Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
ordenen swV. (224 Belege) Lexer BMZ Findeb.
mer und minner noch sinir wirdikeit alse he zu Gode geordinit ist. igelicher inphehit und gibit deme anderin fort. also solde | |
uren lonen beschribit sente Matheus also in deme ewangelio und ordint si also: selic sint di armen an deme geiste, wan | |
noitdurft denkit und an di dinc di wol zu Gode ordenint, sunder luterliche fon Gode. ein mensche inmac nummirme lust gehabin | |
zu kerin wi he daz ubirwonde. wan der mensche wole geordint ist an sinen siden, waz he dan tuit, daz behagit | |
Gode inphahe alse fon sime beginne und wider in un ordene, wan he diz ende ist allir dinge. diz riche Godis | |
ist si genant Jerusalem. Dyonisius: der gotliche vride durchverit und ordenit und endit alle dinc, und intede der vride, so zufluzzin | |
wol bewarn:/ och sprach der künec Parzivāl/ "mīn sun ist gordent ūf den grāl:/ dar muoz er dienstlīch herze tragn,/ lęt | |
Provenzāl,/ wie Herzeloyden kint den grāl/ erwarp, als im daz gordent was,/ dō in verworhte Anfortas./ von Provenz in tiuschiu lant/ | |
umb di vrouwen schone/ die heiligen und die engelboten/ sich ordenten an vil roten./ hey, wi gar vroliche/ sie kein dem | |
was./ Albanes und Thomas/ wurden ouch geladen dar./ in wol geordenter schar/ wart ein iegliche stat/ von den gesten besat,/ da | |
di er hete manicvalt,/ daz im amt und gesunt/ in geordenter stunt/ wart nach unsers herren willekur./ Marcum ructe er her | |
swie si eins jares niht ergiengen, $t also es got geordent het. sin hilig geburt die wolt unser herre eroffen mit | |
herre durch heil der sein tůn wolt und daz er geordent het von anegeng ze tůn. iz waz aver an den | |
auz sinen f#;euzzen allen den die zů dem ewigem leib geordent sint, alz er selb spricht. er spricht: der sein vleisch | |
denn erschin in der schar der sęligen sel die da geordent sint ze dem ewigen leben. des verlich uns unser herr | |
aller erist,/ daz solte min herre an sehen/ un(de) solde ordinen ir leben:/ so wůchse die gotes lere.’/ du sprachen di | |
ostert unde westert,/ sundert unde nordert./ si habent sich so geordinet/ mit den aller besten wafen:/ der keiser wache oder slafe,/ | |
daz er in ze gerichte nine uordere,/ sundir er in ordine/ zu d#4+e#4-n ewigin gnaden,/ dar umbe rufe wir alle AMEN!/ | |
schone wif./ Is uns auer sichein guot./ Vor der vrowen geor dinot./ Daz mach ze iungest wal irgan./ Svich dugenhafter man./ Vorchtes | |
sich ūf wie die sternen sint/ gestalt und wie sie gordent stānt/ und nāch ihr orden umbegānt!/ ich sich einen sternen | |
brāht/ dem vater, als es was gedāht/ und āne urhap geordent was./ hie von seit Īsaīas:/ "man vüeret in zem opher | |
rīche iu sol bereitet sīn,/ daz iu an anegenges vrist/ geordent und benennet ist./ ir ladetet mich, dō ich was gast/ | |
urhap, leben,/ als ez sīn gotlīcher rāt/ mit wīsheit sunder gordent hāt./ die boten und die wīssagen,/ swaz die lźrten bī | |
rehte er umbe gāt,/ nāch der natūre gebote,/ als im geordent ist von gote./ //Er muoz ouch helfen reichen/ von zeichen | |
noch nāher gānt,/ loufent noch stille stānt,/ wan als in gordent ist von gote,/ der in sīnem gebote/ ir natūre hāt | |
