Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

mêre Adj. (2608 Belege) Lexer BMZ BMZ Findeb.  

BdN 407, 22 wurzel ain tail in wein legt, sô macht er dester trunken und daz tuot allermaist des ern wurzel. aber der
BdN 427, 18 diu vier element gemischt: feur, luft, wazzer und erd nâch mêr und nâch minner, und dar nâch und diu mischung mangerlai
BrEng 5 widirſtendim entwurte wirt getan. wand dv gehorſami dv da dien mêren wirt irbottin. dv wirt gotte irbottin. wand er ſprach. Der
BrEng 7 daz. ob ſich ieman dvr die gottiſ minne vndirt#;ovt dem mérn daz er nahfolge vnſirm herrin fon dem dir ap4ostol1us da
Brun 6405 kegenwertiger wille./ daz der mensche nicht enwil,/ des geschit da me denne vil./ nimber geschit menschen wille/ wedir offenbar noch stille,/
Brun 11411 sprechest, also geschreben stat:/ wip ge und laz di sunde me!/ ir herren, ich spreche vort als e:/ du entschuwetes Sente
BvgSp 49 fi#;eur vnd laß es sieden vnd tů dar z#;ov gestozzen ingeber me denne pfeffers. stoz knobelauch, $t doch niht alz#;ov vil vnd
Eckh 5:9, 7 haltent: diu güete enist noch geschaffen noch gemachet noch geborn; mêr si ist gebernde und gebirt den guoten, und der guote,
Eckh 5:10, 4 nennet und besliuzet in im niht anders, noch minner noch mê, wan blôze und lûter güete; doch gibet ez sich. Sô
Eckh 5:13, 7 der gerehte und guote mensche sich vröuwet unglîche, jâ unsprechelîche in dem werke der gerehticheit $t dan er oder joch
Eckh 5:13, 18 des niht betrüeben, sunder er sol sich des vröuwen vil dan sînes eigenen lebens, des sich doch mê vröuwet und
Eckh 5:13, 19 vröuwen vil mê dan sînes eigenen lebens, des sich doch vröuwet und werder ist einem ieglîchen menschen dan alliu disiu
Eckh 5:23, 17 niht enbern umbe tûsent oder umbe sehs tûsent mark oder mê, sô hât er vor gote und in gote im behalten
Eckh 5:25, 13 wanken von natiurlîcher liebe vaters, muoter, swester, bruoders minner und und doch niht vellic werden von gote noch von güete.
Eckh 5:25, 14 ist er guot und bezzer, dar nâch er minner und getrœstet und berüeret wirt und gewar wirt natiurlîcher minne und
Eckh 5:27, 4 umbe ensol der mensche niht schaden klagen. Er sol vil klagen, daz im trôst unbekant ist, daz in trôst niht
Eckh 5:27, 13 daz alle mîne steine solten verwandelt werden in golt, ie ich danne steine hæte und grœzer, ie lieber mirz wære;
Eckh 5:28, 1 ich möhte, die grôz wæren und der vil; ie sie wæren und grœzer, ie sie mir lieber wæren. Alsô, sicherlîche
Eckh 5:28, 14 ander varwe und enhât keinen lust von der varwe, niht von golde oder von lâsûre dan von kolvarwe. Daz ouge
Eckh 5:28, 17 sêle durnehtiger und vürbaz blôz sint, dar nâch nement sie durnehticlîcher $t und wîter, swaz sie nement, und enpfâhent wîter
Eckh 5:29, 2 nement, und enpfâhent wîter und hânt grœzer wunne und werdent ein mit dem, daz sie nement, alsô verre, daz diu
Eckh 5:30, 11 minne dem heiligen geiste. Glîchnisse $t in allen dingen, sunderlîche und ze dem êrsten in götlîcher natûre, ist geburt des
Eckh 5:32, 4 und vergizzet vater und muoter, bruoder und swester ûf ertrîche; mêr ez læzet und vergizzet und verzîhet ouch sîn selbes von
Eckh 5:32, 11 niht got ensint, dar nâch nimet si got lûterlîcher und in gote und wirt vürbaz ein mit gote und sihet
