Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

ordenen swV. (220 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Kreuzf 6345 wêre nutze gar,/ daz er daz volc in drî schar/ ordente und belêge die/ Cristen in ir gesezzen, sie/ mohten sich
KvWGS 699 gruft,/ und alle creatiure/ von diner helfe ſtiure/ geſchephet unde gordent ſint;/ wan du benamen und din kint/ ie waren ungeſundert:/
KvWTroj 41586 liuten sol,/ daʒ eʒ unzwîvellîche ergât,/ waʒ sîn gewalt vor geordnet hât,/ daʒ schînet offenlich an mir./ ich was nâch mînes
KvWTroj 41605 sîn, als eʒ die gote/ hâten in ir hôch gebote/ geordent ê und ûf geleit./ die wîle ir hôhe wîsheit/ mir
KvWTroj 42333 nâch über etelicheʒ zil/ tac und wochen niht ze vil/ ordente wîslichen gar/ diu edel küniginne ir schar,/ wie si solten
KvWTroj 44918 ir schar./ mit ellenthaftem muote gar/ scharte si Euripius./ er ordente die schar alsus,/ daʒ er mit den sînen rite/ zwischen
KvWTroj 44937 Achilles,/ als ich bin bewîset des./ Nû der strît sus geordent was,/ der edel fürste Ênêas/ wolt an den selben zîten/
KvWTroj 45220 enden,/ wan eʒ nû manige lange frist/ verwürket und vor geordent ist./ swie wol ich in den sinnen mîn/ weiʒ, daʒ
KvWTroj 46899 guot/ mit ir geleite wær behuot,/ als er dâ vor geordent was./ diʒ geschach. Pollidamas/ hin zuo den Kriechen fuor zehant/
Litan 1014 mose uerbrinnen/ allir slahte missetat,/ alse din almechtige rat/ hete geordenet daz si wurde/ in der himelischen burge/ ein war margarita,/
LobSal 135 dir dagis undi nachtis/ phlagin gotis ammichtis./ daz wart also gordinot,/ als iz der wisi Salomon gibot./ //Ein kunigin chom sundir/
Lucid 69, 5 helige criſtenheit erhaben wurde vnde wie ſi von anegenge $t geordinet ſi vnde waʒ die manige antreite ſin, die [28#’v] wir
Lucid 97, 9 ſprach der iunger: Jch weiʒ nu wol, wie daʒ ambte geordinet iſt vor dem ewangelio. Nu ſolt du mir ſagen, waʒ
Lucid 103, 13 haben. //Do ſprach der iunger: Waʒ die meſſe uon anegenge geordinet alſe wir ſi begant? Der meiſter ſprach: Die meſſe wart
Lucid 104, 8 der meſſen. Sanctuſ Gregoriuſ vbergúldete $t eʒ alleʒ, wen er ordinite die meſſe uber alliſ iar vnde mahte vnſ alle die
Lucid 109, 6 vinſter metin begant? Do ſprach der meiſter: Daʒ ambt iſt alleʒ geordinet nach den vigilien, die wir begant in der toten bevilhede.
