Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

bigiht stF. (147 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb.  

Lanc 263, 2 im můnt und nase blutet also sere das er on bichte wonde sterben. Er saß off sym roß noch, und was
Lanc 487, 34 das in der burg was erschrack und wond yczunt on bicht sterben. Da kert Galahot das pfert umb und reit die
Lanc 501, 30 das hie gesprochen wirt under uns’, sprach Galahut, ‘das ist bicht und sol furter komen nit; weiß ymand icht me, der
Lanc 503, 13 hie nymant inne beliben wann wir zwen; ir múßent uwer bicht zu mir sprechen, die sol zu recht nymant hören dann
Lanc 537, 29 sprach er, ‘frist mich so lang biß das ich myn bicht gethú und das mir din heiliger lichnam werde!’ Da sprang
Lanc 538, 5 im das er sich bald furdert und qweme und sin bicht hort. Da bereit sich der einsiedel als er zu recht
Lanc 538, 28 das ich uwern rat thun wil.’ Da hort er sin bicht und gab im unsers herren lichnam nach der buß die
Lanc 539, 34 geborn. Des hudet durch got und sprechent so genczlich uwer bicht, das ir die freud von hymelrich icht verlieset als ir
Lanc 587, 13 einer glen durch den buch gestochen, so das er one bicht wonde dot sin. Da bracht im got einen einsiedel, dem
Lanc 587, 14 sin. Da bracht im got einen einsiedel, dem er sin bicht dete. Da saczt er im fur sin sunde, das er
Lanc 587, 15 Da saczt er im fur sin sunde, das er sin bicht spreche, das es alle die horten die in konig Artus
Litan 467 chumit an di rechtin vart,/ vnde sine sunde mit der begiht uerlat/ vnde aber an der stunt begat,/ er tut rehte
Lucid 129, 11 helle [59#’v] ſtrafen mit fúrinen růten. Wen ſi hie ir bihte verſmahentent ʒe tůne, da uon ſiʒʒent ſi da ʒe helle
Lucid 154, 4 ubeleʒ oder gůteʒ getet. //Der iunger ſprach: Waʒ ſol die bihte dan, ob vnſer ſúnde, die wir getan han vnde gedaht,
Lucid 154, 13 wol heil were. Daʒ du ſpricheſt, war vmbe dich die bihte nith enhelfe, die heiligen wiſſent die ſunde wol - daʒ
Mechth 1: 29, 8 (11#’r) dem grimme der welte, fúr gerihte gezogen an der bichte, georschlaget mit der bůsse, ze Herode gesant mit dem spote,
Mechth 1: 44, 5 úber die not der rúwe und úber die pine der bihte und úber die arbeit der bůsse und úber die liebin
Mechth 1: 46, 35 voget, das ist die schult. Der ist gekleidet mit der bihte und gekr#;eonet mit der bůsse. So hat si einen rihter,
Mechth 1: 46, 38 unwirdekeit und smacheit ist sin fůter und sin stal ist bihte. Der s#;vomeschrin, den er treit, ist die unschulde. Die brut
Mechth 2: 4, 68 ze vare!» Do sprach gottes můter: «Ja liebú, tů din bihte!» Do winkete dú himelsche kúneginne Johanni_Ewangeliste; der gieng us und
Mechth 2: 4, 70 himelsche kúneginne Johanni_Ewangeliste; der gieng us und horte der súnderine bihte. Do bat si, das er ir wolte sagen, wie lange
Mechth 3: 1, 56 nie geschach, und die #.[sich reinten#.] da nach mit der bihte. Si m#;eogent sich doch des nit erholn, si haben die
Mechth 3: 21, 99 han nieman da funden, der an sinem ende ie luter bihte gesprach mit sinem fleischlichen munde. Do in von des todes
Mechth 4: 2, 100 so grosse súnde getan, were ich ane rúwe und ane bihte beliben, ich m#;euste zehen jar ze vegefúr sin gewesen. Nu,
Mechth 4: 27, 28 essent oder sclaffent, bettent oder predient oder messe singent oder bihte h#;eorent; und wa si den stab us der hant lassent,
