Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

künden swV. (311 Belege)  

SM:UvS 3: 2, 2 sīn,/ obe ieman trūreclīchen lebe./ //Dannoch bāten sī mich mźre/ künden den, die werdeclicher minne gern,/ Daz si durch ir selber
SM:We 1: 1, 9 den minnen dort, swer in hie źret./ Er sol uns künden sīniu wort:/ er wil mit im gewinnen und verliesen./ es
SM:WvK 1: 5, 4 ich ūf der fröiden tōt./ In kan niemer wol gesunden,/ kunden $s müezze ir minnegerndiu nōt./ Trōste mich ir mündel rōt,/
SpdtL 132, 4 gān die ich hie vor genennet hān, unde mugen in künden daz in ir phleger niht wol tuon. //Er ist auch
SpdtL 188, 21 ęhte tet, dō nam man in ūz dem vride unde kunte in in die ęhte. Und ist ditz ūf einem lantgerihte,
Spec 12, 12 beſehen, ob daz war ſi, daz vnſ der engel hat gechundit.’ $t Do ſi dar chomin, do vundin ſi, alſo er
Spec 12, 18 eroffenti weſin offenbāre inrunnin. Den hirten wart er durch daz gechundit, daz der geborn wart, der da ſprach: Ego ſum paſtor
Spec 12, 23 ſtźrne. Von div waſ rehte, daz der ſelbe gotiſ ſun gechundit wart hirtin unde kunigin, wan er beidiv waſ, kunich unde
Spec 12, 31 %;euangelizo uobiſ gaudium magnum, quia hodie natuſ eſt ſaluator. ‘Ich chunde iv’, ſprach der heilige engil, ‘grōzze mandunge: geborn $t iſt
Spec 13, 9 ūf der erde den menniſchin $t gůtiſ willen.’ Vride wart gechundit den menniſchin, die gůtiſ willin warn. Daz ſchult ir merchen,
Spec 19, 22 komen ſi von der gebvrt vnſerſ herren Ieſu Chriſti, daz kvndet vnſ div heilige ſcrift. Si ſprichet, daz ſih die himele
Spec 21, 7 an dirre naht wart alrerſt von himele der ware fride gekvndet her in erde. Gloria in excelſis $t deo, et in
Spec 22, 11 geſchaffen hete. Do ſande einen fronen boten ze Nazaret, der kvnte vnſerr fr#;vowen den hailant ze berne. Der tak iſt hivte
Spec 24, 27 engel, $.s$. Gabriel, den hirten, die ir viheſ h#;ovtten, vnde kvnte in, daz geborn węre der hailant. Daz ſint die hirte,
Spec 24, 29 iſt, biſcoffe vnde ewarte. Do der engel den hirten got kvnte geborn, do kom von himele engele ein michel menige vnde
Spec 36, 16 da nobiſ hodie. ‘Herre, gib vnſ vnſer tęgelich brot.’ Alſo kvnte vnſer herre in dem evangelio: Si dimiſero eoſ ieiunoſ, deficient
Spec 60, 8 ie da gertin, biſtu chomin, den unſ die heiligin wiſſagen kūndin ze chomin, biſtu chomin, heilant, du den lebintigin in der
Spec 62, 15 er einin ſinin wiſſagin, $.s$. Ionam, der in ir ſunti kūnti, die gotlichin vrtźile, div ubir ſi getan waſ, offinote. Do
Spec 71, 20 warheit, der lerit ivch alliz daz, deſ ir bedurfit, unde chundit iv alliz daz, daz iv chunftic iſt.’ Der geheiz iſt
Spec 78, 7 der heilige geiſt, der lert ivch alle die warheit unde chundit iv alliz daz, daz iv chunftic iſt.’ Paraclytuſ deiſt gantfriſtet
Spec 80, 13 Ieſum Chriſtum, warn got, warn menniſche. Iedoch wart ir iewedirz gechundit uon dem heiligim engil Gabriele, alſo unſ ſeit daz heilige
Spec 97, 19 uon den heren patriarchen, geborn wart uon den gewaltigen chunegen, gechundet wart uon dem heiligen engele, unde alſ div edele gimme
Spec 100, 31 er ź lange ſīne heilige chunft mit manegen zeichenen. Er chunte ſine geburt bī den heiligen wiſſagen, ſo er chome, daz
Spec 112, 22 here u#;vor, do erſcein mir der uurſte uon chriechen. Iedoch chunde ich’, ſprach der engel Gabriel, ‘daz an allen den ſachen
Spec 112, 24 nieman min helfęre iſt wan Michahel, der engel uurſte.’ Danach chunt er ime, waz chunftech węre an dem ende der werlde:
