Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

Krist (894 Belege) Lexer BMZ  

Lucid 92, 20 ewangelium ʒů getan. Da mit betútet er, daʒ vnſ vor criſti gebúrte alle geiſtlich gnade verſperret waʒ. Dar nach der dyacon
Lucid 94, 8 betútet die fróde, die di welt gewan uon der geburte criſteſ. So kert ſich der preſter unbe vnde grůʒet daʒ lút.
Lucid 95, 4 ob dem alter ſprichet, beʒeichent daʒ gebet, daʒ der heilige criſt ſinen vater brahte fúr die criſtinheit. //Do ſprach der iunger:
Lucid 95, 7 lere, die wir hant uon dem alten vrkunde vnʒ an criſteſ geburt. Dauon wen die alte e ſo uil nuʒe waʒ
Lucid 97, 6 trůc beſloʒſen. Da mite erʒeiget er, daʒ unſ der heilige criſt daʒ bůch het entſloʒſen deʒ ewigen libeſ. Nach dem ewangelio
Lucid 97, 13 Wen eʒ denne andereſ niht betútet wen die martir ieſu criſti. //Der iunger ſprach: Waʒ betútet der prieſter mit dem grůʒ
Lucid 98, 8 die iſt geuaſſit mit der ſunnen. Daʒ iſt der helige criſt. Der mane, den ſi hat vnder den fůʒen, beʒeichent diſe
Lucid 98, 10 hat vnder den fůʒen, beʒeichent diſe welt. Wen wer an criſteſ martil gedenkit, der vertribet diſe welt. Daʒ kint, deʒ ſi
Lucid 98, 20 wurden, alſe in cayfaſ geraten hete, daʒ ſi den heligin criſt erſlahen wolten. Do barc er ſich vnde com niergen offenliche
Lucid 103, 6 mite manet er unſ, daʒ wir deʒ wert ſin, daʒ criſtus unbe vnſ bite. Ze hochgeciten ſprichet er: #.:Ite miſſa eſt.#.;
Lucid 105, 11 die criſtenheit. Daʒ iſt daʒ frone opfer. Daʒ beʒeichent iheſum criſtum. Daʒ ander opfer enmac nieman fur ſich ſelben bringen, wen
Lucid 108, 9 die ſchuldigen in die kirchen. Daʒ beʒeichent, daʒ vnſ iheſus criſtus deʒ dageſ ſinem uatere gehuldegete mit ſinem heiligem lichamen. //Der
Lucid 109, 14 dem ſteine? Do ſprach der meiſter: Der ſtein beʒeichent iheſum criſtum. [49#’r] Durch daſ enʒúnden wir daʒ lieht uon dem ſteine,
Lucid 110, 1 getórſte. So ſlahe wir an die tafele, wen der helige criſt an daʒ crúce genegilt vnde erhangin wart. //Der iunger ſprach:
Lucid 110, 5 heilige crúce. Aber in den drien dagen beʒeichent er iheſum criſtum. Daʒ wir in endecken, daʒ důn wir durch daʒ, daʒ
Lucid 111, 1 daʒ ende abeʒiehen, da mite betúten wir, daʒ der heilig criſt do geſlagen wart, der ein anegenge vnde ein ende iſt
Lucid 111, 16 hant, daʒ eʒ uon vnſeren ſúnden com, daʒ der heilige criſt erſlagen wart. //Do ſprach der iunger: War vnbe ſegent men
Lucid 112, 3 meiſter ſprach: Wir endurfen ſin deʒ dageſ niht wihen, wen criſt wart deʒ dageʒ geopfert ſinem vater. Daʒ cruce anbete wir
Lucid 114, 8 fritageſ. Wan deʒ uorderen dagiſ, do wihet ſelber ieſuſ criſtuſ. Deʒ fritageſ, do ſlůgen die iuden den gotiſ ſun. Do
Lucid 114, 11 vnſ in alle wiʒ entfromedent $t den, die den heiligen criſt deʒ dageſ opfertent in ſelbin ʒů verdampniſſe. $t Deʒ ſelbin
Lucid 115, 7 an dem t#;vofe. //Der iunger ſprach: Sit vnſer herre ieſuſ criſtuſ den t#;vof an ſich nam an dem frietage, ſo were
Lucid 115, 14 den wir ʒe oſteren begant, der iſt vnſerſ herren iheſu criſti. Der bringet vnʒ den antlaʒ mit der gabe deʒ heiligen
Lucid 115, 20 Do ſprach der meiſter: Die kerce beʒeichent vnſeren herren iheſum criſtum. So men ſi enʒúndet, ſo kúndet men die frone vrſtende.
Lucid 116, 10 touf? Do ſprach der meiſter: Der touf betútet den tod criſti. Durch daʒ ſtoʒet men daſ menſche in den touf, daʒ
Lucid 119, 15 ſunnendageſ wart die e gegeben. Deʒ ſunnendagiſ wart der heilige criſt vnſer herre geboren. Deʒ ſunnendagiſ wart er ge[54#’v]toúfet. Deʒ ſvnendagiſ