Mechth 4: 27, 68 ist ir genos. War si koment, da ist inen predien, bihte h#;eoren und messe singen und lesen unverbotten. In ieglichem bistůme
Mechth 5: 24, 28 sere irre an dem rehten gel#;voben und an der lutern bihte, das sich der himelsche vatter erbarmete und gewan do zwene
Mechth 6: 1, 11 worten solt du si us heissen gan predien k#;eunlich und bihte h#;eoren vr#;eomelich, wan si got da zů hat gesant in
Mechth 6: 3, 11 die helige bůsse und der getrúwe (107#’v) rat in der bihte, so s#;eont si einer hande lamber werden, die man heisset
Mechth 6: 32, 31 heligen confessorn, die mit manigen arbeiten wachten und mit sorgen bihte horten. Alse vil als wir strites haben unúberwunden und m#;eagetlich
Mechth 6: 42, 5 in des betr#;eubten menschen herze. Das ist eins geistlichen menschen bihte, das man die gabe lihte versmahet, die von gotte kumet.
Mechth 7: 3, 55 lassen wil, die wile er lebt, stirbet er also ane bihte und ane bůsse, wie helig er ist, er můs werben
Mechth 7: 53, 14 in#.]; des sont si gedenken im capittele und in der bihte. Ich wart gegeiselet mit in; alse si sich geiselent, so
Mügeln 62,2 den walt. / der fuchs, der sprach: ‘ir sult zu bichte kumen bald, / das uwer sel icht dürfe liden smerzen.
Mügeln 62,12 gewesen,’/ so sprach der wolf, ‘das hör ich an der bichte./ er mag nicht lenger hie genesen,/ sint das so groß
Parz 106,23 kom sîn kappelân./ er sprach mit kurzen worten sân/ sîne bîhte und sande her/ diz hemde unt daz selbe sper/ daz
Parz 107,27 gît im ze himel liehten schîn,/ und ouch sîn riwic pîhte./ der valsch was an im sîhte./ ___In sînen helm, den
Parz 446,16 bêdiu über blôzen lîp/ truogen grâwe röcke herte/ ûf ir bîhte verte./ sîniu kint, zwuo juncfrowen,/ die man gerne mohte schowen,/
PrOberalt 14, 30 die sint uns dar z#;eu gesetzet, daz wir mit der bichte, mit den vasten, mit wachen, mit stætigem gebet, mit dem
PrOberalt 57, 11 bringen, daz hertz mit der rew, der munt mit der biht. der sein s#;eunt beriuset und ir ze biht chumt und
PrOberalt 57, 11 mit der biht. der sein s#;eunt beriuset und ir ze biht chumt und iedoch die b#;eosen gird von sinem hertzen niht
PrOberalt 57, 15 b#;eosen sch#;euntsalen, mit b#;eosen ræten missetan haben, des chomen ze biht und tůn ez auz dem hertzen, daz sein iht dar
PrOberalt 57, 16 dem hertzen, daz sein iht dar inne beleib. so getan biht diu rainet daz hertze und waschet die s#;eunt alle ab.
PrOberalt 65, 20 gar gefr#;eomdet het von got und erchant sich mit innechlicher piht und mit grozzer rew. daz ist ein islich christenmensch der
PrOberalt 66, 1 unrainen $t gel#;eusten des leibs, der reinig sich mit rewichlicher bicht. swaz wir getan haben, swez wir schuldich sein, daz weiz
PrOberalt 66, 5 durch unser hail daz wir uns r#;eugen mit der hiligen biht. swie er unseriu werch, unser gedænch wizze, so wil er
PrOberalt 88, 21 ch#;eomen m#;eugen mit innechlicher riwe, mit den zæhern, mit riwichlicher bichte. er hat die s#;eunt verboten und hat uns doch lachentum
PrOberalt 118, 26 die in dem hertzen sint lekchent und uns an der biht unser aizze beruchent, so zihent si daz aitter von unser
PrOberalt 172, 28 si dann daz er si in disem leben mit siner beicht und mit siner riw bedech vor den augen des almæchtigen
Rol 3407 in ir sunde uergabe/ unt selbe ir urchundare ware./ mit bichte si sich bewarten,/ ze dem tode si sich garten,/ unt

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