Spec 124, 16 wan der goteſ ſun alrerſt durch ire munt dirre werlde chunte daz lieht deſ rehten gel#;voben. Si ſint die zwelf eckeſteine,
Spec 127, 11 chumet got unde clopfet, ſwenne er unſ mit ſiecht#;vome $t chundet, daz unſ der tōt nahen ſī. Der t#;vot denne gote
StatDtOrd 22, 4 Dūschen hūses. /1. In dem namen der heiligen drīvaldicheit sō kunden wir allen den, die nū sint unde noch komen sulen,
StatDtOrd 33,25 die der spitāle $t pflegent, dem meistere oder dem obersten kunden, der billīche die versūmere būzen sol nāch der grōze ir
StatDtOrd 34,13 sīn, die ouch den aplāz des bābestes den werltlichen lūten kunden unde daz volc darzu manen, daz ez zu helfe kume
StatDtOrd 47,17 ambehtes pfliget, die sache sīnes gebrechen $t dźmūteclīche unde gezemelīche kunden unde sol ez alsō bevelhen sīner bescheidenheite, daz er dāmite
StatDtOrd 50,45 sulen kussen. Bennigen $t lūten, unde die offenlīche zu banne gekundet $t sint, den sal dekein brūder gemeinsamen geturren an den
StatDtOrd 95,31 meistere, sō sal man doch offenlīche $t dā sīne erwelunge kunden unde sal singen Te Deum laudamus unde die clocken lūten
StatDtOrd 98, 5 unde sīnen rāt gevellich $t dunket, sō mac er daz kunden dem grōzen commendūre unde dem marschalke unde dem spitālere unde
StatDtOrd 104, 2 ist daz ime der versaget, daz sal er dem meistere kunden, unde der meister sal daz hōren, wie dī sache sī
StatDtOrd 115,20 līze, die mugen sī laden ze ezzene, unde sulen daz kunden dem commendūre $t von der spīse, der daz ahten sal,
StatDtOrd 117,30 der prīster niht aneheben, ź dan der marschalc heizet oder kundet, daz die brūdere $t kumen sīn, unde andere gecīt sal
StrAmis 984 drāte/ sīnen kneht ein lieht zünden/ und begunde der vrouwen künden,/ ir han węre wider komen./ si sprach: “ich hān ez
SüklV 17 zu sprach,/ do er dir die heren botscaft/ aller erist kundet von gote,/ nu wis hiute ein bote/ an dinen einborn
TannhBu 23 vro,/ daz ich geheyzen mvge eyn selden richez ingesynde!/ /Ich kvnd dir, herre, myne klage/ vnd wil dir, suoze vater, wol
Tauler 40,8 wurt, o so ist des menschen bredigen sin got und kśndet in; daz kummet uz bevintlicher warheit und ist sere nśtze
Tauler 167,1 die oren hant enphangen die aderen sines bevindendes. ___Hie wirt gekśndet die geburt von der grosse und vil fr#;eoiden sol werden.
Tauler 167,3 das betśt als vil als ‘ein g#;eotlich volbringen.’ Denne wirt gekśndet von dem g#;eotlichen vermśgende das dis minnekliche werk, dise fr#;eoliche
Tauler 314,36 disem wurt wor sant Paulus wort: ‘ir sśllent sinen tot kśnden bitz er kummet’. Das kśnden ist nśt mit worten noch
ThvASu 60,31 andern capitele «Zuo den Juden»: «Do er daz beginnen enphieng zekündenne von dem herren übermitz die, die ez horten, daz ist
ThvASu 122,32 zemerken, ob daz behörlichen were unde ouch notdürfticlichen, unserre frouwen zekündenne, daz in ir ze geschehen waz. Ez ist zesagen, daz
ThvASu 122,33 Ez ist zesagen, daz ez behörlichen waz der magt Marien, gekündet ze werdenne, daz si Christum enphahen solte. Dez ersten: daz
ThvASu 124,18 ez behörlich waz. Dez ersten: alse zuo dem, daz da gekündet wart. Wan der engele der kam gesichtichen zekündenne die infleischunge
ThvASu 124,19 daz da gekündet wart. Wan der engele der kam gesichtichen zekündenne die infleischunge gottiz. Unde dar umbe so waz daz behörlich,
Tr 320 und laschte im sīnen morgen./ //Wier aber genennet węre,/ daz kündet uns diz męre;/ sīn āventiure tuot es schīn:/ sīn rehter

Ergebnis-Seite: << 1 2 3 4 5 6 7 >>
Seite drucken