Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

enbërn stV. (215 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb.  

RvEBarl 11870 dô ich urloubes wolte gern:/ ich mohte niht der rede enbern./ //Der künic was des râtes vrô./ mit volge verjach er
RvEBarl 15866 des man drin ger,/ drinn ist niht, des man gerne enber:/ dâ ist niht anders inne/ wan vreude, vride, sælde, minne./
SAlex 490 und antworte ime smêlîche/ unde frevillîche./ des mohter gerne habin enborn;/ des gwan daz kint grôzen zorn./ einen guldînen naph grôz
SM:Gl 1: 7, 1 mînen fuoz,/ ê ich der frowen mîn/ //Iemer guoten hulden enbære:/ mir wære gar der lîp unmære,/ guot und allez, daz
SM:Gl 2: 5, 4 tuon iu, des ich niht enwil;/ und swaz ich herzefröide enbir,/ Minne, daz hâst dû getân!/ dûne woltest mich erlân,/ ich
SM:Gl 3: 1,18 aber valsches iht begât,/ daz wil si, daz er der enber./ //Wie solde ein ungefüeger man/ mit frouwen iht gemeines hân,/
SM:Gl 3: 3,14 ich danne ir minne gern?/ ir muoz weiz got der enbern,/ der des besten lônes wert/ wænnet sîn und hôhe gert!/
SM:Gl 3: 5, 4 buoz,/ sît ich so nidertrehtig bin,/ daz ich ir minne enbern muoz;/ oder welchen lôn ich sule gefân,/ des ich so
SM:Had 33: 2, 9 bî im, die wîle ich iemer mag./ wachter, dîns sangis imbir,/ unz daz âne zwîvel komn sül der tag,/ wan nien
SM:Had 33: 3, 8 ist zît,/ swie wê mir tuot, daz ich mich dîn enbar./ frowe, dîn weinen mît;/ daz dich got iemer mêre wol
SM:Had 34: 3,12 êre.’/ si sprach: $s ‘nu var, swie kûme ich dîn embir!’/ //Wol der süezzen wandelunge!/ swaz winter truobte, $s daz tuot
SM:HvF 3: 1, 4 $s der wont mir an,/ sît ich der lieben hulde embir./ Diu twinget sô daz herze mîn/ sam diu kleinen vogellîn/
SM:KvL 8: 4, 2 an dich./ //Wænet des diu wolgetâne,/ der ich alse kûme enbir,/ daz ich scheide mich von ir,/ dur daz sî mich
SM:Ro 9: 3, 8 tougenlîch,/ Nieman kan geheilen iemer mir,/ wan dîn grüezzen: des enbir/ lenger nicht, so sicht man vrô mîn gir/ nâch der
SM:St 4: 2, 8 dich, süezzer sumer,/ willeklîche grüezzen wil/ unde muoz doh fröide enbern,/ Refr.: Wan mîn lôn ist gên der süezzen/ hiure unnâher
SM:St 11: 3, 6 schuohe und einen schrîn:/ des wil ich von iu niht enbern./ Wirt mir daz, so wende ich iuwer swære/ (swem daz
SM:Te 5: 3, 6 grüezzen bî,/ und ich ir lîbes minne ûf ir genâde enber./ Si müezze mich vergên, ob ich ir anders ger!/ lieb
SM:UvB 7: 2, 6 muot $s $s tuot/ durch sie vil, des man unsamfte enbære;/ manche vroude und êre geschehen nie wære,/ wan durch wîbe
SM:UvS 3: 2, 4 Daz si durch ir selber êre/ spottes unde lugelicher mære enbern./ Swer mich des âne valsch dur sî gewert,/ der habe
SM:UvS 15a:3, 4 So twinget liebe mîn gemüete,/ sô daz ich des niht enber,/ Ich enhabe vür guot, swaz si mag an mir begên,/
SM:UvS 24: 2, 7 alse rehte râten kan,/ dur des rât ich gerne unvuoge enbir.’/ //Ir welt mir verkêren,/ swaz ich singe und och gesage:
SM:WvK 2: 2, 7 mir/ fröidebernde minne gir./ ach, ir süzze ich sender man embir!/ //Elliu fröide kumt von wîben,/ diu dien mannen hôhgemüete birt./
SM:WvK 2: 4, 7 wer./ ich bin tôt, wil sî, daz ich ir minne ember./ //Allez, daz ich gerne schowe,/ dast ein wîb, diu mich
SpdtL 97, 7 ir ir morgengâbe wider antwurten, unde wil si sîn niht enbern, man muoz ir allen den nutz wider geben den daz
