Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

êrst a_num (1320 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb.  

Mechth 3: 21, 7 úberessen, unkúschekeit, das waren vier stein vil swere, die sante allererste únser vatter Adam dar. Zorn, valscheit und manslaht, die drie
Mechth 3: 21, 83 menschen oder engeln brahte in kúnde, wan er ist das erste vas aller súnden. So ist er denne enbunden, und ist
Mechth 3: 23, 22 gan. Ich weis das wol, dich můs doch, herre, der erste lust nach mir bestan.» XXIV. Zweierleie geistlichen lúten wirt gebotten
Mechth 4: Reg. 8 das ist dú cristanheit IV. Von zwein ungelichen wegen; der erste gat nider zů der helle, der ander stiget uf in
Mechth 4: 2, 44 sch#;eonem engelschem gewete. O, was von einis er mir ze erste manige valsche liste vúrleite! Er kam ze einer stunt in
Mechth 4: 3, 12 úns mitte s#;eollen satten und allen únsern schaden bewaren. Das erste ist pfeffelichú wisheit und cristanlichú lere, als mir got gez#;eoget
Mechth 4: 4, 1 ir túr beschlossen belibe. IV. Von zwein ungelichen wegen: der erste gat nider zů der helle, der ander stiget uf in
Mechth 4: 6, 7 zerst#;eoren. Das han ich im bez#;eoget mit drin dingen: Das erste, das ich barmherzig $t was úber sine schulde; das ander,
Mechth 4: 15, 3 gottes minne hat vier ding an ir, die růwent niemer. Das erste ist dú wahsende gerunge, das ander die vliessende qwelunge, das
Mechth 4: 18, 91 sterben aller dingen und leben in got alleine. Ja denne erste sint in allú #.[ir ding#.] alleine in der minne mit
Mechth 4: 27, 54 bůch haben. Us dem grososten bůche sol er predien; das erste, das an dem bůche ist geschriben, das sprichet Credo in
Mechth 4: 27, 57 sol er sine gezit vom jare leisten únserm herren. Der erste meister, der dis leben sol erheben, das sol des kúnges
Mechth 4: 27, 108 si hant. So koment des Endecristes botten dar und durstechent allererste den heligen predier dur sine cristane lere mit einer isen stangen,
Mechth 4: 27, 140 gros, das ir gebet ist also helig, das inen denne erste got Enoch und Helyam sendet, die si denne tr#;eostent und
Mechth 5: 1, 4 crúze was gegraben, als úns die súnden zerbrochen haben. Das erste ist rúwe der schulde, dú hat drú ding an ir:
Mechth 5: 4, 42 stat den nemmen, die der sinkenden diem#;eutekeit nit erkennent. Dú erste dem#;eutekeit lit uswendig an den kleidern und an der wonunge,
Mechth 5: 8, 5 habe drú kint, da ich grossen jamer an sihe. Das erste kint sint die armen súnder, die ligent in dem ewigen
Mechth 5: 11, 9 werden bi brůdere Jhesus und bi swester Marien, die die allerersten waren, die ie geistlichen nammen getrůgen in so grosser verdampnisse
Mechth 5: 11, 28 zehant von in verkert. Nein, liebú swester, du můst von erste haben breite sinne; so wirt dir ein gůtwillig herze und
Mechth 5: 11, 39 nach, das ich rehte erkenne, wer ich selber si; so erste betr#;eube ich mich.» Aber, liebú swester, wenne du zů dinem
Mechth 5: 19, 5 gewalt getan von der heligen drivaltekeit. Dú italkeit ist dú erste súnde, dú den menschen beginnet ze jagende von gotte, und
Mechth 5: 22, 11 warheit mit der swinden lugene, die verk#;voffent dise tugende. Das erste ist: gerechte in der gegenwertekeit. Dis ist die glose: sihe
Mechth 5: 23, 187 do die apposteln $t enpfiengen den heligen geist; do (92#’v) allererste wart ir sele verwundet mit der gotheit. Aber únser vr#;vowe
Mechth 5: 24, 9 vil sch#;eone tohter bi únser můter der heligen cristanheit. Sin erste sun, únser liebste brůder, das was únser herre Jhesus_Christus. Welich
