Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

opfer stN. (339 Belege) Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

PrOberalt 170, 34 ir im laisten sch#;eult, daz ist eur zehent und eur oppfer, daz ist diu triw und diu minne des almæchtigen gotes
Rol 3446 haizen alle gotes chint./ di werlt si uersmaheten,/ daz raine opher si brachten,/ do si daz cruce an sich namen./ ze
RvEBarl 774 künicrîche/ und hiez, daz rîche und arme gar/ ze sînem opher kœmen dar./ dô sach man die lantherren komen,/ als in
RvEBarl 777 die lantherren komen,/ als in diu botschaft was vernomen./ ir opher brâhten si den goten./ als ez den armen was geboten,/
RvEBarl 779 ez den armen was geboten,/ die muosten ouch dâ ze$/ opher gân./ als ieglîcher mohte hân,/ darnâch muost er sîn opher
RvEBarl 781 opher gân./ als ieglîcher mohte hân,/ darnâch muost er sîn opher geben./ des vreute sich des küneges leben,/ als in des
RvEBarl 2160 sîn êre/ sîn kint und sînes kindes leben/ wolte ze$/ opher hân gegeben./ //Unser herre im dô gehiez,/ daz er im
RvEBarl 2890 dâ bekant./ dar nâch vuorten sie in sâ/ gegen deme opher dâ./ ein opher wart er dô brâht/ dem vater, als
RvEBarl 2891 nâch vuorten sie in sâ/ gegen deme opher dâ./ ein opher wart er dô brâht/ dem vater, als es was gedâht/
RvEBarl 2895 geordent was./ hie von seit Îsaîas:/ "man vüeret in zem opher sîn/ alsam ein krankez schæfelîn,/ daz er niht ûf getuot
RvEBarl 3887 verlorn,/ die sie ze goten hânt erkorn./ swaz in wirt ophers von in brâht,/ des ist dem tiuvel gar gedâht./ von
RvEBarl 6869 messe dâ/ durch got in gotes namen sâ./ daz gotes opher bôt er im,/ er sprach: "lieber man, vernim/ und lâ
RvEBarl 6920 soltû geloubic sîn."/ dirre lêre was er vrô,/ daz heilege opher nam er dô./ //Barlââm, der meister sîn,/ sprach: "vil lieber
RvEBarl 7403 gemüete sîn/ an den vil werden hulden dîn./ zuo dînem opher brâhte ich in;/ nû sende im alsô stæten sin,/ daz
RvEBarl 8268 sô soltû durch mînen rât/ den goten bringen schiere/ ze opher hundert stiere,/ zam und wildes alsô vil,/ sô dîn gemüete
RvEBarl 11312 er die dô vil ringe wac./ sînen hœhesten goten/ wart ophers von im niht geboten,/ daz er dâ vor selten lie./
RvEBarl 11323 veste aldar/ die liute von dem lande gar/ und brâhten ophers vil ir goten,/ als in ir secte was geboten./ diu
RvEBarl 11327 künic was noch als unvrô,/ daz er niht wolte ze$/ opher gân/ die hôhgezît, noch vreude hân,/ als ê in allen
RvEBarl 11349 witze erdæhten sô,/ daz der künec belibe alvrô/ gewonlîch zem opher dâ./ sie huoben sich von dannen sâ/ in einen walt,
RvEBarl 11437 iemer mê./ dû solt nâch lobelîcher ê/ bereiten in daz opher dîn;/ dâ bî sol in bereitet sîn/ der lantliute opher
RvEBarl 11439 opher dîn;/ dâ bî sol in bereitet sîn/ der lantliute opher niht ze kranc:/ des saget uns ir helfe danc."/ //Diz
RvEBarl 11501 dô/ gebieten, dise hôhgezît/ über al sîn künicrîche wît/ mit opher leisten sînen goten./ diu hôhgezît wart dô geboten/ allen den
RvEBarl 11504 dô geboten/ allen den lantherren dâ./ die kâmen mit ir opher sâ/ nâch heidenlîchen siten gar/ und brâhten grœzlîch opher dar./
RvEBarl 11506 ir opher sâ/ nâch heidenlîchen siten gar/ und brâhten grœzlîch opher dar./ //Die gote wurden gêret,/ als heidensch orden lêret./ als
RvEBarl 12784 in der gebote ir gerne lebet/ und den ir iuwer opher gebet./ swaz ir in ophers bringet dar,/ daz hât vil
