Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
lîden stV. (811 Belege) Lexer BMZ BMZ Findeb.
was gar ein bittercheit,/ dů din sun dat bitter krüze leit./ //Nu schöne můder ind maget reine,/ din gewonheit mir erscheine!/ | |
kind genasen van Even ziden;/ si můsten r#;iu ind pine liden./ //Wand wes sin wart #;ei so wis,/ de dat begrifen | |
ouch bes#;ein |
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der wunden,/ d#;ei din trurich herze leit,/ dů din sun leit so manich leit./ |
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al d#;ei arebeit,/ d#;ei ich #;ei bit dir ümb dich geleit./ //Swanne kümt de l#;eifste dach,/ dan salt du mir, l#;eif, | |
d#;ei, damit uns wart gebůt/ des dodes, den wir můsten liden/ van unses vader Adams geziden./ //Den vrölichen vriden brechtes du,/ | |
stedicheit,/ he můst in siner menscheit ziden/ vil manich wandelunge liden./ dis wandel begund in dinem live,/ gebenedide aller wive!/ //Dů | |
d#;ei werlt, d#;ei van Adames ziden/ gewalt des d#;iuvels můste liden,/ si is nu ledich van siner gewalt,/ ind sin gewalt | |
d#;ei pinen n#;eit vermiden,/ d#;ei d#;ei sünder ze rechte sulen liden./ //De hamer $’s armůds he slůch dich,/ du wers durstich | |
live/ ind in disen jamerziden,/ darin du $’n dot můstes liden,/ so groʒe vröude inde macht,/ dat vröud ind wisheit wart | |
des heilgen Abrams kint./ //Du has den, d#;ei hunger willent liden/ ind otm#;eudcheit in disen ziden,/ sadung gelovet bit der eren,/ | |
wist ouch din wisheit,/ dů din l#;eive sun dat krüze leit./ w#;ei wislich drůch din wise g#;eude/ dat vile groʒe widerm#;eude!/ | |
sere, w#;ei in dem stride/ din minsam herz d#;ei not lide,/ dat du bit groʒer wisheide/ din herze halds in groʒem | |
m#;eustes ouch in beiden siden/ smaheit ind vlůch der gewonheit liden./ //Dr#;eugs du ouch kint al ane man,/ des n#;ei vrowe | |
du wers an unk#;iusch sünde?/ du m#;eusts der jüden steine liden,/ als man dů plach in den geziden;/ du m#;eusts dot | |
van etslichen heilgen vrowen,/ d#;ei der vreiselicher l#;iude drowen/ gerne liden ind manich not/ ind menlich striden bitz an $’n dot/ | |
den herzlichen smerze/ dat si vünf ir süne sach/ sunderlich liden manch ungemach!/ si sach si villen, si sach si braden,/ | |
//Dů ich dis ind andre vrowen sach,/ d#;ei durch got liden manich ungemach,/ als man schrift van alden ziden,/ it ducht | |
alden ziden,/ it ducht mich ein n#;eit, swat ich möcht liden./ damit erlacht ich d#;ei gewonheit,/ d#;ei bit den l#;iuden wider | |
$’n sold ewlich sin,/ ind ich wolde gern den vlůch liden/ der l#;iude in den kurten ziden,/ dat ich alein möcht | |
engestade, dat ich nider glide,/ hilp mir, dat ich völlich lide/ din arebeit, d#;ei ich han begunnen,/ schön můder der ewelicher | |
beider sin./ ei, w#;ei bitter wart dir sin dot,/ du lids bit im des dodes not,/ du stürves levend, din herz | |
smerze/ ind ouch de lif bitz an den dot/ völlich lit der martiljen not./ dit sint d#;ei overste martelere,/ d#;ei willich | |
n#;eit $’n wirt gewert,/ als de mensche den natürlichen dot/ lidet an des vindes not./ wan it sint recht ind gůde | |
in werden erhaven,/ wand si durch got gern alle not/ geliden hedden ind ouch den dot./ //Under disen martelern bis du,/ | |
ere,/ wand si bit willen ind dem lichamen/ d#;ei martilje liden alsamen./ disen martelern bis du gelich,/ můder ind maget süverlich!/ | |
gůt herze drůch enbinnen/ zů dinem sun, de $’n dot leit./ w#;ei ser sin dot din herze sneit!/ //We was under | |
gerung werd zů allen ziden,/ dů du dit leven můstes liden./ din meist martilj was al din leven,/ dat du an | |
gedwungen,/ als de mensch des n#;eit $’n begert,/ dat he lide der martiljen swert,/ ind |
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n#;eit $’n gen./ //Dis dri martiljen, d#;ei man sus mach liden,/ si sint bezeichent an drien hogeziden,/ d#;ei zů middewinter d#;ei | |
hat der erster martiljen ere,/ wand he si willich wolde liden/ ind |
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er ensal men van #;iuch n#;eit scheiden./ ////D#;ei drid martilje liden d#;ei kint,/ d#;ei an irn willen gemartelt sint,/ wand ir | |
darümb is ir de dridde dach,/ d#;ei am lif alein liden ungemach./ //Dit můst ich al darümbe sagen,/ wand ich der | |
s#;ein zwa blůmen gelustlich striden,/ ir enweder $’n wilt dat liden,/ dat si der ander #;eit entwiche;/ si bl#;eunt so schön | |
virlihin:/ //Unde daz er dur den grimmin tot,/ den er leit dur die menischeit,/ sehe an meniscliche not./ //Unde daz er | |
got antwúrtet der sele |
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lichamen mit keinem orden mag geloben, sunder das ich ellende lide und gegen dem lichamen strite.» So sprichet er: «Eya du | |
die got minnet. Tůt ir die welt einen stos, davon lidet si kleine not; tůt ir das fleisch einen wank, da | |
bin und ane aneginne. |
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helig weg, den got selber gieng, das ein mensche pine lide ane súnde und ane schulde. In disem wege fr#;eowet sich | |
nature ze irem herren, der dur sine woltat manige pine gelitten hat. %/Unsir lieber herre, der himelsche vatter, gap sinen allerliebsten | |
nit vollesagen,/ ob si m#;eusten fúr mich clagen,/ wan ich lide unmenschliche not;/ mir were vil sanfter ein menschlich tot./ Ich | |
golt./ Alles, das du hast dur mich getan, gelassen und gelitten,/ das wil ich dir alles widerwegen,/ und wil dir mich | |
der martyrer gewete ist lúhtende rosenrot, wan si mit Jhesu litten den blůtigen tot. Der megde schappel ist manigerleie var, der | |
gottes userwelte frúnde und an ir helige bilde. Dise marter lidet ein ieglich sele, die in heliger temperunge alles irs tůndes | |
sprach der sun: «Gedenk, was din licham von minen pinen gelitten hat.» Dis sprach der heilig geist: «Gedenk, was du geschriben | |
dir sint die |
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er also s#;eolte wesen und eb er dehein vegefúr hette gelitten. Do sprach únser herre: «Er sol alsus sin vierzehen stunde.» | |
«Ich horte und sach alsus alle die arbeit, die er lidet und das er liset und schribet, das sol alles von | |
kein eigen wonunge. Si sint in allen stetten geste und lident manigen kumber. Si enhant weder hus noch hof, silber noch | |
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