Eckh 5:32, 14 daz iht dem andern glîcher ist, dar nâch jaget ez dar zuo und ist sneller und ist im sîn louf
Eckh 5:33, 14 wezzericheit und machet daz holz im selben, dem viure, glîch und mê; doch gestillet noch geswîget noch genüeget niemer weder
Eckh 5:33, 14 machet daz holz im selben, dem viure, glîch mê und mê; doch gestillet noch geswîget noch genüeget niemer weder viure noch
Eckh 5:34, 1 allez ein viur glîche eigen ist, ungescheiden, weder minner noch mê. Und dar umbe, ê diz her zuo kome, sô ist
Eckh 5:34, 4 $t daz viur und geswîget daz holz. Und ich spriche in der wârheit, daz diu verborgen kraft der natûre hazzet
Eckh 5:34, 9 der wîn hât, sô minnete der munt den wîn niht dan daz wazzer. Und dar umbe hân ich gesprochen, daz
Eckh 5:39, 7 tûsent jâr dâ obenân læge, er enneigete weder minner noch dan in dem êrsten tage. Rehte alsô spriche ich von
Eckh 5:41, 13 die gotes süne sint, nâch dem, daz sie minner oder lûterlîche von gote aleine geborn sint, nâch gote und in
Eckh 5:43, 18 Baz ze vernemenne sô sol man wizzen, als ich ouch gesprochen hân, daz ein guot mensche, von güete und in
Eckh 5:46, 3 sîn leben wünniclich und vrœlich wirt, und ist ein lôn dan ein gebot. Wan der mensche, der sôgetân ist, hât
Eckh 5:49, 3 ûz der künic trinken sol, sô brennet man daz sunderlîche dan ein anderz. Dar umbe ist von den aposteln geschriben,
Eckh 5:50, 8 ist got mit mir in lîdenne, waz wil ich danne mê, waz wil ich danne anders? Ich enwil doch niht anders,
Eckh 5:50, 9 danne anders? Ich enwil doch niht anders, ich enwil niht dan got, ob mir reht ist. Ez sprichet sant Augustînus:
Eckh 5:51, 7 menschen, jâ, er lîdet nâch sîner wîse ê und unglîche dan der dâ lîdet, der durch in lîdet. Nû spriche
Eckh 5:51, 18 lîden, daz ez mit mir hât, sô sol mich vil trœsten gotes mitlîden. Ze dem vünften mâle: solte und wölte
Eckh 5:52, 14 sêle bekennet und urteilet den gesmak. Alsô ist, und unglîche und wærlîcher, sô der mensche würket alliu sîniu werk durch
Eckh 5:54, 5 ich mînen got, die wârheit: alsô ouch, noch minner noch mê, sô ich vinde lûter lîden durch got und in gote,
Eckh 5:112, 7 himelschen vater ane. Der dritte grât ist, sô der mensche und mê sich der muoter enziuhet und er ir schôz
Eckh 5:112, 7 ane. Der dritte grât ist, sô der mensche mê und sich der muoter enziuhet und er ir schôz verrer und
Eckh 5:112, 13 unglîch ist und vremde. Der vierde grât ist, sô er und mê zuonimet und gewurzelt wirt in der minne und
Eckh 5:112, 13 und vremde. Der vierde grât ist, sô er mê und zuonimet und gewurzelt wirt in der minne und in gote,
Eckh 5:113, 20 einem steine, er entreget daz bilde in daz holz niht, mêr er snîdet abe die spæne, die daz bilde verborgen und
Eckh 5:115, 24 hât er von der erden. Dar abe ich nû niht sprechen wil. Ouch meinet daz wort, sô man sprichet mensche,
Eckh 5:116, 7 getân ist, der ist ’ein edel mensche’, jâ minner noch mê. Noch ist ein ander wîse und lêre, waz unser herre
Eckh 5:117, 9 enschepfet niht bekennen von der varwe aleine in ir selber, er schepfet bekennen und wizzen von geverwetem oder von wîzem
Eckh 5:187, 9 wellen allez, daz er im selben wil, noch minner noch mêr, und mit der selben wîse, dâ er im mit wil.

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