Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

man prn (2685 Belege) Findeb.  

Eckh 5:57, 3 wil und sol mir durch dise smâcheit mîn bestez tuon. man liset in der veter buoche, daz ein mensche klagete einem
Eckh 5:57, 8 er mir sîn gnâde gebe, daz ich ez willîche lîde. man vrâgete eines einen siechen menschen, warumbe er got niht enbæte,
Eckh 5:59, 5 mensche vrô oder leidic wirt umbe zergenclîchiu dinc dirre werlt. man sölte sich des sêre schamen von herzen vor gote und
Eckh 5:59, 7 vor gote und sînen engeln und vor den liuten, daz man des iemer gewar würde. man schamet sich sô vaste eines
Eckh 5:59, 7 und vor den liuten, daz man des iemer gewar würde. man schamet sich sô vaste eines gebresten an dem antlitze, daz
Eckh 5:59, 16 und ouch ze hœrenne $t unmenschlîche und griuslîche pîn, die man irn siben sünen anelegete und anetete, und daz vrœlîche anesach
Eckh 5:60, 25 in gestern, noch in morgen. Ein heidenischer meister, Senecâ, sprichet: man sol von grôzen und von hôhen dingen mit grôzen und
Eckh 5:60, 27 hôhen sinnen sprechen und mit erhabenen $t sêlen. Ouch sol man sprechen, daz man sôgetâne lêre niht ensol sprechen noch schrîben
Eckh 5:60, 27 und mit erhabenen $t sêlen. Ouch sol man sprechen, daz man sôgetâne lêre niht ensol sprechen noch schrîben ungelêrten. Dar zuo
Eckh 5:60, 28 ensol sprechen noch schrîben ungelêrten. Dar zuo spriche ich: ensol man niht lêren ungelêrte liute, sô enwirt niemer nieman gelêret, sô
Eckh 5:60, 30 sô enmac nieman lêren noch schrîben. Wan dar umbe lêret man die ungelêrten, daz sie werden von ungelêret $t gelêret. Enwære
Eckh 5:109, 7 in disen worten gerüeret ein grôz teil der heiligen geschrift. man sol ze dem êrsten wizzen und ist ouch wol offenbâr,
Eckh 5:109, 23 und enpfienc im ein rîche und kam wider’. Noch sol man wizzen, daz sanctus Jeronimus sprichet und ouch die meister sprechent
Eckh 5:113, 3 bilde götlîcher natûre und götlîches wesens, gotes sun, erschîne und man sîn gewar werde und ouch etwenne verborgen werde, sprichet der
Eckh 5:113, 7 irdische begerunge dar ûf wirfet, daz hindert und bedecket, daz man sîn niht erkennet noch gewar wirt; doch blîbet er in
Eckh 5:113, 8 wirt; doch blîbet er in im selben lebende, und sô man die erde, diu von ûzwendic oben dar ûf geworfen ist,
Eckh 5:113, 9 dar ûf geworfen ist, abenimet, sô erschînet er und wirt man sîn gewar. Und sprichet, daz disiu wârheit bezeichent ist in
Eckh 5:114, 10 in im. Daz gewære lieht liuhtet in der vinsternisse, aleine man des niht gewar enwerde. ’Niht enahtet’, meinet daz buoch der
Eckh 5:115, 6 hât und gibet underscheit. Dar umbe: in dem einen vindet man got, und ein muoz er werden, der got vinden sol.
Eckh 5:115, 7 ’Ein mensche’, sprichet unser herre, ’gienc ûz’. in underscheide envindet man noch ein noch wesen noch got noch rast noch sælicheit
Eckh 5:115, 25 nû niht mê sprechen wil. Ouch meinet daz wort, sô man sprichet mensche, etwaz, daz über natûre ist, über zît ist
Eckh 5:116, 4 gebildet noch gelîchet sî und von nihte niht enwizze, daz man in im niergen des nihtes niht envinde noch gewar werde
Eckh 5:116, 5 und daz im daz niht alsô gar benomen sî, daz man dâ aleine vinde blôz leben, wesen, wârheit und güete. Wer
Eckh 5:116, 9 wîse und lêre, waz unser herre heizet einen edeln menschen. man sol ouch wizzen, daz, die got blôz bekennent, die bekennent
Eckh 5:116, 12 dinge bekantnisse ist guot. Nû sprechent die meister, daz, sô man bekennet die crêatûre in ir selber, daz heizet ein âbentbekantnisse,
