Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

mësse stF. (332 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Parz 169,17 dâ man got und dem wirte sanc./ der wirt zer messe in lêrte/ daz noch die sælde mêrte,/ opfern unde segnen
Parz 307,13 man oder wîp,/ die heten wert sînen lîp./ ___der künec messe het gehôrt:/ man sach Artûsen komen dort/ mit der tavelrunder
Parz 378,24 âventiur/ und durch ir sælden urhap/ ein pfaffe in eine messe gap./ der sanc se beide got unt in:/ dô nâhte
Parz 426,15 gemach./ dô man den mitten morgen sach/ unt dô man messe gesanc,/ ûf dem palase was grôz gedranc/ von bovel unt
Parz 435,24 leben leit ûf dem sarke nôt./ Sigûne doschesse/ hôrte selten messe:/ ir leben was doch ein venje gar./ ir dicker munt
Parz 705,1 nu was ez hôch ûf den tac./ //___Gâwâne ein bischof messe sanc./ von storje wart dâ grôz gedranc:/ ritter unde frouwen/
Parz 776,25 andern muosenz lâzen:/ in ir herberge se sâzen./ ___Dô Artûs messe hete vernomn,/ man sach Gramoflanzen komn,/ unt den herzogen von
Parz 802,23 sîn./ der künec unt diu künegîn/ stuonden ûf. ein priester messe sanc./ ûf dem ringe huop sich grôz gedranc/ von dem
PrBerthKl 6, 106 an im, der der briſter alle tage pitet in der meſſe an dem Pater noſter. Pater noſter: Vater, wir piten dich, daʒ dv
PrBerthKl 6, 135 von einem heiligen mann, der hieʒ Corp, daʒ der nimmer meſſe geſprach, er enphie ſvnderliche gnade. ‘Nv ware vmb leiget er
PrOberalt 21, 26 dem alter und lut die læut ze samen und sanch die messe und seit in daz gotes wort und gab in den
PrOberalt 79, 7 man auf den tisch des almæchtigen gotes, swa man die messe singet, prot und wein. daz selb brot, so daz gesegent
PrOberalt 80, 3 tæglich emtzigen, also die christenheit tæglich tut. swa man diu messe singet, da beget man die geh#;eugede der heren marterær die
PrOberalt 152, 12 almæchtigen got lobet und eret mit den salmen, mit der messe, mit andern guten und rechten worten, der anderiu læut bezzert
ReinFu K, 704 ir liget tot,/ Die brvderschaft ist also getan/ an tvsent messen schvlt ir han/ Teil aller tegelich./ die von Zitias fvrent
Rennew 2663 da vil groz gedranc,/ da der byshof selbe sanc/ die messe durch den totten sin./ ‘totte und lieber herre min,/ nu
Rennew 11425 zit/ dar an der m#;eunche reht gar lit:/ metten, prime, messe, none./ ich han nach gotes lone/ geslafen dise stunde./ ich
Rennew 13792 des nit lan,/ ich enwelle uns durch gelingen/ eine reine messe singen/ von der heren trinitate,/ daz sie uns des siges
Rennew 33870 erste biz zu leste/ und handeln harte shone./ mettin, prime, messe, none/ sol ich hie helfen singen,/ mit gebete dar zů
Rol 542 kůnen un(de) edelen,/ chumst du dare gewisse/ zu sente Michehelis misse/ di cristinheit zenphahen/ un(de) leben in sinen genaden;/ da wirdest
Rol 1082 der armen sele./ die heiden bietent gwisse,/ zu sancte Michelis misse/ wellen si sich toufen;/ daz en schol in nieman glouben./
Rol 8894 da wart manic ouge naz./ si wegeten im allenthalben/ mit missen unt mit salmen,/ mit manigen gůten dingen:/ uon rechte muse
RvEBarl 6867 herberge nider./ schiere gâhet er her wider/ und sanc eine messe dâ/ durch got in gotes namen sâ./ daz gotes opher
RvEBarl 15561 was ûz gesant./ dô bereite sich zehant/ der meister zeiner messe dâ./ daz heilege opher nam er sâ./ sie beide wurden
