Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

zunge F. (428 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Mügeln 141,11 wart gesendet,/ uns leides nacht in freuden tag gewendet/ wart. zungen blat nicht endet/ din lob noch umbereifen kan./ Topasion der
Mügeln 144,1 uß dem uns sproß des lebens frucht./ Dir lob min zunge blat, / sint got dich mit der sunnen hat /
Mügeln 164,11 das gespannen an der angest runge/ das blat ist miner zunge:/ tror forcht das liecht der witze blent./ Wasch ab, du
Mügeln 178,1 uß todes röße/ und fluches lach der mensche swam./ Dich zung vollobet nicht – / was meister blünder sprüche flicht /
Mügeln 179,10 sinnes flachs./ din wird über alles lobes berge sweimet,/ die zungen blat durchgoumet noch durchseimet:/ saffs was sie künste heimet,/ doch
Mügeln 239,4 spot./ der trenkte oft der wisen rott/ und in der zungen blat verstal./ des forchte nicht Solon,/ den trank er nutzte
Mügeln 239,7 den trank er nutzte sunder wan./ dem ouch entfiel der zungen span,/ des wart sin hoe witze smal./ du edler, mit
Mügeln 239,9 witze smal./ du edler, mit den trank, der sus die zungen/ den alden stilt, den wisen und den jungen,/ das man
Mügeln 240,12 die weide,/ wilt du in spottes kleide/ nicht mit der zungen lamen gan./ Sich, wie des wages guß / das is
Mügeln 370,12 wacht der sünden mist./ bint zu der stille runge/ die zunge, $s so mag dir heil geschen./ die bin, die hat/
OvBaierl 4, 9 mytmedage ys eme wers dan to eyner ander tyt; dy tonge vnde dy kele ys eme dorre vnde en dorstet sere;
OvBaierl 46, 5 swart is, dat is dotlik vnde allermeyst, ef eme dy tunghe scarf vnde vorbrant is. De harne rot vnde wenich in
Parz 85,16 lant/ hât dîn lîp errungen./ des jehent hie gar die zungen:/ er sî Bertûn od Yrschman,/ od swer hie wälhisch sprâche
Parz 316,5 daz iu der munt noch werde wan,/ ich mein der zungen drinne,/ als iuz herze ist rehter sinne!/ gein der helle
Pelzb 137,27 sullin vru kostin, wen si habin iren munt vnd ire czungin wol gewaschin, vnde sullin dry bissin brotis e essin odir
Physiogn 261 daz,/ Daz do sie triegen oder haz./ Valscheit auch lurpende zunge tut./ Wer stammelt, der hat wankenden mut./ Auch tut die
Physiogn 263 Wer stammelt, der hat wankenden mut./ Auch tut die lispende zunge/ Vil manige smeichellunge./ Die kunst wil, daz man prise/ Ein
PrMd_(J) 344, 21 jungerin den zwelf apostolin, die wurdin sprechinde zwô unt sibincic zungin. daz ist alliz vil wâr: unt ir setzit ûch noch
PrMd_(J) 350, 25 dû unt andire die apostoli unsirs herrin zwô unt sibincic zungin alsô wole sprechint, alse die dinne geborn sint, odir baz."
PrMd_(J) 350, 32 gab uns die kunst, daz wir sprêchin zwô unt sibinzic zungin, den wortin, daz uns dehein durft wêre deheinis dûtêris; durch
PrMd_(J) 351, 1 deheinis dûtêris; durch daz sô kunne wir zwô unt sibinzic //zungin baz dan ieman." undir des starp des kunigis sun, der
PrOberalt 9, 10 si sungen alle: Osanna benedictus. Osanna daz spricht in unser zungen ‘willechomen, herre.’ du bist der da chomen ist in dem
PrOberalt 18, 5 und auch mit den werchen. Davit daz spricht in unser zungen ‘ein hantstarcher man’, er haizzet auch ‘ein man des man
PrOberalt 22, 4 s#;euln wir sinen namen merchen: Johannes, daz spricht in unsern zungen ‘diu gotes genade’. Nu s#;euln wir in vil minnechlichen biten,
PrOberalt 24, 9 reins leben bet#;eoute und bezaichen. Anna daz spricht in unsern zungen ‘diu gotes genade.’ Anna diu waz ein wissaginne, also sint
PrOberalt 24, 19 waz von dem geslæcht Aser, Aser daz spricht in unsern zungen ‘ein varides brot’, daz ist daz lebentig brot daz von
PrOberalt 34, 40 Galilee, da ergie diu brutluft. Chana daz spricht in unser zunge ‘minne’, Galilea daz spricht ‘#;eubervart’. da mit ist uns bezaichent
PrOberalt 40, 32 herre zu chom diu haizzet Kapharnaum, daz spricht in unser zung ‘ein dorf der waitze’ und bezaichent $t die hilig christenheit.
