Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

ordenen swV. (224 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Parad 66, 13 mer und minner noch sinir wirdikeit alse he zu Gode geordinit ist. igelicher inphehit und gibit deme anderin fort. also solde
Parad 72, 14 uren lonen beschribit sente Matheus also in deme ewangelio und ordint si also: ‘selic sint di armen an deme geiste, wan
Parad 102, 25 noitdurft denkit und an di dinc di wol zu Gode ordenint, sunder luterliche fon Gode. ein mensche inmac nummirme lust gehabin
Parad 111, 21 zu kerin wi he daz ubirwonde. wan der mensche wole geordint ist an sinen siden, waz he dan tuit, daz behagit
Parad 117, 38 Gode inphahe alse fon sime beginne und wider in un ordene, wan he diz ende ist allir dinge. diz riche Godis
Parad 128, 30 ist si genant Jerusalem. Dyonisius: ‘der gotliche vride durchverit und ordenit und endit alle dinc, und intede der vride, so zufluzzin
Parz 820,14 wol bewarn:/ och sprach der künec Parzivāl/ "mīn sun ist gordent ūf den grāl:/ dar muoz er dienstlīch herze tragn,/ lęt
Parz 827,7 Provenzāl,/ wie Herzeloyden kint den grāl/ erwarp, als im daz gordent was,/ dō in verworhte Anfortas./ von Provenz in tiuschiu lant/
Pass_I/II_(HSW) 11996 umb di vrouwen schone/ die heiligen und die engelboten/ sich ordenten an vil roten./ hey, wi gar vroliche/ sie kein dem
Pass_I/II_(HSW) 28166 was./ Albanes und Thomas/ wurden ouch geladen dar./ in wol geordenter schar/ wart ein iegliche stat/ von den gesten besat,/ da
Pass_I/II_(HSW) 35814 di er hete manicvalt,/ daz im amt und gesunt/ in geordenter stunt/ wart nach unsers herren willekur./ Marcum ructe er her
PrOberalt 30, 15 swie si eins jares niht ergiengen, $t also es got geordent het. sin hilig geburt die wolt unser herre eroffen mit
PrOberalt 35, 18 herre durch heil der sein tůn wolt und daz er geordent het von anegeng ze tůn. iz waz aver an den
PrOberalt 81, 18 auz sinen f#;euzzen allen den die zů dem ewigem leib geordent sint, alz er selb spricht. er spricht: der sein vleisch
PrOberalt 173, 21 denn erschin in der schar der sęligen sel die da geordent sint ze dem ewigen leben. des verlich uns unser herr
Rol 1088 aller erist,/ daz solte min herre an sehen/ un(de) solde ordinen ir leben:/ so wůchse die gotes lere.’/ du sprachen di
Rol 2296 ostert unde westert,/ sundert unde nordert./ si habent sich so geordinet/ mit den aller besten wafen:/ der keiser wache oder slafe,/
Rol 9074 daz er in ze gerichte nine uordere,/ sundir er in ordine/ zu d#4+e#4-n ewigin gnaden,/ dar umbe rufe wir alle AMEN!/
Roth 3336 schone wif./ Is uns auer sichein guot./ Vor der vrowen geor dinot./ Daz mach ze iungest wal irgan./ Svich dugenhafter man./ Vorchtes
RvEAlex 1969 sich ūf wie die sternen sint/ gestalt und wie sie gordent stānt/ und nāch ihr orden umbegānt!/ ich sich einen sternen
RvEBarl 2893 brāht/ dem vater, als es was gedāht/ und āne urhap geordent was./ hie von seit Īsaīas:/ "man vüeret in zem opher
RvEBarl 3658 rīche iu sol bereitet sīn,/ daz iu an anegenges vrist/ geordent und benennet ist./ ir ladetet mich, dō ich was gast/
RvEBarl 6448 urhap, leben,/ als ez sīn gotlīcher rāt/ mit wīsheit sunder gordent hāt./ die boten und die wīssagen,/ swaz die lźrten bī
RvEBarl 9432 rehte er umbe gāt,/ nāch der natūre gebote,/ als im geordent ist von gote./ //Er muoz ouch helfen reichen/ von zeichen
RvEBarl 9439 noch nāher gānt,/ loufent noch stille stānt,/ wan als in gordent ist von gote,/ der in sīnem gebote/ ir natūre hāt
