Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

mësse stF. (332 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Mechth 3: 8, 4 selben wesen und das gezúge, das da h#;eort der messe, sol vollekomen wesen; ist da kein zwivel an, so sol
Mechth 3: 8, 9 helle. Und ist das gezúge, das da h#;eort zů der messe, nit vollekomen, so stat der gottes tisch ital und den
Mechth 3: 17, 25 reinen #;vogen gebe, das solte min bůsse sin und wesen; messen sol man doch lesen. Eya, sage megden und priestern, das
Mechth 4: 2, 45 valsche liste vúrleite! Er kam ze einer stunt in der messe von der h#;eohi har nider und sprac: «Nu bin ich
Mechth 4: 22, 4 ein brůder an eim heren ostertag, do er hatte geprediet, messe gesungen und den lúten hette gegeben únsers herren heligen lichamen;
Mechth 4: 27, 27 (72#’r) so si essent oder sclaffent, bettent oder predient oder messe singent oder bihte h#;eorent; und wa si den stab us
Mechth 4: 27, 68 War si koment, da ist inen predien, bihte h#;eoren und messe singen und lesen unverbotten. In ieglichem bistůme s#;eont ir siben
Mechth 6: Reg. 18 den erent si und tr#;eostent an dem tode X. Gebette, messen, gottes wort, gůter lúten leben, vasten l#;eosent die selen von
Mechth 6: Reg. 59 an dem jungesten tage XXXVI. Das Johannes_Baptista der armen dirnen messe sang, das was geistlichú $t bekantnisse in der sele XXXVII.
Mechth 6: 10, 1 in dem himmelvúre, da bi brinnende heiligen sinX. Gebet, messen, gottes wort, gůter lúte leben, vasten unde carrinen l#;eosen die
Mechth 6: 10, 10 wil ich sin, alleine ich almehtig (111#’v) bin. Drissig hundert messen ist sin l#;eosunge, wan er nie ganze messe gehorte, er
Mechth 6: 10, 10 Drissig hundert messen ist sin l#;eosunge, wan er nie ganze messe gehorte, er entete es durch schemme.» «Herre, wa mitte wart
Mechth 6: 36, 1 wir únsern lon enpfan. XXXVI. Das Johannes_Baptista der armen dirnen messe sang, das was geistlich bekantnisse in der sele Man mag
Mechth 6: 36, 8 ein wachs(125#’v)lieht der claren sunnen. Das Johannes_Baptista der armen dirnen messe sang, das was nit vleischlich, es was also geistlich, das
Mechth 6: 36, 13 Johannes_Baptista were ein leie. Das allerheligoste, $t das in der messe ist, das ist gottes lichame. Den selben gottes sun berůrte Johannes_Baptista
MNat 9, 7 man vasten sol. Wihe naht, Pfingsten, Sunegiht, Laurenti, unser frowen messe der erren, unde och sant Markes tac. als daʒ iar
Mügeln 102,9 wer, in gefengnis und in strit,/ von der pseudopropheten falscher misse,/ wie ir undank gein gote stunt in krisse./ capitel siben,
Mühlh 151, 6 Mulhuſen ſullin ſezzi alli iar einin heimburgin zu ſenti Walpurgi meſſe^. Die ſal dan zu rechti heimburgi ſi biz zu ſente
Mühlh 151, 8 ſal dan zu rechti heimburgi ſi biz zu ſente Michelis meſſe^. Alſi di heimburgi dan giſazt is, ſo ſal he mit
NibB 33,1 maneger vreuden wân./ Got man dô zen êren $s eine messe sanc./ dô huop sich von den liuten $s vil michel
NibB 644,3 enlie,/ si giengen zuo dem münster, $s dâ man die messe sanc./ dar kom ouch her Sîfrit; $s sich huop dâ
NibB 813,1 sît gescheiden: $s daz frumte grœzlîcher nît./ Dô si gehôrten messe, $s si fuoren wider dan./ mit vil manigen êren $s
NibB 1048,2 sint./ Si weinten inneclîchen $s den Kriemhilde man./ man solde messe singen. $s zuo dem münster dan/ giengen allenthalben $s wîp,
NibB 1054,3 zem opfer. $s ê er wurde begraben,/ baz danne hundert messe $s man dâ des tages sanc./ von Sîfrides vriunden $s
