Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

mîden stV. (187 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

MF:Reinm 53: 1, 1 unde hân ich <$p> wâr./ /‘Er hât ze lange mich gemiten,/ den ich mit triuwen nie gemeit./ von sîner schulde ich
MF:Reinm 55: 1, 8 mich wol hât gewent./ Sol ich lîden/ von im langez mîden,/ daz müet mich wol sêre,/ ich spriche im niht mêre,/
MF:Reinm 55: 4, 6 wîbe/ solhe vröude machen kan./ mîme heile/ ich gar verteile,/ mîdet mich der beste man./ Swes er pflaege,/ swenne er bî
Mügeln 9,8 von materien, forme bann:/ die beide sie von der nature miden./ ir ußsatz, der ist nicht getan/ als hie der tier,
Mügeln 23,5 des todes faß./ darumb ir müget wol biten und ouch miden das./ ein ende swach sus nimt ein ieglich freiser./ vergenglich
Mügeln 33,8 der naturen rat,/ ab nicht die tier die plage sulen miden./ ir wegen nach den speren gat,/ davon sie stören und
Mügeln 61,15 tiere wise.’/ des wisen rüden meisterschaft $s sal tummes strafen miden./ wil nicht der hunt zu ziten kern $s von argen
Mügeln 66,17 wo du die wolfe durstig sist, $s da saltu trinken miden./ Ein wolf verslant ein bein, an dem er große pin
Mügeln 307,8 gerne gabe tut./ lieblich sin antlitz unde frut,/ geduldiglich und midet zorn./ es wirt unfruchtbar nach dem zeichen gerne,/ als uns
Mügeln 353,15 heren, sit/ $s in aller zit/ dem volke truwe unde mit,/ das es beswer icht uwer git./ vil nutzes an dem
Mügeln 360,17 dich triben. des ein here sal/ sin barmig, wil er miden fal/ hie und dort werndes leit./ Vier finster Silla töten
NibB 17,4 mit leide $s ze jungest lônen kan./ ich sol si mîden beide, $s sone kan mir nimmer missegân.«/ Kriemhilt in ir
NibB 1032,3 nôt./ diu edel küneginne $s bat und gebôt/ daz siz mîden solden, $s die recken vil gemeit./ dô siz niht lâzen
NibB 1820,4 $s für die füeze gân?/ unde welt irs iuch niht mîden, $s sô wirt iu leide getân./ Sô slah$’ ich etelîchem
NibB 2208,4 versach sich noch des lebenes, $s dar umb er Rüedegêren meit./ Dô sprungen zuo den fîenden $s des marcgrâven man./ man
Ottok 15083 alter darzuo tohte/ oder vor jugent, daz er mohte,/ der meit durch dheine freise,/ daz diu selbe reise/ von im wurde
Parz 116,18 nihte guot./ swer die durch triwe lîdet,/ hellefiwer die sêle mîdet./ die dolte ein wîp durch triuwe:/ des wart ir gâbe
Parz 116,27 ir nehein./ man und wîp mir sint al ein:/ die mitenz al gelîche./ frou Herzeloyd diu rîche/ ir drîer lande wart
Parz 132,14 mîn man,/ ir müezet zürnen lîden,/ daz ir gerner möhtet mîden."/ ___dô sprach der knappe wol_geborn/ "wê waz fürht ich iurs
Parz 139,20 kumbers durch in leit./ mêr danne ein ganzez jâr si meit/ gruoz von ir mannes lîbe./ unrehte geschach dem wîbe./ ___nu
Parz 139,29 antlütze minneclîch./ deiswâr du wirst noch sælden rîch./ disen ritter meit dez gabylôt:/ er lac ze tjostieren tôt./ //du bist geborn
Parz 146,28 schoube umbe kêrte,/ sô wurde ruozec mir mîn vel./ daz meit ich," sprach der degen snel./ "ine hânz ouch niht durch
Parz 180,5 unde stûden stric,/ dar zuo der wagenleisen bic/ sîne waltstrâzen meit:/ vil ungevertes er dô reit,/ dâ wênic wegerîches stuont./ tal
Parz 181,24 ors mit sporen versneit,/ durch vorht ez doch die brüken meit./ den rehtiu zageheit ie flôch,/ der rebeizte nider unde zôch/
Parz 207,29 wol gewar/ daz Clâmidê mit sîner schar/ rîterschaft zen porten meit,/ unt daz er anderhalben streit./ //Der junge muotes herte/ kêrte
