Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
mësse stF. (332 Belege) Lexer BMZ Findeb.
selben wesen und das gezúge, das da h#;eort zů der messe, sol vollekomen wesen; ist da kein zwivel an, so sol | |
helle. Und ist das gezúge, das da h#;eort zů der messe, nit vollekomen, so stat der gottes tisch ital und den | |
reinen #;vogen gebe, das solte min bůsse sin und wesen; messen sol man doch lesen. Eya, sage megden und priestern, das | |
valsche liste vúrleite! Er kam ze einer stunt in der messe von der h#;eohi har nider und sprac: «Nu bin ich | |
ein brůder an eim heren ostertag, do er hatte geprediet, messe gesungen und den lúten hette gegeben únsers herren heligen lichamen; | |
|
|
War si koment, da ist inen predien, bihte h#;eoren und messe singen und lesen unverbotten. In ieglichem bistůme s#;eont ir siben | |
den erent si und tr#;eostent an dem tode |
|
an dem jungesten tage |
|
in dem himmelvúre, da bi brinnende heiligen sin.» |
|
wil ich sin, alleine ich almehtig |
|
Drissig hundert messen ist sin l#;eosunge, wan er nie ganze messe gehorte, er entete es durch schemme.» «Herre, wa mitte wart | |
wir únsern lon enpfan. |
|
ein wachs |
|
Johannes_Baptista were ein leie. Das allerheligoste, $t das in der messe ist, das ist gottes lichame. Den selben gottes sun berůrte Johannes_Baptista | |
man vasten sol. Wihe naht, Pfingsten, Sunegiht, Laurenti, unser frowen messe der erren, unde och sant Markes tac. als daʒ iar | |
wer, in gefengnis und in strit,/ von der pseudopropheten falscher misse,/ wie ir undank gein gote stunt in krisse./ capitel siben, | |
Mulhuſen ſullin ſezzi alli iar einin heimburgin zu ſenti Walpurgi meſſe^. Die ſal dan zu rechti heimburgi ſi biz zu ſente | |
ſal dan zu rechti heimburgi ſi biz zu ſente Michelis meſſe^. Alſi di heimburgi dan giſazt is, ſo ſal he mit | |
maneger vreuden wân./ Got man dô zen êren $s eine messe sanc./ dô huop sich von den liuten $s vil michel | |
enlie,/ si giengen zuo dem münster, $s dâ man die messe sanc./ dar kom ouch her Sîfrit; $s sich huop dâ | |
sît gescheiden: $s daz frumte grœzlîcher nît./ Dô si gehôrten messe, $s si fuoren wider dan./ mit vil manigen êren $s | |
sint./ Si weinten inneclîchen $s den Kriemhilde man./ man solde messe singen. $s zuo dem münster dan/ giengen allenthalben $s wîp, | |
zem opfer. $s ê er wurde begraben,/ baz danne hundert messe $s man dâ des tages sanc./ von Sîfrides vriunden $s | |
müese lân./ Des andern morgens vruo, $s dô man die messe sanc,/ die edeln boten kômen $s (dô wart dâ grôz | |
ritter über al,/ ob si zuo dem münster $s zer messe wolden gân./ nâch siten kristenlîchen $s man vil liuten began./ | |
vil hêr./ ez enwelle got von himele, $s ir vernemet messe nimmer mêr.«/ Sus giengen zuo dem münster $s die fürsten | |
sol entwesen:/ ist er phaff, er sol niht lesen/ deheine messe fürbaz./ ich kund in ouch den gotes haz,/ die in | |
doch wære der gedranc./ dô der bischolf gesanc/ und diu messe wart voldœnet,/ dô kom der kunic gekrœnet/ unde vorderte daz | |
kunic Ruodolf./ von Basel der bischolf/ got dient mit einer messe;/ allez daz er wesse,/ daz den strîtunden nutze wære,/ ich | |
rehten/ sach des tages vehten./ in dem her man manic messe las./ swelher dâ sô sælic was,/ daz er ze got | |
der vart/ sich lenger sûmte niht,/ zdes kunigs angesiht/ eine messe er begienc./ gotes lîchnam enphienc/ diu frou mit andâht;/ sô | |
hât./ sich, wie daz hôhen kunigen stât,/ daz si der messe niht enahtent,/ noch niht des betrahtent,/ dâvon hie ûf der | |
vernutzet allez sider./ nû grîfe wir her wider./ dô diu messe nam ein ende,/ der bischolf mit sîner hende/ des beines | |
got mit sînem trôste/ ûz den banden erlôste,/ bereit zeiner messe./ allez daz er wesse/ daz darzuo gehôrt/ mit werken und | |
allermeist,/ wie er den heiligen geist/ het gebeten in der messe,/ swen er nutze wesse/ zuo des rîches krône,/ daz er | |
und hôret nur zuo.’/ des andern morgens fruo,/ dô diu messe wart begangen,/ dô wart an gevangen/ der teidinge aber als_ê./ | |
morgens lac,/ unz daz man alswâ gesanc,/ darnâch er drî messe lanc/ hôrte und vernam;/ sô er denn von kirchen kam,/ | |
dô huop man an sâ zehant/ mit lûtem gedœne/ ein messe lanc und schœne./ dô diu nam ein ende,/ dô tet | |
her nider./ zdem alter gie er wider/ und volfuort die messe,/ als er ze tuon wesse,/ ordenlich unde wol,/ unz daz | |
der aht,/ als sîn der kunic het gedâht./ dô diu messe ûz kam/ unde man den segen genam,/ die phaffen giengen | |
solt man alle morgen,/ swâ man si wesse,/ under der messe/ verbannen und vermeinsamen./ des gebotes erkâmen/ allerêrst die Venediære,/ wand | |
menschin sele. dise dri gebort sin bezechint bi den drin messin. an der ersten messe in mittir nacht ist bezechint di | |
gebort sin bezechint bi den drin messin. an der ersten messe in mittir nacht ist bezechint di erste, wan di ist | |
in der sele geborin wirdit fon gnadin, wan alse di messe begangin wirt an hohime tage, also ist di geburt offinbar | |
so vollincumen, ez in hindere di innekeit. man mac inneclicher messe horin dan messe sprechin. wolde ein pristir zu vile innekeit | |
sprechin. wolde ein pristir zu vile innekeit suchin in der messe, he mochte tun daz schedelich were. der beiste rait ist | |
werliche Got und mensche Ihesus Christus. und hette ein apostolus messe gesprochin an dem carfrîtage du Christus tot was an dem | |
niht liehten schîn./ dô solt och dâ bereite sîn/ zer messe ein sîn kappelân:/ der sanc si got und im sân./ | |
done wart ir bete niht vermiten:/ si kômen dâ man messe sanc/ dem trûregen künec von Zazamanc./ //___als der benditz wart | |
Ergebnis-Seite: << 1 2 3 4 5 6 7 >> |