Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

kiusche stF. (162 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

Rol 9061 unt alle zucht./ da ist vr#;vode unt gehucht,/ da ist kůske unt scham;/ willic sint ime sine man;/ da ist tugint
RvEBarl 2553 si hâte ir lîp, ir reine jugent,/ ir muot, ir kiusche, ir sin, ir leben/ an got mit stæter kiusche ergeben./
RvEBarl 2554 ir kiusche, ir sin, ir leben/ an got mit stæter kiusche ergeben./ si bezeichent ouch die ruote,/ diu Aârône bluote,/ diu
RvEBarl 6742 uns mensche genant/ von sante Marjen der maget,/ der süeziu kiusche hât bejaget,/ daz si den truoc und sîn genas,/ der
RvEBarl 10332 lebenden muot gegeben./ si lebete unwîplîche gar,/ si was schamender kiusche bar,/ si nam sich solhes lebenes an,/ daz si lie
RvEBarl 11778 sin/ die rede versprechen und den namen,/ des sich ir kiusche müese schamen."/ dô sprach mîn herze: "gar der pîn,/ der
RvEBarl 12004 gebot/ wîsen nâch den hulden dîn./ nû ruoche dir die kiusche mîn/ behalten reine und unverschart,/ diu dir von mir benennet
RvEBarl 12012 mîne vînde iemer vrô/ werden sigender kraft an mir./ mîne kiusche hân ich dir/ geophert, herre, süezer Krist./ sît dû mit
RvEBarl 12014 hân ich dir/ geophert, herre, süezer Krist./ sît dû mit kiusche reine bist,/ sô lâ mir daz heil geschehen,/ daz dich
RvEBarl 12017 daz heil geschehen,/ daz dich mîn sêle müge sehen/ mit kiusche reineclîche/ in dînem himelrîche./ nû ruoche dir behalten mich;/ lâ
RvEBarl 12182 sînem gebote/ wolde durch die hulde sîn/ im die reinen kiusche mîn/ behalten stæte, reine,/ bewart vor allem meine:/ daz wil
RvEWchr 14818 der niht wan kúschecheit/ minnete und im were leit/ swer kúsche sih bewege/ und unkúsche pflege./ swie si bejagtin Gotis zorn,/
RvEWchr 27985 Gotis angesiht./ an disim selbin bůche er giht,/ er hete kúsche sih bewegin/ und were des nahtes gelegin/ ê bi sinim
RvEWh 7131 Und der man můs des prises jehen/ An sch#;eone, an kúnsche, an werdehait,/ Der lob wirt in den landen brait,/ Und
RvEWh 11717 si den wunsch gelait/ Nach wunneclicher werdekait/ Mit zuht, mit kúnsche in g#;eute,/ Sin herz und sin gem#;eute/ Begundent si so
SchlierbAT_(LS) 1,197 Sprichtt ſannd Auguſtin: «Wo wol leben iſt, da iſt ſeltten keuſch». Alſo ſtet auch an dem Saltter: «Da [!] lieb iſt
SM:EvS 1:13, 8 du berhaft, reiniu frouwe,/ gar ân alles wandels schouwe,/ rehter kiusche ein liehter tak./ Wê, könd ich dîn lob so velzen,/
SM:KvL 14: 4, 2 so wære ich liebes wol gewert./ //Waz ir minneklicher lîb/ kiusche und rehter wîbes güete/ in ir herzen schrîn beslozzen hât!/
SM:KvL 16: 3, 8 wunsche wol gestellet:/ Sælde hât sich zir gesellet,/ sî hât kiusche, zuht und reinen muot./ Jô mein ich mîns herzen ungemach,/
Spec 10, 25 zîte, want er ein minnâre iſt allir reine vnde allir kivſche, dem ir wartit.’ Solte der wereltlîche kvnich chomin z#;ov iuwirm
Spec 16, 15 heidenſchêft gel#;vobich wart, do lâdete er ſî ze diemůte, ze chûſche, daz ſi bilde nâmen von ir můtir, der fr#;vowen Sara,
Spec 19, 4 darz#;ov gerehtent mit ir vaſten vnde mit ir alm#;ovſen, mit kvſche, mit bihte, daz ſi denne enphahent froliche die gebvrt vnſerſ
Spec 19, 26 gewarnet han engegen der gebvrte vnſerſ herren Ieſu Chriſti mit kvſche, mit kirchgange, $t mit alm#;ovſen, mit allen g#;ovten werchen, die
Spec 25, 20 der werlte gl#;vobeten. Davon meget ir wol merken, wie grozer kvſke er waſ, daz er von den zwelfboten erwelt waſ den
Spec 29, 23 ſiner helfe von vnſern ſvnden gereinet m#;ovzen werden lvterlichen mit kvſke, innekliche mit warer minne ze der goteſ heim#;ovde $t nach