ist,/ und daz dū mir komen bist:/ diz was alsō geordent dir./ liebez kint, nū volge mir./ dū solt gote dich | |
ir kśnne und ir geselleschaft/ westirt, als ez selbe Got/ ordinte und sin gebot./ do was, als śns dś warheit seit,/ | |
an iegeliche da/ des geslehtes namen sa/ dem er si ordenen wolte:/ dś Aarone solte,/ da screip er an den namen | |
dem ewarten Eleazar/ und dem lśte, als ez do Got/ ordinte und sin gebot./ __ Nu haten disś selbin zil/ vihis | |
us erwelten diet./ __ Josue sich do beriet/ wie er ordente die schar,/ das si solten komen dar./ ewarten und Leuiten/ | |
gesat,/ jene zogten unde taten/ als si gelopt haten,/ unde ordenten ir lage./ sanfte unde niht ze trage/ zogte an dem | |
den andren teilte och er/ ir teil als ez e gordint was./ das edel geslehte Judas/ S%.ymeonin in sinin teil do | |
wagen kamen/ und die arche drabe namen/ und darzů waren gordint niht,/ der lag da umbe die geschiht/ ahzig uf dem | |
im fůrte dan,/ und mahte uz der selbin schar:/ dé ordinter wisliche dar/ das iegeslichś gienge,/ so man die arche empfienge,/ | |
das iegeslichś gienge,/ so man die arche empfienge,/ nah ir gordintim zil/ mit trumbin und mit seiten spil/ zśhtecliche singinde,/ Gotis | |
gůt willi mit gotte vertriben in sunderlichem gebet mit einem ordnen und fśrsaz, wie du den tag wellist vertriben nach gottes | |
mund iemer mer laszt kumen. [IV.] Din lachen solt du ordnen, wann es ist zů lutbrecht und zů torlich und stet | |
kint, wie rehte minnenklich die ewige wisheit alle ding kan ordenen, daz die menschen wenent, daz sś also grossen verlust dar | |
werden herren lip/ ain manin man genemet wol./ si hant geordenot muntzen, zol./ wan sach sie rich gult han/ und hoher | |
maninne, erwelt alſ div ſunne, egeſlich alſ ein wīcſcare wol gordenotiv?’ Do vnſer urowe geborn wart, do waſ ſi uorbote deſ | |
Sanctuſ Petruſ waſ der oberſte under den zwelfpoten; uon div ordenote in got z#;vo der oberſten $t ſtete, div in der | |
deſ heiligen geiſteſ. Spiritum ſapientie et intellectuſ, ſpiritum timoriſ domini. Ordenote unſ #;voch ze troſte den heiligen pater noſter mit ſiben gebete[n], | |
diſme lebenne mit deme heiligen gel#;voben. Daz dritte gebete iſt geordenot wider den zorn, da wir ſprechen: Fiat uoluntaſ tua, ſicut | |
vnd groez des protes sol der maister vnd die verweser ordenen, aso daz man brotes genvge gewe. Nach des maisteres ordenum | |
sō vil, daz die bescheidenheit $t des lantcommendūres anders dā ordene. Alsō lāze wir ouch zu ime die arzete ze habenne | |
des meisteres oder des lantcommendūres bittere der almūsen den siechen ordenen unde senden, die geistliches lebenes unde darzu bescheiden $t sīn, | |
bī einander, ez ensī danne, daz līhte der oberste daz ordene, daz etteliche brūdere durch die nōtdurfte ir ambehte oder eteliche | |
anderen brūdere niht mohte gebeiten, ieglichez $t dirre vorgenanten dinge ordene unde setze. Doch sal man daz vlīzeclīche behalten, daz man | |
gescheffede $t unde die anderen ambeht mac er berihten unde ordenen mit dem rāte der bescheiden brūdere. $t Uber daz die | |
sait. //[26] Ez sol der maister nach beschaidenhait anrichten und orden und enphelhen, daz diseu gesetzet und gebot ordenleichen volf#;eurt werden | |
Ergebnis-Seite: << 1 2 3 4 5 >> |