Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

mite adv_prp (7244 Belege) Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

Eckh 5:268, 6 güete. Kurzlīchen, wilt dū alles gebresten benomen werden alzemāle und mit tugenden und gnāden bekleidet werden und in den ursprunc wünniclīche
Eckh 5:268, 8 und in den ursprunc wünniclīche geleitet $t und gevüeret werden mit allen tugenden und gnāden, sō halt dich alsō, daz dū
Eckh 5:268, 10 dicke mügest nemen; sō wirst dū ze im geeinet und mit sīnem līchamen geedelt. Jā, in dem līchamen unsers herren wirt
Eckh 5:269, 4 enwart sō nāhiu einunge, wan diu sźle ist vil nęher mit gote vereinet dan līp und sźle, die éinen menschen machent.
Eckh 5:271, 6 nidersten kreften und den sinnen; aber der geist sol sich mit ganzer kraft erheben $t und lediclīchen in sīnen got versenken.
Eckh 5:273, 2 allem lebenne glīch und hęte der einez unsers herren līchamen mit wirdicheit éin māl enpfangen mźr dan der ander, durch daz
Eckh 5:273, 4 glitzendiu sunne vor dem andern und sol ein sunderlīche einunge mit gote haben. Diz nemen und diz sęlige niezen des līchamen
Eckh 5:273, 7 an ūzwendigem niezenne, ez liget ouch an einem geistlīchen niezenne mit begirlīchem gemüete und in einunge in andāht. Diz mac der
Eckh 5:275, 3 gange er ze sīnem gote und gebe sich dem schuldic mit grōzem riuwenne und sī ze vride, biz daz er muoze
Eckh 5:276, 6 daz sie ūzwendic im blīben und in keiner vremden wīse mit im wandeln und umbegān und keine stat in im vinden.
Eckh 5:277, 10 jungen menschen, oder swaz menschen daz ist, dā muoz si mit grōzem vlīze gezogen werden und muoz man dar zuo tuon
Eckh 5:277, 12 swie eigen oder natiurlich ir got sī, sō si doch mit dem źrsten wirt verkźret $t und wirt begründet mit den
Eckh 5:277, 13 doch mit dem źrsten wirt verkźret $t und wirt begründet mit den crźatūren und mit in verbildet und dar zuo gewenet,
Eckh 5:277, 13 wirt verkźret $t und wirt begründet mit den crźatūren und mit in verbildet und dar zuo gewenet, sō wirt si an
Eckh 5:278, 10 der mensche minnende ist und lust nimet und im volget mit willen, ez sī in spīse oder in tranke oder in
Eckh 5:279, 1 daz er éine gābe geben möhte: daz was er selber. Mit disen gāben allen wil er uns bereiten ze der gābe,
Eckh 5:280, 10 Und ist man unbereit, man verderbet die gābe und got mit der gābe. Daz ist diu sache, daz uns got niht
Eckh 5:281, 1 uns ze nemenne. Aber wir tuon im gewalt und unreht mit dem, daz wir in sīnes natiurlīchen werkes hindern mit unser
Eckh 5:281, 2 unreht mit dem, daz wir in sīnes natiurlīchen werkes hindern mit unser unbereitschaft. Der mensche sol sich in allen gāben lernen
Eckh 5:281, 8 dā gibet er sich īn und lęzet sich in den mit allem dem, daz er ist. Und ie wir mźr des
Eckh 5:281, 17 wellen von den liuten werden geüebet und versuochet. Wan dā mite enist ez niht genuoc, daz man tuo diu werk der
Eckh 5:282, 2 armuot $t oder smācheit enpfāhen müge oder daz man sich mit einer andern wīse gedźmüetigen oder gelāzen müge, sunder man sol
Eckh 5:283, 2 ez oder enmerke ez niht. man sol sich selber und mit allem dem sīnen in einem lūtern entwerdenne willen und begerennes
Eckh 5:283, 4 und begerennes legen in den guoten und liebesten willen gotes mit allem dem, daz man wellen und begern mac in allen