Spec 33, 8 gedingen vnde die waren minne, die gedvlt, die devm#;ovete, die kvſke vnde ælliv g#;ovtiv dinch. So ſvlt ir deſ vil gewiſ
Spec 35, 3 die tvrteltvben. Div tvbe bezaichent die ainvalte, div tvrteltvbe die kvſge. So grozzer kvſge phliget div tvrteltvbe, ſo ſi ir gemæchide
Spec 35, 3 tvbe bezaichent die ainvalte, div tvrteltvbe die kvſge. So grozzer kvſge phliget div tvrteltvbe, ſo ſi ir gemæchide verlivſet, daz ſi
Spec 92, 25 tûbe, durch dine ware minne, min uil ſconiv, durc dine kûſce. Du nerh#;vobe dich nith wider got, alſ Êua tet, durc
Spec 93, 15 unſer deum#;votigez gewizzene. Vnſer urowe. $.s$. Maria div waſ der chûſce unde der einualte unde der deum#;vote uor allen wîben. Uon
Spec 98, 1 die ire maget#;vom behaltent, unde alle, die chûſclichen lebent. Div kûſce iſt driualtec. Ein chûſce iſt, die gehite lûte under ein
Spec 98, 1 unde alle, die chûſclichen lebent. Div kûſce iſt driualtec. Ein chûſce iſt, die gehite lûte under ein ander habent, daz ſi
Spec 98, 4 ander niht enphlegent wan geiſtlîchen durch w#;vocherſ willen. Div ander chûſce iſt div magetlîche kûſce, div neheiner werltlichen $t geluſt nith
Spec 98, 4 geiſtlîchen durch w#;vocherſ willen. Div ander chûſce iſt div magetlîche kûſce, div neheiner werltlichen $t geluſt nith erchennet. Die werdent gelich
Spec 98, 6 den engelen, lûter unde reine uor goteſ #;vogen. Div dritte chûſce iſt genamet witewen kûſce. Swer der iſt, die verwitewet werdent,
Spec 98, 7 reine uor goteſ #;vogen. Div dritte chûſce iſt genamet witewen kûſce. Swer der iſt, die verwitewet werdent, ez ſi man oder
Spec 98, 27 trûturowen. Die auer weder chonelîche noch witewelîchen noch magetlîchen ire kûſce behaltent, noch deum#;vot an in habent, alſ unſer trûturowe hete,
Spec 122, 2 deſ geiſteſ zivhet deſ menneſſcen m#;vot ze warer minne, ze chûſce, ze deum#;vote, ze rehtem gel#;voben, ze g#;votem gedingen, zallen g#;voten
SpitEich 2, 9 hant des maisters oder noch gelobent. Vnd vor allen dingen kvsche@f+3@f- vnd gehorsaim vnd daz man an aigenschaft lewe. Wan div
SpitEich 2, 10 gehorsaim vnd daz man an aigenschaft lewe. Wan div driv: kvsche, armvot, gehorsaim, die sint in allen orden, vnd die foderet
SuTheol 255 gilit bringin, daz iz in ein lebi./ //Got selbi lerti unsich chuschi undi dimuot,/ gidult undi wesin widir ubili guot/ undi vremidiz
Tr 17026 die wîsheit und die sinne;/ daz von dem helfenbeine/ die kiusche und die reine./ mit disen zwein insigelen,/ mit disen reinen
Tr 19232 denne;/ sô warf ouch eteswenne/ der cranke magetlîche name/ sîne kiusche und sîne schame/ zem nacken von den ougen:/ si leite
TürlArabel *R 22,24 vnd git iv hohe werdekeit:/ an tat ein lewe, an k#;eusche ein meit,/ mit stæten reden nit swigen gar,/ in minne
Volmar 935 tæte:/ swer aber den stein hæte/ der solde sîn mit kiusche phlegen/ und zwelf stunt mit golde widerwegen,/ daz beste daz
Wernh 22 Eva sunden begie!/ si hât verbuozet den val,/ ir chûsche liuhtet uberal;/ nu schuln wir ir getrûwen,/ wan wir in
Wernh 3324 alle ir tougen/ von dem heiligen geiste sint chomen./ ir chûsche ist ir niht benomen:/ si muoz iemer maget sîn./ nu
Wernh A 1724 wil dv ane sunde/ mit ir immer leben,/ in reiner cheusche sweben,/ des hast dv gůte stat,/ wan ovch ir wille
Wernh A 2169 die vorhte verlie,/ ein baldes herze si gevie;/ ir selbes chevsche si an sach,/ zvo dem engel si do sprach:/ ,ich
Wernh D 1377 spise/ die ir der engel brahte./ neheines arges sie gedahte./ kivsche$(*), diemût vnde stæte$(*)/ die dri tvgende sie hæte/ mit den

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