Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

mësse stF. (332 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Seuse 144,15 sprach: «ich gedenk din doch alle [64#’r] tag in minen messen.» Der gesell sprach: «es ist dar an nit gnůg, laist
Seuse 144,17 dar an nit gnůg, laist mir únser gelúbte umb die messan, daz mir dez unschuldigen blůtes hin ab werde, daz mir
Seuse 146,8 úber in geben. Do mornent ward, do hiess er ein mess singen von sant #s+Dominicus,#s- daz er sú berieti. So er
Seuse 386,1 von dem veterlichen glanz der ewigen wisheit solt singen ze messe: #s+Lux fulgebit,#s- do waz der diener des morgens in siner
Seuse 386,4 gesicht, wie er wurdi gef#;euret in einen kor, da man mess sang. In dem kor waz ein gr#;eossú schar dez himelschen
Seuse 414,2 in den stůl, voll us ze stenne, und sunderlich die messe in der minne, als Cristus voll us stůnt an dem
Spec 29, 13 Alſo drate an dem heiligen ſvnnentage do ſang er eine meſſe vnde gap den ſæligen, die da waren, den goteſ lichenamen
Spec 82, 4 beſizzin můzzit da ze himele. Liebin livte, uvir ſoltin diſe miſſe andireſ begen, denni wir tůn. Man beget diſe miſſe mit
Spec 82, 5 diſe miſſe andireſ begen, denni wir tůn. Man beget diſe miſſe mit innechlichim ſpile, mit innechlicher fr#;vode, mit ezzinni, mit trinchin,
Spec 87, 2 amen. //DE SANCTA MARIA MAGDALENA. Hivte iſt ein vil here miſſe, dannin wir ſundigin livte vil michelin troſt habin mugin unde
Spec 87, 4 unde michil z#;ovverſicht. Hivte begen wir einiſ vil heiligin wîbeſ miſſe, div hiez Maria div ſuntarinne, div waſ bewollin vil diche
Spec 106, 22 da gedîente, do wart er obe dem altare, da er miſſe ſanc, gemartert, alſ wir hiute begen. Er iſt #;voch under
Spec 116, 30 Quod ipſe preſtare. //DE QUOLIBET SANCTO IN COMMUNI. Die manegen meſſe, die wir begen inme iare, alſ wir hiute t#;von ſante
Spec 116, 31 wir begen inme iare, alſ wir hiute t#;von ſante N$. meſſe, die ſint unſ nith ze werltlicher ur#;vode geſezzet, als div
Spec 129, 28 uolc, daz ze Rome ware, an dem tage zeſamene chome unde miſſe deſ tageſ in êre aller goteſ heiligen uon dem babeſte
SpitEich 7, 4 brvder vnd swester, die gesvnt sint, die svlen bie der messe vnd bie der metten vnd bie der vesper sin, swellerlai
SpitEich 20, 3 sol ieslicher priester des spitals in driezg tagen ime ain messe sprechen. Vnd die phafen, die niht priester sint, ainen salter.