Lucid 121, 15 die welt hat erlideget vnde wie er die criſtenheit hat geordinet. Die rede gat an den ſun. An dem triten teile
Mechth 1: 6, 8 diner miltekeit./ Wir loben dich, herre, das du úns hast geordent mit diner wisheit./ Wir loben dich, herre, das du úns
Mechth 2: 19, 68 minnenklich sclat da nider.» Dirre dritte himmel ist gewelbet und geordent und verlúchtet schone mit den drin personen [die beginnen alsust:
Mechth 2: 25, 41 ist so sere úber dir,/ das ich #.[an dir also ordene alle mine gaben#.],/ als du si an dinem armen libe
Mechth 3: 1, 48 k#;eore, und zwúschen dem himmel und den lieplichen k#;eoren sint geordenet die weltlichen súnder iemer da nahe gelich hohe den k#;eoren,
Mechth 3: 21, 15 Die stat ist alse verkert, das ie die hohsten sint geordent in die nidersten und (48#’r) unedelsten stat. Lucifer sitzet in
Mechth 3: 21, 21 und da sint die kristan lúte na iren werken in geordent. In dem mittelen teil der helle ist allerleie pine meslichor,
Mechth 3: 21, 23 pine meslichor, da sint die juden nach iren werken in geordent. In dem oberoston teil der helle ist allerleie pine allerminnest,
Mechth 3: 21, 24 $t und da sint die heiden nach iren werken in geordent. Die heiden klagent alsust: «Owe, hetten wir gehabet ein e,
Mechth 4: 2, 38 was von Cherubin, der ist der gaben ein behalter und ordenet die wisheit in der minnenden sele. Do lies únser herre
Mechth 4: 17, 7 sere und hielt sich nit zů gottes ere; mere si ordente die unnútze hofzuht und hette iemer vor den #;vogen die
Mechth 4: 27, 56 deum, und dar nach sint es alles meisterliche sermone, alles geordent mit dem cristan gel#;voben. Usser dem minsten bůche sol er
Mechth 5: 30, 26 scheiden und din komen das ist gliche willekomen der wol geordeneten sele. Minne, du hast alles das wunder getan, das got
Mechth 6: 4, 10 Der eine hůter das ist die bescheidenheit, die alle dinge ordenet ze bruchende vollekomenliche nach dem willen gottes, also das der
Mechth 7: 1, 77 aller g#;eute, da du úns, herre, mitte geh#;eohet und loblich geordenet hast; wir loben dich, herre, mit diner vúrinen minne, da
Mechth 7: 14, 4 dem frithove und hatte vor im die ganzen samenunge also geordenet, als si kommen warent ze clostere. Do sprach únser herre
MinneR_37 141 solt an ein sterben gän./ doch was din g#;eotlich ordenung/ geordnet hat, das sol kein zung/ mit gedicht wider triben./ ach
Mügeln 372,14 swindet $s macht und die sterke sin./ naturen rat/ $s geordent hat,/ das stein dem stein zu dienste stat/ und al
NvJer 2019 vor des jâmirs vârn,/ darin gequelt was ir lebin./ Swaz geordint und gegebin/ des dûtschin hûsis brûdren was/ von dem herzogen,
Ottok 31728 ich niht hân geseit,/ wie gewalticlich/ kunic Ruodolf daz rîch/ ordent und verrihte./ er ebent unde slihte,/ swaz er verworrens vant/
Ottok 35034 dreschen/ an dem füetern umbe lôn,/ daz muoste allez schôn/ geordent sîn und verriht:/ swâ man Venediære siht/ mit urliuc hin
Ottok 36734 vil mê,/ waz fruo unde spâte/ an des herzogen râte/ geordent und getraht sî/ denn ander râtgeben drî./ von Salzpurc bischolf
Ottok 39436 bêde habt der wal zwô/ unde mugt ez lîht alsô/ orden unde schaffen/ mit den selben phaffen,/ die ouch habent die
Ottok 72541 die baniere;/ der kund er wol nâch êren phlegen./ dô geordent und gewegen/ wart aller dinge der strît,/ swaz ie der
Parad 4, 8 da noch fon den acht selickeidin. dit undirscheidit he und ordint ez alse ein allis volgit deme anderin. //(33) II. Quasi
Parad 6, 32 war ane di lige und wi daz ubirste gut ist geordinit zu der sele und wi di sele sinen influiz inphehit
Parad 18, 23 he sich eime iclichin engile offinbarit, alse he zu ime geordinit ist. in der ewikeit Godis da sint alle creaturen Got
Parad 22, 9 daz wir Godis sune heizin und sin. daz wisite und ordinte Got fore daz wir solden geformit werdin und glich deme
Parad 25, 13 ist daz gezowe der sele, daz ouge, nicht dar zu geordenit. also ist ez ouch an den innewendegin sinnen. di anderen
Parad 26, 4 werc der ubirsten dinge ist allezit ein ufrichtin und ein ordenen in Got. ist daz der vigint wol icht wirkit, daz
Parad 38, 15 larte he uns wi wir widirkerin soldin und sullin und ordenen alle dinc in urin erstin orsprunc. daz geschihit in deme
Parad 62, 14 der sele. waz wirkit he? zvelf fruchte, di den menschin ordenen zu Gode und zu gudime lebine. di ersten dri ordenen
Parad 66, 13 mer und minner noch sinir wirdikeit alse he zu Gode geordinit ist. igelicher inphehit und gibit deme anderin fort. also solde
Parad 72, 14 uren lonen beschribit sente Matheus also in deme ewangelio und ordint si also: ‘selic sint di armen an deme geiste, wan

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