RvEBarl 15571 was/ worden baz, unz er gelas/ und gar gesanc die messe hie/ und gotes ambet gar begie./ ze Jôsaphâte sprach er
RvEWchr 11341 vant,/ ein ieglich preister noch begat,/ so er in der messe stat,/ da er umbe únser schulde/ Got vlehet siner hulde,/
RvEWh 578 do der morgen schain/ Und er uf gůt gelingen/ Aine messe hiez gesingen/ Und man den segen dar$~nach gesprach/ Do der
RvEWh 1757 da man in/ Wolte legen. si kam da hin,/ Do messe halb gesungen was/ Und den ebengelien man gelas/ Und do
RvEWh 1960 tage,/ Zwivalt mit trureclicher clage/ Von alten und jungen./ Do misse was gesungen,/ Do wurden vil drate/ Die herren ze r#;eate/
RvEWh 1974 betaget,/ Nach mittem morgen was niht lanc/ E das man messe gesanc/ Und dar nach mit werdekait/ Der edel degen wart
RvEWh 5745 tage/ Rittent nach des m#;eares sage/ Die herren da man messe sanc./ Mit grosser richait niender cranc/ Was da gastunge vil./
RvEWh 5788 was im ze$~ingesinde erkant/ Hundert ritter ze aller zit./ Nach messe an das gest#;eule wit/ Zogete mit rilicher kraft/ Diu hohgemůte
RvEWh 6603 /Do der morgen was betaget,/ Den werden helden unverzaget/ Wart misse da gesungen./ Die wisen werden jungen/ Ein pittit_mangier azzen da/
RvEWh 14083 Und sich vil wol beclaiten,/ Si fůrent da man in messe sanc./ Do man gesanc, do was niht lanc/ E man
RvEWh 14783 dem andern tage/ Nach der aventure sage/ Lúte wan ze messe da./ Diu werde herschaf hůb sich sa/ Ze messe, da
RvEWh 14785 ze messe da./ Diu werde herschaf hůb sich sa/ Ze messe, da man lute/ Und messe zit betute;/ Man sanch alda. do
Seuse 22,4 vor in einr gesiht, do er úber alter waz gegangen mess sprechen, daz er wurdi luter mit einr gezierde einr durlúhten
Seuse 27,18 corda. //__Er wart gefraget, was sin gegenwurf weri, so er mess sang und er vor der stillen messe die prefation an
Seuse 27,19 weri, so er mess sang und er vor der stillen messe die prefation an hůb: #s+Sursum#s- #s+corda!#s- Wan dú wort nach
Seuse 27,26 ich dú selben lobrichú wort #s+Sursum corda#s- sang in der messe, so geschah gemeinlich, daz min herz und sele zerflussen von
Seuse 58,3 sich in die hend gotes. __Do mornend ward na der mess, und er in der cell sass trurig und verdahte uf
Seuse 63,16 andaht verzuket, und sah den diener uf ainem hohen berg mess sprechen. Si sah ein unzallich mengi in im und an
Seuse 89,18 Herr, herr, din g#;eotlicher fronlicham, den ich hút in der mess enpfie, wie krank ich waz, der můss min beh#;euter und
Seuse 117,30 in einer gesiht gef#;euret an ein stat, da wolt man mess singen und er solt selber mess singen, wan daz loss
Seuse 117,31 loss waz uf in gevallen. Die senger hůben an die messe von den martrern: #s+Multae tribulationes justorum#s- etc., daz da sait
Seuse 118,20 gebarent?» [51#’v] Er sprach: «owe lieber geselle, ich můss hie mess singen von den martrern,» und meinde, got der heti im
Seuse 131,18 selben túre in gende und wolt in den kor ze mess gan. Do zukte der b#;eos geist sinen bogen her fúr
Seuse 142,24 vor ir tode, daz si inrent XXX jaren ze keiner mess nie gestůnd, si erweinti sich biterlich von herzklichem mitlidene, daz
Seuse 144,7 tode leisti; und s#;eolte ime ein jar alle wuchen zwo messan sprechen, ein an dem m#;eandag Requiem und ein an dem
Seuse 144,11 und er hat vergessen umb die gelúbde der vor genanten messen, und gedaht sin aber ane daz getrúlich. Do er eins

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