Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
brût stF. (185 Belege) MWB Lexer BMZ Findeb.
ich iz virnemin kan,/ bizeihinot ecclesiam./ du sol wesin sin brut,/ di minnit er dougin undi ubirlut./ ich wæni, simo gimehilot | |
brutegoum cumet mit einer menie ſiner riter, ſo er ſine brut enphahit vnde ſi mit geſange fúr leitet, alſe důt man | |
daʒ urteil iſt, ſo ſtat got vnde vihtet vnbe ſine brut, die criſtenheit. So er denne ſine viende úberwindet vnde ſine | |
die criſtenheit. So er denne ſine viende úberwindet vnde ſine brut ʒů ime genimet, ſo ſiʒʒet er uf den ſtůl ſiner | |
d#;ei got wist sinen geistlichen l#;iuden,/ den allerl#;eifsten, sin heilgen brüden./ //De sivend vugel singt den smachen,/ de s#;euʒe macht der | |
herz dit wal versteit./ //Noch bis du, vrow, d#;ei schönste brut,/ d#;ei sunderliche godesdrut,/ d#;ei duf, d#;ei al zit ze suchten | |
$’n sit mir verre,/ s#;eit, wat mir werre,/ al godes brüde!/ ////Bit rechten tr#;iuen/ s#;eit mines herzen r#;iuen/ bit #;iures herzen | |
breng mich zů den heilgen l#;iuden,/ den selgen selen, dinen brüden,/ breng mich dare, da du bis,/ dar ich din al | |
dit, so bin ich genesen./ dit has du gelovet dinen brüden,/ nemlich dinen d#;einestl#;iuden./ //Nu můʒ ich, l#;eive, k#;eunlich sprechen,/ (du | |
d#;ei warheit bit $’n worden d#;iuden,/ allerschönst vür allen godes brüden!/ ////Ich s#;ein #;eizů, ind ich bekennen,/ dat ich dich, vrow, | |
////Den magtdům erent alle l#;iude,/ in minnent |
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dich groʒ, si loft dich sere./ bit dinem mund gods brüde lere,/ wat herzen, wat word si sulen haven,/ als man | |
versteit./ //An dir lernent d#;ei geistliche l#;iude,/ d#;ei sunderliche godes brüde,/ w#;ei si ir herze halden sülen,/ of si der sunderlicher | |
beid der engel ind der l#;iude,/ godes kind ind godes brüde./ //Diser geistlicher klarheit gelüst mich sere,/ wan si wisden mich | |
wale,/ dat engein dinc enblivet in sim sale,/ dat siner brut müg ze üvel kumen,/ wan it kümet allet ze irem | |
ich deste me minde dich./ //Mich sterkden ouch d#;ei godes brüde/ bit iren bispeln wider d#;ei l#;iude./ //Ich las van etslichen | |
//Ler mich, vrow, d#;ei gemmen d#;iuden,/ schön vür allen godes brüden!/ ////De erste stein is Sardius genant,/ ser z#;eiret he din | |
aleine,/ si enis engeinen l#;iuden gemeine/ dan den reinsten godes brüden,/ den allerselgsten vür allen l#;iuden./ ////Vrow, du dregs d#;ei vrölich | |
als der din, schönst aller wive,/ schönst vür allen godes brüden,/ allerschönst vür allen l#;iuden,/ schönst vür allen creat#;iuren/ beid van | |
is ungemeʒʒen,/ uns sin enmach darzů n#;eit kumen,/ můder ind brut des brüdegumen/ in dem himelschem willekumen!/ ////W#;ei s#;euʒ sint, vrow, | |
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in der pine sin ein lamp, ein turteltube und ein brut |
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der minne weg an siben dingen. Von drin kleidern der brúte und von tanzen |
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wart der propheten gerunge |
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des ewigen libes, und únser l#;eoser ist brúteg#;vom worden. Die brut ist trunken worden von der angesihte des edeln antlútes: In | |
mir den zorn. Do erwelte mich der vatter zů einer brut, das er etwas ze minnende hette, wand sin liebú brut | |
brut, das er etwas ze minnende hette, wand sin liebú brut was tot, die edel sele; und do kos mich der | |
der helig geist ze einer trútinne. Do was ich alleine brut der heligen drivaltekeit und můter der weisen und trůg si | |
s#;eogete ich Jhesum; fúrbas in miner jugent s#;eogete ich gottes brut, die heligen cristanheit, bi dem crútze, da ich also dúrre | |
wand got ist ir rehte vatter und si sin rehtú brut, und si ist im an allen iren liden glich. «Vr#;vowe, | |
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sin in der pine ein lamp, ein turteltube und ein brut Du bist min lamp an diner pine, du bist min | |
du bist min turteltube an diner súfzunge, du bist min brut an diner beitunge. |
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der minne weg an siben dingen, von drin kleiden der brúte und von tantzen «Eya minnendú sele, wilt du wissen, wielich | |
man kint s#;eoge und wiege. Ich bin ein |
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von siner m#;eonscheit, min brúteg#;vom von minnen und ich sin brut ane anegenge. Went ir, das ich #.[sin nit wol v#;eule#.]? | |
tage mit úns allen./ |
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brúteg#;vome und wielich ir gesinde ist; das ist núnvalt Die brut ist gekleidet mit der sunnen und hat den manen under | |
mit der wolsamikeit und ist gekr#;eonet mit der ewekeit. Die brut hat vier jungfr#;vowen. Die eine ist minne, die leittet die | |
hat vier jungfr#;vowen. Die eine ist minne, die leittet die brut, die ist gekleidet mit der kúschekeit und ist gekr#;eonet mit | |
mit der wirdekeit. Die ander ist dem#;eutekeit, die haltet die brut, die ist gekleidet mit der unahtberkeit und ist gekr#;eonet mit | |
und ist gekr#;eonet mit der wunne. Dú zw#;eoi tragent der brut den mantel uf, das ist das helige gerúhte. Si hat | |
hat einen bischof, das ist der gel#;vobe, der bringet die brut fúr den brúteg#;vome. Der bischof ist gekleidet mit túrem gesteine | |
ist gekr#;eonet mit bestandunge. Er treit das lieht vor der brúte und treit ir das tepet nach. Das lieht ist vernúnftekeit, | |
mit dem gunste und ist gekr#;eonet mit der helfe. Dú brut hat fúnf kúngrich. Das erste sint die #;vogen, die sint | |
gekleidet mit der discipline und gekr#;eonet mit der gedult. Dú brut hat einen s#;vomer, das ist der lichame. Der ist gez#;eomet | |
bihte. Der s#;vomeschrin, den er treit, ist die unschulde. Die brut hat einen pellelbovir, das ist die hoffen, die ist gekleidet | |
mit armen umbevangen.» So sprichet únser herre zů siner userwelten brut: «Veni, dilecta mea, veni, coronaberis!» $t So git er ir | |
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