Parz 330,5 ganz:/ mir riet der werde Gurnamanz/ daz ich vrävellîche vrâge mite/ und immer gein unfuoge strite./ vil werder rîter sihe ich
Parz 338,29 an den gewin,/ daz muoz in lêren kranker sin./ er mîdetz ê, kan er sich schemn:/ den site sol er ze
Parz 366,26 wolt ich durch iuch lîden:/ nu muoz ichz durch daz mîden,/ hêrre, unz ein mîn kamph ergêt,/ dâ mîn triwe sô
Parz 408,6 trat./ ir friunt muost kumber lîden./ si bat siz dicke mîden:/ ir kradem unde ir dôz was sô/ daz ez ir
Parz 439,15 ich hôrt ie sagen mære,/ klôsnærinne und klôsnære/ die solten mîden âmûrschaft."/ si sprach "het iwer rede kraft,/ ir wolt mich
Parz 506,30 klagn/ daz ich sô nâhe geriten bin./ ir sultz ouch mîden, habt ir sin./ //___Ich enwânde niht deiz kœm alsus./ Lishoys_Gwelljus/
Parz 516,4 müeze iuch vellen!"/ ___swer nu des wil volgen mir,/ der mîde valsche rede gein ir./ niemen sich verspreche,/ ern wizze ê
Parz 518,18 rât er selten gein in liez,/ vil würze er se mîden hiez/ die menschen fruht verkêrten/ unt sîn geslähte unêrten,/ "anders
Parz 530,28 dem edeln werden gaste/ was etswenne gesatelt baz./ ûf sitzen meit er umbe daz,/ er forht daz er zetræte/ des sateles
Parz 594,9 gehêret driu lant./ gein sîner werlîchen hant/ sult ir strîten mîden nuo./ strîten ist iu gar ze fruo:/ ir sît ûf
Parz 607,22 i’uch slüege od sicherheit/ twung? den strît mîn hant ie meit."/ ___dô sprach mîn hêr Gâwân/ "ich pin doch werlîch ein
Parz 667,3 ligen./ Gâwâns grüezen wart verswigen/ in den tac: unsanfte erz meit./ des morgens fruo mit krache reit/ gein Jôflanze Artûses her./
Parz 687,24 juncfrouwen griffen zuo/ ûf schœnen runzîden:/ diene solden daz niht mîden,/ diu clâre geselleschaft,/ ieslîchiu het an einen schaft/ den tiwern
Parz 697,24 gewalt mir tuon./ sô wîse erkenne ich mînen lîp:/ der mîdet spottes elliu wîp."/ ___ob ez dâ was, man gap genuoc:/
Parz 698,2 //Dô wart ouch si nâch jâmer var,/ ir süezer munt meit ezzen gar./ si dâhte "waz tuot Bêne hie?/ ich hete
Parz 710,30 bruoder hant/ mîns herzen verch versnîden,/ daz möht er gerne mîden."/ //___Arnîve zeim junchêrrelîn/ sprach "nu sage dem sune mîn,/ daz
Parz 819,5 lange in sûren pînen was/ und in diu vrâge lange meit,/ in ist immer mêr nu vrâgen leit./ al des grâles
Pass_I/II_(HSW) 15217 armekeit wart an im so groz,/ daz er nicht alleine meit/ di gabe nach gewonheit;/ er wart ouch selbe also swach,/
Pass_I/II_(HSW) 20961 swaz ich zu gute han getan,/ daz muz ich vurwart miden./ ich enmac nicht erliden/ ir herte widersaze,/ des wil ich
Pass_I/II_(HSW) 21387 genumen/ und waren daran vollenkumen,/ daz sie sich Cristes nicht enmiden./ ouch wolde sie durch got bevriden/ Crist der edele huter./
Pass_I/II_(HSW) 21945 enjehe mit dinen worten an in,/ du salt ez vurwart miden.’ -/ ’swaz ich’, sprach er, ’sal liden,/ daz lide ich
PrOberalt 126, 29 grozzen s#;eund icht schuldich werden. ob ein hurær die s#;eunt meidet und b#;euzzet und diu girischheit an greiffet, daz er diu
PrOberalt 131, 9 nicht stelen; du ensolt nicht luges urch#;eunt sagen und scholt miden alles daz christen menschen verboten ist. in diu tief der
PrOberalt 157, 11 ewarten, daz die dar umb erteilten, ob man in solt meiden oder nicht. unser herre der sant den siechen hintz den
PrOberalt 158, 14 hiezz er in auf sten und hiez in die s#;eunt miden und gutiu werch w#;eurchen. daz selb spricht er alle tag

Ergebnis-Seite: << 1 2 3 4 >>
Seite drucken