Mechth 5: 24, 68 umbe geschehen, das min volk selig und helig wúrde.» Das erste ist sch#;eone enpfengnisse von den lúten, das ander getrúwú helfe
Mechth 5: 33, 10 und krefteklich geren und diem#;euteklich bekennen alle mi(99#’r)ne untugende. Denne erste mag mir armen die gnade geschehen, das ich wider krieche
Mechth 5: 34, 46 Von drier hande blůte seite mir únser herre alsust: Das erste blůt, das Abel und die unschuldigen kint, Johannes_Baptista und alle,
Mechth 6: 1, 63 heligen schrift und mit den steinen der edelen tugenden.» Der erste stein dez erlichen palastes, da der ewige got ane ende
Mechth 6: 1, 153 vlisse vor h#;euten, wan si brahten nie helige fruht: Das erste ist, das ein man oder vrowe in der andaht gůter
Mechth 6: 5, 3 gerunge die sch#;eoni der creaturen git bekantnisse mit jamer Die erste bekantnisse, die mir got gab nach der ber#;eurunge der minne
Mechth 6: 8, 20 in den zwein vegefúren ist manigerleie pine und not. Das erste vegefúr das ist der nútze kumber, den wir in dirre
Mechth 6: 9, 14 si, wie die vier vúrsten hiessin. Do sprach si: «Der erste heisset kraft, der ander heisset gerunge, der dritte heisset gůt
Mechth 6: 10, 16 da us und saste sich in die stat, da er erste inne bekant wart durch dine liebin, woltest du die sele
Mechth 6: 15, 56 gezogen, das er Enoch mit grimmigen worten bestat und denne erste saget Enoch dem Endecrist die ganzen warheit [alsus]: «Du bist
Mechth 6: 23, 3 den andern zwein stetten mag er es nit tůn. Die erste stat sint des menschen sinne. Disú stat ist gemeine gotte,
Mechth 6: 29, 15 komen, das ist Jhesus_ Christus, $t dem sin himmelsch vatter die erste l#;eosunge und das jungest gerihte #.[hat bevolhen#.]. Der sol an
Mechth 7: 1, 13 beginne noch ende hat. Die crone hat drie bogen: Der erste boge waren die patriarhen, der ander die propheten, der dritte
Mechth 7: 1, 18 s#;eollent doch ire wirdekeit ordenlich besitzen nach iren werken. Der erste boge der crone wirt gewiret und erlúhtet mit edelme gesteine
Mechth 7: 1, 20 wirt #;voch gebildet mit menschlichem bilde, sel und lip. Das erste bilde uf dem bogen der crone das ist Sant Stephan
Mechth 7: 1, 64 m#;eussent mit wunneclichem sange got loben an der crone. Der erste kor singet alsus: «Wir loben dich, herre, umbe din erlichen
Mechth 7: 21, 26 wege und singen ime denne lop und ere umb das erste ungemach, das er liden wolte, do er in der krippfen
Mechth 7: 45, 5 vindet man in himmelrich, $t zw#;eoi m#;eussent hie bliben. Das erste ist der schade miner schulde, wan ich gesúndet habe, und
Mechth 7: 45, 10 vierde: minnebrennen unverl#;eoschen in mir dur dich. Das fúnfte: der erste gegenblik dines heren antlútes gegen mir, das konde mir in
Mechth 7: 57, 3 und siner lengi der vant ich kein ende. Da ich erste zů kam, das was zwúschent dirre welte und des paradises
MF:Mor 2: 1, 1 si ez, diu baz erkande./ /Mîn liebeste und ouch mîn êrste/ vreude was ein wîp,/ der ich mînen lîp/ gap ze
MF:Mor 22: 4, 1 sô gêt si dort zuo andern vrouwen./ /Dô si mir alrêrst ein hôchgemüete sande/ in daz herze mîn,/ des was bote
MF:Mor 33b: 4, 7 gewan?/ Ich hân hôchgemüete./ vrouwe, dîne güete,/ sît ich díe %/alrêrst sach,/ sô weste ich wol, waz ich sprach./ /Vil süeziu
MF:Reinm 11: 1, 4 hât mich gemachet rehtelôs./ got wéiz wol s%/ît ich si %/êrste gesach,/ sô het ich ie den muot,/ daz ich vür
MF:Reinm 11: 2, 2 noch geschehen./ /Mîn rede ist alsô nâhe komen/ daz sî êrst vrâget des,/ waz genâden s%/î, dér ich ger./ wil sî
MF:Reinm 27: 4, 5 die liute,/ daz ich al der welte ir vröide nime./ Alrêst gât mir sorge zuo./ ow%/ê nu enweiz ich, obe ichz

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