RvEBarl 12785 lebet/ und den ir iuwer opher gebet./ swaz ir in ophers bringet dar,/ daz hât vil hœher krefte gar/ dan die
RvEBarl 15562 bereite sich zehant/ der meister zeiner messe dâ./ daz heilege opher nam er sâ./ sie beide wurden dô bewart:/ er ûf
RvEWchr 425 einim tage/ brahtin nah der warheit sage/ Adamis súne ir opfir Gote/ nah ir willin gebote,/ als ir ietweder gedahte./ Cain
RvEWchr 4297 er mit warheit bevant/ Abramis signuft, er kam/ ze Gotis opfir. er nam/ brot und win. er brahtes sa/ Gote zeinim
RvEWchr 18303 erschein/ und do din opfer wart vor dir/ geleit zeinen opfer mir.’/ do Gedeon das Gotz gebot/ vernam, als in do
RvEWh 1759 Und den ebengelien man gelas/ Und do dar nach ze opher gie./ Nu was vil siner mage hie/ Mit amer trurecliche,/
RvEWh 1811 Und fůrte da die vr#;vowen in,/ Biz si get#;eate ir opher hie./ Die vr#;vowe trureclichen gie/ Under des kúnges armen,/ Die
Seuse 252,12 nehste gebessert, got gelobt. Gedultikeit in lidenne ist ein lebendes opher, es ist ein s#;euzzer smak dez edlen balsamen vor minem
Seuse 273,10 ich dich und die uzerwelten erarnet und mit dem lebenden opher mines unschuldigen blůtes von dem ewigen t#;vode erl#;eoset. __#s+Der diener:#s-
Spec 15, 16 dem vierzigiſtin tâge nach ſinir geburti deſ kindeſ můtir mit opphere ze chirchin chôme. Deſ alliſ waſ unſer herre gehorſam wortin
Spec 31, 20 wir hivte begen. Man brahte in ze kirchen mit ſinem ophere, man t#;vofte in. Allez, daz der ſvndige man liden ſolte,
Spec 33, 28 kome in daz templum vnde opherte ir ſvn mit dem opher, daz in der alten e geboten waſ. Daz waſ geboten
Spec 34, 2 e beſniten werden vnde an dem vierzegoſten tage mit ſinem opher in dem templo domini erzaiget $t werden vnde gab vnſ
Spec 34, 5 fvr in opherte zwo tvrteltvben oder zwo ander tvben. Daz opher waſ der armen, die deſ lambeſ niht haben mohten. Da
Spec 51, 18 vlêiſcheſ unde blůtiſ unſirſ herrin, von div daz daz urône opher hiute alreſte ganegengit wart, alſe wir leſin. An dem letziſtem
Spec 72, 25 mere zewai brôt niwiſ chorniſ ze ſineme altare opherotin. Waz ophirſ wâre daz? Daz oſterliche lamp odir div lôſunge deſ egiptiiſchin
Spec 89, 23 Adamiſ kindin. Do Abel unde ſin brůdir Câyn ime ir opher brahtin, Abel ein lamp, Kâyn eine garbe, do enphienc got
Spec 89, 24 Abel ein lamp, Kâyn eine garbe, do enphienc got Abêliſ ophir, Kayniſ verwiderote er unde ſprach z#;ov im: Bene offerſ ſed
Spec 89, 30 deheine hônchuſt tragin in unſirime herzin, ſo iſt got unſir opher unmâre. Daz andir gebot iſt, daz wir unſir ophir ſchulin
Spec 89, 31 unſir opher unmâre. Daz andir gebot iſt, daz wir unſir ophir ſchulin gebin mit rehtir andahte. Sumeliche ſint, die ir almoſin
Spec 91, 15 mit r#;vobe oder uon ſinen uorderen unreht iſt gewnnen, daz opfer iſt gote alſ widerzæme, ſame der eimme richen herren ſinen
Spec 102, 20 uater: ‘Vater, hie iſt uiwer unde wite. Wa iſt daz oppher’? – ‘Chint’, ſprach Abraham, ‘got der uindet wol ſin oppher.’
Spec 102, 21 oppher’? – ‘Chint’, ſprach Abraham, ‘got der uindet wol ſin oppher.’ Sa ze dem worte worhte er einen alter unde chonte
Spec 105, 26 iſt lieber, daz der menneſſce barmherze ſî denne allez ſin oppher.’ Non ueni uocare iuſtoſ, ſed peccatoreſ ad penitentiam. ‘Ichne chom
Spec 118, 20 celorum, ſineſ b#;vocheſ begunde. Sanctuſ Lvcaſ nam angenge uon dem opphere deſ heiligen Chriſteſ. Da uon iſt er geſcriben mit chelberimme

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