Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

man prn (2685 Belege) Findeb.  

Eckh 5:13, 5 und in gote und got. Noch ist ein anderz, daz man wizzen sol, daz ouch den menschen trœstet in allem sînem
Eckh 5:14, 3 disiu werlt, als er niht enwære? Daz dritte wort, daz man wizzen mac und sol, ist, daz in natiurlîcher wârheit ein
Eckh 5:15, 13 Er machet und gibet alle zît etwaz trôstes, dâ mite man sich behelfen mac; wan ez sprechent ouch die heiligen und
Eckh 5:18, 1 dar umbe verlôs ich dich, wan dir ist unmære, daz man mit dir, der wârheit, valscheit und trüge der crêatûren besitze».
Eckh 5:19, 10 ’trehene wâren mîn trôst tac und naht; alle die wîle man noch sprechen mohte: wâ ist dîn got?’ Wan neigen ûf
Eckh 5:22, 17 lûtersten güete und vröude gotes. Sô wirt wâr und wirt man gewar, daz ich in disem büechelîn gesprochen hân, daz der
Eckh 5:23, 8 niht nemende. Wes gebristet mir danne? Und sicherlîche: eigenlîcher nimet man got enbernde dan nemende; wan sô der mensche nimet, sô
Eckh 5:23, 10 ir selben, warumbe der mensche vrô sî und getrœstet. Sô man aber niht ennimet, sô enhât man niht noch envindet noch
Eckh 5:23, 10 sî und getrœstet. Sô man aber niht ennimet, sô enhât man niht noch envindet noch enweiz man niht, des man sich
Eckh 5:23, 11 niht ennimet, sô enhât man niht noch envindet noch enweiz man niht, des man sich vröuwe, dan got und gotes willen
Eckh 5:23, 11 enhât man niht noch envindet noch enweiz man niht, des man sich vröuwe, dan got und gotes willen aleine. Ouch ist
Eckh 5:25, 7 ez wâr ist in der wârheit, und dar umbe muoz man sîn dâ gewar werden und anders niergen. Doch sol man
Eckh 5:25, 8 man sîn dâ gewar werden und anders niergen. Doch sol man wizzen, daz tugent haben und lîden wellen hât eine wîte,
Eckh 5:26, 7 er würde behalten und sælic. Aber ein ander trôst ist: man envindet vil lîhte nieman, der niht ieman sô liep enhabe
Eckh 5:28, 4 enmac zweierleie trank in im gehaben. Sol ez wîn haben, man muoz von nôt wazzer ûzgiezen; daz vaz muoz blôz und
Eckh 5:29, 13 wazzer ze berge ûfklimmen und vil anders wunders, dâ von man nû niht sprechen ensol. Dar umbe, wiltû ganze vröude und
Eckh 5:30, 10 ziuhet ûf in die hœhe glîchnisse und hitze. Glîchnisse gibet man dem sune in der gotheit, hitze und minne dem heiligen
Eckh 5:37, 16 solte im vil billîche danken und vrô sîn. Und sol man daz sunderlîche merken, wie grœzlîche unreht ich hân, sô ich
Eckh 5:38, 3 geistes ist: sich glîche halten in allen dingen. Ouch sol man wizzen, daz âne zwîvel ouch natiurlîchiu menschlîchiu tugent sô edel
Eckh 5:38, 14 daz inner werk der tugent als wênic ieman gehindern, als man got niht hindern enmac. Daz werk glenzet und liuhtet tac
Eckh 5:38, 18 ûzer, daz zît und stat besliuzet, daz enge ist, daz man hindern mac und betwingen, daz müede wirt und alt von
Eckh 5:40, 5 und unglîcher lîdenne, wan ez zemâle vergangen $t ist. Daz man aber lîden sol, daz enbenimet niht alzemâle lîden, daz er
Eckh 5:40, 8 durch got enbern wolte, umbe daz gotes êre gebreitert würde. man sprichet, daz sant Paulus diz spræche in der zît, dô
Eckh 5:40, 10 wæne aber, daz diz wort kæme von einem volkomenen herzen. man sprichet ouch, daz er meinte, daz er eine wîle von
