Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
bekźren swV. (207 Belege) MWB Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.
vnde ir kint loſten die boten; daz bezaichent, daz ſi bekerten die haiden vnde brahten ſi ze gote mit rehtem gl#;voben. | |
nah im giengen, daz ſint alle, die nach Kriſteſ marter bekert $t ſint vnde nah Kriſteſ lere lebent. Do f#;ovr der | |
Conuertimini ad me et ego conuertar ad uoſ. Er ſprichet: ‘Bekeret ivch her ze mir, ſo kere ich ze iv.’ Vnſer | |
die got bittet, die im leide tůnt, daz ſi got bechźre. Swer der iſt, der daz tůt, der hat daz bewart, | |
begriffin ſint, ſi ſīn r#;vobāre odir ſchachāre, ob ſi ſich bechźrin wellin, daz er ſi gerni enphahe. Er gab #;voch wibin | |
daz an einem ſuntigim wibe kunt, div hiez Maria_Magdalena. Div becherte $t ſich alſe harte, daz min trehtin ir ze erſte | |
ſich michilſ mźre ubir einin criſtinen man, ſo er ſich bechert. Ob im diu diem#;ovt, daz er ſprach: Memento mei, dum | |
unde lōſe. Von div tůt iz durch den almahtigin got, bechert ivch enzīt, offinit iwer wndin den gotiſ źwartin, ſchamit $t | |
der ſuntigin ſtat, wie genadic got iſt. Do ſi ſich bechźrte uon ir ſuntin unde ſich mit uaſtin gegin got gerźinti, | |
in den charchāre geworfin wārn, ſtůndin in dem templo unde bechertin die menige. Do ſandin ſi iri botin nach in unde | |
wirt erwllet deſ heiligin geiſtiſ in ſinir m#;ovter būche unde becheret uil mangin iſraheliſchin z#;ov got, ir herrin. Vnde der ſelbe | |
in dem geiſte unde in der tuginde ſ$. Elye ze becherin dei herze der uatir z#;ov den kindin unde die ungel#;vobigin | |
umbe alle iwere viande, daz ſi min trehtin ze gůte bechere. Ir ſchult bitten, daz iv min trehtin triwe vnde warheit | |
alle die vienc unde ſlůc, die dir got mintin, den becherte min trehtin unde zeigete im t#;vogelichiv dinc da ze himele | |
ſuorum non recordabor. Er kvit: ‘ſwelhiſ tagiſ ſich der ſuntar becheret unde innechliche ſine ſunti beclagit unde z#;ov mir gevlīvhet, deſ | |
oder wīb, oder die ſūſ mit grozzeme h#;vore lebent unde becherent ſich deſ unde uerzīhent ſich da nach aller hīlicher dinge | |
meroriv ur#;vode iſt den goteſ engelen, da ſich der ſuntęre becheret denne uber niun unde niunzeck rehter, die der riwe nith | |
uil lieb, alſ wol ſcīn iſt worden, do ſi ſich becherten unde danach chuſclīchen lebeten. Von div alle die ſich in | |
ze den uil eiſlichen mōren, ze den ſwarzen lūten, unde becherte ein uil michel chunecriche hin ze gote. Da waſ er | |
ſundige lūte her ze dirre erde chomen, daz ich die becherte unde ze rehter erchantnuſſe bręhte.’ Sante Matheuſ waſ ſelbe der | |
den r#;vohte ze ſīnne, do r#;vo in ſin unreht unde becherte ſich alſo ſtarche, daz in min trohtin erwelte, daz er | |
mandvnge den g#;voten engelen iſt, da ſich ein ſuntare durnahtlichen becheret. Deſ gihet unſer herre in dem heiligen $t evuangelio: Dico | |
heiligen engele grozzere $t ur#;vode haben, da ſich ein ſuntare bechere, denne da nivn unde nivncech rehte hin ze himele chomen. | |
allez himeliſſcez here ur#;vote ſich, do ſich der ſundige man becherte. Wir leſen #;voch, daz der tieuel dar kome unde uorderot | |
wil unde daz wir unſ ze ſinen genaden deſter ſcierer bechźren, wan uil manec man ulivhet z#;vo mimme trohtine danne, ſo | |