PrOberalt 53, 32 Jericho daz ist ein hebreisch wort und chiut in der zungen ‘mone’, es spricht aver in unser zungen ‘gebreste’. wan also
PrOberalt 53, 32 chiut in der zungen ‘mone’, es spricht aver in unser zungen ‘gebreste’. wan also der mone f#;eumftzehen tag wæchst und andere
PrOberalt 53, 35 ab also der mon; von diu haizzet er in unser zung ‘gebrestung’. do unser herre nahet zů der stat Jericho, do
PrOberalt 66, 30 den se ze Galilea. Galilea daz spricht in der ebreischen zungen ‘ein rat’ und spricht in unser zungen ‘ein #;eubervart’. alle
PrOberalt 66, 31 in der ebreischen zungen ‘ein rat’ und spricht in unser zungen ‘ein #;eubervart’. alle die der werlt volgent, die sint unstætich,
PrOberalt 67, 35 dem heren chr#;eutze erslagen wart. oster daz spricht in unser zungen ‘#;eubervart’. do die ostern nahen begunden, do furt unser herre
PrOberalt 86, 17 da scholten si in sehen. Galilea daz spricht in unzer zung ‘ein eroffenung’ und bezaichent die sælicheit des himelriches da sich
PrOberalt 99, 9 gewunnen an dem zehenten tage, do sin empfiengen in fiureinen zungen. so der heilig geist ch#;eumet, der straft die werlt von
PrOberalt 106, 11 hiligen poten und ander gůt læut. ‘si redent mit neun zungen’; $t daz taten aver die hiligen poten, do si an
PrOberalt 106, 13 phingstage den hiligen geist enphiengen, do redeten alle die selbn zungen und auch alle die die von in diu tauffe enphiengen.
PrOberalt 106, 37 da ze der hiligen tauffe. si redet auch diu neun zungen: alle diu weil der arm mensch schæntlicheu wort und unn#;eutziu
PrOberalt 106, 39 und unn#;eutziu red nicht læt, so ret er die alten zungen; so er die verlæt und daz lop dez almæchtigen gotes
PrOberalt 107, 2 daz hilig gebet emzigen begint, so redet er die niwen zungen. swer die #;eubel und den haz von sein selbs oder
PrOberalt 109, 25 und diu ere, daz elliu geslæcht der læut und alle zungen die dienten im. der alt der tage daz ist der
PrOberalt 114, 15 selb genade des heiligen geistes diu chom in in fiuriner zungen. swaz werltlicher br#;eode datz in waz, daz erainigt er und
PrOberalt 117, 26 mit sinem vinger in ein wazzer greif und mir mein zunge erch#;eul’. des antwurt sant Abraham also: ‘sun, du scholt gedenchen,
PrOberalt 118, 19 si. der arm hiez Lazarus. Lazare, daz spricht in unser zungen $t ‘geholfener’. nu merchet vil vlizzichlichen wie dem armen geholffen
PrOberalt 118, 23 der leip heilet. swa die hunt die wunden mit ir zungen lekchent, da von heilent $t die wunden. die hunt bezeichent
PrOberalt 118, 25 die hiligen lerær. swenne uns die heiligen lerær mit ir zungen unser wunden die in dem hertzen sint lekchent und uns
PrOberalt 118, 35 l#;eutzel liezze in ein wazzer stozzen, daz er im sein zungen da mit ch#;eult. er gert daz im seine zunge erch#;eult
PrOberalt 118, 36 sein zungen da mit ch#;eult. er gert daz im seine zunge erch#;eult wurt, wan er mer gewitzet waz an der zungen
PrOberalt 118, 36 zunge erch#;eult wurt, wan er mer gewitzet waz an der zungen dann an andern sinen gelidern. diu unsælig judischaft diu den

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