Eckh 5:41, 15 gote und in gote überbildet und entriuwet aller menge, der man doch und noch vindet in den obersten engeln natiurlîche, noch,
Eckh 5:43, 18 diu ich vor gesprochen hân. Baz ze vernemenne sô sol man wizzen, als ich ouch mê gesprochen hân, daz ein guot
Eckh 5:45, 4 an sich ein rîche und wider ze komenne’. Ouch sol man aber wizzen, daz in der natûre îndruk und învluz der
Eckh 5:45, 23 und volge mir’, daz enist niht aleine ein gebot, als man gemeinlîche sprichet und wænet: ez ist ein gelübede und ein
Eckh 5:47, 3 der ze mir kumet. Noch ist aber ein ander trôst. man sol wizzen, daz aller natûre unmügelich ist, daz si iht
Eckh 5:47, 14 der eine unglîche grœzer wære dan der ander. Ouch sol man wizzen, daz der vinger und diu hant und ein ieglich
Eckh 5:48, 4 ze sünen nimet und enpfæhet. Ez gehœret dar zuo, sol man sun sîn, daz man lîde. Wan gotes sun in der
Eckh 5:48, 5 enpfæhet. Ez gehœret dar zuo, sol man sun sîn, daz man lîde. Wan gotes sun in der gotheit und in der
Eckh 5:48, 9 geschriben, daz got prüevet und versuochet, wer gereht sî, als man ein golt prüevet und versuochet und brennet in einem eitoven.
Eckh 5:48, 16 den kneht hâte er dar nâch vil lieber dan vor. man liset, daz sant Antônius in der wüeste sunderlîche eines mâles
Eckh 5:49, 2 Ein silber oder ein golt ist wol reine; doch, sô man dar ûz wil machen ein vaz, dar ûz der künic
Eckh 5:49, 3 ein vaz, dar ûz der künic trinken sol, sô brennet man daz sunderlîche mê dan ein anderz. Dar umbe ist von
Eckh 5:49, 15 ervröuwen $t müge und im eine liebe bewîsen. Ouch sol man aber gedenken: hæte ein mensche einen vriunt, der durch sîn
Eckh 5:49, 20 mit im ist in dem lîdenne. Bî dem worte mac man nemen siben lêre und sibener$/ leie trôste. Ze dem êrsten,
Eckh 5:49, 22 ist bezzer, tiurer und hœher und edeler dan allez, daz man dem menschen wider sînen willen genemen mac; daz ist allez
Eckh 5:50, 2 willen genemen mac; daz ist allez ûzerlich guot. Weiz got, man envindet nieman, der dise werlt minnet, sô rîchen, der niht
Eckh 5:50, 19 daz ez mit gote kumet. Ich wil gotes geswîgen. Benæme man allen crêatûren aller dirre werlt daz wesen, daz got gibet,
Eckh 5:52, 25 ez an den himel kome. Alsô spriche ich: allez, daz man lîdet und würket durch got, daz wirt allez süeze in
Eckh 5:53, 2 got würket und lîdet. Wan daz meinet daz wort, daz man sprichet ’durch got’, wan ez enkumet an daz herze niemer
Eckh 5:53, 6 menschen herze al umbe in ir beslozzen hât. Nû mac man offenbârlîche bekennen, wie billîche und in vil wîse ein guot
Eckh 5:54, 14 oder wære sîn wille, daz ez von iemanne gehindert würde, man enspræche niht, daz er sîn vriunt wære oder daz er
Eckh 5:55, 3 und guot, dar ûz und dâ von ze würkenne, waz man sol und wil, hât in im beslozzen allez, daz man
Eckh 5:55, 4 man sol und wil, hât in im beslozzen allez, daz man dâ von gewürken mac, aleine ouch ûzerlîche nieman dâ von
Eckh 5:55, 11 er tuon wolte, ouch glîch dar ane gote. Nû mac man bekennen und wizzen gropheit der liute, die gemeinlîche wunder hânt,
Eckh 5:56, 14 sol und mac ein guot mensche an sînem leide, wie man daz vindet an den werken, niht aleine an den worten
Eckh 5:56, 17 niht aleine an den worten guoter und wîser liute. // man liset in der künige buoche, daz einer dem künige Dâvît

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