Eckh 5:284, 7 als vil, als man in tūsent jāren $t möhte getuon mit den werken: daz hāt er allez getān vor gote. //Wie
Eckh 5:284, 10 sol gān ze sīnem gote, und von dem sol er mit grōzer kraft und ganzer andāht begern, daz er im vüege
Eckh 5:286, 10 alle sorge, daz er in dem iemer ihtes versūme. Wan mit gote enmac man niht versūmen; als wźnic als got ihtes
Eckh 5:287, 2 wźnic als got ihtes versūmen mac, als wźnic mac man mit gote ihtes versūmen. Dar umbe nim einez von gote, und
Eckh 5:287, 7 ist, daz muoz vergān’, und als er ouch sprach: ’wer mit mir niht enist, der ist wider mich, und wer mit
Eckh 5:287, 8 mit mir niht enist, der ist wider mich, und wer mit mir niht ensamenet, der zerströuwet’, $t alsō sī dir ein
Eckh 5:289, 2 entuot er niht. Der mensche hāt einen vrīen willen, dā mite er gekiesen mac guot und übel, und leget im got
Eckh 5:290, 5 ūzerlīchen werken. Ein mensche wölte sich in sich selber ziehen mit allen sīnen kreften, inwendic $t und ūzwendic, und in dem
Eckh 5:291, 3 dan daz er würke, daz der mensche dā lerne mitewürken mit sīnem gote. Niht, daz man dem innern sül entgān oder
Eckh 5:291, 5 sül entgān oder entvallen oder vermeinen, sunder in dem und mit dem und ūz dem sol man lernen würken alsō, daz
Eckh 5:291, 11 einem, daz węre daz beste, daz man ein mitewürken hęte mit gote. Nū vrāge: wie sol man daz mitewürken gehaben, dā
Eckh 5:292, 10 diu dźmüeticheit allerźrst genuoc volkomen, als got den menschen dźmüetiget mit dem menschen selber, und dā aleine genüeget den menschen und
Eckh 5:292, 12 niht ź. Ein vrāge: wie sol got den menschen ouch mit im selber vernihten? Ez schīnet, als daz vernihten des menschen
Eckh 5:296, 7 vriunde, māge, hūs, hof, alliu dinc. Waz meinet got dā mite, daz er disem alsō sźre lāget? Dā wil er selber
Eckh 5:297, 4 aller dinge minner minne hān, ie wir sīn mźr hān mit allem dem, daz er geleisten mac. Dar umbe, dō unser
Eckh 5:298, 2 geben allez, daz in dem himel ist, und den himel mit aller sīner kraft, jā, allez, daz ūz im ie gevlōz
Eckh 5:298, 5 ich mīn selbes ūzgān durch in, dā wider sol got mit allem dem, daz er ist und geleisten mac, alzemāle mīn
Eckh 5:298, 9 Nie enwart nihtes sō eigen, als got mīn sol sīn mit allem dem, daz er vermac $t und ist. Diz eigen
Eckh 5:298, 11 er vermac $t und ist. Diz eigen suln wir dā mite erarnen, daz wir hie sīn āne eigenschaft unser selbes und
Eckh 5:300, 7 und ir niht enbedarf, dan der alliu dinc besezzen hāt mit nōtdurft. Der mensche ist der beste, der des enbern kan,
Eckh 5:300, 10 ein mensche tūsent mark goldes durch got gębe und vil mit sīnem guote būwete klūsen und klœster und alle arme spīsete;
Eckh 5:301, 4 herre, enwęre ichs denne niht ein sache noch ein hindernisse mit mīnen gebresten? Hāst dū gebresten, sō bite got dicke, ob
Eckh 5:304, 1 oder ir ergestez dar zuo, des enmügen $t sie mir mit nihte benemen. Waz mac ich danne klagen, wenne aller menschen
Eckh 5:304, 4 daz er mir gębe oder niht engębe, daz ich ez mit einem heller niht wölte vergelten, daz ich alsolches lebens węre,
Eckh 5:304, 8 möhte! Daz lāz dir leit sīn und līde daz selbe mit gedult, und nim ez vür eine üebunge und bis in
Eckh 5:306, 4 alsō grōziu dinc in vil liuten, und sie werdent alsō mit götlīchem wesene überwesent, und got würket in in und sie

Ergebnis-Seite: << 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 >>
Seite drucken