StatDtOrd 36,14 sîn blût dâ gab sînen iungeren unde daz ambeht der messe zu begêne gebot zu sîner gehucnisse; zu dem anderen mâle
StatDtOrd 36,17 mâle an dem phingesttage; zu dem vierden an unser vrowen messe in dem ougeste; zu dem vunften zu aller heiligen messe;
StatDtOrd 36,19 messe in dem ougeste; zu dem vunften zu aller heiligen messe; zu dem sehsten an dem Cristestage; zu deme sibenden an
StatDtOrd 37,17 gûttêtere unde alle des hûses vrûnde, die lebende sint, zehen messe iêrgeliches sprechen unde zehen sêlemesse vur die tôten. Die phaffen,
StatDtOrd 40,12 unde sulen ouch die berte scheren durch daz ambeht der messe. 13. Wie unde waz die brûdere sulen ezzen. /Sô die
StatDtOrd 43, 2 unde sente Mathies âbent unde die vrîtage von aller heiligen messe biz ôsteren unde sente Marcus tac, ob er an den
StatDtOrd 73,34 schûlere, die mit dem hûs sint, die sulen zu der messe unde zu den gecîten, als ez wol gecimet, mit ir
StatDtOrd 74,16 zu ôsteren unde zu der schiffunge zu des heiligen crûces messe unde in den capitelen, unde darzu in allen sunnetagen, ob
StatDtOrd 88,32 chôre, unde ist er ein prîster, daz er heimelîche sîne messe spreche. Wande sint ein leige brûder, der iârbûze tût, alle sunnetage
StatDtOrd 92,12 sal man die regelen lesen unde die gesetzede unde eine messe von deme heiligen $t geiste singen unde iegelich brûder sal
StatDtOrd 92,23 welunge sol geschên oder geschên ist, dâ sal man die messe singen unde sprechen daz gebet, als hievor bescheiden ist, âne
StatDtOrd 102,12 Welhe cît man grôz capitel halde. /Zu des heiligen crûces messe nâch deme Ougeste sô sal man iêrgeliches grôz capitel halden,
StatDtOrd 122, 9 sal man sîn an der venie gar. /7. Zu der messe, sô der priester sprichet confiteor, sal man venien, ez ensî
StatDtOrd 122,11 confiteor, sal man venien, ez ensî danne, daz man die messe zuhant anhebe, sô man sie anhebet, $t sô sal man
StatDtOrd 123, 6 nos Deus unde zu humiliate capita vestra Deo in der messe sal man venien unde zu der quater temperen in der vasten
StatDtOrd 123,22 leccien hat in der vasten, sô sal man zu der messe von der vasten zu flectamus venien unde niht zu der
StatDtOrd 124,24 biz gesungen sî misericordie, unde in dem credo zu der messe, sô man singet ex Maria virgine, sô sal man venien
StatDtOrd 125,13 hat, sô enveniet man niht zu nône sunder zu der messe, die man darnâch singet von der vasten. Des tages sô
StatDtOrd 128,19 capitele, als ez gewonheit ist. /[unde desselben tages zu der messe unsers hêrren lîcham, ob ez mit vûgen sîn mac unde
StrAmis 1008 ein amt hêrlich./ sîn metîn sang er vruo/ und ein messe dar zuo/ und tet der vrouwen danne/ ir mâgen und
StrAmis 1464 phaffe an zehant/ von dem heiligem geiste unde sanc/ ein messe schœne unde lanc./ dô der prôbest daz vernam,/ sin herze
StrAmis 1476 ein ende was,/ dô vrâget er der mære/ ob diu messe rehte wære./ der prôbest sprach: “si ist sô guot/ daz
StrKD 12, 67 genesen,/ die suln uns vil genæme wesen./ daz ist diu messe und ir chraft,/ die si hat von gotes mæisterschaft./ 5wie
StrKD 12, 81 15daz got vil willecliche/ von dem ewigem himelriche/ zů islicher messe gahet/ und sinen sun da selbe enpfahet/ und ^+in so
StrKD 12, 97 daz got sin sun vil lieb si,/ sit er die messe also begat,/ daz er da hohcit selbe hat/ 35und daz
StrKD 12, 99 begat,/ daz er da hohcit selbe hat/ 35und daz zallen messen tůt./ wa wart ie hohcit so gůt?/ wa wart ie
StrKD 12, 115 der heilige geist/ 50des ewigen lones volleist./ Daz enmach der messe niht geschaden,/ ob der mit sunden ist geladen,/ der die
StrKD 12, 128 von allen den, die im in bringent,/ so si die messe singent./ 15dehein opfer ist so chleine,/ daz rehte ist unt
StrKD 107, 2 ein affe./ Das frout des tumben pfaffen můt,/ daz diu messe ist von im als gůt/ als von dem aller besten
StrKD 107, 8 alle die wæren genesen,/ die mir ce$/ bihte quæmen/ und messe von mir vernæmen,/ daz ich selbe verlorn wære./ waz hilfet
StrKD 107, 11 selbe verlorn wære./ waz hilfet den hurære,/ daz er die messe singet/ und ihesum christum bringet/ zeinem opfer dem vater sin?/
Tauler 7,8 winnaht tage von drien#s- #s+geburten ist genommen usser den drien messen des winnaht tages #s- #s+und seit wie wir die drie
Tauler 7,22 minnen. Dise drie geburte beget man húte mit den drien messen. Die erste singet man in der vinster naht, und get

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