NibB 1224,1 müese lân./ Des andern morgens vruo, $s dô man die messe sanc,/ die edeln boten kômen $s (dô wart dâ grôz
NibB 1850,3 ritter über al,/ ob si zuo dem münster $s zer messe wolden gân./ nâch siten kristenlîchen $s man vil liuten began./
NibB 1856,4 vil hêr./ ez enwelle got von himele, $s ir vernemet messe nimmer mêr.«/ Sus giengen zuo dem münster $s die fürsten
Ottok 2913 sol entwesen:/ ist er phaff, er sol niht lesen/ deheine messe fürbaz./ ich kund in ouch den gotes haz,/ die in
Ottok 9634 doch wære der gedranc./ dô der bischolf gesanc/ und diu messe wart voldœnet,/ dô kom der kunic gekrœnet/ unde vorderte daz
Ottok 15701 kunic Ruodolf./ von Basel der bischolf/ got dient mit einer messe;/ allez daz er wesse,/ daz den strîtunden nutze wære,/ ich
Ottok 15711 rehten/ sach des tages vehten./ in dem her man manic messe las./ swelher dâ sô sælic was,/ daz er ze got
Ottok 19253 der vart/ sich lenger sûmte niht,/ zdes kunigs angesiht/ eine messe er begienc./ gotes lîchnam enphienc/ diu frou mit andâht;/ sô
Ottok 24486 hât./ sich, wie daz hôhen kunigen stât,/ daz si der messe niht enahtent,/ noch niht des betrahtent,/ dâvon hie ûf der
Ottok 28326 vernutzet allez sider./ nû grîfe wir her wider./ dô diu messe nam ein ende,/ der bischolf mit sîner hende/ des beines
Ottok 38156 got mit sînem trôste/ ûz den banden erlôste,/ bereit zeiner messe./ allez daz er wesse/ daz darzuo gehôrt/ mit werken und
Ottok 59585 allermeist,/ wie er den heiligen geist/ het gebeten in der messe,/ swen er nutze wesse/ zuo des rîches krône,/ daz er
Ottok 66779 und hôret nur zuo.’/ des andern morgens fruo,/ dô diu messe wart begangen,/ dô wart an gevangen/ der teidinge aber als_ê./
Ottok 67354 morgens lac,/ unz daz man alswâ gesanc,/ darnâch er drî messe lanc/ hôrte und vernam;/ sô er denn von kirchen kam,/
Ottok 67938 dô huop man an sâ zehant/ mit lûtem gedœne/ ein messe lanc und schœne./ dô diu nam ein ende,/ dô tet
Ottok 75541 her nider./ zdem alter gie er wider/ und volfuort die messe,/ als er ze tuon wesse,/ ordenlich unde wol,/ unz daz
Ottok 83457 der aht,/ als sîn der kunic het gedâht./ dô diu messe ûz kam/ unde man den segen genam,/ die phaffen giengen
Ottok 97239 solt man alle morgen,/ swâ man si wesse,/ under der messe/ verbannen und vermeinsamen./ des gebotes erkâmen/ allerêrst die Venediære,/ wand
Parad 19, 24 menschin sele. dise dri gebort sin bezechint bi den drin messin. an der ersten messe in mittir nacht ist bezechint di
Parad 19, 25 gebort sin bezechint bi den drin messin. an der ersten messe in mittir nacht ist bezechint di erste, wan di ist
Parad 19, 31 in der sele geborin wirdit fon gnadin, wan alse di messe begangin wirt an hohime tage, also ist di geburt offinbar
Parad 104, 26 so vollincumen, ez in hindere di innekeit. man mac inneclicher messe horin dan messe sprechin. wolde ein pristir zu vile innekeit
Parad 104, 27 sprechin. wolde ein pristir zu vile innekeit suchin in der messe, he mochte tun daz schedelich were. der beiste rait ist
Parad 135, 30 werliche Got und mensche Ihesus Christus. und hette ein apostolus messe gesprochin an dem carfrîtage du Christus tot was an dem
Parz 36,7 niht liehten schîn./ dô solt och dâ bereite sîn/ zer messe ein sîn kappelân:/ der sanc si got und im sân./
Parz 93,29 done wart ir bete niht vermiten:/ si kômen dâ man messe sanc/ dem trûregen künec von Zazamanc./ //___als der benditz wart

Ergebnis-Seite: << 1 2 3 4 5 6 7 >>
Seite drucken