allen ſteten den heren urīt#;vom urīlichen behabete. Die heren Rome becherte der g#;vote ſanctuſ Petruſ, princepſ apoſtolorum. Sanctuſ Pauluſ, der ź | |
der wart ſīt ein erweltez, ein heiligez goteſ uaz, der becherte allez Chriechenlant. Sanctuſ Andreaſ becherte Achaiam unde Patrāſ. Iohanneſ, der | |
ein heiligez goteſ uaz, der becherte allez Chriechenlant. Sanctuſ Andreaſ becherte Achaiam unde Patrāſ. Iohanneſ, der goteſ trūt, becherte daz uil | |
Sanctuſ Andreaſ becherte Achaiam unde Patrāſ. Iohanneſ, der goteſ trūt, becherte daz uil grozze lant Aſyam. Iacobuſ, ſīn br#;voder, gewan die | |
domini, Ieruſalem, Symon Babiloniam. Tatheuſ, genamet $t waſ er I% |
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Der aller neheiner wirt geleit an die ſconen burc, erne bechere ſich ſineſ unrehteſ. $t Nu, mine uil lieben, nu ſīt | |
unde m#;vozzen iedoch beide erſterben uor dem Antichriſte. Die zwene becherent zaller iungeſt die iuden, die dannoch lebent, hin ze gote. | |
manet unſeren herren ſiner genaden, daz er unſ r#;voche ze becherenne unde ſine heimode ze gebenne unde ſine ſ#;vozze lere, daz | |
niht enlaugent. Umbe alle histiure diu verb#;eurget ist. Umbe aller becherten lute diener die leien sint. Umbe lute die gelten suln | |
daz er dich von einem knehte/ zu einem Ritter wol |
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vernomen rehte,/ swer die heiligen eret,/ daz ist vil wol becheret./ wir suln trinchen minen win/ so sere, daz sande Mertin/ | |
můt/ mit riwen so verseret,/ daz ich vil nah was becheret/ und wolt ich mich gechlosent han./ wil daz got niht | |
vnd dyn goteheit,/ die helfen myr, daz ich mich hie bekere/ Der svnden, der ich begangen han,/ daz ich der hie | |
vnde sente paulus./ siluester hiez der pabis,/ der in sint bekerte/ vnde den rechten gelouben lerte./ offinliche her sie ane sach./ | |
geheilote/ an libe, an der selen,/ vnde her in wolde bekeren/ uon der starken heidenschefte/ mit des heiligen geistes krefte,/ vnde | |
siechtagen./ zware wil ich dir daz sagen:/ swenne d#;ov dich bikeris/ na der iudischer ewe,/ so wirdes d#;ov uil here,/ also | |
sō vreislīchen,/ daʒ im muose entwīchen/ an swen er sich bekźrte./ sīn sęlikheit in źrte,/ daʒ eʒ im sō wol ergienc,/ | |
ros sehe,/ gegoʒʒen ūʒer źre./ ź er danne ie mźr bekźre/ darwert ein halbe mīle,/ sō dunkt in an der wīle,/ | |
ze aineme ſteine wart ſi dare. in eine ſalzſůl $t becheret. damite ſi wir gelźret. ſo wir allen unſeren ſin. cheren | |
iſt erhertet deR můt. daz ſi werlt toren. ſich niht wellen becheren. $t [D]iv ahtode harmſcare. daz waz toner un(de) hagel. daz | |
mach niemęn gehaben nach ſinem willen. [S]o wir vnſech denne becheren. $t nach der heiligen lere. daz ſul wir wol merchen. | |
do můſe ir ſvere zergen. do wart ſi ze ware. becheret $t in di gnade. do mohte man ſi ſcenken. ſůzlichen | |
herten man stat,/ der daz unreht begat./ swer den wil becheren,/ der muoz in rehte leren,/ er muoz in starche dwingen,/ | |
wistuome saz,/ da er selbe saz und lerte,/ die christenheit becherte:/ swa zwene zesamene giengen/ unde an daz reht viengen,/ daz | |
spęte./ //Waz mach ich reden mere?/ newelt ir iuch niht becheren,/ so wirt vil lihte,/ daz ir mital gerihte/ des grimmen | |
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