwerben $s êre unde frumen,/ und bitet iuwer degene, $s daz
NibB 214,2 flouc daz schiltgespenge $s von Sîvrides hant./ den sic gedâht$’ erwerben $s der helt von Niderlant/ an den küenen Sahsen, $s
NibB 320,2 nemen wolde $s Sîvrit der helt guot./ er trouwete niht erwerben, $s des er dâ hete muot./ der künec daz sagen
NibB 325,3 dâ wære $s manec scœne magedîn./ der gedâht$’ im eine erwerben $s Gunther der künec guot:/ dâ von begunde dem recken
NibB 341,4 selbe vierde degene $s varn wir an den sê./ so erwerben wir die frouwen, $s swie ez uns dar nâch ergê./
NibB 422,2 Er ist geheizen Gunther $s unt ist ein künic hêr./ erwurbe er dîne minne, $s sone gert$’ er nihtes mêr./ ja
NibB 424,4 mîn herre, $s dâ müestez herte sîn./ er trûwet wol erwerben $s ein alsô schœne magedîn.«/ »Den stein sol er werfen
NibB 514,3 iz sô geteilen«, $s sprach der küene degen,/ »swaz ich erwerbe schande, $s die lât mîn eines sîn.«/ daz er milte
NibB 765,4 suochen, $s diu besten, diu man vant/ oder iender kunde erwerben $s über al daz Sîfrides lant./ Die sätele zuo den
NibB 1129,3 ich daz wenden, $s swaz si dâ mit getuot?/ ja %..erwarp ich daz vil kûme, $s daz si mir wart sô
NibB 1289,4 dem künige sageten, $s daz im Rüedegêr/ ze wîbe het$’ erworben $s die edeln küneginne hêr./ 21. ÂVENTIURE/ Die boten lâzen
NibB 1473,4 helde $s driu tûsent oder mêr./ sine wânden niht z$’ erwerben $s alsô grœzlîchiu sêr./ Si riten vrœlîche $s in Guntheres

Ergebnis-Seite: << 1 2 3 4 5 6 7 >>
Seite drucken