SpdtL 121, 14 mac er vormunt nemen; wil er er mac sîn auch enbern. //Alle die wîl und der man sich mit einem swerte
SpdtL 199, 6 widerworfen, unde si ist niht reht, wil der rihter niht enbern unde ener dem diu urteile schade was, si sprechent in
StatDtOrd 46, 8 bîsazchen und an den schrînen unde an anderen slozhaftigen dingen enbern. Hie ûz sint genumen $t die brûdere, die in der
StRAugsb 51, 2 si sin dannoh niht ledik, wil des der gast niht enbaern, so muz der burger bereden daz sin vaz niht ledic
StrKD 51, 122 wirt ir schande,/ swenne si zemærn wirt/ und aller werdicheit enbirt./ waz sol ein wip mere,/ swenne si wirt ane ere?/
Tannh 8, 30 und den manen/ zuo der sunnen, des enwil si niht enbern./ /Staeter dienest der ist guot,/ den man schoenen frouwen tuot,/
Tannh 10, 12 da bi nahe stet,/ des wil si von mir niht enbern./ Ich han den muot, $s swaz si mir tuot,/ daz
TannhBu 19 die hoehste vreude sy gemeyne;/ als ich der mage muoz unpern,/ daz ich dort vrivnde vynde,/ die myner kvnfte werden vro,/
TannhBu 57 han ich tzuobrochen din gebot,/ da vmme ich diner hulde vnpere,/ daz soltu lutterliche/ vur kiesen durch die namen dry/ vnd durch
TannhHofz 88 gern;/ daz ist ein ungewizzen danc,/ der unzuht solte man enbern./ Etlicher über den becher siht,/ so er trinket, daz enstet
Tr 117 übel daz tuot sô herzewol,/ daz es kein edele herze enbirt,/ sît ez hie von geherzet wirt./ ich weiz ez wârez
Tr 3368 mich einer bete gewern,/ dern wil ich niht von dir enbern.’/ ’swaz ir gebietet, hêrre mîn.’/ ’dû solt mîn jegermeister sîn!’/
Tr 5127 ’neve, diz sol sîn./ swie kûme ich dîn doch müge enbern,/ ich wil dich dirre bete gewern./ var heim ze Parmenîe,/
Tr 8206 beiden,/ dînem wîbe unde dir!/ swie rehte ungerne ich dîn enbir,/ sô wil ich dîn durch got enbern./ urloubes muoz ich
Tr 8207 ungerne ich dîn enbir,/ sô wil ich dîn durch got enbern./ urloubes muoz ich dich gewern/ und bin dir willic unde
Tr 18565 in dem herzen wê,/ daz ich sîn hie bî mir enbir,/ ez tuot im noch wirs danne mir./ clage ich in,
Tr 18583 selbes niht in sorgen sîn./ mit swelher nôt ich sîn enber,/ mir ist doch lieber vil, daz er/ gesundes lîbes von
Tr 19371 erkennen kan/ vil lieber minne mag ein man/ baz verre enbern und verre gern/ dan nâhe gern und nâhe enbern/ und
Tr 19372 verre enbern und verre gern/ dan nâhe gern und nâhe enbern/ und kumet der verren lîhter abe,/ danner der nâhen sich
Tr 19502 ir mîn alsô cleine gert/ und mîn ouch iemer wol enbert?/ â süeziu küniginne Îsôt,/ mit wie vil maneger herzenôt/ gât
Tr 19545 si mîdich al ander wîp/ und muoz ir selber ouch enbern./ ine mac von ir niht des gegern,/ daz mir zer
UvZLanz 516 ze gesellen,/ daʒ verdien ich immer gerne./ mir entouc niht zenberne/ swes ir an mich gesinnent./ durch die vrouwen die ir
UvZLanz 2634 verpflegen,/ daʒ si den turnei wellen wern./ ir enweder mac enbern/ drîer tûsent ritter oder mêr,/ ân ander wîgande hêr,/ die
UvZLanz 2771 fünf unt zweinzic knappen wol bereit,/ der enmoht er niht enbern,/ mit starken wol gevarten spern./ der helt bedâhte sich enzît./
UvZLanz 2812 welt ir den turnei wern./ do enwolt vrowe Ade niht enbern,/ siu enfüer mit ir gesellen./ durch waʒ solt ich iu
UvZLanz 4052 diu minne/ brâht an sölhiu mære,/ der si doch gern enbære./ do enhalf si wîsheit noch ir list,/ wan nieman alsô

Ergebnis-Seite: << 1 2 3 4 5 >>
Seite drucken