Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
jamer, bekorunge, $t sclafen, m#;eudekeit; das sint die ding, die Christus an ime leit, der ein ware mensche was dur úns | |
sele ist únser drier personen allernehstú brut.» O wie wunnenklichen Christi sele in der ganzer heligen drivaltekeit spilet, ze gelicher wis | |
unschuldiges blůt gussen vor der marter únsers herren, das was Christi blůt, wan si litten dur sine liebi den seligen tot. | |
Das ander blůt, das was des himelschen vatter blůt, das Christus us sinem unschuldigen herzen gos. Das dritte blůt, das man | |
geistes andaht wart nie gůttat vollebraht. Der martrer blůt dur Christum das gibet geselleschaft und cronen. Des vatter blůt in Christo | |
Christum das gibet geselleschaft und cronen. Des vatter blůt in Christo git l#;eosunge und gel#;voben. Das jungest blůt in dem heligen | |
sprichet got mit der sele |
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helfere s#;eollent wesen der armen súndern ze glicher wise als Christus aller |
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mitte gebettet hat, so ist er ein menschliche got mit Christo. Mere alles das man clútteret und arbeitet sunder nutz und | |
Mere ein ieglich mensche s#;eolte wesen an im selben ein Christus, also das der mensche gotte lebete und nit im selber. | |
das er ie von dem heligen crúze sprach und was Christo da an geschach. Si gebent ime keinen tot, wan dur | |
lúginen in valscher list. Dú ewig warheit das ist Jhesus Christ, der ein ewig got mit sinem vatter ist.» Der Endecrist | |
mich in der wollust allermeist, wande so mangú scharpfú not Christus in dirre welte leit. Aber der minne nature ist, das | |
ir sines wunders gelusten můs. |
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$t wart gesehen; das sol das helige crúze wesen, da Christus sinen tot het an gelitten. Das crúze hat vier ende. | |
er sprach: ‘die kirche sal nicht haben $s erbe nach Cristi lere.’/ Galerius, der was nicht klein $s der echter ein;/ | |
capitel vier in siner zal./ uß Boas sam und Ruth Cristus der gute/ quam, sagt die schrift, nach menschelichem blute,/ der | |
sal / den psalter in der buche zal. / von Cristi gotheit ist sin schal/ und von der menscheit unde pin,/ | |
seit, wie das ein man/ gerecht volkomenheit muß han,/ wie Cristus und die kirche stan/ in kuntschaft nach des rechtes bund./ | |
widerret unsteten mut;/ apgöte ret das buch versmehen sere,/ von Cristi zukunft saget ouch sin lere./ nünzen capitel ere,/ so weist | |
und siner lere schal/ von strafe seit der Jüdischeit;/ wie Crist enphangen wart/ von einer maget unverschart/ und wie sin pin | |
das darnach geschach./ ouch seit es, nach der strengen pin/ Cristi wie Jerusalem wart gebrochen;/ in Babilon wie das die Juden | |
fisch verslant / dri tag. dabi ist uns bekant,/ wie Cristus in der erden lag/ dri tag in todes fle./ ouch | |
laß./ ouch sagt er von der marter und dem krüze/ Cristi, von spott und ouch von dem gehüze/ der Juden – | |
ouch die stat gebrochen nider/ vernuten sunder zwivels wan;/ wie Crist darnach der werlde künftig were/ und wie er stürbe an | |
(das schif Maria ist,/ der mast das krüz, der segel Crist),/ du ein des heiles marner bist./ des uns uß kummers | |
gotes spiegel das er saß,/ e himel, engel, erde was/ (Cristum durch not Judas verriet;/ der havener dem haven gibet bilde/ | |
sinem kleide/ Aron, der Jude, wart gesen zu stunden,/ darnach Cristus, der here;/ des hochsten himels phaffe/ wusch unsers todes sere/ | |
/ ist entsprossen $s flossen / uß des herzen klamm/ Cristi sam der reb uß sinem aste,/ der nie sünden frucht/ | |
ruwe,/ der selb die sünde teret./ Lazarus da lösen hieß/ Crist, den er e lost uß todes wimmer./ Sich, wie das | |
den er e lost uß todes wimmer./ Sich, wie das Cristus/ nam uß bunde, $s slunde/ todes Lazarus/ und vergab, doch | |
slunde/ todes Lazarus/ und vergab, doch was er noch gebunden./ Cristus sprach: ‘bint uf.’/ ab got linde $s grinde/ bruches unde | |
der ersten krefte./ sich, wie die malatz waren/ geheilt von Cristi neigen,/ doch hieß er sie hinfaren/ und sich den priestern | |
stunden./ Der ewangelist/ war bekennet, $s nennet,/ priester, wie dich Crist/ hab geert und dir wird vil gegeben./ des dich selber | |
werk lüchten uwer’, / sprach zu der jünger schar / Cristus, ‘so sit ir buwer/ rechts und der lere war’./ mit | |
rechts und der lere war’./ mit siten und mit leben/ Crist geben $s dem volke lere hieß./ ‘wer strafet mich durch | |
sun./ er stêt in der gebære, $s mich dunket, wizze Krist,/ ez ensîn niht kleiniu mære, $s dar umb$’ er her | |
gevolget hie_mite:/ ein kriuze nâch der marter site,/ als uns Kristes tôt lôste,/ liez man stôzen im ze trôste,/ ze scherm | |
touf sol lêren triuwe,/ sît unser ê diu niuwe/ nâch Kriste wart genennet:/ an Kriste ist triwe erkennet./ //___Der heiden sprach, | |
êrin. Grôzir sige mit sulhir frowede nedorfte nie werdin vor Cristis geburte. dô gebôt der keisir Octovianus_Augustus, daz man den selbin | |
riche und von dem chr#;eutze unsers herren, des hiligen $t Christes. nu sch#;eullen wir merchen war umb er uns menschen mit | |
sant Paulus, er sprichet: ‘wir warten unsers hailæres, des heiligen Christes. swenn uns der nu chůmet an dem jungsten tag, so | |
christenheit diu mit dem hiligen blůt unsers herren des hiligen Christes daz an dem chr#;eutze auz siner sitten ran uz des | |
gotes, do si bewollen wart mit dem blůte des hiligen Christes und mit sinem tode, after diu enhiezze si niht ‘Jerusalem’, | |
hiligen boten. dar nach do si gehorten von dem heiligen Christ, do wurden si gelæubich und undertan dem almæhtigen $t got. | |
so diu dinch also ergent, so sicht man den heiligen Christ der ch#;eumet von himel in den wolchen in den er | |
und begent vil vlizzichlich zwů chunft unsers herren, des hiligen Christes. der ist eineu f#;eur, daz diu ander noch ch#;eunftich ist | |
den wizzagen. under der zeit der genaden, daz ist sint Christes geburt, so tet in chunt der tauffære sant Johans und | |
ziten. diu grozze hohzeit, diu geburt unsers herren, des heiligen Christes, diu ist uns ch#;eunftich, der durch sein selbes g#;eute dem | |
a Cesare. In den ziten do unser herre, der hilig Christ, unser menscheit an sich rucht ze nemen, do waz ein | |
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