Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

bekêren swV. (207 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

ÄJud 39 voni goti bridigotin sin do./ den heidin kunic woltin si bicherin,/ er niwolti si niwicht horin./ //Der kuninc hiz do wirchin/
ÄPhys 12, 5 gât éz %/an eina heiſſci zêinéro uvende dîu dér oſtert bikeret iſt unde kivſet ein loh vnde ſíhet da dúreh gegen
AvaLJ 69, 5 vil wol er si lerte, $s die burch er al becherte./ Do wolte unser herre $s ze der heidenscefte cheren./ do
AvaLJ 122, 3 chume verjehet./ darnach nesehet ir min nieht, $s so wirt becheret iuwer lieht,/ so sehet ir mich denne, $s vil churzlich
AvaLJ 200, 4 an dem anderen tage, $s also ich vernomen habe,/ du becherten si an der stunt $s mere denne driu tusunt,/ manne
AvaLJ 209, 3 vil wol er da lerte, $s vil manege er da becherte./ sit wart er dar in Rome $s ein gewaltiger patrone./
BdN 43, 4 und widerstreben oder widerspenichait, alsô daz den menschen niemd leiht bekêrt von seinem fürsatz. vil hârs an dem pauch und an
BdN 52, 15 wol geleiden mag und der schier verkêrt mag werden und bekêrt und der schier zürnt und auch schier ablæzt. wann in
BdN 104, 31 mit andern dingen. die aigenchait sint all an ainer rewigen bekêrten sêl, die geleich selber ain weiser mensch! /Daz löbleich wazzer
BdN 109, 15 in dem aht und vierzigistem jâr an sant Pauls tag als er bekêrt wart, wan gar vil läut verdurben in der vorgenanten stat
BdN 149, 8 tœtleich ist. /Alsô schol man guoteu werch und dêmüetichait der bekêrten läut sträuwen an die strâz der hôchvertigen, daz si sich
BdN 149, 9 an die strâz der hôchvertigen, daz si sich dâ von bekêrn. //VON DEM HASEN. /Lepus haizt ain has. daz ist gar
BdN 220, 16 ain klain weil gelaubent und zehant wider vallent, sam die bekêrten juden. ez bedäut auch all kurzrewig läut, die an ainr
BdN 240, 1 sei allen tœtleichen dingen. Pei dem tier verstên in all bekêrt sündær wainend und klagend ir sünd und betrahtend, wie gar
BdN 253, 19 nâch sich versinnent und gedenkent an daz êwig leben und bekêrent sich zuo götleichem leben und werdent gar guot. //VON DEM
Eilh St, 7177 d[an saltu ime sagen / Sin mut wil] sich bekeren./ ich trach iz iemermere,/ Daz ich [daz nimmer uz getu./
Eilh St, 7308 si vil armen!’/ /[Piloise, du bist ein bote gut,/ ic]h bekere minen mut./ Du sages [mir werlichen,/ daz die kůninginne riche/
Eracl 2956 ich wil die rede lâzen sîn,/ got durch sîne güete/ bekêre mir mîn gemüete/ und gebe mir redelîchen sin,/ wan ich
Eracl 3851 got, ezn tuot!/ möhte ich noch mînen muot/ betwingen ode bekêren,/ daz kæme mir ze allen êren/ und tæte ouch wîslîche./
Eracl 5291 man wære/ hie bevor ein zouberære/ und sich dâ nâch bekêrte./ er lernte unde lêrte/ den glouben der kristenheite./ der herre
Eracl 5329 die Beier unz an daz Ungerlant./ er was, der sie bekêrte/ und den gelouben mêrte./ ouch vaht der herre zeiner zît/
Gen 2822 /Swenne si sô gilêrint $s daz si in ze gote bichêrint,/ daz er wirt reine, $s âne sunten meile,/ sô sint
Herb 3 ist,/ Der hat gewalt an siner list./ Der kan sie bekeren,/ Minren vnd meren,/ Witen vnd engen,/ Kvrtzen vnd lengen./ Des
Herb 89 bane/ Vn2de baniche mine1n sin dar ane,/ Daz ich in bekere deste baz;/ Wen der ist herte vnd laz./ Ich wil
Herb 6154 Ez en=wart nie stein so hart,/ Ich en=hette in etwaz bekart,/ Vn2de noch baz eine1n stein/ Den der dehein,/ Die mit
