Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

enbërn stV. (215 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb.  

Iw 1466 lieze varn mit dir./ waz sol ich, swenne ich dîn enbir?/ waz sol mir guot unde lîp?/ waz sol ich unsælic
Iw 1634 ir her ze mir,/ swie gar ich nû ir hulde enbir,/ und het ich ir leides mê getân,/ sî müese ir
Iw 1906 ob mîn lant/ mit mir bevridet wære,/ daz ichs benamen enbære./ nû rât mir, liebe, waz ich tuo,/ hœret dehein rât
Iw 2328 vremder hôchvart./ und geloubet mir ein mære:/ ê ich iuwer enbære,/ ich bræche ê der wîbe site:/ swie selten wîp mannes
Iw 4444 der mære endurfet ir niht gern./ iedoch enwelt irs niht enbern,/ sô sage ich iu unser arbeit:/ so beswært ez iuch:
Iw 4527 der künec treit ouch die schande/ der er vil gerne enbære./ welt ir ein vremde mære/ hœren, daz wil ich iu
Iw 4554 die bete her ze mir,/ wand ich ir anders gar enbir.’/ //Daz widerredte der künec Artûs./ sus schiet er ûz sînem
Iw 5401 dô liez erz ouch belîben./ er hete sîner helfe wol enborn,/ und lie ez ouch ân grôzen zorn/ daz er in
Iw 6811 wîbe/ wan ir einer lîbe/ durch die mîn herze vreude enbirt.’/ ‘ir müezt sî nemen,’ sprach ter wirt,/ ‘ode ir sît
Iw 7714 wil und muoz sî wern,/ sît daz irs niht welt enbern./ ich teile ir liute unde lant:/ des sît ir bürge
Iw 7921 diu wort mit werken enden/ der ich zem eide niht enbir,/ sô sprechet, vrouwe, nâch mir.’/ die vinger wurden ûf geleit:/
KLD:GvN 18: 2, 3 wenne wil si mir die ringen/ der mîn herze unsanfte enbirt? sie sint mir ein teil ze swære./ in den sorgen
KLD:GvN 18: 3, 3 wunden die ich dulde zallen mâlen,/ wiltu daz ich sorge enber. sît du dichs hâst underwunden,/ bite ir lîp den liehtgemâlen/
KLD:GvN 20: 4, 3 der swære die ich von minnen hân!/ der ich sanfte enbære,/ wan ein vil lieber wân/ der ist fröidebære./ dâ bî
KLD:Kzl 16: 6, 6 ich im, ob ich kan,/ dur waz ich guotes ofte enbir./ die herren kargent âne zil,/ swar ich der lande var./
KvHeimUrst 1149 ich enscheide niht von iu alsô/ daz ir mîn êwiclîche enbert./ ich chume iu swanne ir mîn gert,/ dar an enzwîvelt
KvHeimUrst 1156 swer geloubet und getoufet wirt,/ der ist genesen; und der enbirt/ des gelouben, der ist verlorn/ und zuo der helle geborn.’/
KvHeimUrst 1270 er sîn wol ergetzet wirt/ und der sorgen immer mêr enbirt./ des himelischen vater segen/ geruoche iuwer triuwe phlegen,/ daz iuwer
KvHeimUrst 1328 trahtet und ze râte wirt,/ der tumben man dâ wol enbirt./ Tür und tor wart ûf getân/ und die herren în
KvHeimUrst 1560 von ist guot, choment si her,/ daz des hie ieman enber/ si enfinden die wârheit./ ist danne als ir habt geseit,/
KvHeimUrst 1796 verstrickest/ daz dû nimmer mêr ledic wirst,/ des gewaltes êwiclîchen enbirst/ den dû maniger sêle zeigtest/ die dû ze der helle
KvWHvK 369 der kiuset wol/ daz ich iemer gerne sol/ iuwer heimlîche enbern./ mir muoz ein ander meister schern/ dann ir, daz wizzent
KvWHvK 472 niht daz ich ir ger/ und iuwer durch si beide enber,/ wand ir mir nützer eine sît./ mîn trôst und al
KvWHvK 506 den ich dienstes muoz gewern;/ sît ir sîn niht welt enbern,/ sô werde erfüllet iuwer muot./ swaz mir der keiser übels
KvWLd 15, 58 gruoz?/ du solt mir des gelouben,/ daz ich kûme dîn enbir./ uns wil der morgen fröuden rouben:/ lege mich, trût, ein