RvEBarl 15437 ist,/ und daz dū mir komen bist:/ diz was alsō geordent dir./ liebez kint, nū volge mir./ dū solt gote dich
RvEWchr 13193 ir kśnne und ir geselleschaft/ westirt, als ez selbe Got/ ordinte und sin gebot./ do was, als śns dś warheit seit,/
RvEWchr 14002 an iegeliche da/ des geslehtes namen sa/ dem er si ordenen wolte:/ dś Aarone solte,/ da screip er an den namen
RvEWchr 15161 dem ewarten Eleazar/ und dem lśte, als ez do Got/ ordinte und sin gebot./ __ Nu haten disś selbin zil/ vihis
RvEWchr 16008 us erwelten diet./ __ Josue sich do beriet/ wie er ordente die schar,/ das si solten komen dar./ ewarten und Leuiten/
RvEWchr 16258 gesat,/ jene zogten unde taten/ als si gelopt haten,/ unde ordenten ir lage./ sanfte unde niht ze trage/ zogte an dem
RvEWchr 17016 den andren teilte och er/ ir teil als ez e gordint was./ das edel geslehte Judas/ S%.ymeonin in sinin teil do
RvEWchr 22395 wagen kamen/ und die arche drabe namen/ und darzů waren gordint niht,/ der lag da umbe die geschiht/ ahzig uf dem
RvEWchr 27922 im fůrte dan,/ und mahte uz der selbin schar:/ dé ordinter wisliche dar/ das iegeslichś gienge,/ so man die arche empfienge,/
RvEWchr 27925 das iegeslichś gienge,/ so man die arche empfienge,/ nah ir gordintim zil/ mit trumbin und mit seiten spil/ zśhtecliche singinde,/ Gotis
Seuse 415,9 gůt willi mit gotte vertriben in sunderlichem gebet mit einem ordnen und fśrsaz, wie du den tag wellist vertriben nach gottes
Seuse 482,4 mund iemer mer laszt kumen. [IV.] Din lachen solt du ordnen, wann es ist zů lutbrecht und zů torlich und stet
Seuse 508,1 kint, wie rehte minnenklich die ewige wisheit alle ding kan ordenen, daz die menschen wenent, daz sś also grossen verlust dar
SHort 6194 werden herren lip/ ain manin man genemet wol./ si hant geordenot muntzen, zol./ wan sach sie rich gult han/ und hoher
Spec 93, 34 maninne, erwelt alſ div ſunne, egeſlich alſ ein wīcſcare wol gordenotiv?’ Do vnſer urowe geborn wart, do waſ ſi uorbote deſ
Spec 123, 34 Sanctuſ Petruſ waſ der oberſte under den zwelfpoten; uon div ordenote in got z#;vo der oberſten $t ſtete, div in der
Spec 151, 3 deſ heiligen geiſteſ. Spiritum ſapientie et intellectuſ, ſpiritum timoriſ domini. Ordenote unſ #;voch ze troſte den heiligen pater noſter mit ſiben gebete[n],
Spec 151, 16 diſme lebenne mit deme heiligen gel#;voben. Daz dritte gebete iſt geordenot wider den zorn, da wir ſprechen: Fiat uoluntaſ tua, ſicut
SpitEich 14, 38 vnd groez des protes sol der maister vnd die verweser ordenen, aso daz man brotes genvge gewe. Nach des maisteres ordenum
StatDtOrd 32,32 sō vil, daz die bescheidenheit $t des lantcommendūres anders dā ordene. Alsō lāze wir ouch zu ime die arzete ze habenne
StatDtOrd 34,10 des meisteres oder des lantcommendūres bittere der almūsen den siechen ordenen unde senden, die geistliches lebenes unde darzu bescheiden $t sīn,
StatDtOrd 44,18 bī einander, ez ensī danne, daz līhte der oberste daz ordene, daz etteliche brūdere durch die nōtdurfte ir ambehte oder eteliche
StatDtOrd 46,31 anderen brūdere niht mohte gebeiten, ieglichez $t dirre vorgenanten dinge ordene unde setze. Doch sal man daz vlīzeclīche behalten, daz man
StatDtOrd 97,20 gescheffede $t unde die anderen ambeht mac er berihten unde ordenen mit dem rāte der bescheiden brūdere. $t Uber daz die
StRMünch 119,23 sait. //[26] Ez sol der maister nach beschaidenhait anrichten und orden und enphelhen, daz diseu gesetzet und gebot ordenleichen volf#;eurt werden

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