Herb 7946 noch vor de1n gwu1nde1n/ Noch vor den seren/ Nierge1n sich bekeren./ Dannoch vmbe nvne/ Geschach da dehein svne/ Noch der rede
Herb 8446 im der trost gegebe1n wart,/ Do was in, als sie bekart/ Vo1n einer suchte were1n./ Vo1n ir herze|swere1n/ Muste1n sie sich
Herb 9764 durch diz kint./ Ez ist din fleisch vn2de din blut./ Bekere noch dine1n mvt!/ Ich en=weiz, waz im tu,/ We1nne warte
Herb 12633 sus, seliger man,/ Daz vch niema1n en=kan/ Wider zv vns bekere1n?/ Nv tut ez doch gote zv ere1n/ V3nde lat vch
Himmelr 6, 16 unrehte gewasken,/ denne wirdit si uber al $s mit rehte b(e)cheret in asken./ daz ergangene wizze wir, $s des chúmftígen g(e)warte
Hochz 108 unreht,/ swie vil man in geleret,/ daz er sich niht becheret./ der bezeichent den hunt, der da wuotet,/ der sin selbes
Hochz 420 so ist geschaffen ir rat/ undir dem liute,/ die sich becherent an der zite./ //Westent choment die under none,/ die sich
Hochz 422 an der zite./ //Westent choment die under none,/ die sich becherent schone./ die helfent riuten/ den erren mietliuten/ mit werchen joch
Hochz 464 sizzet der magen,/ von dem wir ie horen sagen,/ osteret becheret,/ der uns alle hat geleret./ von im schinet daz lieht,/
Hochz 948 wort tragen/ unde schult si der heidenschefte sagen,/ die heidenschaft becheren,/ die christenheit si leren./ wellent ir ez rehte began,/ ich
Hochz 957 Jacobis chinde.’/ //Sine jungere er gelerte:/ wie wol er daz becherte!/ //Ich weiz, er mit in gemerte,/ der martir er do
HvNstGZ 4955 alda./ Paulus, der Gotes kempfe zart,/ Dar nach do er bekert wart,/ Do bekert er die Krichen,/ Zu Atthenis manigen siechen,/
Iw 1880 kumt von ir güete./ man mac sus übel gemüete/ wol bekêren ze güete/ unde niht von guote/ bringen ze übelem muote./
Iw 2007 daz sîz noch versuochte baz,/ ob sî ir vrouwen haz/ bekêrte mit guote/ ze senfterem muote./ //Dô diu vrouwe ir maget
Iw 4840 welch gerinc/ in aller beste êrte,/ der im den muot bekêrte./ wan der wirt bôt im sîn guot:/ er sprach ‘sône
Iw 5750 langer enbite./ dô daz den künec niht dûhte guot,/ dô bekêrte sî ir muot:/ wand sî was des ân angest gar/
JPhys 7, 8 heidiniſki lîut daz uone ſuntin in$/ uinſtere waſ. zů gote bicherit wart unt zů warim liehte. daz x%-pc iſt. dů luote
JPhys 10, 10 Diu ſerra bezeichinet die der ſumeſtunt zů gůten dingen ſich bicherent unt dar ana nieht uolſtan nemugin. daz ſi mit heiligen
JPhys 12, 10 er ſůchen eine uernunſtige ſtat. unte ſcol ſich zů chriſte becheren. der ſunno unde lieht iſt alleſ rehteſ. deſ name heizit
Kchr 1302 haize wainen./ $sIedannoh newolte sih der hêrre/ der rede niht bekêren./ si sprach: ‘geswîe mîn vil guote,/ nû tuo als ih
Kchr 11689 sprach diu frowe guote,/ ‘oder habet ir iuch noch niht bechêret iwers gemuotes?’/ $sEr sprach: ‘vil gerne wolte ich ûz gan,/
Kchr 11733 ir lieben hêrren./ er newolte sich sînes muotes dannoch niht bechêren./ Der hêrre gedâht im ainer rede,/ die chunt er under
Konr 2 W1,72 Do die daz vernamen daz ſich der g#;ovte ſant Stephan bekert vnde get#;vofet het vnde och vernamen d%>i grozen zeichen, die
Konr 3 W1,40 heilige christenheit $t mit gemert vnde die heidenſchaft $t mit bekert. Dar vnder ſo was och da zer ſelben ſtete ein
Konr 3 W1,44 heiden. Der ſelbe wiſe man, der enwolt ſich iedoch niht bekeren durch des g#;ovten ſant Johannes lere, vnz daz er im

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