Lucid 141, 10 #.:ane reht geſundet hant#.; alſe heiden vnde iuden, die ſit criſteſ geburte geborn ſint. Wen ſwaʒ die iuden gůteſ hant getan,
MarlbRh 54, 30 got n#;ei mere wunder $’n beg#;einc,/ wan dat din magtdům Christum entf#;einc,/ got ind mensch in dinem live,/ ei gebenedide aller
MarlbRh 55, 5 bit unser menscheit,/ dat si ein sint al an gescheit./ //Christus is got ind mensch alsamen,/ he hat d#;ei sel bit
MarlbRh 55, 32 als he si bit dir beg#;einc,/ wand ir engein n#;ei Christum entf#;einc./ he nam n#;eit ir natur an sich;/ darzů erkos
MarldA 296 der diner otmuote/ und aller diner guode!/ dar umbe dig Crist genam/ ce muoder, als iz wale gezam,/ daz den aller
Mechth 1: 45, 3 tag der gerunge und der seligen fr#;eoden/ in der kúndunge Christi./ Dis ist ein tag der růwe und der lieplichen zartekeit/
Mechth 1: 45, 5 tag der růwe und der lieplichen zartekeit/ in der gebúrte Christi./ Dis ist ein tag der trúwe und der seligen einunge,/
Mechth 2: 3, 26 minne. Da wart #;voch gesehen das selbe here desemvas, da Christus nún manot in sas mit sele und mit libe, als
Mechth 2: 3, 42 die wile das die súnde uf ertrich weret, so s#;eollent Christi wunden offen sin, blůtig, ane sere. Mer nach dem gerihte
Mechth 2: 3, 43 sin, blůtig, ane sere. Mer nach dem gerihte so sol Christus ein sogtan cleit an zien, das nie wart gesehen, es
Mechth 2: 4, 82 wie er gemúnzet were. Do stůnt an dem pfenning, wie Christus von dem crúze wart gel#;eoset, anderhalp stůnt alles himelrich, da
Mechth 3: Reg. 4 von dem throne der aposteln und Sante Maria und da Christus inne sitzet und von dem lone der bredigeren und martyreren
Mechth 3: 1, 2 Von dem trone der apostelen und Sante Marien und da Christus inne sitzet. Von dem lone der predieren, martyreren und megden
Mechth 3: 21, 28 si die grossen ere von můtwillen hant verlorn, do si Christus mit grosser liebi hette zů im erkorn; Lucifer sehent si
Mechth 4: 3, 37 sol #;voch sin blůt schenken mit miner vordern hant, als Christus sinem vatter ze eren ist gewant.» Si hat #;voch ein
Mechth 4: 27, 25 stab ist wis und rot, da bi gedenkent si an Christi tot. Einhalp an dem stabe ist dú marter únsers herren
Mechth 4: 27, 29 in in die erden stossen vor iren #;vogen, das si Christi marter steteklich anschowen. Swenne ir weg ist drissig milen lang,
Mechth 4: 27, 72 sont ir drisig wesen na dem seligen k#;voffe, der an Christo wart gegeben. Ze Jerusalem sol ir wesen allermeist, da Jhesus
Mechth 4: 27, 78 die wile der eltest in dem orden etwas sprechen von Christi wandelunge und von sinem heligen leben und die andern s#;eollent
Mechth 4: 27, 84 ir tage gesunt wesen untz an die helige marter als Christus tet; mere ein ieglich alt meister, der vil nútze ist
Mechth 5: Reg. 13 menschen haben IX. Von der ere sibenzig mannen, die mit Christo erstůnden ze gezúge X. Wie dú súnde si gelich gottes
Mechth 5: 2, 8 oder mit sinen vrúnden, als got edelor ist allen pineren. Christus loste úns nit mit der pine, die er im selber
Mechth 5: 3, 2 #;voch drierleie lúte blůt An dem jungsten tage so wil Christus_Jhesus vor sinem vatter uf haben ein herliche wage; da sol
Mechth 5: 3, 5 allú dú unschuldigú pine, smacheit und herzeleit, das ie dur Christi liebin von menschen wart gelitten. Ja, so gat es an
Mechth 5: 9, 1 hin wende. IX. Von der ere sibenzig manne, die mit Christo erstůnden ze gezúge An dem heren ostertage, do únser losunge

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