KvWLd 25, 57 muoz lân der milte zol/ frîlîche ûz sînen handen./ dâvon enbirt ir in den landen/ manec herre wol,/ unde wirt doch
KvWLd 31,120 dâvon,/ daz ir alze kûme/ got in himels rûme/ wil enbern ze stætem ingesinde./ lange lât er si niht leben ûf
KvWSchwanr 933 daz rede ich doch darumbe niht/ daz ich strîtes welle enbern:/ sît daz ir kamphes wellent gern,/ sô sît ir mir
KvWSchwanr 1209 sol diu milte des ermanen/ daz ir sô hôher zinse enbert./ sît daz ir miete von mir gert,/ sô machet si
Lanc 26, 15 als er urlagen wolt. So enmocht er der lút nit enbern und můst yn geben one synen danck. //Uns saget diß
Lanc 95, 15 sah. Darzu kunde sie dheynen radt finden wie sie syn enberen möcht, sie sehe yn doch des tages zu eynem mal,
Lanc 111, 1 nit gethan;@@s@ $t ich wil úmmer me gern uwer meysterschafft enberen.’ Die jungfrau, die yn so sere mynnet, sprach, sie wolt
Lanc 124, 19 kint geleit. Darumb weiß ich nit wie myn hercz uwer enberen sol. Auch han ich lieber das ich ungemach darumb lide
Lanc 296, 24 sie sehens, das wer mir große schande. Wil ers nochdann enbern nicht, ich kúß yn vil gern.’ Des wart der ritter
Lanc 299, 19 hohen geselschafft bin ich sere fro.’ ‘So enmag ich uwer enbern nit, ir mußent allweg mit mir syn!’ sprach die koniginn.
Lanc 307, 8 geent hinweg’, sprach er, ‘und sagent yn, dwil sies nit enbern wollen, das ich gedenck nach yren großen schanden!’ Die jungfrau
Lanc 313, 32 nymer mit mir umb so getane sach! Wolt irs aber enbern nit, ich strit mit uch ee ich uch sage das
Lanc 321, 30 uch dann, ir mußent mynr fruntschafft und myner minne ummer enberen.’ Er gab ir sin truwe das er nicht enfechte, sie
Lanc 354, 17 das menig beßer ist dann ich bin. Enwolt irs aber enbern nit, ich versuch $t es, ob ir mir daran icht
Lanc 361, 20 ‘Da hien mag ich noch nit komen, ich wils ee enbern ee ich mit uch dar fare.’ Er bevalh sie got
Lanc 385, 29 hant hut so vil mit den wapen gethan. Enwolt irs enbern nit, ir wöllent hie vehten, so fristens biß morn und
Lanc 450, 10 besprechen, wir sins begern; wil er des nit, wir múßens enbern! Wir sollen aber so lang hie bliben, keme kein ding
Lanc 543, 12 das sie yn nit all tag sah und siner gesellschafft enberen must, lenger dann sie zu Sorelois gethan hett. Sere belanget
Lanc 552, 11 den uwern gerne; wolt irn aber heln, wir wollens gern enbern durch uwern willen, wann ettlich ritter ist der sinen namen
Lanc 631, 18 roß und laßent uns zur herberge riten! Und wolt irs enbern nit, so habt ir morn den strit in der hant;
MarlbRh 60, 36 godes můder h#;eiʒ ind were/ ind doch des magtdůms n#;eit enbere?/ //Dit sold ind mocht dir einer gesch#;ein,/ got had dich
MarlbRh 92, 16 wart in andern l#;iuden schin?/ //N#;eiman entfengen kan,/ de n#;eit enbirnt#.’, sprach ein wise man./ //Drümb weiʒ ich, dat du sere
MarlbRh 100, 36 sunn$’, d#;ei n#;eit dunkel $’n wirt,/ d#;ei ires schines n#;eimer enbirt,/ d#;ei n#;eimer $’n drücket wolk noch nacht,/ d#;ei al zit
MarlbRh 103, 14 miner selen wirt./ ei w#;ei arm is he, de sin enbirt!/ //Ich machd in wirt, ich machd im wirtschaf,/ mich algar
MarlbRh 121, 10 sprechen, dat du widwe weres,/ dů du dins l#;eiven suns enberes,/ dů he din ougen $’n lichem benam,/ den he van

Ergebnis-Seite: << 1 2 3 4 5 >>
Seite drucken