Eckh 5:116, 13 in ir selber, daz heizet ein âbentbekantnisse, und dâ sihet man die crêatûre in bilden etlîcher underscheide; sô man aber die
Eckh 5:116, 14 dâ sihet man die crêatûre in bilden etlîcher underscheide; sô man aber die crêatûre in gote bekennet, daz heizet und ist
Eckh 5:116, 15 bekennet, daz heizet und ist ein morgenbekantnisse, und alsô schouwet man die crêatûre âne alle underscheide und aller bilde entbildet und
Eckh 5:117, 23 ist: bekennen got aleine einen wâren got, niht: bekennen, daz man got bekennet. Wie solte der mensche bekennen sich got bekennende,
Eckh 5:118, 25 aleine; und herwider komen daz ist wizzen und bekennen, daz man got bekennet und weiz. Und alle dise rede hât vorgesprochen
Eckh 5:188, 9 übertriffet daz êrste als der himel die erden. Und swenne man daz gebet alsô volbringet, sô hât man wol gebetet: als
Eckh 5:188, 9 erden. Und swenne man daz gebet alsô volbringet, sô hât man wol gebetet: als man zemâle ûzgegangen ist in got wârer
Eckh 5:189, 1 daz gebet alsô volbringet, sô hât man wol gebetet: als man zemâle ûzgegangen ist in got wârer gehôrsame. Und als wâriu
Eckh 5:189, 5 sant Augustînus: «der getriuwe diener gotes den engelüstet niht, daz man im sage oder gebe, daz er gerne hœrte oder sæhe;
Eckh 5:191, 1 hier inne sîne kraft und sîn vermügen. Alsô krefticlîche sol man beten, daz man wölte, daz alliu diu gelider des menschen
Eckh 5:191, 1 kraft und sîn vermügen. Alsô krefticlîche sol man beten, daz man wölte, daz alliu diu gelider des menschen und krefte, beidiu
Eckh 5:191, 3 und alle sinne dar zuo gekêret wæren; und niht ensol man ûfhœren, man envinde denne, daz man sich welle einen mit
Eckh 5:191, 3 sinne dar zuo gekêret wæren; und niht ensol man ûfhœren, man envinde denne, daz man sich welle einen mit dem, den
Eckh 5:191, 3 wæren; und niht ensol man ûfhœren, man envinde denne, daz man sich welle einen mit dem, den man gegenwertic hât und
Eckh 5:191, 4 envinde denne, daz man sich welle einen mit dem, den man gegenwertic hât und bitet, daz ist got. //Von ungelâzenen liuten,
Eckh 5:192, 5 ein unvride in dir ûf, ez enkome von eigenem willen, man merke ez oder man enmerke ez niht. Swaz wir daz
Eckh 5:192, 6 ûf, ez enkome von eigenem willen, man merke ez oder man enmerke ez niht. Swaz wir daz meinen, daz der mensche
Eckh 5:196, 5 daz ist daz aller beste. //Von dem nützen lâzenne, daz man tuon sol von innen und von ûzen. Dû solt wizzen,
Eckh 5:198, 1 dû gereht, sô sint ouch dîniu werk gereht. Niht engedenke man heilicheit ze setzenne ûf ein tuon; man sol heilicheit setzen
Eckh 5:198, 1 gereht. Niht engedenke man heilicheit ze setzenne ûf ein tuon; man sol heilicheit setzen ûf ein sîn, wan diu werk enheiligent
Eckh 5:198, 7 werke die würkent, dâ enwirt niht ûz. Hie merke, daz man allen vlîz sol dar ûf legen, daz man guot sî,
Eckh 5:198, 7 merke, daz man allen vlîz sol dar ûf legen, daz man guot sî, niht als vil, waz man getuo oder welherleie
Eckh 5:198, 8 ûf legen, daz man guot sî, niht als vil, waz man getuo oder welherleie geslehte diu werk sîn, sunder, wie der
Eckh 5:203, 6 Und - als ich mêr gesprochen $t hân - als man saget von glîcheit, sô enmeinet man niht, daz man alliu
Eckh 5:203, 6 $t hân - als man saget von glîcheit, sô enmeinet man niht, daz man alliu werk glîch sül ahten oder alle

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